Kyllä pitää olla hieman yksinkertainen, jos tekee lapsia ja sitten valittaa ihmeissään kuinka vaikeaa elämä on
Ja näitä tuttuja ja tutun tuttuja riittää. Pahimmat eivät edes ota ensimmäisestä "virheestä" opikseen vaan tekevät hätäpäissään vielä lisääkin lapsia.
T:Vastuuttomasta elämästä nautiskeleva, joka älyää olla lisääntymättä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Huoh taas. Eikö teillä lapsettomilla ole muuta tekemistä kun tehtailla näitä ketjuja päivästä toiseen? Juuri oli täällä ketju lapsettomien viikonlopusta ja eipä se nyt kovin ihmeellistä luettavaa ollut.
Sinunlaisesi ovat kyllä omituisia tapauksia. Kyllä minäkin tein 15 vuotta sitten avauksen aiheesta jos toisestakin ja asiat käytiin jo silloin juurta jaksain läpi, mutta silti vaan samasta aiheesta ilmestyy uusia avauksia. Perhana kun ärsyttää, ettei maailma pyörikään minun ympärilläni ja kaikki eivät käsittele asioita samaan tahtiin minun kanssani. Olet varsinainen ruudinkeksijä.
En kanssa ymärrärrä valittajia. Kas kummaa kun joku ei valita säästä, eikun hetkinen.. minulla on lapsia ja yhna tiedän mitä se elämä on, se on just parasta. Saa tehdä touhuta omien rakkaiden lasten kanssa ja katsoa kun he kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on normaalia.
Moni jää sinkuksi ja valittaa yksinäisyyttä.
Moni jää työttömäksi ja valittaa rahapulaa.
Moni jää huonoon parisuhteeseen ja valittaa parisuhteesta.
Moni hankkii koiran ja valittaa sen vaativuutta.
Moni hankkii auton ja valittaa sen kalleutta.
Moni asuu vuokralla ja valittaa sen kalleutta.
Jos jotain en ymmärrä, niin se että lapseton kitisee lapsista.
Et tosiaan ymmärrä. En kitissyt lapsista vaan kerroin pitäväni sellaisia aikuisia hieman yksinkertaisina, jotka tekevät lapsia ja valittavat sitten lapsen vanhempana olemisen vaikeudesta.
Ei pitäisi olla maailman mysteerisin asia ja varmaan kaikki vanhemmuuden ongelmat ovat luettavissa yhdellä googletuksella, jos ei muuten havaintokyky pelitä.
Minulla ei ole mitään lapsia vastaan.
Ap
En ole se jolle vastasit, mutta luitko listaa ollenkaan? Nimenomaan, hankitaan auto ja valitetaan sen kalleutta. Varmaan auton kalleudestakin on ollut mahdollisuus lukea netistä. Ihan normaalia ihmisten käytöstä. Vai meinaatko että kaikki ihmiset, jotka valittavat jostain ovat yksinkertaisia?
Niin, mutta miten tuollainen listaus eri valittajista liittyy minuun?
En ole valittajatyyppi. Jos teen virheen, niin en todellakaan valita vaan kannan tekoni seuraukset.
Ei jos vaan kun. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näitä tuttuja ja tutun tuttuja riittää. Pahimmat eivät edes ota ensimmäisestä "virheestä" opikseen vaan tekevät hätäpäissään vielä lisääkin lapsia.
Apn tapauksessa lisääntymättömyyden taustalla on älyn sijasta vaikeudet löytää lisääntymiskumppania. Suurin osa ihmisistä ymmärtää kiertää nämä apt kaukaa ja lisääntyä ihmisten kanssa, joilla on itseinhon ja katkeruuden sijasta jotain annettavaa maailmalle.
Sinäkin olet niin yksinkertainen, että teet erikoisia päätelmiä tuntemattomista ilman mitään olemassa olevaa tietoa, johon voisit näkemyksesi perustaa.
Vaikutat katkeroituneen aloituksestani.
Ap
Taisi osua arvio oikeaan ja mennä tunteisiin. :D
Vierailija kirjoitti:
Miten yksinkertainen on lapsiperheille vittuileva vauvapalstaileva vela? Vai etkö kuitenkaan ole tyytyväinen valintaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh taas. Eikö teillä lapsettomilla ole muuta tekemistä kun tehtailla näitä ketjuja päivästä toiseen? Juuri oli täällä ketju lapsettomien viikonlopusta ja eipä se nyt kovin ihmeellistä luettavaa ollut.
Sinunlaisesi ovat kyllä omituisia tapauksia. Kyllä minäkin tein 15 vuotta sitten avauksen aiheesta jos toisestakin ja asiat käytiin jo silloin juurta jaksain läpi, mutta silti vaan samasta aiheesta ilmestyy uusia avauksia. Perhana kun ärsyttää, ettei maailma pyörikään minun ympärilläni ja kaikki eivät käsittele asioita samaan tahtiin minun kanssani. Olet varsinainen ruudinkeksijä.
Huomaathan olevasi Vauva lehden vauvapalstalla?
Kuiva risu katkeaa niin helposti ja iloisesti rapsahtaen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JA sitten suuttuvat jos kukaan ei auta ja osallistu heidän arkeen.
Mun serkku teki eka yhden lapsen ja loppu. Löysi uuden miehen ja teki toisen lapsen ja ihan loppu. Löysi kolmannen miehen ja teki lapsen ja oli aivan riekaleina.. Nyt yyhoona valittaa jaksamistaan ja kun mihinkään ei ikinä pääse ja kellekkään ei enää kelpaa ja ketään ei kiinnosta auttaa, että pääsis joskus tuulettumaan. Sanoin, että olisit oppinu siitä ekasta lapsesta jo, kun valitit silloin samaa mantraa sillä erotuksella, että löysit kaksi kertaa miehen vielä.
Serkkusi ei luojan kiitos edusta enemmistöä lapsiperheiden vanhemmista. Eli älä nyt hyvä ihminen kuvittele, että kaikki noin tekevät. Itse en tunne yhtäkään tuon tyyppistä vanhempaa.
Hallitsemattoman ahdistuksen ja vuosi vuodelta vaikeammin käsiteltävien epäonnistumisen tunteiden purkaminen keskustelupalstalla on tietysti yksi hienoimmista tavoista nautiskella elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apn tapauksessa lisääntymättömyyden taustalla on älyn sijasta vaikeudet löytää lisääntymiskumppania. Suurin osa ihmisistä ymmärtää kiertää nämä apt kaukaa ja lisääntyä ihmisten kanssa, joilla on itseinhon ja katkeruuden sijasta jotain annettavaa maailmalle.
Sinäkin olet niin yksinkertainen, että teet erikoisia päätelmiä tuntemattomista ilman mitään olemassa olevaa tietoa, johon voisit näkemyksesi perustaa.
Vaikutat katkeroituneen aloituksestani.
Ap
Taisi osua arvio oikeaan ja mennä tunteisiin. :D
Niinpä niin. Sovitaan niin, että sait henkisen yliotteen minusta ja nyt kunnioitan perusteettomia väitteitäsi entistä enemmän. Ja täten avaukseen laittamani havainnot tosielämästä on mitätöity. Hyvä sinä!
Ap
Suomessahan on maailmanmittakaavassa järisyttävän hyvät olot tehdä lapsia. Puhdasta vettä, äitiyslomat pitkät, terveyspalvelut ja - neuvonnat. Lapset pulskia syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on normaalia.
Moni jää sinkuksi ja valittaa yksinäisyyttä.
Moni jää työttömäksi ja valittaa rahapulaa.
Moni jää huonoon parisuhteeseen ja valittaa parisuhteesta.
Moni hankkii koiran ja valittaa sen vaativuutta.
Moni hankkii auton ja valittaa sen kalleutta.
Moni asuu vuokralla ja valittaa sen kalleutta.
Jos jotain en ymmärrä, niin se että lapseton kitisee lapsista.
Et tosiaan ymmärrä. En kitissyt lapsista vaan kerroin pitäväni sellaisia aikuisia hieman yksinkertaisina, jotka tekevät lapsia ja valittavat sitten lapsen vanhempana olemisen vaikeudesta.
Ei pitäisi olla maailman mysteerisin asia ja varmaan kaikki vanhemmuuden ongelmat ovat luettavissa yhdellä googletuksella, jos ei muuten havaintokyky pelitä.
Minulla ei ole mitään lapsia vastaan.
Ap
Tunnistan,olen yksi näistä yksinkertasista vanhemmista.Johtuen vaativasta vanhemmuudesta erityislapsien vanhempana.
Tosin kerron vain lapsieni ongelmista hyvälle kaverilleni,jolla myös erityislapsi.Olen huomannut että ihmiset,joilla on normilapset, vielä tänäkin päivänä useasti sotkevat lepsun kasvatuksen näihin aivotoiminnan todistettuihin vajaatoimintoihin.
Olisi kiinnostavaa kuulla siitä kuinka ap nauttii elämästään.
Jep. Hirveä kitinä kun on niin rankkaa ja apua ei saa mistään. MITÄS TEIT LAPSIA?! Mulla ei ole lapsia eikä tule, koska olen realisti ja tiedän miten pskaa se on. Silti vähän väliä jostain kuuluu kuinka on rankkaa ja ei jaksa ja valivali.
Hah, kylläpä meni väsyneillä mammoilla tunteisiin :D
Itse aloitukseen: tätä minäkin ihmettelen vähän väliä. Näin meillä: miehen 2 alakouluikäistä lasta on vuoroviikoin meillä. Pidän lapsista ihan yleisestikin ottaen vaikka vela olenkin, ja lapsipuoliini olen luonnollisesti syvästi kiintynyt. Meidän viikolla huolehdin lapsista melkolailla samalla panoksella kuin mies, ja silti mies on NIIN rasittunut koko viikon! IHAN poikki ja huonolla tuulella. Ja samaa valittaa lasten äiti omalla viikollaan kun on lasten kanssa. Lisäksi lapset on isovanhemmilla säännöllisesti 1-2 yötä viikossa.
Niin että ei tosiaan voi kuin ihmetellä että mitä on ajateltu ja miksi niitä lapsia on tehty? Ei voi tulla kenellekään yllätyksenä mitä lapset vaatii. Ja tässäkin tapauksessa lapset on oikein kilttejä ja helppoja, joskin vähän hemmoteltuja eikä heillä ole mitään erityistarpeita. Mutta ihan perustoiminnot kuten ruuan laittaminen, lisääntyneet tiskit ja pyykit, harrastuksiin kuskaaminen, saunominen ym tuntuu olevan kauhean kuormittavaa. Ja nämä saa molemmat kuitenkin levätä sen joka toisen viikon...
Wtmammat itkevät elämäänsä. Mikä on rumempaa kuin ylipainoinen aikuinen itkemässä omia valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah, kylläpä meni väsyneillä mammoilla tunteisiin :D
Itse aloitukseen: tätä minäkin ihmettelen vähän väliä. Näin meillä: miehen 2 alakouluikäistä lasta on vuoroviikoin meillä. Pidän lapsista ihan yleisestikin ottaen vaikka vela olenkin, ja lapsipuoliini olen luonnollisesti syvästi kiintynyt. Meidän viikolla huolehdin lapsista melkolailla samalla panoksella kuin mies, ja silti mies on NIIN rasittunut koko viikon! IHAN poikki ja huonolla tuulella. Ja samaa valittaa lasten äiti omalla viikollaan kun on lasten kanssa. Lisäksi lapset on isovanhemmilla säännöllisesti 1-2 yötä viikossa.
Niin että ei tosiaan voi kuin ihmetellä että mitä on ajateltu ja miksi niitä lapsia on tehty? Ei voi tulla kenellekään yllätyksenä mitä lapset vaatii. Ja tässäkin tapauksessa lapset on oikein kilttejä ja helppoja, joskin vähän hemmoteltuja eikä heillä ole mitään erityistarpeita. Mutta ihan perustoiminnot kuten ruuan laittaminen, lisääntyneet tiskit ja pyykit, harrastuksiin kuskaaminen, saunominen ym tuntuu olevan kauhean kuormittavaa. Ja nämä saa molemmat kuitenkin levätä sen joka toisen viikon...
Ymmärräthän ettei puolisosi ja hänen exänsä edusta vanhempien enemmistöä?
Jostain syystä osa eroperheiden vanhemmista ei koe lapsiaan enää omaan perheeseen kuuluvaksi, vaan tuntuu että hoidetaan jonkun muun lapsia ja sitten rasittaa, kun rutiinit on hukassa jne... onneksi on paljon vanhempia, myös eronneita, jotka hoitavat lapsensa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Hirveä kitinä kun on niin rankkaa ja apua ei saa mistään. MITÄS TEIT LAPSIA?! Mulla ei ole lapsia eikä tule, koska olen realisti ja tiedän miten pskaa se on. Silti vähän väliä jostain kuuluu kuinka on rankkaa ja ei jaksa ja valivali.
Sinä olet lähinnä pessimisti, joka kitisee muiden valinnoista.
Oletko jo peräti kuudennella ja nyt on tullut aika dissata viidesluokkalaisia? Olet lapsellinen.
Ap