Miksi noita inttiin meniöitä nykyään paapotaan kuin lapsia?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
kommando kirjoitti:
Pullamössö ahdistuu, koska joutuu ensimmäistä kertaa elämässään tekemään jotakin. Meneehän siinä ihminen lukkoon. Hyvä, että aloittavat hitaasti. Keskeytysprosentti olisi varmaan korkeampi, jos heti alettais painaa.
Rivien välistä on luettavissa että tuota ei mikään pullamössö kirjoittanut, vaan särmä sotilas -suomalainen korpisoturi! Itse Antti Rokan reinkarnaatio!
Eix vaan?
;)
Nykypäivänä on unohtunut miten lapset kasvatetaan. Se näkyy myös intissä
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni poikaystäväkin sinne tänään lähti. Tehnyt töitä hullun lailla isänsä raksafirmassa jo monta vuotta. Ei ole mikään pullamössöpoika.
Tällaiset siellä menestyykin. Varmaa aukkiainesta.
Vierailija kirjoitti:
Haha, ei tolla porukalla kyllä tositoimissa pärjätä.
Sodassa ei varmasti ole kivaa, eikä pehmeää vuorovaikutusta.
Sinne sotaan ei laitetakaan ensimmäistä päivää palvelukseen astuvia mortteja.
Menijöitä. Tekijässä on aina j. Siinä sulle muistisääntö. Esim vartija ja vartia. Tajusitko.
Sotaan kyllä kelpas...ei lapsina pidetty..
KeSR joskus 90-luvulla. Kyllä oli turhaa juoksutusta ja simputusta.
Kaikennäköiset pellet sinne rukkiin pääsikin. Voi jessus.
-60/-70 luvulla monella inttiin lähtijällä oli jo perhe, muija ja mukula, nyt ne on lapsia ...kyll mää kauhiast ihmettelen ...
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni poikaystäväkin sinne tänään lähti. Tehnyt töitä hullun lailla isänsä raksafirmassa jo monta vuotta. Ei ole mikään pullamössöpoika.
mussun,ussun, että oikein isin firmassa.
kyllä ne pappa betalar jonnet tiedetään.
aSIAN VIERESTÄ: PULLAMÖSSÖSUKUPOLVI TARKOTTAA OIKEASTI SUURIA IKÄLUOKKIA. KUKAAN MYÖHEMPI SUKUPOLVI EI EDES TIEDÄ MITÄ PULLAMÖSSÖ ON, EI SITÄ ENÄÄ SYÖDÄ.
tARKKAAVAISUUTTA NIIDEN TERMIEN VILJELYYN.
Ei kai tv:ssä näytetä mitä siellä oikeasti tapahtuu.
Ei tuo Full Metal Jacketin pätkä ole kovinkaan kaukana siitä mitä siellä oikeasti tapahtuu. Meillä ainakin kessu huusi naaman edessä ihan tuohon malliin ja "kyllä herra, kyllä herra" piti vain sanoa. Silti, hauskaa oli. Sellaista se on armeijaelämä, pitää vähän huutoa kestää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet on ehkä vihatuin ihmisryhmä, sen takia simputuksella on aina kannatusta.
Eivät ole, mutta pitäisi olla. Ei tarvitse kun mennä kylille katsomaan näitä mopoautokoviksia ja muita housunroikottajia.
Vierailija kirjoitti:
-60/-70 luvulla monella inttiin lähtijällä oli jo perhe, muija ja mukula, nyt ne on lapsia ...kyll mää kauhiast ihmettelen ...
Silloin muös töitä sai ilman kouluja.
Minua huvittaa kun niistä tehdään uutisia, kuin oisivat jotain tuntemattoman sotilaan hahmoja, menee se hypetys vähän överiksi. tavallisia pizzanaamajonneja ovat jotka eivät ymmärrä kuin älykännyköitä ja tietokonepelejä, eivät mikään sotasukupolvi.
Ihan turha klorifioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin muös töitä sai ilman kouluja.
Nykyään toki voi tehdä lapsia sossun tuilla, mutta harva moiseen ryhtyy
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa kun niistä tehdään uutisia, kuin oisivat jotain tuntemattoman sotilaan hahmoja, menee se hypetys vähän överiksi. tavallisia pizzanaamajonneja ovat jotka eivät ymmärrä kuin älykännyköitä ja tietokonepelejä, eivät mikään sotasukupolvi.
Ihan turha klorifioida.
Sä oot ollut huono äitee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet on ehkä vihatuin ihmisryhmä, sen takia simputuksella on aina kannatusta.
Eivät ole, mutta pitäisi olla. Ei tarvitse kun mennä kylille katsomaan näitä mopoautokoviksia ja muita housunroikottajia.
Miten sä voit ja kehtaat sanoa noin jonkun naisen pojasta? Miten kehtaat loukata äitien tunteita. Moukka!
