Pidä hiuksista huolta, kun vanhenet, älä leikkaa!
Opettele käyttämään suoristusrautaa ja lämpösuojaa. Hanki hyvät hoitoaineet ja hiusöljy. Ei ole mitään kauniimpaa kuin keski-ikäinen nainen, jolla pitkä hyväkuntoinen tukka.
Kommentit (127)
Hahaa, en leikkaakaan vaan ajelen :)
Ajoissa aloitettu estrogeenihoito pitää hiukset päässä.Itsellä alkoi vaihdevuosioireet 37-vuotiaana,moni ei niitä huomaa koska e-pillerit sotkee elinistön,hormoonihoito sitten jo myöhäistä.Itse en ole käyttänyt niitä koskaan.
Ennenkuin joku viisastelee,niin e-pillereiden hormoonit eivät ole samoja kuin lääkityksessä.
Minulla on pitkät ja hyvänkuntoiset hiukset, mutten käsittele niitä millään raudoilla, enkä tarvitse hoitoainetta kuin todella harvoin. Silti hiukseni kiiltää ja kasvaa todella hyvin. Pitkiä hiuksia en pätki. N42
Kilpailkaa toinen toistenne kunnioituksella.
Ei sillä miltä näytätte.
Korvaushoitoa kirjoitti:
Ajoissa aloitettu estrogeenihoito pitää hiukset päässä.Itsellä alkoi vaihdevuosioireet 37-vuotiaana,moni ei niitä huomaa koska e-pillerit sotkee elinistön,hormoonihoito sitten jo myöhäistä.Itse en ole käyttänyt niitä koskaan.
Ennenkuin joku viisastelee,niin e-pillereiden hormoonit eivät ole samoja kuin lääkityksessä.
Ei välttämättä pidä, jos on perinyt naistyyppiselle kaljuuntumiselle altistava geenejä.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailkaa toinen toistenne kunnioituksella.
Ei sillä miltä näytätte.
tarkoitin
*Kunnioittamisella
Ap myöntää, että makuja on monia ja silti haluaa tunkea kaikki naiset samaan muottiin.
Olen samaa mieltä kuin se kirjoittaja, jonka mielestä aloitus oli jossei suorastaan loukkaava, niin ainakin tahditon. Minulla kun sattuu olemaan ilmeisesti se geeni joka aiheuttaa sulkasatoa. Tukkani joka oli ennen puolipitkä ja nätti on nyt lyhyt ja nätti "poikatukka", tosin ilman mitään räväkkää tai muutakaan värikäsittelyä. Tiedän suunnilleen kaiken hiusten hoidosta, ja voin kertoa että mikään shampoo, hoito tai muu ihmelääke ei auta jos tukka vaan hapertuu ja ohenee geneettisistä syistä. Toivon vain, että hormoonit ja rogaine yhdistettyinä rautaan ja lisäravinteisiin edes pysäyttävät hiuskadon joksikin aikaa.
Tyylistä: vaikka leikkautin tukkani vähän pakon edessä, voin rehellisesti sanoa että hyvältä näyttää ja sopii mulle. En näytä mieheltä - olen nainen - ja jos jonkun ääliön mielestä en kelpaa tällaisena niin who cares?
T. Mieluummin lyhyt ja chic kuin "naisellinen" harventuva hamppukasa, N46
Mun melestä on outoa että kaikkien pitäisi näyttää samalta? Aikuisen naisen mielestä...
Sen vielä ymmärtää että teinien pitää nayttää samalta (pitkä tukka keskijakauksella), mut kyllä mallia on kiva vaihdella joskus. En vois kuvitellakaan pitäväni samaa lookkia 19v- 43v asti 😂😂. Muoti muuttuu ja oma maku muuttuu..
T. Nro 94
Vierailija kirjoitti:
Ap myöntää, että makuja on monia ja silti haluaa tunkea kaikki naiset samaan muottiin.
Olen samaa mieltä kuin se kirjoittaja, jonka mielestä aloitus oli jossei suorastaan loukkaava, niin ainakin tahditon. Minulla kun sattuu olemaan ilmeisesti se geeni joka aiheuttaa sulkasatoa. Tukkani joka oli ennen puolipitkä ja nätti on nyt lyhyt ja nätti "poikatukka", tosin ilman mitään räväkkää tai muutakaan värikäsittelyä. Tiedän suunnilleen kaiken hiusten hoidosta, ja voin kertoa että mikään shampoo, hoito tai muu ihmelääke ei auta jos tukka vaan hapertuu ja ohenee geneettisistä syistä. Toivon vain, että hormoonit ja rogaine yhdistettyinä rautaan ja lisäravinteisiin edes pysäyttävät hiuskadon joksikin aikaa.
Tyylistä: vaikka leikkautin tukkani vähän pakon edessä, voin rehellisesti sanoa että hyvältä näyttää ja sopii mulle. En näytä mieheltä - olen nainen - ja jos jonkun ääliön mielestä en kelpaa tällaisena niin who cares?
Mitä hormoonia käytät?
Pyysin lääkäriltä estrogeenivoidetta,mutta kirjoitti e-pillerit (keltarauhashormoonia) Sillä lähtee viimenenkin tukka 😃
Vierailija kirjoitti:
Tulipa kuin tilauksesta tämä aloitus. Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Ensi vuonna täytän 50 vuotta. Mietin pitäisikö minun pätkäistä hiukset olkapäämittaan. Ehkä en leikkaakaan.
Oletko ihan tosissasi? Joku ulisijamies tulee palstalle vaatimaan, ettei naiset saisi leikata hiuksiaan ja sinä pikkuvaimo siellä komppaat.
Olet häpeäksi naissukupuolelle.
Ap:lle tiedoksi, että kellään toisella ei ole velvollisuutta olla juuri sen näköinen kuin sinä haluat.
Kuka hittu leikkaa omat hiuksensa itse? Minä vallan käyn LEIKKAUTTAMASSA hiukseni jos käyn.
äkäri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hormoonia käytät?
Pyysin lääkäriltä estrogeenivoidetta,mutta kirjoitti e-pillerit (keltarauhashormoonia) Sillä lähtee viimenenkin tukka 😃
Jotain yhdistelmää, en muista mutta kyllä estradioli on suositeltu hoito androgeeniseen hiustenlähtöön.
Pitkät hiukset vanhentaa. Voi ne laittaa edes kiinni.
T. Vanha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyitä, malliin leikattuja hiuksia joutuu leikkauttamaan usein, jos haluaa niiden pysyvän tyylikkäässä mallissaan. Kalliiksi tulevat. Niitä pitää yleensä myös laittaa joka aamu töihin lähtiessä. Helpompia hiuksia ei ole kuin pitkät hiukset. Peset ja annat kuivua ilman föönejä, harjaat ja laitat poninhännälle aamulla töihin lähtiessä. Ei mene kampaus pilalle, vaikka joutuu lakinkin laittamaan näillä keleillä päähän. Niistä saa myös kauniita kampauksia, jos sellaiseen on tarvetta.
Pakkoko niitä on parturissa aina nipsiä, kevyt tasaus välillä ja sit välillä malliin palaus. Lyhyillä tukilla joko raudalla nopeasti suoraksi, max 5 min ja tai itse suihkin muotoilevat vettä, rutistellaan kihsrsksi ja siinä se. Alle minuutti.
Tuo sun kuvailema helppo hoitoisuus onnistuu vain paksuilla ja suorilla hiuksilla, jos yhtään kiharaa, kuten monilla, se on vaan hamppupehko ponnarilla , ei nätti yhtään. Ja ihan samoin hyppää pystyyn pipon jäljiltä kuin lyhyilläkin.
Ja kukaan ei niitä kauniita kampauksia tee kuin hyyyyvin harvoin, 99% se tukka on vaan ponnarilla tai nutturalla.
Reilusti yli 6-kymppisellä työkaverillani on pitkät, osittain jo harmaantuneet luonnonkiharat hiukset poninhännällä. Hän näyttää todella kauniilta eikä mitään hamppukasalta.
Sitten se tekee niille tasan tarkkaan muutakin kuin vaan harjaa ja antaa kuivua.
Minulla on luonnonkiharat hiukset ja jotta ne näyttää hyvältä, niitä harjataan KAUAN, käytännössä kunnes kuivuu, joka kestää kauan. Suihkutellaan hoitavia ja takunesto aineita (jotka on kyl yhtä tyhjän kanssa). Suihkussa käytät kalliita hoitovoiteita, normi hoitoaineet on vitsi, eivätkä auta. Monesti suoristus ettei ihan villiinny pienestä tuulenpuuskasta.Ikinä ei lyhyt tukka vaatinut näin paljon aikaa, rahaa ja vaivaa kuin pitkä.
Curly girl method ja elämä helpottuu. Mun kihara tukka on nykyään wash & go -laatua kun luovuin sen rääkkäämisestä
Kyllä ei liehutukka aikuisella naisella ole elegantti! Oli se ohut tai paksu, suora tai kihara, tumma tai vaalea, pitkä tukka auki on naurettava kampaus aikuisella. Makuukammareissaan voi sitten olla miten on, mutta ihmisten ilmoilla saisi olla siistin näköinen.
äkäri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hormoonia käytät?
Mulla hiustenlähtöön perehtynyt ihotautilääkäri määräsi Diane Nova -pillerit ja koen, että jonkin verran ovatkin auttaneet.
-ohis (n29)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hiukset eivät ole olleet pitkät, hyväkuntoiset ja kiiltävät nuorenakaan? Ja totuus on, että hiukset muuttuvat hauraammiksi ikääntyessä.
Hiukseni ovat ohuet hiiren väriset ja menevät itsestään takkuun:(
Ei auta öljyt ym
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset vanhentaa. Voi ne laittaa edes kiinni.
T. Vanha
Ei se lyhytkään nuorenna yhtään. Aivan sama mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies, jolla on joku pitkätukka-fetissi. Rauhoitu ja anna meidän olla sellaisia kuin haluamme! Minulla oli pitkät, paksut, luonnostaan taipuisat hiukset, jotka leikkautin lyhyiksi muutama vuosi sitten. Ovat upean näköiset näinkin, sori vaan jos sinulla ei ota eteen.
N54
Olen kolmekymppinen nainen, jolla pitkä ja ohut, lasimainen tukka. Saat olla sellainen kuin haluat, mutta kannustan useampia naisia säilyttämään pitkän tukan. Varsinkin jos syy on vain se, että ”kasvot alkaneet roikkumaan”. Ei se lyhyt tukka tee muuta kuin korostaa asiaa. Ap
Puhutaan sitten uudestaan kun olet viisikymppinen roikkuvalla naamalla ja lirutukalla ;)
Ei kaikilla ole vielä 6-kymppisenäkään liruhiuksia eikä roikkuvia leukaperiä.
Minulla on nainen 50v :(
Ei tee mitään muuta. Mutta jollain toisella voi luonnonkihara olla vaikea pidettävä.