Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska se on muuttunut että epiduraalia annetaan vielä senkin jälkeen kun ponnistusvaihe on lähellä?

Vierailija
05.01.2019 |

Hiukan ihmetyttää lukea täältä juttuja että epiduraalia annettiin niin ettei tuntenut koska pitää ponnistaa. Kun minä sain esikoisen 1994 piti odottaa että kohdunsuu on auki 3cm ja sitten sai epiduraalin, ja sanottiin että sano sitten kun kivut taas tuntuu enemmän niin saat lisää. Kun sanoin että nyt alkaa taas kivut olla pahempia niin katsoivat että jaa, kohdunsuu on 7cm auki, ei voi enää antaa. Ja siinä se.
Miksi ja missä vaiheessa tämä on muuttunut? Ja annetaanko nyt vielä jotain puudutettakin erikseen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lisäksi häpyhermon puudute (eikös tämän nimi ole pudendaali?) ja kohdunsuun puudute. En osaa tuosta epiduraalin annostuksesta sanoa, kun sain vain yhden annoksen ja kieltäydyin toisesta.

Vierailija
2/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin ekan annoksen epiduraalia kun olin 7cm auki. Kätilön mukaan silloin voidaan vielä antaa, myöhemmin ei ehkä enää kannata. Toimi oikein hyvin näin, mutta hidastin synnytyksen etenemistä. Onneksi en ottanut aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on annettu epiduraali niin, että vartti puudutuksen vaikutuksen lakkaamisesta piti ponnistaa. En muista siis kuinka auki olin kun puudutus laitettiin, mutta sopivaan väliin ilmeisesti osui.

Olen saanut myös kerran spinaalin eikä se ehtinyt täysin lakata vaan kätilö sanoi, että nyt voisi alkaa ponnistelemaan. Itselläni ei ollut ensimmäisten 5 min aikana mitään tuntoa ponnistusvaiheessa ja piti katsomaan käyritstä millloin supisti, että osasin ponnistaa. Spinaali laitettiin kun olin reilu 7 cm auki.

Minulla epiduraali ja spinaali ovat vain nopeuttaneet avautumisvaihetta, joten se tunnin vaikutusaika on ollut aika ideaali/maksimi. Mutta jokuhan voi aueta vielä nopeammin puudutuksen vaikuttaessa jolloin tietenkin on vielä puudutettu ponnistaessa. Itselläni se ei ollut sinänsä ongelma, muutama epäluottamuksen ajatus ehti mielessä käydä tietenkin sillä olin odottanut "kakkahädän tunnetta" kuten esikoisen syntyessä, joten kätilön ponnistuspyyntö tuli aivan puskista nuoremman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä