Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi olisi kamalampaa, se että lapsesi kertoisi olevansa

Vierailija
07.01.2019 |

Ateisti vai homo?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa että on vanhempia jotka eivät hyväksyisi lapsiaan jos saisivat tietää esim homoudesta. Kamalaa.

Vierailija
22/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä uskovaiset joutuvat miettimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty, enkä osaisi pitää kumpaakaan mitenkään erityisen kamalana. Kavahdan ajatusta siitä, että uskontoon pakottamisesta ja tai painostamisesta, - Toine asia on, että kristillisyys näkyy enempi ja vähempi suoraan omassa elossani. Esimerkiksi vietän vuosittain Joulua, mutta ketään en voi pakottaa tai vaatia viettämään Joulua kanssani; en edes omaa lastani. 

Vielä kun ymmärtäisit, ettei Joulu ole kristillinen juhla, vaan pakanallinen.

Raamatun mukaan Jeesus syntyi syys-lokakuussa.

Vaikka olen kristitty, niin raamattu ei ole ylin ohjenuora elämässäni. - En ala vänkäämään yleisten juhlapäivien paikasta (kalenterissa). Ja pyrin viettämään ja iloitsemaan Joulusta, jos se vain on mahdollista yhdessä (osan)läheisteni kanssa; eikä ole esimerkiksi minun vuoroni olla Joulua töissä. 

- En siis ala kinaamaan vapaapäivitä ja loma-ajoista vakaumukseeni vedoten.   

Vierailija
24/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme tytärtäni ovat ateisteja.

Kaksi asuu miehen kanssa ja yksi on vielä kotona, eikä ole vielä esitellyt sen enempää poika- kuin tyttöystäviäkään kotona, joten ihan varmaksi en osaa sanoa suuntaumista.

Vierailija
25/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan Turing oli molempia. Ei kärsinyt.

Nero ajettiin itsemurhaan pakollisilla hormonihoidoilla koska siihen aikaan homoseksuaalisuus oli rikos.

Areenasta voi vielä muutaman tunnin ajan nähdä hänestä kertovan elokuvan The Imagination Game.

Vierailija
26/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani homot ovat tosi ihania avoimia ja fiksuja ihmidiä, että luulen hyväksyväni sen valinnan. Yksi lapsistani erosi kirkosta, suloinen ja viisas nuori,, sekään ei hetkauta.

Vierailija
27/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty, enkä osaisi pitää kumpaakaan mitenkään erityisen kamalana. Kavahdan ajatusta siitä, että uskontoon pakottamisesta ja tai painostamisesta, - Toine asia on, että kristillisyys näkyy enempi ja vähempi suoraan omassa elossani. Esimerkiksi vietän vuosittain Joulua, mutta ketään en voi pakottaa tai vaatia viettämään Joulua kanssani; en edes omaa lastani. 

Homoutta taas ei voi itse lainkaan valita tai päättää; joten olisi kammottava ajatus, jollei joku osaisi tai kykenisi elämään sen kanssa, vaan uskoisi voivansa hävittää ja poistaa sen.  

Mistä olet saanut päähäsi, että joulu liittyy kristinuskoon? Ei nimittäin liity. Kyseessä on jälleen yksi kristittyjen kaappaama tapa. Juhlan nimikin on ikivanha germaanisesta yule -sanasta johdettu väännös. Yulea on aina vietetty talvipäivänseisauksen kunniaksi.

Kirkko on ominut oikeastaan kaikki pakanalliset tavat itselleen ja kristityt puhuvat nykyisin niistä kristillisinä tapoina ihan pokalla naamalla.

Homma alkaa heti kasteesta, joka on apinoitu suoraan muinaisesta nimenantojuhlasta, jossa taapeeron päähän valeltiin vettä. Avioliiton kirkko kaappasi 1200-luvulta alkaen ja samoihin aikoihin myös hautausmaat ja -rituaalit siirrettiin kirkon yhteyteen.

Juhannus pöllittiin Johannes Kastajan muistojuhlaksi, helkajuhla pöllittiin, kekri pöllittiin jne. Kristityt ovat pirun kovia pöllimään toisten juhlia ja sepittämään ne omikseen.

Vierailija
28/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoutta taas ei voi itse lainkaan valita tai päättää; joten olisi kammottava ajatus, jollei joku osaisi tai kykenisi elämään sen kanssa, vaan uskoisi voivansa hävittää ja poistaa sen.  

Mistä olet saanut päähäsi, että joulu liittyy kristinuskoon? Ei nimittäin liity. Kyseessä on jälleen yksi kristittyjen kaappaama tapa. Juhlan nimikin on ikivanha germaanisesta yule -sanasta johdettu väännös. Yulea on aina vietetty talvipäivänseisauksen kunniaksi.

Kirkko on ominut oikeastaan kaikki pakanalliset tavat itselleen ja kristityt puhuvat nykyisin niistä kristillisinä tapoina ihan pokalla naamalla.

Homma alkaa heti kasteesta, joka on apinoitu suoraan muinaisesta nimenantojuhlasta, jossa taapeeron päähän valeltiin vettä. Avioliiton kirkko kaappasi 1200-luvulta alkaen ja samoihin aikoihin myös hautausmaat ja -rituaalit siirrettiin kirkon yhteyteen.

Juhannus pöllittiin Johannes Kastajan muistojuhlaksi, helkajuhla pöllittiin, kekri pöllittiin jne. Kristityt ovat pirun kovia pöllimään toisten juhlia ja sepittämään ne omikseen.

Ja nämä juhlathan on pöllitty vain siksi, että on ollut helpompi saada pakanat juhlimaan kristillisiä juhlia. Noita on juhlittu jo valmiiksi joten niihin on hivutettu se uskoto salakavalasti mukaan.

Helpompi oli näin kansa käännyttää.

Vierailija
29/29 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. - Kai tässä on kiitos tai moute annettava omille vanhemmlleni. Ja jos aattelehdin omaksumaani tapaa viettää muiden muassa Joulua niin on totta, että siinä on aika paljon piirteitä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kristillisyyden kanssa, jota mm. kirkko opettaa... Vaan enempi kyse on Juhlapäivästä, joka on saanut vaikutteita vähän sieltä ja täältä.