Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä metatyötä kuuluu lapsettoman seurustelevan parin suhteeseen?

Vierailija
05.01.2019 |

Kiinnostaisi tietää, kun en itse oikein keksi mitään. En ole oikein vakuuttunut tällaisen käsitteen hyödyllisyydestä.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mahdolliset mitä pitää muistaa ja järjestellä etukäteen, esim. omat vuosipäivät, juhlapyhien valmistelujen aloittaminen ja muut järjestelyt, sukulaisiin liittyvät asiat, vierailut, viemiset ym. muistamiset, matkojen varaukset, vakuutusten tai sähkösopimusten kilpailuttamiset...  

"Ainii meil ois kohta vuosipäivä, tilataaks sushii kotiin sit"

"Joo"

Vaikeaa :D

-Ai niin meillon vuosipäivä, mennäänkö ulos

-joo

-pitsaa?

-ok

-mennäänkö konserttiin?

-vaikka

-viikon päästä ne sun veljen häät , mitä viedään lahjaksi?

-emmä tiä

-onko sulla sinne puku

-joo kai tai emmä tiä

-ollaanko me yötä

-joo varmaan

-ootko varannut majoituksen

-en

-pitikö sun äidin tulla meidän kyydissä

-joo kai

-tuleeko se tänne vai haetaanko me se johonkin aikaan

-emmä tiä

-mä haluisin johonkin lomalle yhdessä ens kesänä

-joo

-kato tässä olisi tämä, tai tuo

-ihan kivat

-varataanko heti?

-ei vielä

-koska sulla on loma?

-emmä tiä

-kysy ens viikolla?

-joo joo (ei kysy eikä seuraavilla neljällä viikolla, tarjous on mennyt, jäljellä vain kalleimmat tai ei mitään)

-Ai niin meillon vuosipäivä, mennäänkö ulos? Minne haluat mennä, onko ideoita? 

-joo

-pitsaa? Mä haluun pizzalle, kiva että sullekin sopii! 

-ok

-mennäänkö konserttiin?

-vaikka Kato sä joku kiva, ja yllätä mut! 

-viikon päästä ne sun veljen häät , mitä viedään lahjaksi?

-emmä tiä, ai, no omapa on asiasi ja omapa on veljesi :) 

-onko sulla sinne puku

-joo kai tai emmä tiä, Ok, omapa on asiasi. 

-ollaanko me yötä

-joo varmaan

-ootko varannut majoituksen

-en. Hyvä, koska mä haluun innokkaasti mennä, niin mä hoidan sit sen majoituksen! 

-pitikö sun äidin tulla meidän kyydissä

-joo kai

-tuleeko se tänne vai haetaanko me se johonkin aikaan

-emmä tiä. No jollei sitä näy tossa ovella kun lähdetään, niin mä ajan sit suoraan sinne juhlapaikalle. 

-mä haluisin johonkin lomalle yhdessä ens kesänä

-joo

-kato tässä olisi tämä, tai tuo

-ihan kivat

-varataanko heti?

-ei vielä

-koska sulla on loma?

-emmä tiä

-kysy ens viikolla? Koska mulla on loma viikoilla x ja y, niin mä varaan tästä itselleni matkan ja huoneen, tuu sit mukaan jos kiinnostaa ja tee omat varauksesi jos ehdit ajoissa. 

Mun versio olis tämä:

- Oho meillä on vuosipäivä!

- Oho kato, niinpä olikin.

- Sun vuoro keksiä jotain. :)

- No mennään vaikka pitsalle.

- Viikon päästä sun veljen häät! Muistuta, jos mun tarvii tietää jotain niihin liittyvää.

- Mulla on viikolla X loma. Haluatko tehdä silloin yhdessä jotain? 

- Jos ollaan samaan aikaan lomalla, en muista omia lomia

- Haluisin ulkomaille, kerro päivään Y mennessä, jos sulla on loma samaan aikaan, niin en kerkeä varata itselleni matkaa. :) 

Vierailija
142/145 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tietoisesti pyrkinyt minimoimaan asiat, jotka lisäävät metatyötä, koska mieheni (yhdessä jo yli 20 vuotta) ei koskaan pistä tikkuakaan ristiin sellaisen työn eteen. Silti hommaa riittää myös näin lapsettomana parina. Esimerkiksi nyt pitäisi jo kiireen vilkkaa olla ostamassa jo buukattua lomamatkaa varten junaliput. Ja tilata sekä imuriin että ilmanpuhdistimeen uudet suodattimet. Pyykinpesuainekin taitaa olla loppumassa. Tässä muutama esimerkki suunnittelutyöstä, josta mieheni on yhteen muuttamisen jälkeen päättänyt luopua (lähes) kokonaan. Töistä lähriessään hän kyllä laittaa minulle ystävällisesti viestin, että voi käydä kaupassa. Mutta heti perään tulee kysymys, että mitä sieltä pitää tuoda...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Metatyö” on käsite ihmiselle, jolle pelkkä syntymäpäivälahjan valitseminen on suuri älyllinen ponnistus. Siis kysehän on käsitteenä pelkästä vitsistä, mutta heikkolahjaiset tällä palstalla omivat sen käyttöönsä suurella tarmolla.

Teen työkseni projektinhallintaa ja se on niin isoksi osaksi periaatteessa samanlaista kuin kotitöiden organisointi, että ihan naurattaa nämä "metatyötä" ei ole olemassakaan vinkujat.

Vierailija
144/145 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkissä siis pari joka ei asu yhdessä? Sitten metatyön määrä onkin varsin pientä ja rajoittuu yhteisten hetkien organisointiin.

Vierailija
145/145 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju käsittelee lapsettoman seurustelevan parin suhteen metatyötä. Pitäkää ne kakarat poissa tästä keskustelusta. T. aloittaja

Hahaha, aivan varmasti jatkan kommentointia :) Onko muuten mitään turhempaa kuin lapseton, seurusteleva pari? "Olemme vain jämähtäneet 12-vuotiaiden tasolle, soudetaan ja huovataan, ollaan oikeasti jo 37 mutta ei tiedetä mitä elämässä tehdä, ja pelkään synnytystäkin. Iiiih ihana poiqqis pitää mua kädestä!" Perustakaa te lapsettomat ihmiset oma palsta?

Miten kuvittelet, että sinne lapsiin asti päästään jos ei ensin seurustella?

Vai muutatko itse heti ensitreffeillä yhteen ja alat suunnittelemaan perheenlisäystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi