Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla aktiivisuusranneke/älykello?

Vierailija
06.01.2019 |

Mihin käytät kyseistä laitetta ja koetko sen hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menivätkö rahat hukkaan? Minkämerkkinen laite sinulla on käytössä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Suunto 3 Fitness. En jotenkin osaa käyttää sitä ollenkaan, vaikka se on useamman vuoden käytössä ollut. Aiemmin minulla oli Fitbit Charge ja se oli ihan täydellinen peruskello. Se esim. tunnisti pyöräilyn ilman, että sitä piti mistään erikseen laittaa aktiiviseksi. Suunnossa pitäisi muistaa aina laittaa 'kävely'liikunta päälle, kun esimerkiksi lähtee kävellen kauppaan, muuten ei huomioi liikunnaksi tätä. Heittää myöskin todella useasti pois kännykän sovelluksesta, jonka jälkeen ei laske edes päivän askeleita. Synkronointi kännykkään pitäisi tehdä päivittäin.

Vierailija
42/80 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykello kuulunut 2015 asti vakiovarustukseen. Nykyisellään Samsung galaxy watch, näköjään uudempikin malli tullut, mutta ei kyllä ole tarvetta päivittää. Vähentää merkittävästi tarvetta kaivaa puhelinta esille mikä on päällimmäinen motiivi älykellon käyttämiselle itselläni. Tarpeelliset notificationit voi vilkaista ranteesta ja puhelinmyyjien soitot hylätä, lisäksi satunnaiset pikkuaskareet, esimerkiksi ajastin ruoanlaitossa, sään tsekkaus, spotifyn ohjaus jne. Kestää puhelimenkin akku säännöstään kolmisen päivää kun ei tarvitse juuri näyttöaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette kelloista jolla voi soittaa tai lähettää tekstiviestejä? Onkohan kuinka hankalaa tuosta kellon näytöltä esimerkiksi laittaa viestiä kaverille?

https://www.diginyt.fi/teknologia/garmin-venu-2-plus-gps-alykellolla-vo…

Vierailija
44/80 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajatteli tätä kelloa itselleni, johon kyseinen päivitys on tullut.

https://www.diginyt.fi/samsungin-galaxy-watch4-alykelloihin-on-nyt-saat…

Vierailija
45/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on joku vanha aktiivisuusranneke, mutta ajattelin jotain ihan uutta.  Samsung Galaxy Watch4 on käynnyt mielessä.

https://www.diginyt.fi/samsungin-galaxy-watch4-alykelloihin-on-nyt-saat…

Vierailija
46/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kelloa. En tarvitse jatkuvaa dataa olemisestani, nukkumisestani, liikkumisestani yms. Elämä on paljon kivempaa kun vain tekee fiiliksen mukaan - täällä saa jo ihan tarpeeksi muutenkin suorittaa ja stressata kaikesta. Jatkuva kellon kyttääminen ei voi pidemmällä aikavälillä olla kenellekkään hyväksi. Mielestäni kellot voivat sumentaa oman kehon kuuntelua ja omien voimavarojen mukaan menemistä.

Vierailija
47/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polar ignite 2. Tosi hyvä kello ja hyvä akun kesto lyhyellä latauksella. Näkee kaiken datan hyvin puhelin sovelluksesta kuten nukkumisen ja treenin. Hankin silloin kun urheilin vielä aktiivisesti nyt ei oikein halua käyttää sitä kun urheilukin vähentynyt niin paljon. En halua nähdä surkeaa romahdusta datana. Jos elät aktiivista elämää suosittelen.

Vierailija
48/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UusiÄly kirjoitti:

Mitä mieltä olette kelloista jolla voi soittaa tai lähettää tekstiviestejä? Onkohan kuinka hankalaa tuosta kellon näytöltä esimerkiksi laittaa viestiä kaverille?

https://www.diginyt.fi/teknologia/garmin-venu-2-plus-gps-alykellolla-vo…

Luulen että aika turha ominaisuus, niin pieni näyttö että viestin kirjoittaminen vaikeaa. Puhelin on kuitenkin melkein aina mukana.

Vierailija
49/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polar ignite 2. Tosi hyvä kello ja hyvä akun kesto lyhyellä latauksella. Näkee kaiken datan hyvin puhelin sovelluksesta kuten nukkumisen ja treenin. Hankin silloin kun urheilin vielä aktiivisesti nyt ei oikein halua käyttää sitä kun urheilukin vähentynyt niin paljon. En halua nähdä surkeaa romahdusta datana. Jos elät aktiivista elämää suosittelen.

Tähän kelloon myös plussaa se että näyttää paljonko kyseinen urheilu suoritus kuluttaa kaloreita ja kuluttuki esim rasvaa. Pystyt myös vaihtamaan biisiä siitä. Näyttää myös eri syke alueet eri treenin vaiheissa.

Vierailija
50/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kelloa. En tarvitse jatkuvaa dataa olemisestani, nukkumisestani, liikkumisestani yms. Elämä on paljon kivempaa kun vain tekee fiiliksen mukaan - täällä saa jo ihan tarpeeksi muutenkin suorittaa ja stressata kaikesta. Jatkuva kellon kyttääminen ei voi pidemmällä aikavälillä olla kenellekkään hyväksi. Mielestäni kellot voivat sumentaa oman kehon kuuntelua ja omien voimavarojen mukaan menemistä.

Hyviä ajatuksia, jotka myös itse jaan. Välillä tuntuu että itse on jotenkin epänormaali, kun ei kiinnosta lähteä tähän älykello villitykseen mukaan. Voiko sitä edes mennä kävelylenkille jos sitä ei jotenkin ole mittaamassa tai dokumentoimassa? Ja juuri tuo että älykellot vieraannuttavat meitä meidän kehoistamme + saavat aktiivisuuden / hyvinvoinnin muuttumaan pakolliseksi suorittamiseksi. Joitakin se ehkä motivoi, mutta kannattaa pysähtyä välillä miettimään, liikutanko minä kelloa vai kello minua.

Vierailija
51/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarin keskihintainen aktiivisuusanneke on, mutta vain suoritusten ajan.

En todellakaan halua pitää mitään ylimääräistä ranteessani muulloin. Paksu klohmo pidettäväksi ranteessa aina. Esim. turha ominaisuus tuo unenlaadun mittaus, koska en voi pitää tuollaista klönttiä kädessä pitkin yötä.

Vierailija
52/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan sellaisen mutta ihan turha. Tiedän paljonko liikun ja nukun ilman kelloakin. Jos olen aamulla erityisen väsynyt osaan mennä seuraavan kerran aikaisemmin nukkumaan. En tarvitse siihen kelloa. Juoksureittiä en tarvitse muistiin kun juoksen silmät auki ja muisti pelaa. Ei tarvitse kytätä sykettä, sydän edelleen sykkii ja toimii.

Vierailija
53/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule. Mun terveysdataani en kaupallisille firmoille luovuta. Eikä muidenkaan pitäisi

Vierailija
54/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukello on jäänyt laatikkoon lojumaan koska alkoi jotenkin ärsyttämään kaikki säätäminen sen ympärillä. Riittää kun lähtee ovesta ulos ja nauttii olostaan kävellen, pyörällä, suksilla jne.

Vierailija
55/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleista antavat ihan väärää dataa ja ihmiset sitten luottavat kelloon.

Ihmiset eivät voi enää mennä esim. lenkille tai salille ilman kännykkää, kuullokkeita, älykelloa.

Vierailija
56/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys, että mihin käytän avaruusranneketta. No alkuperäiseen tarkoitukseensa tietty.

Käytän laitetta ilmoittamaan minulle mahdollisista ufoista tai avaruudesta tulevista lähetyksistä. 

Ei ole vielä piipannut, en tiedä mikä kantomatka on, että jos vaikka 100km päähän laskeutuu jotain, että ilmoittaako. Epäilen vähän tätä. Luulen, että kantomatka on pienempi. Tietääkö joku?

Vierailija
57/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteilla ostaa sellainen, jossa on puhelin, niin ei tarvitse enää kännykää ottaa lenkille mukaan. Pidän sitä mukana ihan vaan turvana, jos vaikka kaatuu ja loukkaantuu ja tarvitsee soittaa apua. 

Vierailija
58/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tiedän ilman mitään kelloja ja rannekkeita että elintapani ovat ihan surkeat, eikä kiinnosta tehdä asialle mitään.

Vierailija
59/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askeleista antavat ihan väärää dataa ja ihmiset sitten luottavat kelloon.

Ihmiset eivät voi enää mennä esim. lenkille tai salille ilman kännykkää, kuullokkeita, älykelloa.

Huvikseni olen tsekannut matkat myös kartalta alussa ja kyllä ne askeleet ihan hyvin pitää paikkansa. 

Kännykkä on turvallisuuden takia ja mulla halppis älykello, koska se on kevyt ja tuntuu paremmalta kädessä kuin tavallinen kello. Ja aina jonkunlainen kello nyt on aina ollut kädessä ihan nuoruudesta lähtien. 

Vierailija
60/80 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garmin perusmalli, käyttäisin jos se hemmetin ranneke pysyisi kiinni. Muunkaanlaista ei siihen saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi