Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien viha tuli tutkijalle yllätyksenä

Vierailija
06.01.2019 |

Hesarin kyselytutkimus paljasti niukkuudessa elävien toivottomuuden ja samaan aikaan poliisi varustautuu uusilla konepistooleilla ja panssariautoilla. Tämä on ajan kuva Suomesta.

"Tutkija Sakari Kainulainen Diakonia-ammattikorkeakoulusta sanoo, ettei ole aiemmin törmännyt tutkimuksissa yhtä massiiviseen itsetuhon ja vihan määrään."

Miten ihmeessä Suomessa tätä ilmiötä ei tiedetä! Tämä yhteiskunta yllättää minutkin tietämättömyydellään. Miksi ei ole säännöllisiä tutkimuksia "yhteiskuntaraivosta"?

"Umpikujan kokemus herättää hyvinvoivassa maassa suuria tunteita, myös raivoa. HS:n kyselyyn tuli vastauksia, joissa uhkaillaan väkivallalla poliitikkoja, päättäjiä, rikkaita – sellaisia kirjoituksia ei voi julkaista."

Ranskassa viha purkautui, kun Pariisissa autot paloivat kadulla.

”Toiset vain kiristävät vyötä, kun toisille annetaan yli äyräiden. Ranskassa ei ole enää sosiaaliturvaa

http://jormanordlin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/266990-koyhien-viha-tuli-t…

Kommentit (602)

Vierailija
441/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä ärsyttää paljonkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Ei pleikan ja runkun parissa syrjäytyneistä ole kadulle mieltään osoittamaan.

Onko se syy kohdella heitä ala-arvoisesti?

Ai kuten maksaa vastikkeettomasti suuria summia rahaa joka kuukausi.  Nekin rahat on kerätty työssäkäyviltä ihmisiltä ja yrittäjiltä. 

Miksi tänne otetaan ihmisiä aavikolta, jotka ovat pelkkä rasite?

Nuoria miehiä maahan jossa on työttömyyttä...

Kaikilla niillä rahoilla tukien muodossa olisi voitu laittaa laiva hakemaan lapsia ja naisia samoilta alueilta turvaan. Hehän tässä oikeasti apua tarvitsisivat.

Ainakin meidän näkökulmassa naiset ja lapset turvaan. Miehet luultavasti heidänkin kultuurissa ovat perheen pää ja niitä jotka maan asioista päättää. sotikoon tai sopikoon.

Ihmettelen että todelliset hätää kärsivät on jätetty sinne ja jätkät vaan maleksii täällä keskellä päivää keskustan kaduilla joutilaina nauttien tuista :/ Mieluummin ne naisille ja lapsille antaisi ne rahat.

Miksi valehtelet kun sinulla ei ole mitään käsitystä kenestä edes puhut? On törkeää leimata kaikki ras.millasi, eikä mitenkään kunnioitettavaa. Toivon että tulet kokemaan tuon saman vihan itseesi kodistuvan jota suollat sinulle tuntemattomista.

Vihan?

Ihmettelen vain että eikö niitä todella hätää kärsiviä saataisi tänne?

Sehän tässä vihaksi pistää kun lapset silpoutuu sodan jaloissa ja näkee nälkää.

Vihan! Miksi esität ettei sellaista ole kun väität kaikkien tänne tulleiden tulleen hyvistä olosuhteista parempaan täysin ilman todisteita ja omaa kuvitelmaasi tietämättä edes kenestä oikeasti puhut ja kuinka mielestäsi miehet eivät ansaitse samoja ihmisoikeuksia kuin naiset. Älä turhaan jatka älysi ei riitä siihen. Kunhan vain kerron että haukut sinulle täysin tuntemattomia ja leimaat heitä suu vaahdossa. Ei kunnioitettavaa eikä älykästä. 

Mikä tuossa sinua inhottaa?

Ihan normaali ihmetyksen aihe mielestäni. Kyllä minäkin haluaisin lapset suojaan ensisijassa. Kyllä miehet kestää kovissa oloissa naisia ja lapsia paremmin.

Selitähän nyt vähän mikä tässä sinua vihastuttaa?

Lasesi ovat ihan suojassa kunhat et kasvata heistä samanlaisia rasi steja kuin olet. Oliko vaikeaa ymmärtää tämäkin? Miehet eivät ole myöskään ole mikä syy vihata ulkomaalaisia. 

Normaali ihminen ei vihaa ulkomaalaisia miehiä tai kategorisoi heitä vaarallisiksi.

En minä vihaa ulkomaalaisia miehiä. Ihmettelen vain että eikö ne lapset pitäisi ensin saada sieltä turvaan?

Miksi muuntelet mielipidettäni ja maalailet minua rasistiksi?

Etkö itse halua ensisijaisesti lapsia turvaan?

En ole missään muodossa ole kirjoittanut että koen miehet uhkaksi (vaikka tilastollisesti miehet yleensä tekee suurimman osan väkivaltarikoksista riippumatta kultuurista).  Tämä on ihan faktaa.

Miksi koet tärkeäksi asettaa terveet nuoret miehet tärkeämmäksi kuin pienet sairaat lapset?

Googlaa nimi Kosar Fatahi. Syntyi pakolaisleirilla, tuli Suomeen ja rupesi pyörittämään järjestäytynyttä rikollisuutta. (Tampereen kokaiiniliiga)

Avusta "kiitoksena" rupesi terrorisoimaan yhteiskuntaa.

Kansalaisuus pois ja ulos maasta lopullisesti kiitos.

Vierailija
442/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Ai kuten maksaa vastikkeettomasti suuria summia rahaa joka kuukausi.  Nekin rahat on kerätty työssäkäyviltä ihmisiltä ja yrittäjiltä. 

Kaikilla niillä rahoilla tukien muodossa olisi voitu laittaa laiva hakemaan lapsia ja naisia samoilta alueilta turvaan. Hehän tässä oikeasti apua tarvitsisivat.

Ainakin meidän näkökulmassa naiset ja lapset turvaan. Miehet luultavasti heidänkin kultuurissa ovat perheen pää ja niitä jotka maan asioista päättää. sotikoon tai sopikoon.

Ihmettelen että todelliset hätää kärsivät on jätetty sinne ja jätkät vaan maleksii täällä keskellä päivää keskustan kaduilla joutilaina nauttien tuista :/ Mieluummin ne naisille ja lapsille antaisi ne rahat.

Miksi valehtelet kun sinulla ei ole mitään käsitystä kenestä edes puhut? On törkeää leimata kaikki ras.millasi, eikä mitenkään kunnioitettavaa. Toivon että tulet kokemaan tuon saman vihan itseesi kodistuvan jota suollat sinulle tuntemattomista.

Vihan?

Vihan! Miksi esität ettei sellaista ole kun väität kaikkien tänne tulleiden tulleen hyvistä olosuhteista parempaan täysin ilman todisteita ja omaa kuvitelmaasi tietämättä edes kenestä oikeasti puhut ja kuinka mielestäsi miehet eivät ansaitse samoja ihmisoikeuksia kuin naiset. Älä turhaan jatka älysi ei riitä siihen. Kunhan vain kerron että haukut sinulle täysin tuntemattomia ja leimaat heitä suu vaahdossa. Ei kunnioitettavaa eikä älykästä. 

Ihan normaali ihmetyksen aihe mielestäni. Kyllä minäkin haluaisin lapset suojaan ensisijassa. Kyllä miehet kestää kovissa oloissa naisia ja lapsia paremmin.

Lasesi ovat ihan suojassa kunhat et kasvata heistä samanlaisia rasi steja kuin olet. Oliko vaikeaa ymmärtää tämäkin? Miehet eivät ole myöskään ole mikä syy vihata ulkomaalaisia. 

Normaali ihminen ei vihaa ulkomaalaisia miehiä tai kategorisoi heitä vaarallisiksi.

En minä vihaa ulkomaalaisia miehiä. Ihmettelen vain että eikö ne lapset pitäisi ensin saada sieltä turvaan?

En ole missään muodossa ole kirjoittanut että koen miehet uhkaksi (vaikka tilastollisesti miehet yleensä tekee suurimman osan väkivaltarikoksista riippumatta kultuurista).  Tämä on ihan faktaa.

Miksi koet tärkeäksi asettaa terveet nuoret miehet tärkeämmäksi kuin pienet sairaat lapset?

En muuntele yhtään mitään, joko esität tyhmää tai olet auttamattomasti sellainen. Mikään ei estä sinua ajamasta lapsien etuja, mutta järkevä ihminen ei esitä syyksi tänne tulleita miehiä ja sitten kiellä sitä omia sanomisiasi, kuten teet. Se on heikkoa keskustelua ja syyttömien syyllistämistä, yrität myös syyllistää minua etten muka ajaisi lastenkin etua, kun puolustan syyttömiä sinun kaltaisislta hirviöiltä. Faktaa on se että olet ra.sisti ilman omaatuntoa tai että edes tuntisit yhtään näistä miehistä, joita et tänne halua ja esität heidän olevan apua tarvitsemattomia. 

Älä siirrä tuota käyttäytymismallia lapsillesi. 

Fakta on, että sinä olet psykoosissa ja täysin va"jaaälyinen ja aivopesty id"iootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Vihan?

En muuntele yhtään mitään, joko esität tyhmää tai olet auttamattomasti sellainen. Mikään ei estä sinua ajamasta lapsien etuja, mutta järkevä ihminen ei esitä syyksi tänne tulleita miehiä ja sitten kiellä sitä omia sanomisiasi, kuten teet. Se on heikkoa keskustelua ja syyttömien syyllistämistä, yrität myös syyllistää minua etten muka ajaisi lastenkin etua, kun puolustan syyttömiä sinun kaltaisislta hirviöiltä. Faktaa on se että olet ra.sisti ilman omaatuntoa tai että edes tuntisit yhtään näistä miehistä, joita et tänne halua ja esität heidän olevan apua tarvitsemattomia. 

Fakta on, että sinä olet psykoosissa ja täysin va"jaaälyinen ja aivopesty id"iootti.

Sipilä&Orpo, lopettakaa tämän keskustelun trollaus.

Heti kun puhutaan asiaa, yritetään keskustelu saada loppumaan. Surullista toimintaa!

Vierailija
444/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskouluun elämänhallintatunnit ja talousopetus ja jo tarhoihinkin

Ja poliitikot vaihtoon!

Huono onni ja/tai oma saamattomuus ei tietenkään ole poliitikkojen syytä.

Peiliin sopii katsoa eikä aina alkaa huudella omaa huonoa olotilaa muiden syyksi.

Sairastuin ja akateemiset opinnot jäivät kesken. Nyt kohdellaan kuin saastaax vaikken voinut estää sairastumistani/ opiskella loppuun.

Katson peiliin ja sieltä näkyy köyhä ja väsynyt äiti, ei sosiaalipummi tai vähä-älyinen luuseri.

Mitä voi sille, jos sairastuu, vaikka älyä on ollut huippuyliopistoon asti?

Ihan hyvä paitsi kukaan tuntemani hyvin älykäs ihminen ei käyttäisi fraasia vähä-älyinen luuseri, älykkyys ja ylemmydentunto vaan eivät kuulu yhteen.   

Vierailija
445/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajuus näyttää olevan köyhyyteen ajava asia.

Tämä on tabu yhteiskunnassamme: eron jälkeen olet taloudellisesti paljon heikommalla kuin asuessa yhdessä puolison kanssa. Eroa pitäisi tarkastella myös tuosta näkökulmasta, ettei tule yllätyksenä kuinka talous menee tiukille. Voisi jopa jättää eroamatta.

Samoin parisuhdetta kannattaa pitää eräänlaisena investointina omaan taloudelliseen tilanteeseen, jota hoitaa ja yrittää oikeasti pitää perhettä kasassa. Ei juosta jokaisen tunteen heittämänä erotaan-karataan jne.

Nykypäivän kulutustottumuksilla on lähes vääjäämätöntä, ettei yhden ihmisen tulot riitä perhettä pyörittämään vaan köyhdytään ja katkeroidutaan.

Naisille: mieti oikeasti kenen kanssa lisäännyt! Kuulostaa hurjalta, mutta vain niin sinulla on edes jonkunlainen kontrolli tulevaisuuteesi.

”Lapsi tuo leivän” ei todellakaan ole totta. Hankkimalla lapsen epävakaisiin oloihin, altistat sekä itsesi että lapsesi tulevaisuuden köyhyyteen.

Mun mielestä talouttaan ei pitäisi koskaan laskea toisen ihmisen varaan eikä tehdä enempää lapsia kuin omilla tuloillaan pystyy elättämään. Ja siinäkin miettiä tilannetta, jossa tulot pienenee. Olen yh ja joskus aikoinaan haaveilin kolmannesta lapsesta, mutta totesin, että jos tulee ero, kolmas lapsi olisi liikaa. Siksi mulla on vain kaksi lasta. En ole köyhä enkä edes pienituloinen vaan hankin alunperinkin itselleni hyvin työllistävän ammatin ja sen jälkeen vielä vaihdoin alaa toiselle hyvin työllistävälle, mutta paremmin palkatulle alalle. En ole koskaan ollut missään "unelmaduunissani" vaan valinnut alat ja työt vain ja ainoastaan niistä maksettavan palkan mukaan. Lisäksi olen aina ollut tarkka rahoistani (myös parisuhteen aikana), säästänyt ja sijoittanut kaiken peruselämisen jälkeen liikenevän. 

Tässä kiteytyy yksi yhteiskuntamme suurimmista ongelmista.

Jokaisen yksilön on elettävä täysin itsenäisesti, yksin, jopa parisuhteessa ollessaan. Aina pitää elää oikein ja tehdä oikeita ratkaisuja. Silloinkin kun kukaan ei pysty ennustamaan mikä on oikea ratkaisu.

Pitää varautua avioeroon, pitää varautua sairastumiseen/vammautumiseen/tulipaloon/meteoriittiin/karhuhyökkäykseen/haitornadoon ..

Jos astut harhaan ja tipahdat tai karhu syö jalkasi, niin se on oma vika. Olisit valinnut paremmin. Olisit varautunut.

Ei sellainen kaikkeen varautuminen ja poteroiden kaivaminen ole oikeaa elämää.

Eipä tuossa mihinkään haitornadoon varautumista ollut, vaan ihan mahdollisiin riskeihin varautumista. Jos haluaa elää hedonistisesti kuin viimeistä päivää, pitää myös hyväksyä se, että se viimeinen päivä voi myös koittaa aika pian. Elämä on valintoja.

Ihminen voi varautua about kaikkeen mahdolliseen ja silti herra Murphy löytää heikon kohdan.

Itse kouluttauduin järkevälle alalle enkä sellaiselle, mistä pitäisin ja joka sopisi minulle. Mitäpä siitä, että hermostoni ei oikein kestänyt tuon järkevän alan (palkanlaskenta) stressiä. Painoin vaan töitä. Menin järkevästi naimisiin ja otin järkevän kokoisen asuntolainan ja ajoin järkevällä autolla. Puskurirahastoa oli heittämällä puolen vuoden menojen verran. Lapsia en tehnyt koska se ei olisi ollut järkevää kun en ollut aivan varma asiasta.

Ja sitten sen järkevän mutta sopimattoman työn aiheuttama stressi aiheutti minulle masennuksen. Josta en ole parantunut, vaikka olen tehnyt taas "kaiken oikein": Mennyt kiltisti itse osastolle ettei tarvita pakkohoitolähetettä, syönyt 20 erilaista lääkeyhdistelmää, ravannut sekä yksilö- että ryhmäterapiassa.

Kun 10 vuotta masennusta tuli täyteen, vakuutusyhtiö päätti ilman mitään muutosta terveydentilassani että olen taas työkykyinen. Kuntoutustuki loppui siihen, joten olen pudonnut työmarkkinatuelle. Jota luojan kiitos sentään saa vaikkei olekaan työkykyinen.

Eli muutama huonon tuurin tuuppaus voi oikeasti saada ihan kaikkeen varautuneen ihmisen melko köyhäksi. Sossun luukulle en sentään ole joutunut, koska kuntoutustuella ollessanikin olen pitänyt huolen siitä että puskurirahasto pysyy. Työmarkkinatuella en siihen ehkä enää kykene. Aika näyttää.

----

Kaikista ei muuten oikeasti ole yrittäjäksi. Esim. minun persoonallisuustyypilläni olisin yrittäjänä vaan flipannut vielä nopeammin.

Ja paljon löytyy niitäkin, jotka eivät siihen hommaan sovellu, mutta aivan väkisin haluavat takoa päätään seinään, heillä on aivan liian suuret luulot itsestään.

Vierailija
446/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.

Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut? 

Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset?  Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse. 

Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.

Kannattaa myös muistaa, että yrittäminen vaatii aivan omanlaisensa temperamentin. Mikä on erittäin synnynnäinen ja pysyvä ominaisuus. Jos ihminen, jolla on huono stressinsietokyky hermorakenteensa takia alkaa yrittäjäksi käy hyvin äkkiä niin että kyseinen ihminen on burn outissa ja masentuu.

Yrittäminen EI ole mikään ratkaisu massoille. Pärjätäkseen yrittäjänä kun pitää osaamisen lisäksi olla tosiaan stressinsietokykyä -ja vähän tuuriakin. Pääomasta puhumattakaan. Jos ei aineellista niin henkistä.

Aika monissa palkkatöissäkin edellytetään nykyisin stressinsietokykyä ja henkistä pääomaa. 

Esimerkiksi missä ja miksi?

Ainakin kaikissa asiantuntijatehtävissä. Ai miksi? Koska töistään ei muuten selviä. 

Anna esimerkki, asiantuntija ei ole nimike johon palkataan. Miksi asiantuntijan tulee ottaa stressiä ja  vastuuta enemmän, eikö riitä että hän on aiheen asiantuntija ja töissä asian parissa?

Esimerkiksi kehitys- ja suunnittelutyöt. Vaikkapa rakennus- tai teknologia-alalla. Usein nämä ovat projektiluonteisia töitä ja sama asiantuntija saattaa olla useammassa projektissa samaan aikaan. Työt on tehtävä projektille annetun budjetin puitteissa, joka taas perustuu usein etukäteen tehtyihin työmääräarvioihin. Menetelmät ja työtavat muuttuvat koko ajan. Yrityksen laadunvalvonta muuttuu, menetelmäkehitys tuo uusia muutoksia toimintatapoihin, tulee uusia määräyksiä, auditointia ja sertifiointia. Enää ei riitä, että lopputulos on toivotunlainen vaan koko työprosessin on täytettävä tiettyjä vaatimuksia. Mitä isompi yritys, sitä enemmän yleensä kaikkea "byrokratiaa". Esimerkiksi jo pelkän CE-merkinnän saaminen edellyttää koko prosessilta monia asioita. Jotta asiantuntija selviää kaikista näistä, pitää koko ajan oppia uutta, olla perillä kulloisistakin toimintatavoista ja huolehtia omalta osaltaan, että kaikki on tehty kuten on määrätty. Stressi syntyy jatkuvasta uuden opettelemisesta (periaatteessa pitää osata jo ennenkuin edes tarvitsee), projektien aikatauluista, hektisyydestä,  kun on tehtävä montaa asiaa samaan aikaan jne. 

Hyvä kysymys tosiaan on, miksi pitää, miksei voi vaan tehdä kaikessa rauhassa, mutta tosiasia on, että jos ei tee, seuraavissa yt-neuvotteluissa saa potkun persuksiin. 

Se olikin pointti että yrittäjällä on se vastuu. Ei hyvää potkita pois, miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen enemmän ongelmia omaan elämään kuin mitä työ antaa. Professorikin on asiantuntija jonka asiantuntijuus onkin sitä aiheen ymmärtämistä, muttei erikseen mitään sressin ottamista. Yrityksessä johdon tulee osata delegoida ne toteutetavat asiat muille toteuttajille eikä asintuntijaa ole viisasta kuormittaa niiden tekijänä muuten syntyy se burn out. Halusin tarkistaa siksi tämän kun tässä puhuttiin yrittäjän henkisestä kapasiteetista sekä stressinsietokyvystä. Tietenkään kaikki yrittäjätkään eivät koe stressiä, sitä ei välttämättä ole tai he siirtävät sen ja yrittämisen vastuun potkujen uhalla työntekijöilleen ja tämähän ei sinänsä ole reilua kun kerran he eivät myöskään saa kuin palkan yrityksestä. 

Tämäkin takia on tärkeää että meillä on vahvat ammattiliitot. 

Kummasti vaan yt-neuvotteluissa jengiä potkitaan pihalle, jos edellisen kvartaalin tulos ei ole yhtä hyvä kuin aiemmin. Olen ollut isossa firmassa töissä ja lähdin menemään, koska alkoi ottaa päähän jatkuva stressi. Kun kävi valittamassa työterveyshuollossa unettomuudesta, lääkäri vaan määräsi unilääkkeet ja totesi, että en ole ensimmäinen enkä viimeinen ko firmassa, jolla sama ongelma. Eikä palkkakaan ollut NIIN suuri, että sillä olisi viitsinyt terveyttään pilata. Moni nuorempi kuitenkin jäi taloon, koska ei ollut asuntovelkaisena ja perheellisenä rohkeutta lähteäkään. 

Kukaan ei ole sitä kieltänytkä'än etteikö yt:t olisi tapa potkia ihmisiä ulos. Siksi tarvitsemmekin toimivaa poliittista päätöksen tekoa, eli liittoja ja neuvotteluja. Siltikään kaikkia varsinkaan niitä kuuluttamiasi asiantuntijoita ei potkita pellolle tai muuten muut ottavat nämä asiantuntijat. Ja siltikään sillä asiantuntijalla ei ole sitä yritt'äjän vastuuta eikä tarvitse ollakkaan, koska hän ei edelleenkään saa kuin palkkaa töistä. Olisit ottanut erorahat yt:n kautta ennemmin jos epäilit että saat kenkää. 

Nämä asiat on keskusteltavissa työpaikoilla. Itse en moneenkaan työnantajaan luota ja siksi etsinkin aina tarvittaessa paikan joka ansaitsee minut eikä toisinpäin.

Tervetuloa kaikki seuraamaan tosi-tv -sarjaa "Nuoret ja korskeat"! Nyt ensimmäinen kausi "nuorten ja korskeiden uho", syksyllä toinen kausi "nuorten ja korskeiden tuho".

Niin se menee. Jossain vaiheessa yhtäkään työpaikkaa kiinnosta sun osaaminen ja työpanos. Nuoret ja halvat tunkevat korskeiden edelle. Siinäpä sitten valitset tyhjästä.

Vierailija
447/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni kommentoija täällä näköjään uskoo vakaasti että jokainen saa sitä mitä ansaitsee ja mihin "kyvyt riittävät". Mielenkiintoista mihin tämä ajattelu johtaa tulevaisuudessa kun niitä töitä riittää yhä harvemmalle ja algoritmit korvaavat yhä useamman työpaikan, myös suuren osan asiantuntijatöistä. 

Vierailija
448/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtöntä rangaistaan kaksinkertaisesti. Siinä kohdassa kun heitetään ulos työmarkkinoilta eikä onnistu sinne pääsemään takaisin eli häviää kilpailussa ja sitten vielä haukutaan ja nöyryytetään. Työttömyys on kuin vankilassa olisi kehoitan kokeilemaan.

Mikset perusta toiminimiyritystä ja ala myymään tuota huippuosaamistasi, jonka olet ilmaisella koulutuksella hankkinut? 

Mihin sä sitä ventovierasta yrittäjää siihen väliin tarvitset?  Ei hän ole vastuussa sun elämästäsi, sinä olet ihan itse. 

Liian iso riski. Voi tippua aivan pohjalle ilman mitään "turvaverkkoja". Siinä se syy.

Kannattaa myös muistaa, että yrittäminen vaatii aivan omanlaisensa temperamentin. Mikä on erittäin synnynnäinen ja pysyvä ominaisuus. Jos ihminen, jolla on huono stressinsietokyky hermorakenteensa takia alkaa yrittäjäksi käy hyvin äkkiä niin että kyseinen ihminen on burn outissa ja masentuu.

Yrittäminen EI ole mikään ratkaisu massoille. Pärjätäkseen yrittäjänä kun pitää osaamisen lisäksi olla tosiaan stressinsietokykyä -ja vähän tuuriakin. Pääomasta puhumattakaan. Jos ei aineellista niin henkistä.

Aika monissa palkkatöissäkin edellytetään nykyisin stressinsietokykyä ja henkistä pääomaa. 

Esimerkiksi missä ja miksi?

Ainakin kaikissa asiantuntijatehtävissä. Ai miksi? Koska töistään ei muuten selviä. 

Anna esimerkki, asiantuntija ei ole nimike johon palkataan. Miksi asiantuntijan tulee ottaa stressiä ja  vastuuta enemmän, eikö riitä että hän on aiheen asiantuntija ja töissä asian parissa?

Esimerkiksi kehitys- ja suunnittelutyöt. Vaikkapa rakennus- tai teknologia-alalla. Usein nämä ovat projektiluonteisia töitä ja sama asiantuntija saattaa olla useammassa projektissa samaan aikaan. Työt on tehtävä projektille annetun budjetin puitteissa, joka taas perustuu usein etukäteen tehtyihin työmääräarvioihin. Menetelmät ja työtavat muuttuvat koko ajan. Yrityksen laadunvalvonta muuttuu, menetelmäkehitys tuo uusia muutoksia toimintatapoihin, tulee uusia määräyksiä, auditointia ja sertifiointia. Enää ei riitä, että lopputulos on toivotunlainen vaan koko työprosessin on täytettävä tiettyjä vaatimuksia. Mitä isompi yritys, sitä enemmän yleensä kaikkea "byrokratiaa". Esimerkiksi jo pelkän CE-merkinnän saaminen edellyttää koko prosessilta monia asioita. Jotta asiantuntija selviää kaikista näistä, pitää koko ajan oppia uutta, olla perillä kulloisistakin toimintatavoista ja huolehtia omalta osaltaan, että kaikki on tehty kuten on määrätty. Stressi syntyy jatkuvasta uuden opettelemisesta (periaatteessa pitää osata jo ennenkuin edes tarvitsee), projektien aikatauluista, hektisyydestä,  kun on tehtävä montaa asiaa samaan aikaan jne. 

Hyvä kysymys tosiaan on, miksi pitää, miksei voi vaan tehdä kaikessa rauhassa, mutta tosiasia on, että jos ei tee, seuraavissa yt-neuvotteluissa saa potkun persuksiin. 

Se olikin pointti että yrittäjällä on se vastuu. Ei hyvää potkita pois, miksi ihmeessä aiheuttaa itselleen enemmän ongelmia omaan elämään kuin mitä työ antaa. Professorikin on asiantuntija jonka asiantuntijuus onkin sitä aiheen ymmärtämistä, muttei erikseen mitään sressin ottamista. Yrityksessä johdon tulee osata delegoida ne toteutetavat asiat muille toteuttajille eikä asintuntijaa ole viisasta kuormittaa niiden tekijänä muuten syntyy se burn out. Halusin tarkistaa siksi tämän kun tässä puhuttiin yrittäjän henkisestä kapasiteetista sekä stressinsietokyvystä. Tietenkään kaikki yrittäjätkään eivät koe stressiä, sitä ei välttämättä ole tai he siirtävät sen ja yrittämisen vastuun potkujen uhalla työntekijöilleen ja tämähän ei sinänsä ole reilua kun kerran he eivät myöskään saa kuin palkan yrityksestä. 

Tämäkin takia on tärkeää että meillä on vahvat ammattiliitot. 

Kummasti vaan yt-neuvotteluissa jengiä potkitaan pihalle, jos edellisen kvartaalin tulos ei ole yhtä hyvä kuin aiemmin. Olen ollut isossa firmassa töissä ja lähdin menemään, koska alkoi ottaa päähän jatkuva stressi. Kun kävi valittamassa työterveyshuollossa unettomuudesta, lääkäri vaan määräsi unilääkkeet ja totesi, että en ole ensimmäinen enkä viimeinen ko firmassa, jolla sama ongelma. Eikä palkkakaan ollut NIIN suuri, että sillä olisi viitsinyt terveyttään pilata. Moni nuorempi kuitenkin jäi taloon, koska ei ollut asuntovelkaisena ja perheellisenä rohkeutta lähteäkään. 

Kukaan ei ole sitä kieltänytkä'än etteikö yt:t olisi tapa potkia ihmisiä ulos. Siksi tarvitsemmekin toimivaa poliittista päätöksen tekoa, eli liittoja ja neuvotteluja. Siltikään kaikkia varsinkaan niitä kuuluttamiasi asiantuntijoita ei potkita pellolle tai muuten muut ottavat nämä asiantuntijat. Ja siltikään sillä asiantuntijalla ei ole sitä yritt'äjän vastuuta eikä tarvitse ollakkaan, koska hän ei edelleenkään saa kuin palkkaa töistä. Olisit ottanut erorahat yt:n kautta ennemmin jos epäilit että saat kenkää. 

Nämä asiat on keskusteltavissa työpaikoilla. Itse en moneenkaan työnantajaan luota ja siksi etsinkin aina tarvittaessa paikan joka ansaitsee minut eikä toisinpäin.

En viitsinyt jäädä odottamaan yt-neuvotteluja vaan myin osaamiseni pienemmälle firmalle ja vieläpä merkittävästi suuremmalla palkalla. 

Niinhän se kannattaa tehdä ja haet uutta paikkaa heti jos joku alkaa vaatimaan liikoja sinulta(osaavalle on kysyntää eikä paikkaa tarvitse ottää vastaan jos haluaa katsoa ennenkuin vaihtaa), kuitenkin esitit syyksi yt:t joten oletin että olet sen uhan alla että saat kenkää. 

Kuitenkaan tämä ei ole aiheena vaan alkaa menemään jo aika kauas aiheesta. Missään tapauksessa ei ole asiantuntijan vastuulla firman menestyminen hän ei saa muuta kuin palkan työstään ei omistusta eikä vastuuta, ei edes henkistä. Jos siltä alkaa tuntumaan on firma väärä paikka.  

Vierailija
449/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän huoli rakkaasta tyttärestä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä sinä neuvo minua siinä miten minä kasvatan lapseni. Onko tämä selvä?

Tyttäreni on kohta nuori aikuinen. Ihan muutaman vuoden päästä miehet kiinnostuvat hänestä siinä mielessä.

Voit olla varma että isänä kerron ajoissa mahdolliset vaarat mitä miehissä on ja miten toimitaan tulevaisuudessa.

Vanhempana en näe mitään muuta vaihtoehtoa. En ota sitä riskiä että joku päivä kuulen suru-uutisen sen takia että olin liian sinisilmäinen asioiden suhteen.

En ota sitä riskiä.

Mun kotiin ei raahata yhtään uskovaista poikaystävää. Ei mistään uskontokunnasta. Ei kristittyä, ei hinduja, ei muslimeja tai buddhia.

Asioista on juteltu jo ajoissa ja kasvatan tytön täysin ateistiksi ja feministiksi pitämään puolensa. Kun on täysi-ikäinen ja elättää itsensä, niin saa alkaa vaikka ufo-uskovaiseksi. 

Sä voit kasvattaa omat lapses ihan miten haluat. Älä tule mulle sanelemaan miten mun pitää kasvattaa oma. Miesten metkut tiedetään ja tulen katsomaan tarkkaan ne jätkät jotka tytärtäni kyselee ulos. Tarvittaessa osaan olla kovakourainen ja teen selväksi ettei ole tervetullut vävyehdokas.

Se on ainoa asia mitä voin tehdä. Teen kaikkeni ettei myöhemmin tarvitse itkeä, mitä jätin tekemättä.

Sen verran sairaita uutisia on ollut tässä vuosien varrella että ei ole enää turvallista tytöillä tuolla ulkona.

Lapsista ja naisista ei tarvitisi olla huolissaan. Miehet ei vaan näyttäisi osaavan käyttäytyä.

Ananstukkaisten tuontimiesten lempiharrastus on "grooming". Tuntuu välillä ihan oikeasti siltä, että melkein kaikki sosiaalisen median sovellukset ovat pedofiilien keksintöjä.

Ja suurin osa vanhemmista pitää sitä jotenkin "normaalina", että lapsi levittää yksityisyytensä nettiin. Ihmiset on aivan irti todellisuudesta.

Vierailija
450/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just, joo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on päätttäjien omaa tyhmyyttä, Mitäs yrittävät pakottaa ihmisiä väkisin töihin. Totta kai se aiheuttaa vastareaktion, kuten kaikki pakottaminen. Nostaisivat tuet inflaation edellyttämälle tasolle, antaisivat työttömien olla rauhassa ja lopettaisivat ahdistelun, pakottamisen, niin mitään ongelmaa ei olisi.

Tuostahan kommentista kumpuaa totuudensiemen. Nimittäin asenne, antaisivat työttömien olla rauhassa... kuin se olisi joku saavutettu etu. Kuinka vaarallista se onkaan kun se sama asenne siirretään sukupolvelta toiselle.

Ohis...koskahan joku päättäjä uskaltaa myöntää, että meitä nyt vaan on yksinkertaisesti liikaa? Kaikille ei ole eikä tule koskaan olemaankaan töitä. Ajatus, että jokainen pystyy saamaan työpaikan, on jo aikansa elänyt. Palkkatöitä ei riitä kaikille, vaikka miten väänneltäisiin tilastoja eri tukimuotojen hakijoiden välillä. 

Tai sitten on liian vähän työpaikkoja?

..ja samaan aikaan työvoimapulaa. Osa nykytyöttömyydestä on oheisen jutun kaltaista:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/pitkaaikaistyot…

Poika tehnyt rakennusalan tutkinnon ammattikoulussa, asuu pääkaupunkiseudun läheisyydessä ja on työtön. Kun tiedän rakennusfirmojen työllistävän täysin ammattitaidottomiakin ja pääsevän urakkahankkeissa 4-5 t e/kk tuloihin. Tämä herra ei lähde "paskapalkalla tai paskaehdoilla" minnekään. Tämä on sitä pelottavinta köyhyyttä, on opittu passiivinen tapa elää jo useassa sukupolvessa, lisäkouluttaminen ei ole optio, muuttaminen edes hetkellisesti ei ole optio. Tämän perheen mummo vielä selviää suht hyvin elämänsä loppuun, nämä muut tulevat kärsimään todella paljon kun väestöstä suuri osa siirtyy eläkeikään ja niitä sosiaaliturvan maksajia on saajiin nähden aivan liian vähän. Valitettavasti trendi, jossa pienitulosimmat tekevät eniten lapsia jotka myös jättäytyvät sosiaaliturvan varaan ja jättävät koulutuksen minimiin vain pahentaa tulevaisuuden tilannetta.

Tarkoitat varmaan 4-5 euroa / tunti.

Kaverillani on perheyritys, suurehko rakennusfirma, kaverin isä firmassa töissä, on rakennusneuvoskin. Kertoi että ammattitaitoinen kokenut kirvesmies ei kahvihuoneesta lähde mihinkään töihin työmaalla alle 20-25 euroa tunti, sen mukaan on maksettava jos haluaa että työt sujuvat hyvin ja nopeasti ja ammattitaidolla eikä ilman töiden sujumista firma tee voittoa kerrostaloja rakentamalla taas. Syytä maksaa siis jos haluaa voittoa tehdä kunnolla. Silti kirvesmiehistä pääkaunpukiseudulla tahtoo olla pulaakin, siis hyvistä kokeneista ja osaavista nimenomaan. Huonoja hitaita ja osaamattomia eivät palkkaa, koska työpanos ei ole tyydyttävä vaikka maksaisi vähemmänkin palkkaa. Lisäksi töitä on muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla, esim. Kouvolassa ja Lahdessa. Syytä muuttaa työn perässä sinne missä niitä töitä on jos ei halua olla köyhä. Lisäksi pitää tietysti hankkia koulutus ja pätevyys ja ammattitaitoa kokemuksen kautta. Alkuun saattaa joutua pienemmälläkin palkalla töihin, mutta kokemuksen myötä voi myydä työpanoksensa kalliimmalla. Myös osaavista hyvistä työmaainsinööreistä on tahtonut olla pulaa. Sen huomaa kyllä jos työmaainsinöörin työ ei suju hyvin ja tehokkaasti. Pelkkä koulutus rakennusinsinööriksi (AMK) ei takaa mitään, diplomi-insinööreillä parempi osaaminen suuremmilla työmailla ja näitäkin hyviä ja kokeneita joutuu etsimään.

Ja kaverisi on syypää asumisahdinkoon, koska haluaa tehdä voittoa kunnolla. Jos tekisi voittoa kohtuudella niin asumisasiat eivät olisi Suomessa näin kurjassa tilassa. Kuten näet niin ahneus on syynä kaikkeen.

Niin, onhan uudet kerrostaloasunnot kyllä Suomessa yllättävän kalliita, täytyy myöntää. Ja kyllähän tuon perheyrityksen perustaja ja pääomistaja tienaa yli 300.000 euroa vuodessa ja pääosin kevyemmin verotettuna pääomatulona ja verosuunnitteluakin harrastaa tietysti. Mutta osakeyhtiön tehtävä on ihan lainkin mukaan tehdä omistajilleen mahdollisimman suurta voittoa ja verosuunnittelu on laillista ja järkevää, maksaa silti melkoisesti veroja. Ota huomioon että tämä rakennusneuvos tarjoaa töitä sadoille tai jopa tuhansille työntekijöille ja maksaa ihan hyvin osaavalle työvoimalle, tosin puheista sai vaikutelman että maksaisi vähemmän tietysti jos pystyisi, kokee osaaville kirvesmiehille joutuvansa maksamaan melko paljon ja maksaakin paljon enempi kuin työehtosopimuksen minimi olisi. Lisäksi perustanut firman itse aikoinaan, yrittäjäriskin ottanut ja tehnyt pitkään ja paljon töitä aina, suoranainen työnarkomaani mielestäni. Aikoinaan kauhea stressi 90-luvun laman aikana kun yritys oli veitsenterällä ja kaverini kertoi että ei tuolloin isä juuri nukkunut moneen vuoteen ja istuskeli omakotitalonsa rappusilla välillä yöllä unettomana itsekseen itkemässä kun tilanne oli niin stressaava ja ahdistava. Jokainen saa Suomessa perustaa oman yrityksen ja palkata työvoimaa ja alkaa tekemään voittoa.

Lain mukaan ulkomainen kaivosyhtiö voi tyhjentää Suomen ja jättää tuhot Suomen valtion kustannettaviksi ja korjattaviksi. Sinun ja kaverisi talon paikalla voi olla iso monttu minä päivänä tahansa. Lainmukaista kyllä, mutta ei oikeudenmukaista. Vapaaehtoisesti jokainen voi toimia eettisesti ja oikeudenmukaisesti silti kohtuullista voittoa tehden.

Vierailija
451/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman paras valtio kouluttaa itsensä ja nostaa itse itsensä saappaanrakseista ylös suosta. Jos ei täällä pärjää niin ei kyllä missään.

Jos vässykät haluavat vihata jotain niin vihatkoon itseään kun eivät ole koskaan viitsineet tehdä mitään oman hyvinvointinsa eteen. Kuka on tuhlannut heidän rahansa, ja kuka on juonut ne viinat? Ei varmasti ole päättäjät eikä kadulla kävelevät kanssaihmiset.

Tähän asti on ollutkin.

Nyt Suomeen ollaan ajamassa suuren maailman tyylistä huono-osaisuutta ja tuloeroja. Se on kylmää kyytiä niille heikommille.

Heikot kuolee pois alta. Mikä tässä nyt on ongelma? Näin on ollut aina. Rupea tekemään jotakin, jos haluat parantaa elintasoasi (Tämä yleisesti kaikille).

Rupea sinä tekemään jotain tuolle oikeistodarwinistiselle asenteellesi ja empatiakyvyn puutteellesi!

Vanhemmilta ei tullut halauksia saati empatiaa, joten hakusessa on se puoli, mutta olen yrittänyt kehittää sitä. En näe ongelmaa siinä, että kansakunnat, jonne on syydetty lukemattomat määrät rahaa eivätkä ne vieläkään osaa olla omavaraisia, niin ei siinä vain ole mitään järkeä.

Olen empaattinen eläimille ja väärinymmärretyille, mutta köyhät ja tyhmät saavat enemmän kuin ansaitsevat.

Vierailija
452/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on kohta nuori aikuinen. Ihan muutaman vuoden päästä miehet kiinnostuvat hänestä siinä mielessä.

Voit olla varma että isänä kerron ajoissa mahdolliset vaarat mitä miehissä on ja miten toimitaan tulevaisuudessa.

Vanhempana en näe mitään muuta vaihtoehtoa. En ota sitä riskiä että joku päivä kuulen suru-uutisen sen takia että olin liian sinisilmäinen asioiden suhteen.

En ota sitä riskiä.

Mun kotiin ei raahata yhtään uskovaista poikaystävää. Ei mistään uskontokunnasta. Ei kristittyä, ei hinduja, ei muslimeja tai buddhia.

Asioista on juteltu jo ajoissa ja kasvatan tytön täysin ateistiksi ja feministiksi pitämään puolensa. Kun on täysi-ikäinen ja elättää itsensä, niin saa alkaa vaikka ufo-uskovaiseksi. 

Sä voit kasvattaa omat lapses ihan miten haluat. Älä tule mulle sanelemaan miten mun pitää kasvattaa oma. Miesten metkut tiedetään ja tulen katsomaan tarkkaan ne jätkät jotka tytärtäni kyselee ulos. Tarvittaessa osaan olla kovakourainen ja teen selväksi ettei ole tervetullut vävyehdokas.

Se on ainoa asia mitä voin tehdä. Teen kaikkeni ettei myöhemmin tarvitse itkeä, mitä jätin tekemättä.

Sen verran sairaita uutisia on ollut tässä vuosien varrella että ei ole enää turvallista tytöillä tuolla ulkona.

Lapsista ja naisista ei tarvitisi olla huolissaan. Miehet ei vaan näyttäisi osaavan käyttäytyä.

Olet rasi sti miehiä vihaava heikko äiti jonka tulisi osata erottaa faktat ja osata opettaa lapsiaan kunnioittamaan muita antamaan luottamusta ihmisiin eikä valaa pelkoa. Älä opeta keksimään yleistäviä juttuja muista uutisten perusteella ja nolointa on kun lainaat yhden lauseen johon vastaan eli oppisivat paremmiksi keskustelijoiksi. Ei jatkooon. Mitään vahvaa tai normaalia en näe käytöksessäsi.

Älä opeta lapsillesi ahdasmielistä suvaitsemattomuutta ennakkoluuloja sekä yleistyksiä ei myöskään rasi.smia, eikä minkään tekosyyn varjolla. 

Sinä olet psykoosissa.

Vierailija
453/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion turvaamaa työtä tulisi olla enemmän eikä vähemmän Suomessa. Kun ei ole mitään missä osaamistaan käyttää ja paikalliset yrittäjätkin ahneita uuvatteja pitäsi valtion ottaa kontrolli haltuun ja taata että töitä on. En tarkoita yritysten tukivaatimuksia vaan ihan omia valtiollisia yrityksiä turvaamaan attä täällä korkeiden kustannusten maissa kyetään elämäänkin. 

Vierailija
454/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatanan666 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Vihan?

Googlaa nimi Kosar Fatahi. Syntyi pakolaisleirilla, tuli Suomeen ja rupesi pyörittämään järjestäytynyttä rikollisuutta. (Tampereen kokaiiniliiga)

Avusta "kiitoksena" rupesi terrorisoimaan yhteiskuntaa.

Kansalaisuus pois ja ulos maasta lopullisesti kiitos.

Eli teki samaa kuin Algot Niska ja sadat muut aikoinaan. Vain tuote oli eri.

Vierailija
455/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasis teilla lähti jälleen mopo käsistä., On oikein vihata koska luki uutisen ulkomaalaisesta joka oli ilkeä. Eikä päässyt pizzalle paskanhajuisena krapåulassa möykäten.

Vierailija
456/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota sitä riskiä.

Olet rasi sti miehiä vihaava heikko äiti jonka tulisi osata erottaa faktat ja osata opettaa lapsiaan kunnioittamaan muita antamaan luottamusta ihmisiin eikä valaa pelkoa. Älä opeta keksimään yleistäviä juttuja muista uutisten perusteella ja nolointa on kun lainaat yhden lauseen johon vastaan eli oppisivat paremmiksi keskustelijoiksi. Ei jatkooon. Mitään vahvaa tai normaalia en näe käytöksessäsi.

Älä opeta lapsillesi ahdasmielistä suvaitsemattomuutta ennakkoluuloja sekä yleistyksiä ei myöskään rasi.smia, eikä minkään tekosyyn varjolla. 

Yritähän nyt käyttäytyä retku. Voisit sentään pyytää anteeksi. Se on oikeastaan vähintä mitä voit nyt tuossa asemassa tehdä. Sen verran roskaa olen jo lukenut ruudullani, ettei mun tarvi katsella tota enempää. Sen verran riman ali meni tuo sönkötyksesi.

Nimittelet mua ja kerrot täysin olemattomia juttuja mitä en ole edes kirjoittanut. Oot ihan päästäs vialla ja vainoharhainen kahjo.

Häpeäisit nyt edes vähän.

Hyi miten ällöttävä niljake voi joku olla. Kehtaat tulla neuvomaan muita miten kasvatetaan lapsia. Sä voit kasvattaa omas ihan miten haluat. Mulle on turha itkeä yhtään enää tästä aiheesta.

Tuo termi mitä käytät ja kirjoitat sen myös väärin, on myös ihan väärässä kontektissa.

Mun osalta tämä oli tässä. Tärkeintä on että saan viimeisen sanan ja sä lopetat ton jankkauksen. Sinä et nimittäin mene jatkoon mun ruudulla. Hei hei.

Vierailija
457/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa tai tule tapetuksi. Tapa köyhä! Uusi rikkaiden muotivillitys.

Oikeasti se menee niin että: rikas, kustanna köyhälle tulonsiirtona asunto ja ruoka ja perusmenot. Kuuntele vittuilua takas.

Sairaalle köyhälle.

Muuten yhtälösi ei toimi.

Yhteiskunnasta syrjäytyneet ovat todella usein sairaita ihmisiä. Kaikki kynnellekykenevät ovat jo töissä.

Suomen ongelma on se, ettei yksityishenkilöiden ole realistisesti mahdollista palkata itselleen esim. lastenhoitajaa, kodinhoitajaa, puutarhuria jne. Koko tämä työllisyyden ala on Suomessa olematon, sillä keskiluokalla ei kertakaikkiaan ole varaa maksaa palkkoja kellekään. Siivooja just ja just kerran kuussa.

Moni työkyvytönkin pystyisi varmasti pesemään ikkunoita tms. pikkuhommia, josta saisivat lisärahaa. Toivottomuutta vähentäisi mahdollisuus itse parantaa asemaansa, edes hieman.

Juttelin erään afrikkalaisen miehen kanssa asiasta, ja hän oli ihan kummissaan miksemme palkkaa kotiin apuvoimia kun lapsiperhearki on niin kuormittavaa. Kerroin että jo muutaman päivän palkkoihin menisi koko kuukausipalkkani aineenopettajana. Joten siksi teen kaiken itse.

Vierailija
458/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan?

Vierailija
459/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois kirjoitti:

Vihan?

Sipilä&Orpo, lopettakaa tämän keskustelun trollaus.

Heti kun puhutaan asiaa, yritetään keskustelu saada loppumaan. Surullista toimintaa!

Et sinä keskustele, vaan käyt maanista monologia.

Vierailija
460/602 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha pa*kaa.  Yrittäjillä ei ole mitään tiettyä temperamenttia vaan kaikki ovat erilaisia yksilöitä. 

Toiminimen voi perustaa 100 eurolla ja alkaa myymään työtään vaikka ikkunanpesua. Ei kaikki yrittäminen vaadi mittavia investointeja.  Mutta kyllä se työtön aina tekosyyn löytää ettei vaan tarvisi mitään tehdä tai yrittää.  

Suomessa on satoja tuhansia yrittäjiä mutta toiset perustelee ettei he voi, koska menee turvaverkko ja voi pudota pohjalle.  Olkaa sitten valittamatta jos ette voi pientä riskiä ottaa vaan oletettatte että joku toinen tekee sen teidän puolesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan