Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkaisin koiraa aamulenkillä

Vierailija
07.01.2019 |

Olen todella pahasti tolaltani siitä, mitä tänä aamuna tapahtui. Siitä, mitä menin tekemään. En kehtaa ikinä kertoa tästä kenellekään oikeassa elämässäni, mutta on pakko päästä purkamaan tapahtunut jonnekin. Olen ansainnut kaikki haukut, että olen hirveä ihminen, jolta pitäisi ottaa koira pois. Tervetuloa siis sanomaan rumasti. Ennen kaikkea kaipaisin kuitenkin vertaistukea ihmisiltä, jotka ovat ehkä myös kokeneet tilanteen, jossa päässä pimahti aivan yhtäkkiä ja tulitte tehneeksi jotakin sellaista, mitä ette ikinä olisi halunneet tehdä.

Tilanne on siis tämä. Minulla on 60-kiloinen vaikeista oloista tullut koira, joka ei ole helpoimmasta päästä mutta jota olen kouluttanut lempeydellä ja kärsivällisyydellä. Koirallani on kovasti saalisviettiä. Tämä on tiedossa, ja koira ulkoilee tukevissa kamppeissa ja olen aina valppaana. Aamulla metsässä edestämme lähti kauris juoksuun. Huomasin koiran jännittyvän ja kerkesin ottaa hihnaa lyhyemmälle. Koira ampaisi koko voimallaan kauriin perään. Ensimmäisen riuhtaisun ajan sain pidettyä hihnaa kiinni ja rauhallisella äänellä yritin saada koiraa tulemaan luokseni. Koira ei tänään pystynyt kuuntelemaan. Se sai otettua vauhtia ja kiskaisi uudestaan, vieläkin kovempaa. Hihna alkoi luistaa kädestäni (tietenkin juuri tänään oli se päivä, kun en laittanut talutusvyötä). Olen ollut vasta leikkauksessa ja vielä ihan toipilas ja pelkäsin, että käy pahasti. Koira ei kuunnellut yhtään, ja tiesin, että seuraavalla riuhtaisulla lennän maahan, leikkaushaavan ompeleet aukeavat ja koira karkaa metsään. Karjaisin koiralle jotakin tyyliin "LOPETA, [koiran nimi], P-KELE!", ja sitten silmissäni vain pimeni.

Potkaisin koiraa takaapäin kankkuun koko voimallani. Koira päästi ihan hirveän ulvaisun, kiepahti ympäri ja jatkoi samaa kauheaa kivun ääntelyä katsoen minua ymmällään. Sillä ensimmäisellä sekunnin sadasosalla kun kenkä osui koiraan, tunsin sairasta tyydytystä, joka välittömästi vaihtui kauhuun ja yökötykseen. Aloin saman tien silittää ja hoitaa koiraa ja pyydellä siltä anteeksi. Itku tuli väkisin, enkä saanut sitä millään loppumaan. Koska koira ei nähnyt minun potkaisevan sitä, vaan ainoastaan tunsi yhtäkkiä kovan iskun takaapäin, se selvästi luuli potkun olleen pelkkä vahinko. Se nimittäin saman tien antautui hoidettavaksi niin kuin ei mitään eikä ole osoittanut millään tavalla pelkäävänsä minua. Se päin vastoin huomaa, että olen pois tolaltani, ja yrittää lohduttaa. Minä en ansaitse tätä koiraa.

En halua enää ikinä tehdä sitä, mitä tänään olen tehnyt. En vain tiedä, miten pääsen tästä yli. En saata ymmärtää, että kykenin tekemään raukkamaista väkivaltaa koiralle, joka rakastaa minua ja luottaa minuun.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeasti hoitoon ja anna tuo koira pois.

Vierailija
2/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan normaalilta tottelemattoman koiran koulutukselta.

Lähtikö koira metsään? No ei. Repesivätkö ompeleet? Ei. Saiko koira pysyä vammoja? Ei.

Kaikki kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että koira jatkoi valittamista ulvaisun jälkeen. Yleensä ne ei tee niin.

Vierailija
4/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan inhimillistä, mutta varmasti saat haukkuja täällä. Ei, koiran potkiminen ei ole ok, mutta se on nyt tapahtunut enkä usko että tulee uudestaan tapahtumaan. Voisitko saada koiralle toista ulkoiluttajaa siksi aikaa, kun olet toipilas? Parempaa päivänjatkoa sinulle!

Vierailija
5/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä tilanne! Sympatiani ovat sekä sinun että koirasi puolellasi. Et tietenkään tehnyt oikein, mutta tilanne kuulostaa mahdottomalta. Ota opiksesi niin, ettet joudu enää vastaavaan tilanteeseen. Eli esim. leikkauksen jälkeen joku muu ulkoiluttaa koiraa.

Vierailija
6/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v***u mitä ulinaa aikuiselta ihmiseltä! Ihan pahaa tekee lukea tuollaista tekstiä, ei sen koiran takia vaan ihan sun itsesi takia. Lopeta tuo helvetin nöyristely ja anteeksi anominen ja jatka elämää. Voisit myös kasvaa jo aikuiseksi.

Vierailija
7/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia? Toivottavasti et tee heille noin.

Vierailija
8/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sopiva tuollaiselle koiralle, etkä ole kouluttanut tarpeeksi hyvin.

Tuo oli varmaan tuossa tilanteessa järkevin ratkaisu, mutta se että sellainen tilanne edes tulee eteen, tarkoittaa että et sovi ko. koiran hoitajaksi.

Vierailija
9/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan inhimillistä, mutta varmasti saat haukkuja täällä. Ei, koiran potkiminen ei ole ok, mutta se on nyt tapahtunut enkä usko että tulee uudestaan tapahtumaan. Voisitko saada koiralle toista ulkoiluttajaa siksi aikaa, kun olet toipilas? Parempaa päivänjatkoa sinulle!

Lämmin kiitos sinulle tästä kommentista ja ymmärryksestä. Valitettavasti muita ulkoiluttajia ei ole, joten olen omillani. Sen vannon, että koskaan en enää anna itseni satuttaa tuota koiraa. Ap

Vierailija
10/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan normaalilta tottelemattoman koiran koulutukselta.

Lähtikö koira metsään? No ei. Repesivätkö ompeleet? Ei. Saiko koira pysyä vammoja? Ei.

Kaikki kunnossa.

Eläinsuojelulaki kieltää koiran fyysisen kurituksen. Normaali koulutus ei perustu väkivaltaan. Kannattaa mennä tottelevaisuuskurssille niin siellä motivoidaan koiraa ihan muilla keinoilla.

Vierailija
11/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on AP sakon paikka, olet syyllinen.

Vierailija
12/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mikä tilanne! Sympatiani ovat sekä sinun että koirasi puolellasi. Et tietenkään tehnyt oikein, mutta tilanne kuulostaa mahdottomalta. Ota opiksesi niin, ettet joudu enää vastaavaan tilanteeseen. Eli esim. leikkauksen jälkeen joku muu ulkoiluttaa koiraa.

Kiitos paljon näistä sanoista. Ap

Vierailija
13/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-kiloinem koira voisi vaikka tap paa sinut, jos haluaisi. Täytyy olla kiltti koira kun ei tehnyt mitään.

Vierailija
14/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kiitos sinulle tästä kommentista ja ymmärryksestä. Valitettavasti muita ulkoiluttajia ei ole, joten olen omillani. Sen vannon, että koskaan en enää anna itseni satuttaa tuota koiraa. Ap

Olet vaurioittanut vähintään kudoksia, ellet myös luita. laita ilmoitus lehteen.

Vierailija
15/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi lapsen lyöminen on oikein kun päässä pimahtaa lapsen käytös? Mielestäsi vaimon/miehen löyminen on ok jos toinen käyttäytyy tavalla, joka ei miellytä sinua?

Vierailija
16/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia? Toivottavasti et tee heille noin.

Ei ole lapsia. Luojan kiitos. Olen kaikesta päätellen ihminen, joka sopivissa olosuhteissa kykenee kohtelemaan itseään heikompiaan väkivaltaisesti. :'( Ap

Vierailija
17/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenkin on eläin ja joskus ääritilanteissa käytös on sen mukaista. Tuleeko sulle muutoin tilanteita, joissa pinna alkaa kiristää, mutta saat pidäteltyä itseäsi? Jos tulee, niin se vittuuntuneisuus pitäisi saada jotenkin purettua. Nyt tietty hankalaa, kun olet toipilas, mutta tulevaisuudessa jokin liikuntarääkki voisi olla hyväksi.

Vierailija
18/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki koirat pitäs ampua, itse olin yörälenkillä ja jonkun pölijän koira hyppäs ohti pyörääni, seuraksena jarrut  päällle mutta kun ei ole takajarrua kunnossa niin suoraan ojaanhan sitä lensi, pyysi se ukko anteeksi mutta ei tuollaisia elukoita saisi olla kellään

Vierailija
19/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaan ei ole oikeutta vaikka olisi kuinka paha olo henkisesti.

Vierailija
20/57 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminenkin on eläin ja joskus ääritilanteissa käytös on sen mukaista. Tuleeko sulle muutoin tilanteita, joissa pinna alkaa kiristää, mutta saat pidäteltyä itseäsi? Jos tulee, niin se vittuuntuneisuus pitäisi saada jotenkin purettua. Nyt tietty hankalaa, kun olet toipilas, mutta tulevaisuudessa jokin liikuntarääkki voisi olla hyväksi.

Olen yleensä rauhallinen ihminen. Kammoan kaikkea väkivaltaa syvästi, mutta kun pinna kiristyy riittävästi, niin saatan ärähtää. Äitini löi minua, kun olin lapsi. Tiedän, että hän ei olisi halunnut, ja hän varmaan tunsi itsensä hirviöksi, kun menetti malttinsa. Hänen äitinsä eli mummoni taas kuulemma äitini ollessa lapsi säännöllisesti suuttui ja iski leipäveitsen keittiön seinään. Voi siis olla, että meillä on suvussa jokin geneettinen alttius väkivaltaan tai sellainen hermorakenne, että emme pysty hillitsemään itseämme tarpeeksi ärsytettynä. Tai ehkä koiran potkaiseminen oli jokin alitajuinen mahdottoman tilanteen ratkaisemisen käytösmalli, joka tuli lapsuudestani. Oli syy mikä tahansa, niin tekoani ei voi millään tavalla puolustaa. Minä satutin viatonta koiraa. Kiitos vihjeestä, aion ehdottomasti etsiä tapoja laskea nousussa oleva v-käyrä sellaisilla tavoilla, että keneenkään ei koskaan tarvitse enää sattua minun vuokseni. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä