Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty! Miten suhtautuisit jos lapsesi...

Vierailija
07.01.2019 |

Kertoisi sinulle olevansa uuspakana? Pelkään kertoa vanhemmilleni että olen löytänyt lohtuni ja polkuni ikiaikaisista jumalattarista ja jumalista ja saan lohtua ja teen rituaaleja luonnossa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä minä voisin lapseni uskoon vaikuttaa?

Opettamalla lastasi kristinuskosta ja näyttämällä esimerkkiä miten kristitty elää.

Tietysti lopullinen valinta tämän jälkeen on lapsellasi, ei ketään voi/saa pakottaa uskomaan.

Vierailija
22/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että ei Jumala välitä, millä nimellä ihminen Häntä kutsuu.

Eli jos noin muuten elämäntapasi on elämää, toista ihmistä ja tätä planeettaa kunnoittava (kuten wiccat näen) niin sama se minulle, miten henkisyyttäsi hoidat. Kunhan pidät huolen sielustasi - eli olet tasapainoinen ja onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi ihan tavallisella tapaluterilaisellakin mennä aamukahvit väärään kurkkuun jos lapsi kertoisi harjoittavansa uuspakanarituaaleja luonnossa.

Vierailija
24/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee nyt hiukan ohi AP:n kysymyksestä, mutta menköön; oletko ajatellut että kristinusko syrjäytti pakanuuden ylivertaisen moraalinsa ja etiikkansa takia?

Nimittäin pakanoilla oli kaikenlaisia kiusallisia lasten ja vanhusten metsään kuolemaan hylkäämisiä, ihmisuhreja yms. ikävää.

Uuspakanuus on ihan kivaa kun yhteiskunnan perusrakenteet ovat kristinuskon moraalikäsitysten pohjalle rakennetut. Aidosti pakanallisessa yhteiskunnassa olisi ns. ”Piru irti”, jos sallitte sanaleikin.

Kristinuskollako ei ole ollut ihmisuhreja? Mitkä kristinuskon moraalikäsitykset? Homot hirteen ja naisten päähän kiviä jos tulevat r.iskatuksi? :D En ole aloittaja mutta naurattaa kristinusko ja moraali samassa lauseessa.

Homoja lienee hirtetty jossain Afrikassa ihan lähiaikoinakin, mutta missä (kristillisessä maailmassa) on kivitetty ketään mistään syystä? Niinkuin ikinä? Oikeasti.

Uusi testamentti ei myöskään anna oikeutusta sen enempää homojen hirttämiselle kuin kenenkään kivittämiselle, päinvastoin. Jos joku kaahaa tolkutonta ylinopeutta metsään ja kuolee, niin onko kohtuullista syyttää tieliikennelakia?

Molemmat mainitsemasi asiat ovat kristillisen uskon vastaisia, ja se että (varsinkin) katolinen kirkko on joskus hirveyksiä tehnyt, ei tee hirveyksistä kristillisiä tai hyväksyttäviä.

Vierailija
25/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanallisuus olisi helpompi hyväksyä (ei siis mitään ongelmaa hyväksyä) kuin erään toisen ison uskonnon hyväksyminen (olisi suuria vaikeuksia hyväksyä).

Vierailija
26/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaisi ihan tavallisella tapaluterilaisellakin mennä aamukahvit väärään kurkkuun jos lapsi kertoisi harjoittavansa uuspakanarituaaleja luonnossa.

Tapaluterilaiselle aivan sama koska hänen ontot riittinsä joulukirkon, kasteen ja konfirmaation suhteen ovat yhtä hengettömiä kuin jonkun wiccalarppaajan koikkelehtiminen puistossa.

Vierailija
27/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee nyt hiukan ohi AP:n kysymyksestä, mutta menköön; oletko ajatellut että kristinusko syrjäytti pakanuuden ylivertaisen moraalinsa ja etiikkansa takia?

Nimittäin pakanoilla oli kaikenlaisia kiusallisia lasten ja vanhusten metsään kuolemaan hylkäämisiä, ihmisuhreja yms. ikävää.

Uuspakanuus on ihan kivaa kun yhteiskunnan perusrakenteet ovat kristinuskon moraalikäsitysten pohjalle rakennetut. Aidosti pakanallisessa yhteiskunnassa olisi ns. ”Piru irti”, jos sallitte sanaleikin.

Kristinuskollako ei ole ollut ihmisuhreja? Mitkä kristinuskon moraalikäsitykset? Homot hirteen ja naisten päähän kiviä jos tulevat r.iskatuksi? :D En ole aloittaja mutta naurattaa kristinusko ja moraali samassa lauseessa.

Ei kristinuskossa ole tuollaisia sääntöjä. Tarkoitit varmaan erästä toista monoteistista uskontoa, sitä uskontoa jonka nimeä ei pidä palstalla mainittaman.

Vähänpä sä omaa uskoasi tunnet. En tarkoittanut toista uskontoa vaan nimenomaan kristinuskoa. Lueppa se kirjasi äläkä poimi vain rusinoita pullasta.

Vierailija
28/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaisi kuulla ääripään mielipiteitä, mutta entä jos ei jaksa alkaa vääntämään mokomasta.  Itse kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.

Vierailija
29/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kristinuskossa ole tuollaisia sääntöjä. Tarkoitit varmaan erästä toista monoteistista uskontoa, sitä uskontoa jonka nimeä ei pidä palstalla mainittaman.

Vähänpä sä omaa uskoasi tunnet. En tarkoittanut toista uskontoa vaan nimenomaan kristinuskoa. Lueppa se kirjasi äläkä poimi vain rusinoita pullasta.

Tämä voi tulla järkytyksenä, mutta paljastan kuitenkin tärkeän asian: kaikki Vanhan Testamentin määräykset eivät ole voimassa sen jälkeen kun Kristus tuli ja ”otti pois maailman synnin”. Itse asiassa niitä ei koskaan tarkoitettu muiden kuin juutalaisten noudatettavaksi.

Eli ei ole tarkoitus lukea kuin piru raamattua, että ”en saa ottaa suomalaista orjaksi, mutta ruotsalaisen saan orjuuttaa ja hakatakin kunhan ei kuole samana päivänä vammoihinsa” 😅

Vierailija
30/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni olisi kääntynyt noituuteen?

Tulisin hyvin surulliseksi ja luultavasti koettaisin puhua hänelle.

Vierailija
31/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli nyt ihmeellistä vääntämistä ja riitaa, ei ole tarkoitus pohtia kumpi on parempaa tai oikeampaa, kristinusko vai wiccalaisuus. Mä olen elänyt molempia ja näen molemmissa paljon hyvää. Wiccalaisuudessa vaan enemmän ja Jumalattareen luottaminen tuntuu luonnollisemmalta, oikeammalta ja puhtaammalta. Kannan pentagrammia kaikkien elementtien ja Hengen merkkinä siinä missä kristitty kantaa ristiä Kristuksen merkkinä.

Ei kristityt ole pahoja, vaikka kristinuskon nimissä on aikoinaan tehty paljon pahaa ja vieläkin tehdään valitettavasti, suomalainen/länsimaalainen media vaan aika hyvin vaikenee esim kristityistä te.**ori-iskuista. Niitäkin on, googlettamalla löytyy. Se ei tee siitä kristinuskoon kuuluvaa, niinkuin ei vastaavat myöskään siihen toiseen uskontokuntaan kuuluvaa.

-ap

Vierailija
32/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se kristittyä surettaisi jos lapsi eksyy pimeille poluille.

Pimeyden? Miten se voi olla pimeyttä jos ketään, tai mitään elämää ei saa vahingoittaa? Kristinusko eriarvoistaa ihmisiä, kun pakanajumalille kaikki elämä on yhtä arvokasta. Myös kristityt.

Pakanajumalia ei ole olemassa.

Vierailija
33/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeyden? Miten se voi olla pimeyttä jos ketään, tai mitään elämää ei saa vahingoittaa? Kristinusko eriarvoistaa ihmisiä, kun pakanajumalille kaikki elämä on yhtä arvokasta. Myös kristityt.

Ihan yhtä paljon on olemassa pakanajumalia kuin kristittyjen jumala.

Vierailija
34/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä foorumi kysellä kristityiltä. Kirkkoon kuuluminen ei kenestäkään kristittyä tee.

Ateistina sanon, että kaikki uskovaisuus on niukka-aivoista roskaa.

Vierailija
35/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanallisuutta on niin monenlaista. Lasken itseni kristityksi, mutta tiedän ettei ole oikein perinteistä arvostaa wiccalaisuutta valkoisen magian muotona. Sen sijaan vastustan jyrkästi eenokialaista magiaa, satanismia, saatanapalvontaa ja vasemman käden polkua yleensäkin.

Vierailija
36/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on vapaa valitsemaan oman uskontonsa ja uskonsa.

Jos olet kristitty niin kai nyt sentään toivot että lapsesi myös pelastuisi?

En ole yllä oleva, mutta olen kristitty ja olen samalla linjalla vastanneen kanssa. Lapseni löytävät itse oman polkunsa, ja se on Jumalan ja hänen välinen asia, miten ja missä. Ja mitä pelastukseen tulee, niin sekään kun ei ole minun haluamisen varassa, vaan täysin kiinni Jumalan armosta, toki nyt henkilön omasta uskosta myös. Mitenkä minä voisin lapseni uskoon vaikuttaa? Se on hänessä, hänen sydämessä. Ei minun. Minä voin huolta pitää vaan omastani.

sit veisaat hoosiannaa taivassa...kun P.I.Ru grillaa lapsiasi h.elvetissä

Ja kykenisit moiseen?

Älä valehtele itsellesi....et tule kaipaamaan taivaassa kadotettuja lapsiasi:)

Vierailija
37/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä paljon on olemassa pakanajumalia kuin kristittyjen jumala.

Väärin

Vierailija
38/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odin ja Allah ovat todellisia..samoin Shiva..

Miljoonat voivat todistaa asian puolesta.

Vierailija
39/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä foorumi kysellä kristityiltä. Kirkkoon kuuluminen ei kenestäkään kristittyä tee.

Ateistina sanon, että kaikki uskovaisuus on niukka-aivoista roskaa.

Sulla on todella vahva usko siitä, että aivot joilla ajattelit, ovat kehittyneet itsestään olemattomuudesta.

Vierailija
40/40 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13 vuotias ilmoitti että on ateisti. Sanoin että aha, okei.

T tapakristitty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä