Mitä kotitöitä olet tänään tehnyt
Ja oletko mies vai nainen?
Itse olen pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja ripustanut ne kuivamaan, täyttänyt ja tyhjentänyt ja täyttänyt uudelleen astianpesukoneen, laittanut ruuan perheelle, käynyt kaupassa ja korjannut joulukoristeet pois sekä vienyt kuusen pihalle.
Olen nainen.
Kommentit (56)
Nainen: pessyt pyykkiä koneellisen, vaihtanut lakanat, tiskannut x2, tehnyt ruokaa x2. Eilen tuli imuroitua.
Hakenut postin, laittanut ruokaa, tiskannut, tehnyt tulen. Joulukuusesta otin koristeet pois mutta jätin puun vielä vähäksi aikaa.
Olen laittanut pyykit koneeseen ja koneesta kaappiin ja nyt ruoka on valmistumassa, nainen olen.
Siivosin joulukoristeet, koska huomenna en ehdi. Sen jälkeen järjestelin huonekalut uudelleen. Tyhjensin ja täytin tiskikoneen. Siivosin vähän leluja lattialta ja järjestelin ylimääräisenä hommana valokuvia. Samalla järjestyi myös vaatekaappi. Iltapalan jälkeen viikkaan varmaan vielä vaatteet kaappiin. Ruokaa en tehnyt, sillä teen ruuat aina kahdeksi päiväksi kerrallaan.
Yh-äiti alle 2-vuotiaalle.
Nyt kiiltää nuppi kirjoitti:
Pesin mieheni pippelin hammasharjalla ja Fairylla.
Ja sammalla harjasit hampaas sillä harjalla.
Imuroin lattiat kun mies vei ensin kuusen ulos. Heitin kuihtuneet hyasintit pois. Pesin koneellisen pyykkiä. Laitoin päivällisen.
Laiska töitä laskee, sanotaan.
Mutta siis minä olen pessyt koneellisen pyykkiä ja ripustanut ne.
Täyttänyt ja tyhjentänyt tiskikoneen kaksi kertaa.
Imuroinut.
Tehnyt päiväruokaa ja välipalaa. Kahdet puurot lisukkeilla.
Pessyt vessat.
Kerännyt lasten leluja sen tuhannen kerran.
Olen nainen.
Mieheni on tänään kuskannut lapsia harrastuksiin ja lenkittänyt koiran. Vei myös kuivuneita ja viikattuja vaatteita pyynnöstäni paikoilleen. Otti imurin esille minulle :D
Pessyt neljä koneellista pyykkiä, auttanut ruoanlaitossa, pedannut sängyn ja siivonnut lastenhuonetta. Perus päivä, viikkosiivous tehtiin eilen eli ei ole ollut kamalasti siivoushommaa. Olen nainen.
Mieheni laittoi ruoan, siivosi keittiön, kävi kaupassa ja vei roskat.
Meillä menee kotityöt ihan tasan mutta kyllä lasten syntymän jälkeen tuntuu siltä että elämä on pelkkää kotityötä. Näin viikonloppuisin ok mutta työpäivän jälkeen kyllä ärsyttää. Tykätään kuitenkin siististä kodista joten pakko kai vaan puurtaa ja toivoa että joku päivä lasten pyykitkin alkaisi kulkeutumaan pyykkikoriin.
Imuroin, laitoin ruokaa, leivoin mustikkapiirakan, pesin koneellisen pyykkiä, siivosin keittiön ja täytin ja tyhjensin tiskikoneen, kävin läpi vaatteitani ja laitoin myyntiin nettikirppikselle.
Pessyt koneellisen pyykkiä ja ihan vähän siivoillut. Ja pari pitsaa tein. Olen nainen. Mies on töissä.
Pessyt lakanat
vaihtanut petiin uudet lakanat kissamme avustuksella; on parasta mitä se tietää 😻
laittanut ruoaksi gratinoitua kukkakaalia
imuroinut talon
vienyt roskat
iiiiihan tavallinen lauantaii siis
Kävin äidilläni siivoamassa ja kaupassa, kotona en ole tehnyt muuta kuin siivonnut kissanhiekkalaatikon ja tiskannut tiskit. Huomenna siivoan täällä kotona ja käyn varmaan kaupassa. Olen keski-ikäinen nainen, asun yksin, lapset jo muuttaneet omilleen ja mies kuollut.
Miksi lakanat olivat kusiset?