Vierailija kirjoitti:
Ajat on muuttuneet. Itse kun kävin oli 8 kuukauden minimipalvelusaika. Alokasaikana herätys klo 5.30, aamulenkki ja muutama minuutti ohjattuihin aamutoimiin. Sitten lähdettiin syömään, joka tosin meni joka aamu siihen, että järjestyminen oli "hidasta ja perseestä", joten juostiin takaisin sisälle monta kertaa. Punkkatarkastukset olivat sitä, että vaikka ne olisi tehty miten hyvin, ne räjäytettiin.
Koko ajan oli kiire, eikä ainakaan alokasaikana juuri ylimääräistä aikaa ollut. Päivät kestivät kasarmioloissa aamusra iltakymmeneen ja koko ajan ohjelmaa. Metsässä unet olivat vähissä, toimintaa oli ympäri vuorokauden. Illan päätös kasarmipäivinä oli vahvuuslaskenta, jossa ensin räjäytettiin pinkat, sitten haukuttiin joko yhdessä tai erikseen porukka ja sävy oli ikävä. Lisäksi vahvuuslaskennassa teetätettiin kaikenlaisia älyttömyyksiä, jotka täyttäisivät simputuksen kriteerit nykypäivänä ja itseasiassa silloinkin. Silloin ei vaan kukaan viitsinyt niistä valittaa, koska touhulla oli henkilökunnan hiljainen siunaus.
Sotilaskotiin ei ensimmäiseen kuukauteen päässyt, paitsi johonkin tervetulotilaisuuksiin. Senkin jälkeen piti osata arvomerkit, joita tentattiin. Jos ei jotakin osannut, ei ollut asiaa sodeen. Muutenkin kaikki oli muodollista, toimistokäyttäytmistä harjoiteltiin koko ajan, samoin sulkeisia ja muuta hiomista. Suora keljuilu kuului asiaan, samoin nöyryyttäminen ja yksi mokaa, kaikkia rangaistaan-mentaliteetti, jolla ilmeisesti haluttiin saada mokannut ryhmäpaineen alaiseksi.
Terveydenhuolto oli surkeaa. Vastaanotolle ei oikein uskaltanut kipeänäkään ilmoittautua, koska ensinnäkin epäiltiin, että kyseessä on aiheeton yritys saada vapautuksia ja se tarkoitti sitä, että muille tulisi enemmän hommaa. Toinen oli se, että jos sai ns. KP, eli kelpaa palvelukseen, seurasi esitutkinta ja rankaisutoimenpiteet. Ja kun lääkärit ajoivat sairaita miehiä surutta takaisin palvelukseen, oli pelotevaikutus iso.
Palveluksen edetessä pahimmat jutut hieman hellittivät, mutta eivät kokonaan. Vasta kun alikessut ja kokelaat kotiutuivat ja oman ikäluoka johtajat tulivat, alkoi hieman leppoisampi meininki, vaikka silloinkin joillakin oli noussut kusi hattuun. Loppuaika menikin sitten metsässä, metsässä ja vielä kerran metsässä, joka oli talvella todella tympeää, kylmää, märkää ja vähäunista aikaa.
Tämä reilu 20 vuotta sitten. Nykypäivän alokkailla on asiat helpommin ja hyvä niin.
Luin tekstin ja palasin vuoteen 1995.
Mun tuvasssa oli jätkä, joka lopulta vapautettiin armeijasta. Se ei kestänyt sitä vttuilua. Se oli vähän ku toi private Pyle tossa full metal jacketissa.
Viimeset huudot mitkä se otti, niin se ilmotti huutajalle rauhallisella äänellä, että huuda kerran vielä mulle, niin sä et huuda enää koskaan yhtään mitään, en mä sua pelkää enkä sitä mitä mulle tapahtuu. Sun kannattaa pelätä sitä mitä mä tuun tekemään sulle jos huudat kerrankin mulle vielä.
Tupaan tuli hiljasta ja kaikki tajus sen, että nyt sen kuppi on nurin. Huutaja ei sanonu yhtään mitään. Se käveli pois ja seuraavana päivänä se jätkä lähti intistä veke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on lapsia
18+ lapsi? Nyt joku roti tohon helikopterointiin.
No onhan useimmat tuossa iässä nykyään vielä ihan lapsia, tai ainakin lapsen tasolla.
Eletty vanhempien helmoissa, ruuat tehty valmiiksi, vaatteet pesty ja rahaa saa pyytämällä.
Kiukutellaan kun ei joskus saakaan tahtoaan läpi, ja pitäisi täysi-ikäisenä alkaa vastuuta ottamaan.Toki poikkeuksia on. Ikävä kyllä 2000-luvulla syntyneet tuntuvat valtaosa olevan pilalle lellittyjä ja uusavuttomia. Laman seurauksia?
Mä en ainakaan ollut lapsi tai lapsen tasolla. Itsenäinen mies, auto, oma asunto ym. Toki elämänkokemus siitä on karttunut, mutta kyllä miehiä tuossa iässä oltiin.
Millainen koulutus oli alla?
Rivien välistä on luettavissa että tuota ei mikään pullamössö kirjoittanut, vaan särmä sotilas -suomalainen korpisoturi! Itse Antti Rokan reinkarnaatio!
Eix vaan?