Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aktiivisuusranneke/älykello?

Vierailija
06.01.2019 |

Mihin käytät kyseistä laitetta ja koetko sen hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menivätkö rahat hukkaan? Minkämerkkinen laite sinulla on käytössä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Huawei Gt2 Pro joka mittaa sykettä ja unta 24/7. Käytän sitä sauvakävelyssä piirtämään ja mittaamaan kuljetun matkan, korkeudet ja kalorit. Akku kestää viisi päivää.

Sykeen mittaus on tärkeä sillä mulla on taipumusta rytmihäiriöihin. Oon laittanut kellon hälyttämään liian kovista sykkeen vaihteluista.

Vierailija
22/80 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan makee älykello. On vielä myytävänä etatti.eu verkkokaupassa. Sehän mittaa verenpainetta ja happiarvojakin. Onko se totta että akku kestää parisen viikkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Applen älykello jota Telia tukee eli kännykkää ei tarvitse olla mukana.

Voin jättää vapaasti kännyn kotiin ja saan puhelut ja viestit kelloon.

Treeneissä käytän myös sekä yleensä aina kun menen johonkin.

Pankkini ei tue älykelloa eli en pysty siksi maksamaan kellolla.

Nordea tukisi tai luottokortit.

Vierailija
24/80 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä tämä ekana oleva Polar Vantagr V2, https://fitones.fi/urheilukello-naiselle/ on ollut todella positiivinen yllätys!! Käytän aina kun lähden liikkumaan joko kävellen tai salille , sykkeen mittaukseen en aina luota mutta itsellä ei sille niin tarvettakaan. Palautumisen seuranta on ollut tosi kiva lisä!!

Vierailija
25/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Huawei Gt2 Pro joka mittaa sykettä ja unta 24/7. Käytän sitä sauvakävelyssä piirtämään ja mittaamaan kuljetun matkan, korkeudet ja kalorit. Akku kestää viisi päivää.

Sykeen mittaus on tärkeä sillä mulla on taipumusta rytmihäiriöihin. Oon laittanut kellon hälyttämään liian kovista sykkeen vaihteluista.

Sama juttu mulla - myös kello :)

Vierailija
26/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikilla ole älykello nykyään? Tavallinen kello on nolo.

Vierailija
27/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älykello, sain lahjaksi, merkkiä en muista. Tarkoitus olisi käyttää sitä lenkeillä/juostessa, mutta toistaiseksi olen käyttänyt vain töissä. Itseäni ei kiinnosta sykkeet/unenlaadut/muut hömpötykset, joten periaatteessa riittäisi peruskellokin.

Vierailija
28/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuusranneke on. Olen saanut sen lahjaksi. Se mittaa kalorin kulutuksen, askelmäärän, kävellyt kilometrit. Aina kädessä. Olen ollut sen jälkeen liikkuvampi.

Vierailija
29/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Apple Watch 6. Mittaa happisaturaatiota, joka on oikeastaan isoin syy miksi ostin sen. Astmaatikkona minulla on välillä hengittämisen kanssa ongelmia ja tuntuu hyvältä nähdä miten tukkoisuus vaikuttaa veren happiarvoihin. Käytän koko ajan ja tallennan treenit sillä myös. Kellon avulla on ollut helpompi seurata millaisia treenejä voi tehdä ilman, että vetää liian kovaa ja happiarvot romahtaa. Olen päässyt tässä suhteessa nyt tasapainoon ihan vain kellon ansiosta. Ilman tätä en olisi ehkä tajunnut hiljentää tahtia vaan olisin ollut vuorotellen tukossa ja sitten taas treenannut kovaa niin kuin ennen tein.

Vierailija
30/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huawein uusi halpismalli löytyy, lähinnä askeleiden ja pulssin mittausta varten. Yllättävän koukuttavaa on ollut kerätä päivittäin tavoiteaskeleet täyteen (10 000 askelta). Itsellä liikuntamäärä on noussut jopa 5 x verrattuna ennen älyranneketta, joten halpa sijoitus terveyteen oli (45e).

Mies 39v

Vierailija
31/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siitä tavallisesta kellosta niin nolon tekee? Jos tarvitsee kelloa ajan katsomiseen, miksi on noloa katsoa sitä pelkästä rannekellosta?

Mahtaa olla raskasta tuollaisen ihmisen elämä, joka miettii tällaisista arkipäiviäisistäkin asioista, onko se noloa vai ei. Ja itse asiassa, kummalle se on nolompaa, sille rannekellon käyttäjälle vai tällaiselle omituiselle kyttääjälle?

Vierailija
32/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, en vaan koe sitä tarvitsevani. En muista merkkiä. Laatikossa lojunut pari vuotta. Kello ranteessa tuntuu jotenkin ylimääräiseltä ja hiostaa. 

Vierailija
33/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siitä tavallisesta kellosta niin nolon tekee? Jos tarvitsee kelloa ajan katsomiseen, miksi on noloa katsoa sitä pelkästä rannekellosta?

Mahtaa olla raskasta tuollaisen ihmisen elämä, joka miettii tällaisista arkipäiviäisistäkin asioista, onko se noloa vai ei. Ja itse asiassa, kummalle se on nolompaa, sille rannekellon käyttäjälle vai tällaiselle omituiselle kyttääjälle?

Eihän niitä tavallisia kelloja ole kuin vanhuksilla enää.

Vierailija
34/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On keskihintainen Garmin. Vilkuilen siitä päivän mittaan aikaa, ilman lämpötilaa, luen viestit, käytän ajastinta ruoanlaitossa, mittaan kävelymatkaa. Kello herättää minut aamulla lempeästi vain rannetta kutittamalla ilman ääntä. Yksi parhaista ominaisuuksista on, että jos unohdan laukkuni rahoineen puhelimineen johonkin, kello hälyttää siitä. Myöskin kellolla voi soittaa hälärin puhelimeen (etsi puhelimeni toiminto), niin ei tarvitse alkaa kasseja penkomaan tarkistaakseen puhelimen olevan matkassa mukana.

Alkuun tuli leikittyä noilla urheilu ja navigointiominaisuuksilla, muttei enää juurikaan. Joskus tulee samoiltua metsässä ja silloin saatan suunnistaa kellon avulla takaisin lähtöpaikkaan.

Kaiken tämän pystyy tekemään paljon vaivattomammin kuin puhelimella ja mikä tärkeintä, kädet ovat vapaana koko ajan!

Vierailija
35/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida osata pukeutua. 

Vierailija
36/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On keskihintainen Garmin. Vilkuilen siitä päivän mittaan aikaa, ilman lämpötilaa, luen viestit, käytän ajastinta ruoanlaitossa, mittaan kävelymatkaa. Kello herättää minut aamulla lempeästi vain rannetta kutittamalla ilman ääntä. Yksi parhaista ominaisuuksista on, että jos unohdan laukkuni rahoineen puhelimineen johonkin, kello hälyttää siitä. Myöskin kellolla voi soittaa hälärin puhelimeen (etsi puhelimeni toiminto), niin ei tarvitse alkaa kasseja penkomaan tarkistaakseen puhelimen olevan matkassa mukana.

Alkuun tuli leikittyä noilla urheilu ja navigointiominaisuuksilla, muttei enää juurikaan. Joskus tulee samoiltua metsässä ja silloin saatan suunnistaa kellon avulla takaisin lähtöpaikkaan.

Kaiken tämän pystyy tekemään paljon vaivattomammin kuin puhelimella ja mikä tärkeintä, kädet ovat vapaana koko ajan!

Halvallakin kellolla saa nuo tärkeimmät ominaisuudet. Kannattaa harkita tarkkaan mistä ja mitä on järkevää maksaa.

Vierailija
37/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain joululahjaksi Fitbit Charge 2:n. Muutoin tykkään, mutta harrastan kahvakuulaa, jossa ei voi pitää ranneketta oikeinpäin ranteessa, vaan se täytyy treenin ajaksi laittaa alemmaksi ja väärinpäin. Mittaa kyllä siitäkin sykkeen, joka on tunnin aikana aika korkea, mutta kalorinkulutuksen näyttää luultavasti päin honkia. Tunti kahvakuulan kanssa rehkimistä niin, että lopussa on hiestä aivan märkä ja lähes kuollut, mutta ranneke näyttää että olet kuluttanut vain 129 kilokaloria. Uskon että 600-1000 kaloria on lähempänä totuutta.

Kyllä se näyttää kalorit ihan oikein. Kova treeni ei kuluta kauheasti tuon enempää kaloreita. Siksi laihdutusta varten korjataan ruokavalio eikä vain treenata.

Vierailija
38/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on samsung active watch. Käytän lenkeillä mutta ei ole kädessä koko ajan. Lenkillä hikoaa ainakin tosi paljon mutta sen voi huuhtaista hanan alla. Tuo näyttää kartalla kulkemani reitin ja muut jutut. Oli hyvä ostos mielestäni.

Vierailija
39/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, en vaan koe sitä tarvitsevani. En muista merkkiä. Laatikossa lojunut pari vuotta. Kello ranteessa tuntuu jotenkin ylimääräiseltä ja hiostaa. 

Nykyaikainen silikoni tai mikä lie ranneke on erittäin mukavan tuntuinen eikä hiosta. Minulla oli aikoinaan halpis sykemittari, jota en meinannut pystyä pitämään edes lenkin ajan, niin limaiselta se tuntui. Tämä asian takia pidättäydyin vuosia älykellon hankkimisesta, mutta sitten kun sen hommasin, yllätyin, kuinka mukava silikonihihna on, on yölläkin ranteessa. Kokeilin kelloon teräshihnaakin, muttei se vetänyt mukavuudessa vertoja silikoniselle. Sen hyvä puoli on myös se että sitä voi pestä vaikka päivittäin toisin kuin nahkahihnaa.

Mitä tulee älykellon hankinnan ekologisuuteen, niin sehän on hyvin pieni laite, johon ei paljon luonnonvaroja ole hukattu ja hinta muodostuukin lähinnä kehitys ja ohjelmistokehitystyöstä ym. eli kellon ostamista voi verrata melkein "aineettoman palvelun" kuluttamiseen, jotka eivät usein oikeasti ole aineettomia, esim. kauneudenhoitoala on yhtä kemikaaleilla lutraamista ja papereita muovejakin kuluu ym.

Vierailija
40/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sekä Suunto, Apple Watch että Polar. Applea käytin tosi pitkään ainoana kellona ja ajattelin jonkin aikaa, etten mitään muuta haluakaan. Lopulta kuitenkin kyllästyin siihen, ettei akku kestä mitään. Jos lähden vaikka koko päivän vaellukselle ja haluan mitata suorituksen katsoakseni reittiä, kulutusta, matkaa ja aikaa myöhemmin puhelimesta, akku loppuu taatusti ennen kuin olen perillä. Niinpä otan pitemmille reissuille mukaan nykyään Suunnon. Muutenkin Apple Warchin käyttö on pikku hiljaa jäänyt lähes kokonaan. Polarin sain lahjaksi ja se on näistä tavallaan urheilukäyttöön monipuolisin, mutta Suunto on ulkonäöltään omaa silmääni miellyttävin.

Monille ei-niin-urheilullisille ihan halpakin aktiivisuusranneke on hyvä vaihtoehto. Esimerkiksi sihteerini on nyt parin vuoden ajan kävellyt kaikki portaat ja pienet matkat, jotka teki ennen raitiovaunulla, ihan vain sen takia että saa päivän askeltavoitteensa täyteen (kello mittaa). Hänelle se on ollut valtavan hyödyllistä terveyden ja vireyden kannalta.

onko sihteerisi hoikistunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi