Pidä hiuksista huolta, kun vanhenet, älä leikkaa!
Opettele käyttämään suoristusrautaa ja lämpösuojaa. Hanki hyvät hoitoaineet ja hiusöljy. Ei ole mitään kauniimpaa kuin keski-ikäinen nainen, jolla pitkä hyväkuntoinen tukka.
Kommentit (127)
Nojaa.
Tukka harvenee naisillakin vanhemmiten. Kyllähän sitä usein näkee keski-ikäisiä naisia, joilla päälaki paistaa hiusten lomasta. Pitkät hiukset tuovat tämän hyvin esiin, koska painon voimasta roikkuvat jakauksen kohdalta.
Olen viisikymppinen nainen ja tukkani on lyhyt ihan käytännön syistä. Olen maatalouslomittajana ja aamunavetan jälkeen (vaikka näin talvella on pipo päässä töissä) menen asioille, niin saan tarvittaessa tukkani pestyä pahemmasta paskanhajusta vaikka ämpäristä-kuupalla-vettä-systeemillä. Kaikissa paikoissa ei ole mahdollista käydä suihkussa. Pitkien hiusten kanssa olisin enemmän kuin pulassa, kokeiltu on joskus muinoin.
Aika mielenkiintoista että kehotat naisia pitämään hiuksistaan huolta ensimmäisenä käsket käyttää suoristusrautaa.
Eikö kannattaisi sanoa että älkää turhaan kuumennelko hiuksianne?
Et taida itsekään osata hoitaa hiuksiasi. Olet siis kalju? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hiukset eivät ole olleet pitkät, hyväkuntoiset ja kiiltävät nuorenakaan? Ja totuus on, että hiukset muuttuvat hauraammiksi ikääntyessä.
Kysele kampaajalta vinkkejä. Vaikket pitäisi pitkää tukkaa, niin ehkä kuitenkin haluaisit että hiuksesi näyttävät hyvältä? Paljon on tehtävissä erilaisilla hiustuotteilla. Ap
Minimieläkkeellä ei ole rahaa ostella niitä tuotteita, huoh!
Käsitinkö oikein, että kuitenkin haluaisit? Älä siinä tapauksessa osta kampaamosta, niissä on törkykalliit hinnat. Tilaa netistä tai hanki alennusmyynneistä säästökokoja, jotka kestää pitkään. Voit löytää todella edullisestikin laadukkaita tuotteita. Ap
Ap, kerrotko vähän tarkempia esimerkkejä näistä ihmeitä tekevistä tuotteista, jotta me muutkin valaistuminen?
Minulla ei hiukset koskaan ole kasvaneet pitkiksi. On kuulema geneettinen juttu. Meikkaan ja koska minulla on naisellinen vyötärö-lantio mittasuhde, en mielestäni näytä mieheltä vanhanakaan. Kyllähän siihen nyt muutkin asiat vaikuttavat kuin tukan pituus. Onhan miehilläkin pitkiä hiuksia, jopa vanhemmillakin, nykyisin. Ja niistä voi tosiaan sanoa joistakin, että lyhentäminen parantaisi ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Aika mielenkiintoista että kehotat naisia pitämään hiuksistaan huolta ensimmäisenä käsket käyttää suoristusrautaa.
Eikö kannattaisi sanoa että älkää turhaan kuumennelko hiuksianne?
Et taida itsekään osata hoitaa hiuksiasi. Olet siis kalju? :D
Lämpösuojan ja keraamisen suoristajan kanssa ei hirveästi pääse vahinkoa tapahtumaan. Kiitos kysymästä, hoidan hiuksiani. En ole kalju. Muita älykkäitä kysymyksiä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos hiukset eivät ole olleet pitkät, hyväkuntoiset ja kiiltävät nuorenakaan? Ja totuus on, että hiukset muuttuvat hauraammiksi ikääntyessä.
Kysele kampaajalta vinkkejä. Vaikket pitäisi pitkää tukkaa, niin ehkä kuitenkin haluaisit että hiuksesi näyttävät hyvältä? Paljon on tehtävissä erilaisilla hiustuotteilla. Ap
Minimieläkkeellä ei ole rahaa ostella niitä tuotteita, huoh!
Käsitinkö oikein, että kuitenkin haluaisit? Älä siinä tapauksessa osta kampaamosta, niissä on törkykalliit hinnat. Tilaa netistä tai hanki alennusmyynneistä säästökokoja, jotka kestää pitkään. Voit löytää todella edullisestikin laadukkaita tuotteita. Ap
Ap, kerrotko vähän tarkempia esimerkkejä näistä ihmeitä tekevistä tuotteista, jotta me muutkin valaistuminen?
Voin kertoa, jos olet oikeasti kiinnostunut vai haluatko vain vittuilla? Ap
Ny vaan kaikki leikkaan tukkansa, on ne niin nätit kaikille, helppo hoitaa ja niin ihanat viileet kesällä. Pitkistä on vaan vaivaa ja useimmiten ihmiset pitää ne vaan kiinni tai nutturalla, eihän se pitkä ohut piiska ketään kaunista.
Trollaan siis, herran jestas, jokaisella makunsa ja ilmaistahan sen saa, mutta toisia ei saa syyllistää jos toimii tämän maun vastaisesti. Vain idiootit yleistää asioita yleispäteväksi, oikeasti asiat on yksilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ap.stä mieleen vanha nikki Helnyc. Hymiöt, napakat nopeat vastaukset, pikku hiljaa lisääntyvä veetuilu... Trolli mikä trolli.
Helluhan se :)
Lyhyitä, malliin leikattuja hiuksia joutuu leikkauttamaan usein, jos haluaa niiden pysyvän tyylikkäässä mallissaan. Kalliiksi tulevat. Niitä pitää yleensä myös laittaa joka aamu töihin lähtiessä. Helpompia hiuksia ei ole kuin pitkät hiukset. Peset ja annat kuivua ilman föönejä, harjaat ja laitat poninhännälle aamulla töihin lähtiessä. Ei mene kampaus pilalle, vaikka joutuu lakinkin laittamaan näillä keleillä päähän. Niistä saa myös kauniita kampauksia, jos sellaiseen on tarvetta.
"Hanki hyvät hoitoaineet ja hiusöljyt"
Minä lopetin kaikenlaisten hoitoaineiden käyttämisen 10vuotta sitten, sekä värjäämisen. Hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Siis paremmassa jopa kuin silloin, kun käytin kaikenmaailman tököttejä tukkaani. Hiukseni ovat paksut, kiiltävät, sileät ja pehmeät. Ja pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies, jolla on joku pitkätukka-fetissi. Rauhoitu ja anna meidän olla sellaisia kuin haluamme! Minulla oli pitkät, paksut, luonnostaan taipuisat hiukset, jotka leikkautin lyhyiksi muutama vuosi sitten. Ovat upean näköiset näinkin, sori vaan jos sinulla ei ota eteen.
N54
Olen kolmekymppinen nainen, jolla pitkä ja ohut, lasimainen tukka. Saat olla sellainen kuin haluat, mutta kannustan useampia naisia säilyttämään pitkän tukan. Varsinkin jos syy on vain se, että ”kasvot alkaneet roikkumaan”. Ei se lyhyt tukka tee muuta kuin korostaa asiaa. Ap
Puhutaan sitten uudestaan kun olet viisikymppinen roikkuvalla naamalla ja lirutukalla ;)
Hiuksiin ei vanhemmiten kehity niin paljon keratiinia enää. Siksi ne on ohuet, hauraat ja katkeilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies, jolla on joku pitkätukka-fetissi. Rauhoitu ja anna meidän olla sellaisia kuin haluamme! Minulla oli pitkät, paksut, luonnostaan taipuisat hiukset, jotka leikkautin lyhyiksi muutama vuosi sitten. Ovat upean näköiset näinkin, sori vaan jos sinulla ei ota eteen.
N54
Olen kolmekymppinen nainen, jolla pitkä ja ohut, lasimainen tukka. Saat olla sellainen kuin haluat, mutta kannustan useampia naisia säilyttämään pitkän tukan. Varsinkin jos syy on vain se, että ”kasvot alkaneet roikkumaan”. Ei se lyhyt tukka tee muuta kuin korostaa asiaa. Ap
Puhutaan sitten uudestaan kun olet viisikymppinen roikkuvalla naamalla ja lirutukalla ;)
Ei kaikilla ole vielä 6-kymppisenäkään liruhiuksia eikä roikkuvia leukaperiä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyitä, malliin leikattuja hiuksia joutuu leikkauttamaan usein, jos haluaa niiden pysyvän tyylikkäässä mallissaan. Kalliiksi tulevat. Niitä pitää yleensä myös laittaa joka aamu töihin lähtiessä. Helpompia hiuksia ei ole kuin pitkät hiukset. Peset ja annat kuivua ilman föönejä, harjaat ja laitat poninhännälle aamulla töihin lähtiessä. Ei mene kampaus pilalle, vaikka joutuu lakinkin laittamaan näillä keleillä päähän. Niistä saa myös kauniita kampauksia, jos sellaiseen on tarvetta.
Totta on, että köyhällä on varaa vain pitkiin hiuksiin. Onnekas onkin se köyhä, jolla luonnostaan hyvät hiukset ja näyttävät hyviltä pitkinä ja kampaajalla käymättä.
Mikään ei ole niin kamalaa, kuin pitkät, roikkuvat, valuvat hiukset yhtään missään iässä😱 lyhyet niiden olla pitää! Napakka ja hyvä leikkaus 👌
Itse olen vasta nuori ja silti hiukseni ovat huonossa kunnossa. Ei auta mikään. Ruokavalio pitäisi olla kunnossa, shampoita, hoitoaineita jne kokeiltu. Lisäravinteita kokeiltu. Tosin itsellä ollut aina ohuet hiukset, mutta nyt mennyt huonommaksi. Itsellä tosin on varmaan pcos, joka ehkä aiheuttaa tätä hiusten ohenemista. Toivottavasti on hiukset päässä vielä 30 kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Voit jo nyt puhua kohta 70-vuotiaalle äidilleni, jolla sama hiuslaatu kuin minulla ja joka ei ole leikannut hiuksiaan. Hän jos kuka on kaunis. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko niitä on parturissa aina nipsiä, kevyt tasaus välillä ja sit välillä malliin palaus. Lyhyillä tukilla joko raudalla nopeasti suoraksi, max 5 min ja tai itse suihkin muotoilevat vettä, rutistellaan kihsrsksi ja siinä se. Alle minuutti.
Tuo sun kuvailema helppo hoitoisuus onnistuu vain paksuilla ja suorilla hiuksilla, jos yhtään kiharaa, kuten monilla, se on vaan hamppupehko ponnarilla , ei nätti yhtään. Ja ihan samoin hyppää pystyyn pipon jäljiltä kuin lyhyilläkin.
Ja kukaan ei niitä kauniita kampauksia tee kuin hyyyyvin harvoin, 99% se tukka on vaan ponnarilla tai nutturalla.
Yritin auttaa, mutta ehkä tämä ketju ei ole siis sinulle. Elämässäsi on tärkeämpiä asioita kuin hiukset, hyvä niin. Ei ollut tietoa taloudellisesta tilanteestasi. Ja nainen olen edelleen. Ap