Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kotitöitä olet tänään tehnyt

Vierailija
05.01.2019 |

Ja oletko mies vai nainen?
Itse olen pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja ripustanut ne kuivamaan, täyttänyt ja tyhjentänyt ja täyttänyt uudelleen astianpesukoneen, laittanut ruuan perheelle, käynyt kaupassa ja korjannut joulukoristeet pois sekä vienyt kuusen pihalle.
Olen nainen.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin aamuvuorosta klo 15 ja kävin kaupassa. Keitin kahvit, kuorin perunat ja kasvikset sekä paloittelin ne ja nakit. Nakkikeitto tulilla. Vielä syönnin jälkeen keittiön siistiminen ja imurointi. Kauheasti murusia keittiön lattialla.

Nainen olen ja yksin huollan kolmea teiniä.

Vierailija
22/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin

Pesin 3 koneellista pyykkiä ja viikkasin puhtaat kaappiin

Tiskasin 2 kertaa

Vaihdoin lakanat

Vein roskat

Kastelin viherkasvit

Leivoin

Olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolasin lumet katolta ja lämmitin leivinuunin, laitoin pullataikinan kohoamaan, käytin matot ulkona ja pesin lattiat. Savustin lohen ja kohta käyn leipomaan.

N42

Vierailija
24/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin suihin.

N

Vierailija
25/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkasin lounaan.

En mitään muuta kuin lenkkeillyt koiran kanssa. 

Nainen

Vierailija
26/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin lunta meidän tontilta pari tuntia.

Aika hyvää hyötyliikuntaa tuo lumen luonti.

Vierailija
27/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: raivasin aamupalapöydän ja pyyhin tasot. Lajittelin pyykkejä ja laitoin pyykkikoneen päälle. Kannoin ulos pakkaseen tuulettumaan päiväpeitot (eilen peitot, tyynyt ja petarit). Tein ruokaa, täytin tiskikoneen, pyyhin tasot, lakaisin lattian. Leivoin lasten kanssa, siivosin jäljet. Raivasin välipalapöydän. Raivaillut pitkin päivää yhtä sun toista paikalleen.

Mies: tyhjentänyt tiskikoneen kahdesti. Käynyt kauppassa, ripustanut pyykit. Tehnyt lumitöitä ja jotain muutakin hommia pihalla.

Lapset: Kattaneet pöydän kahdesti, raivanneet kerran. Olleet mukana leipomassa.

Illalla miehen vuoro laittaa ruokaa.

Vierailija
28/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin, pyyhin pölyt, tyhjensin tiskarin, ruokin lemmikit, keitin kahvit, silitin muutaman paidan (myös miehen), laitoin kasveja itämään. Mies teki ruuan.

Vierailija
29/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelin sekajätteet, muovin, lehdet ja biojätteen. Nostin ne eteiseen odottamaan että viitsin mennä takapihan roskikselle. Tuskin tänään menen kun on niin liukasta.

N.51v.

Vierailija
30/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin auton ja vein pojan kaverilleen.

M

Vierailija
31/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin ja tyhjesin astianpesukoneen, pesin kolme koneellista pyykkiä, viikkasin puhtaita pinoihin. Pyyhin pölyt ja imuroin sekä yleisjärjestelin. Nakitin lapset siivoamaan yläkerran. Tytär laittoi ruuan joten sitä ei tarvinnut minun tänään tehdä. Mies nukkuu ensi yön työvuoron vuoksi. Nyt vien roskat ja tarkistan samalla onko lumitöitä. On kyllä hyvin joutanut laiskottelemaankin vaikka näin kirjoitettuna vaikuttaa ihan tarpeeksi tehokkaalta päivältä tämä :)

N36

Vierailija
32/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas tällainen miestenhaukkumisketju?

Vierailija
33/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ruokin kissan,kävin kaupassa, viimeistelin lumityöt,tiskasin (käsin!),hoidin viherkasvit,imuroin,nihkeäpyyhin(mikromopilla) lattiat kulkukohdilta,tuuletin 3 kevytpeittoa ja yhden shaalin,täytin lintujen ruokinta-automaatit. Salamikiusaus on lämpiämässä, joten kohtä syön ja katselen tv:tä. Jossain vaiheessa iltaa syön vielä mustikka-mansikka keittoa kookoskermalla!

Vierailija
34/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aamupalan ja lounaan, tiskasin, pesin kaksi koneellista pyykkiä, lämmitin saunan, tyhjensin saunasta tuhkat ja siivosin saunan, keitin aamupuuron valmiiksi.

Olen nainen.

Vierailija
35/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitanut taaperoa. Viikannut puhtaita vaatteita kaappiin, tyhjentänyt astianpesukoneen, siivonnut keittiön, imuroinut, kerännyt taaperon lelut, vienyt roskat. Mies vei lapsen ulos, toki puin hänelle ulkovaatteet. Mies myös syötti lapselle aamupuuron ja vaihtoi kerran vaipat. Olen nainen ja oon tyytyväinen, koska yleensä mun tehtäväksi jää se lapsen kanssa ulkoilukin.

Vierailija
36/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla ruokin kissan,kävin kaupassa, viimeistelin lumityöt,tiskasin (käsin!),hoidin viherkasvit,imuroin,nihkeäpyyhin(mikromopilla) lattiat kulkukohdilta,tuuletin 3 kevytpeittoa ja yhden shaalin,täytin lintujen ruokinta-automaatit. Salamikiusaus on lämpiämässä, joten kohtä syön ja katselen tv:tä. Jossain vaiheessa iltaa syön vielä mustikka-mansikka keittoa kookoskermalla!

Pieni lisäys,vaihdoin ulkolyhtyihin uudet kynttilät (6kpl) ja korjailin ulkoverannan Joulukoristeet, kun tuuli oli hieman käynyt seinällä olevassa männynoksassa. T: N66

Vierailija
37/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskasin astiat ja laitoin ruokaa. 

Yritän pyhittää viikonloput vapaaksi kotitöistä, joten en siivoa tms. viikonloppuna. 

Vierailija
38/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräytin koneellisen tiskiä

Tein aamupalat itselle ja lapsille

Pesin saunan ja Kylppärin

Siivosin keittiön ja järjestelin olohuoneen

Kastelin viherkasvit

Viikkasin 2 telineellistä pyykkiä, ripustin koneellisen pyykkiä

Tein lounaan ja päivällisen

Kävin kaupassa

Ulkoilutin koiran

- nainen, yh

Vierailija
39/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin en yleensä tee mitään kotitöitä, ehkä aamiaisen laitan, jos sitäkään. Ehkä sunnuntaina leivon jotakin, ja laitan ruokaa tai sitten en. Jos teen jotakin näistä, niin puoliso siivoaa jäljet. Teen kaikki kotityöt viikolla, kuten pyykinpesu, siivous jne.

Vierailija
40/56 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienyt roskat, siivonnut kissojen hiekkalaatikot, laittanut kämppää hiukan järjestykseen, täyttänyt ja tyhjentänyt tiskikoneen, ripustanut pyykit kuivumaan, mankeloinut lakanat ja pyyhkeet, vaihoin lakanat sänkyyn.

Ei silti tunnu että olisi tehnyt mitään muuta kuin lojunut koneella liki koko päivän, kun moni hommista oli semmosia ohimennen tehtäviä parin minuutin juttuja. Mankelointiin meni eniten aikaa, se toki ei ole ees nykypäivänä monella juttu jota lainkaan tehään mutta ite tykkään.

N27, ei perhettä.