Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka alhaisella hemoglobiinilla voi saada rautainfuusion?

Vierailija
06.01.2019 |

Kuinka alhainen hemoglobiinin pitää olla, että julkisella puolella saisi rautaliuosta?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka alhainen hemoglobiinin pitää olla, että julkisella puolella saisi rautaliuosta?

hb 50 luokkaa. Hieman liukuen ylöspäin ehkä. Mutta tuskin jos on yli 70. Pidetään hengissä, ei tarjota optimaalista atleettisuutta ja suorituskykyä. Ihan vaan sen verran että pystyy toimimaan ku hidas eläkeläismummo.

Vierailija
22/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemoglobiini 102, ferritiini 12 ja sairaalassa sain pussin rautaa.

T: Mies 36 vuotta.

Se pussi sitä rautaa maksaa n. 550 euroa joten ehkä sen takia sitä ei helposti anneta.

Saitko jollain erityisellä perusteella? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kun hb oli alle 70 synnytyksen jälkeen.

Sain tosin lisäksi verta.

Vierailija
24/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain rautainfuusion kun olin raskaana, hemoglobiini 90 ja ferritiini 6. Mikset syö rautatabletteja, ap?

Vierailija
25/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin että odotan ne menkat, sitten mittautan hb:n niin eiköhän se siinä vaiheessa ole niin alhainen että infuusio vois olla paikallaan.

Obsisan-kuuri vois olla järkevämpää.

Jos on jatkuvasti runsaat menkat, niin rautakuurista tuskin on mitään haittaa. Ei ketään naista noilla arvoilla ilman sairautta tai ennen muita hoitomuotoja laiteta rautainfuusioon. 

Vierailija
26/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nyt vaan ei pysty suun kautta ottamaan rautavalmisteita.

Vierailija
27/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viime vuonna alkuvuodesta ferritiini 11, nyt olen saanut nousemaan lääkityksellä 20. En jaksas edes alkaa tapella infuusiosta. Lääkitystä en alottanut ku vasta kesällä. (Ja kesällä kaksi isoa leikkausta tehty&raskaus) nyt imetän joka vaikuttaa myös.

Vierailija
28/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla viime vuonna alkuvuodesta ferritiini 11, nyt olen saanut nousemaan lääkityksellä 20. En jaksas edes alkaa tapella infuusiosta. Lääkitystä en alottanut ku vasta kesällä. (Ja kesällä kaksi isoa leikkausta tehty&raskaus) nyt imetän joka vaikuttaa myös.

Perinteisiä rautalääkkeitä en voi käyttää. Käytän luontaistuote litkua missä rautaa seassa.

Sama

Vierailija
29/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä rautalääkkeitä en voi käyttää. Käytän luontaistuote litkua missä rautaa seassa.

Sama

Eksoottinen rohdos kaukaisilta vuorilta nimeltään jauheliha?

Vierailija
30/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö rautatabletteja? Kuulostat hieman huomionhakuiselta.

Tuntemani infuusion saaneet ovat olleet vakavasti sairaita.

Vierailija
31/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain infuusion koska hb huiteli 100 yli tai ali, ferritiini oli muistaakseni jotain 10-11. Tämä koska minulla puhkesi ärhäkkä koliitti ja verenvuotoa suolistossa, rautavalmisteita en saanut suun kautta ottaa. Tuosta n 9 kuukautta eikä hb oikein lähde nousemaan mutta suolistotulehdus vaikuttaa olevan hallinnassa ja sain rautatabletteja. Saa nähdä miten nämä toimii. Päivystyksestä et saa infuusiota.

Vierailija
32/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemoglobiini 102, ferritiini 12 ja sairaalassa sain pussin rautaa.

T: Mies 36 vuotta.

Se pussi sitä rautaa maksaa n. 550 euroa joten ehkä sen takia sitä ei helposti anneta.

Saitko jollain erityisellä perusteella? Ap

Sydänleikattu muutama vuosi sitten. Ihan alkoholin ja lääkkeiden yliannostuksen takia sairaalaan siellä labrat ja rautaa suoneen. En osaa sanoa mitään tarkempaa syytä tuohon.

Vierailija
33/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt alkaa syömään maksaa esim maksalaatikkoa puolukoilla, verilettuja ja mustaa makkaraa. Lisäksi nestemäinen Ferronol päivittäin. Itsellä oli alkuun ummetusta ja ripulia mutta kun otan nestemäisen ja tabletin ferrodan niin hyvin toimii vatsa ja olen varmasti siedättynyt. Näin lihaa karttavana teki pahaa syödä maksaa yms. mutta mitäpä ei tekisi terveyden vuoksi. Minulla ferritiini nousi 10-15 yksikköä kuukaudessa. Mikä on ihan huima tahti. Voi riittää pelkkä rautakuuri, aina ei tarvitse ruokavaliota, mutta toki se auttaa. Itse otin selville miten ruokavaliosta saa raudan parhaiten imeytymään. Ihan ensiksi pitää välttää kofeiinia, suklaata ja maitotuotteita samalla kun syö rautaa. Olin itsekin aluksi että tänne heti rautainfuusio! Kun olo oli niin huono kun ferritiini oli 10. Mutta nopeasti se rauta alkoi vaikuttamaan.

Vierailija
34/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt alkaa syömään maksaa esim maksalaatikkoa puolukoilla, verilettuja ja mustaa makkaraa. Lisäksi nestemäinen Ferronol päivittäin. Itsellä oli alkuun ummetusta ja ripulia mutta kun otan nestemäisen ja tabletin ferrodan niin hyvin toimii vatsa ja olen varmasti siedättynyt. Näin lihaa karttavana teki pahaa syödä maksaa yms. mutta mitäpä ei tekisi terveyden vuoksi. Minulla ferritiini nousi 10-15 yksikköä kuukaudessa. Mikä on ihan huima tahti. Voi riittää pelkkä rautakuuri, aina ei tarvitse ruokavaliota, mutta toki se auttaa. Itse otin selville miten ruokavaliosta saa raudan parhaiten imeytymään. Ihan ensiksi pitää välttää kofeiinia, suklaata ja maitotuotteita samalla kun syö rautaa. Olin itsekin aluksi että tänne heti rautainfuusio! Kun olo oli niin huono kun ferritiini oli 10. Mutta nopeasti se rauta alkoi vaikuttamaan.

Tätä minäkin olen yrittänyt nettipalstoilla muille painottaa oman kokemukseni pohjalta. Ihmiset eivät halua uskoa sen auttavan. Auttaa kuitenkin joillakin ja on yksi vaihtoehto.

Vierailija
35/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikset ole rautakuurilla? " miksette voi lukea ja päätellä jotain myös itse? Kotouduin juuri leikkauksesta. Syksyllä olin rautakuurilla sen jälkeen kun mittautin sen ferritiinin ja ollakseni hyvässä kunnossa ennen leikkausta. Ennen leikkausta kumminkin käskettiin lopettaa kaikki lisäravinteet,joten jatkoin sit pelkällä ruokavaliolla. Tottakai mä voin aloittaa uudestaan rautakuurin mutta kyllä se nyt ymmärrettävästi tuttaa se vaiva ja rahanmeno ja säätäminen, kun tietää, että ne runsaat kuukautiset tiputtavat rauta-arvoa vielä alemmas. Ja ennenkuin joku ehtii sanoa niin joo mulla on lääkitys millä voi vähentää liian runsasta kuutautisvuotoa ,mutta mulle on myos sanottu et ois hyva antaa vuotaa kunnolla, enka jaksais muutenkaan syoda niita laakkeita jos ei ole ihan pakko koska niista tulee paha olo ja pari muutakin laakitysta tassa on menossa. Mutta kai sita on vaan huomionkipea ja hvtin vaativa jos joskus haluis jonkun vaan onnistuvan helposti. Ap

Vierailija
36/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mikset ole rautakuurilla? " miksette voi lukea ja päätellä jotain myös itse? Kotouduin juuri leikkauksesta. Syksyllä olin rautakuurilla sen jälkeen kun mittautin sen ferritiinin ja ollakseni hyvässä kunnossa ennen leikkausta. Ennen leikkausta kumminkin käskettiin lopettaa kaikki lisäravinteet,joten jatkoin sit pelkällä ruokavaliolla. Tottakai mä voin aloittaa uudestaan rautakuurin mutta kyllä se nyt ymmärrettävästi tuttaa se vaiva ja rahanmeno ja säätäminen, kun tietää, että ne runsaat kuukautiset tiputtavat rauta-arvoa vielä alemmas. Ja ennenkuin joku ehtii sanoa niin joo mulla on lääkitys millä voi vähentää liian runsasta kuutautisvuotoa ,mutta mulle on myos sanottu et ois hyva antaa vuotaa kunnolla, enka jaksais muutenkaan syoda niita laakkeita jos ei ole ihan pakko koska niista tulee paha olo ja pari muutakin laakitysta tassa on menossa. Mutta kai sita on vaan huomionkipea ja hvtin vaativa jos joskus haluis jonkun vaan onnistuvan helposti. Ap

Älä mieti asiaa kokoajan

Vierailija
37/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin että odotan ne menkat, sitten mittautan hb:n niin eiköhän se siinä vaiheessa ole niin alhainen että infuusio vois olla paikallaan.

Tai lakkaat jauhamasta ja odotat että Hb korjautuu itsekseen. Sitäpaitsi saisit Hb laskusta sairaalassa punasoluja hyvin suurella todennäköisyydellä etkä rautaa.

Vierailija
38/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sua vtuttaa rahanmeno ja säätäminen, ja siksi et voi syödä muutaman kympin rautakuuria vaan tarviit 500 euron infuusion.

Trolli.

Vierailija
39/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lakkaat jauhamasta ja odotat että Hb korjautuu itsekseen. Sitäpaitsi saisit Hb laskusta sairaalassa punasoluja hyvin suurella todennäköisyydellä etkä rautaa.

Ei se korjaudu itsekseen. Olen kerran osastolla olon jalkeen saanut nimenomaan sita rautamommoa. Palstalla kylla aina tiedetaan a) miten olisi pitanyt tehda ja b) mittens terveydenhuollossa toimitaan.

Vierailija
40/161 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sua vtuttaa rahanmeno ja säätäminen, ja siksi et voi syödä muutaman kympin rautakuuria vaan tarviit 500 euron infuusion.

Trolli.

laakari jolta kysyin sanoi et se on n. 200e arvoinen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi