Miksi joitakin ihmisiä vituttaa kun jollakin ei ole ajokorttia?
Saan usein kuulla että mun pitäis mennä autokouluun. Ja ei, en ruikuta keneltäkään ystävältä kyytiä vaan tämä tulee ilmi silloin kun käytän bussia.
Nyt kun oltiin menossa Helsinkiin niin sanoin että tsekkaan bussiaikataulut ja nähdään sitten siellä. Alkoi valitus että kyllä sinunkin pitäisi se ajokortti ajaa..
Kommentit (248)
Asun Helsingissä ja Helsingistä tulee autoton joten mitä sitä ajokorttia hommaamaan.
Oon ajatellut hankkia ajokortin jossain tossa 25v. Eli parin vuoden päästä. Minulla ei ole autolla vielä mitään tarvetta, mutta parin vuoden päästä niin voi olla.
Ei ole sitten mitään tarvetta autolle. Asun Helsingissä. Tulevaisuudessa muutan Englantiin ja siellä onkin sitten ihan oma liikenteensä...
Enpä tiedä, kun en ole kukaan noista ihmisistä eikä minua kenenkään kortillisuus tai kortittomuus liikuta mitenkään.
Kyl mua vaan kyrpii yksityisautoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla varsin tylsä elämä kaikilla ketjun autottomilla, jos vain muutaman kerran vuodessa käydään kävelymatkaa kauempana kotoa. Ja silloinkin matkustetaan junalla tai lentokoneella, ettei vahingossakaan näkisi esimerkiksi luontoa. :--------D
Ihan yhtä lailla kai junasta näkee luontoa, kuin autostakin...
Niin, koska jos junasta näkee jonkun mielenkiintoisen paikan, sen kun pysäytät junan ja menet ulos kävelemään! Eiku...
Niinhän autoilijatkin aina tekee :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla varsin tylsä elämä kaikilla ketjun autottomilla, jos vain muutaman kerran vuodessa käydään kävelymatkaa kauempana kotoa. Ja silloinkin matkustetaan junalla tai lentokoneella, ettei vahingossakaan näkisi esimerkiksi luontoa. :--------D
Niin, koska jos junasta näkee jonkun mielenkiintoisen paikan, sen kun pysäytät junan ja menet ulos kävelemään! Eiku...
Me tehdään.
Niinhän autoilijatkin aina tekee :'D
Hyi millaisia ihmisiä nämä auton omistavat ovat. Hirveää lukea tälläistä. Oletteko tosissanne :O?
En tule jatkossakaan kysymään keneltäkään kyytiä vaikka kuinka tarjoisivat :)
Eiköhän sielä taustalla ole vaan ajatus että saadaan kyyditetty kiitollisuuden velkaan ja tunnetaan ylemmyyttä kyydin annosta.
Onneksi en pidä autoilusta ja vältän julkistakin mahdollisuuksien mukaan. Kärsin matkapahoinvoinnista ja minkäänlainen autoilu ei tule minulle kuuloonkaan. Pidän aina oksennuspussia mukana kun lähden pidemmälle matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein kortittomuus johtuu siitä että on ollut nuorena päihteiden kanssa vaikeuksissa, eikä ole siksi saanut ajokorttia. Aina korittioman ihmisen kohdalla leijuu sellainen pieni varoitusmerkki.
Onko itse tullut vedettyä vähän päät täyteen lomien aikana, kun kuulostat niin psykoottiselta?
Ei kukaan voi oikeasti olla noin lapsellinen tai vainoharhainen. Tuollainen on vihamielisyyttä ulkopuolisia kohtaan. Provosoit tahallaan tai sitten olisi aika tarkastella noita ajatuksia ulkopuolisen silmin ja vähän äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ajokortti, mutta en ole koskaan kortin saamisen jälkeen ajanut muuta kuin sen kakkosvaiheen, en kilometriäkään. Enkä aio ajaakaan. En koskaan pummi kyytejä keneltäkään enkä ole ikinä myöhässä mistään. Silti saan kuulla miehiltä jatkuvaa valitusta aiheesta, naisista kukaan ei ole vielä valittanut, ja nainen siis itse olen.
Miksi olet kalliin kortin sitten edes hommannut?
Samaa ihmettelen minäkin. En ole hankkinut ajokorttia, koska en uskalla. Lisäksi hinta on todella kova, johon ei pienituloisena ole varaa.
Minulla on olematon hämäränäkö, en näe pelkääjän paikalta kunnolla pimeällä mitään, en hahmota kaistaa, kaikesta tulee samaa suttua jne. Päivisinkin saatan nähdä jonkinlaisia harhoja liikenteessä, en todellakaan uskaltaisi rattiin. Lisäksi olen aikanaan käynyt asian tiimoilta lääkärillä ja silmälääkärillä, jotka molemmat ovat sanoneet, etten pääsisi edes autokouluun niillä lääkärinpapereilla.
Sitten on muutama sukulainen, jotka joka kerta tavatessamme ruikuttavat, miksen vieläkään ole hankkinut korttia ja antavat ohjeita, miten esim. porkkana parantaa pimeänäköä ja vinkkaavat lääkäristä, joka kirjoittaa pienestä lisämaksusta mitä vain papereihin. Kuulemma kirjoittaa puolisokeille mummoillekin että ei tarvitse silmälaseja ajaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä me joilla on kortti pyytävät ihan järjettömiä hintoja kuskauksestaan, ihan kuin sen kortittoman pitäisi maksaa autosta koko vuoden kulut. Bussi Porista Turkuun maksaa 8€ Kaveri joka oli menossa kysyi tulenki kyydissä kun hönkin on menossa, kysyin hintaa niin 30€ Olis ollu hyvä. Juu sai mennä yksin, että kai se vituttaa kun ei saa kaverilta nyhdettyä koko bensarahaa.
Turku-pori matkalle menee noin 20-25e summalla bensaa. Eestaas sitten tuo summa kaksi kertaa.
Ei ole siis mitään järkeä mennä henkilöautolla, kun bussilla pääsee monta kertaa halvemmalla. Samalla voi ottaa esim. pikkutorkut, lueskella tai surffata netissä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kortiton, hyvän päivän tuttu, oikeastaan miehen työkaverin tyttöystävä ei ole hankkinut ajokorttia. Yhteydenotot ovat aina tällaisia: "onks sul auto käytettävissä?". Aina. Kauppan pitäis päästä, kauemmas kauppaan, lähikauppa alle 500m päässä ei kelpaa. Pari kertaa on päässyt matkassa, kun ollaan itsekin oltu menossa. Ei oo korvannut kyydeistä mitään. Melko ärsyttävää.
Miksi olet kuskina hyvän päivän tutulle, joka on miehen työkaverin tyttöystävä??? Miksi sua ylipäätään kiinnostaa kuskaa sitä. Mua ei vois vähempää kiinnostaa vaimon työkaverin mies jota lähtisin kuskailemaan johonkin. Ite olet valintasi tehnyt, niin älä valita.
Tietäjäiänikuinen kirjoitti:
Turha yksityisautoilu pitäisi kieltää, ihmiset olisivat paremmassa kunnossa ja ilmasto pysyisi puhtaampana.
Turha yksityisautoilu on niin häviävän pieni osa autoilusta, ettei siitä eroon pääseminen vaikuttaisi ilmastoon tuon taivaallista. Ja mistä se tietää kukaan miten hyväkuntoisia ne vähäiset ihmiset ovat. Ja muuten, esim. työmatka-autoilu ei ole turhaa yksityisautoilua, vaikka oletettavasti niin on sinun ajatuksissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä me joilla on kortti pyytävät ihan järjettömiä hintoja kuskauksestaan, ihan kuin sen kortittoman pitäisi maksaa autosta koko vuoden kulut. Bussi Porista Turkuun maksaa 8€ Kaveri joka oli menossa kysyi tulenki kyydissä kun hönkin on menossa, kysyin hintaa niin 30€ Olis ollu hyvä. Juu sai mennä yksin, että kai se vituttaa kun ei saa kaverilta nyhdettyä koko bensarahaa.
Turku-pori matkalle menee noin 20-25e summalla bensaa. Eestaas sitten tuo summa kaksi kertaa.
Jos saat Turku-Pori -välillä poltettua noin paljon bensaa, hanki taloudellisempi auto.
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan. Siihen tottuu ja matkustaminen aiheuttaa pahan olon.
Oletko kuullut matkapahoinvoinnista?
En myöskään mene mielellään lentokoneeseen tai juniin. En pidä matkustamisesta lainkaan. Tykkään olla kotona ja käydä lenkillä. Luen kirjoja ja urheilen.
En elämältäni kaipaa mitään muuta. En ymmärrä miksi se on joillekin niin vaikea hyväksyä. Omat vanhempanikin ovat pistäneet välit poikki kun en käy heidän luonaan ja vie lapsia heille kylään.
Tuputtivat aikansa korttia, mutta en pidä vauhdista ja tykkään elää tuvallista elämää.
Sinusta varmasti on tylsää lukea kirjoja ja harrastaa monipuolista urheilua. Olen totuttanut itseni työmatkoihin joihin kuljen bussilla. Välttelen aina julkistakin aina kun vain voin. Työmatka on yli 20km, joten tässä iässä on pakko käyttää bussia. Ennen olisin polkenut tuonkin matkan.
Minulla ei ole autoilua vastaan mitään. Muut saavat kyllä ajaa, mutta minä olen menneiden aikojen ihminen ja vierastan automobiilia ja kännyköitä. En mielellään puhu puhelimessakaan. Näiden välineiden käyttö ei vain tunnu minulle luontevalta.
Minusta on hauska olla rauhassa meteliltä. Perheen vuoksi joudun alistumaan erilaisille matkoille kerran vuodessa korkeintaan. Jos mahdollista on niin annan perheen mennä ja jään itse kotiin. Viihdyn hyvin ajatuksieni ja kirjallisuuden parissa. Kiitos huolenpidosta.
Olen monesti vitsaillut että viihtyisin myös vankilassa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en uskalla ajaa. Siksi en ole hankkinut ajokorttia. Pelkään sitä että joku pyöräilijä tai jalankulkija hyppää yhtäkkiä jostain tielle ja ajan sen päälle ja siitä en pääsisi ikinä yli. Olen nähnyt tosi paljon noita tilanteita missä jalankulkijat poukkoilee miten sattuu ja autoilija on siinä vaiheessa ihan kädetön.
Lisäksi en ikinä pystyisi ajamaan eläimen päältä vaan ruuhkassakin jos eläin menee tien yli esim. Vaikka orava niin mä vetäisin saman tien jarrut päälle ja todnäk takana oleva ajaisi sitten mun perään ellei ole kunnon turvavälit.
Pelkään myös muita autoilijoita. Liikenteessä tapahtuu hirveästi läheltä piti tilanteita. Luotan kyllä siihen, että itse olisin varmasti todella hyvä kuski, mutta en luota muihin. Auton kuskina on kuitenkin kaikesta eri tavalla vastuussa kuin pelkääjän paikalla. Mä uskaltaisin ihan hyvin hankkia vaikka yksityislentolupakirjan ja lentää lentokonetta, mutta ajokorttia mä en vaan uskalla.
En hanki ajokorttia. Piste.
Minäkin pelkään autoilua. Kokeilin autokoulua mutta kun kokeiltiin autolla ajelua niin sain jatkuvasti paniikkikohtauksia ja en tuntenut olevani täysin varma kyvyistäni ajaa.
Ajo-opettajankin mielestä oli oikea ratkaisu että keskeytin koulun.
Ei meistä kaikista ole kuskeiksi. Aika inhoittavia ihmisiä nämä autoilijat tässä ketjussa. Oikein kuvottavia :/
Toivottavasti en koskaan joudu vetämään autoilijaa turpaan että tulee järkiinsä, kun käy aggrena päälle.
Rauhoittukaa autoilijat! Pitäkää kyytinne ja pitäkää bensanne. Antakaa meidän olla rauhassa!
arska 31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin Pohjois-Karjalassa junalla niin Lieksan kohdalla konduktööri mahdollisti mummolleni sen että juna pysäytettiin mökin varrelle.
Tämä tapahtui 80-luvun lopulla.
Asiat kyllä järjestyy jos on suhteita. Ei välttämättä enää, mutta en näe mitään esteitä sille, jos esimerkiksi vanhuksen vuoksi tehdään poikkeuksia. Vanhempia on hyvä arvostaa.
Tämä jäi hyvin minulle muistoon, kun olin pieni tyttönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poriin pitäisi mennä kenenkään?
Eihän sitä kirjoiteta edes isolla aakkosella.
Mä en uskalla ajaa. Siksi en ole hankkinut ajokorttia. Pelkään sitä että joku pyöräilijä tai jalankulkija hyppää yhtäkkiä jostain tielle ja ajan sen päälle ja siitä en pääsisi ikinä yli. Olen nähnyt tosi paljon noita tilanteita missä jalankulkijat poukkoilee miten sattuu ja autoilija on siinä vaiheessa ihan kädetön.
Lisäksi en ikinä pystyisi ajamaan eläimen päältä vaan ruuhkassakin jos eläin menee tien yli esim. Vaikka orava niin mä vetäisin saman tien jarrut päälle ja todnäk takana oleva ajaisi sitten mun perään ellei ole kunnon turvavälit.
Pelkään myös muita autoilijoita. Liikenteessä tapahtuu hirveästi läheltä piti tilanteita. Luotan kyllä siihen, että itse olisin varmasti todella hyvä kuski, mutta en luota muihin. Auton kuskina on kuitenkin kaikesta eri tavalla vastuussa kuin pelkääjän paikalla. Mä uskaltaisin ihan hyvin hankkia vaikka yksityislentolupakirjan ja lentää lentokonetta, mutta ajokorttia mä en vaan uskalla.
En hanki ajokorttia. Piste.