Mitä asiakaspalvelijan pitää tehdä, jos asiakas lyö?
Pitääkö ammatillisesti ajatella, että ei se ollut henkilökohtaista, vaan asiakkaan purkaus yritystä kohtaan. Vai saako asiakkaan asettaa vastuuseen?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minä vetäisisin takaisin, siinä asiakaspalvelua tuollaiselle. Aivan sama sille firman omistajalle.
Kun olin töissä kioskissa, niin kaiken maailman hullut siinä hommassa kyllä tapasi. Jos joku vttuili suoraan päin naamaa, niin huusin takaisin. Oli ihanan vapauttavaa!
Todellinen ammattilainen suhtautuisi tyytymättömään asiakkaaseen neutraalisti ja lepyttäisi hänet esimerkiksi alennusta tarjoamalla.
Ottaa se haulikko sieltä tiskin alta ja....
Bum! kirjoitti:
Ottaa se haulikko sieltä tiskin alta ja....
Ei ole. Mutta kerran mun kopissa oli sorkkarauta, kun huolto oli unohtanut sen sinne. Tai jättänyt seuraavaa kertaa varten. :D Mutta ei tullut mieleenkään käyttää sitä. Onneksi meidän asiakkaat on yleensä iloisia. :)
Joo, vetäisin takaisin sillä tavalla että menee vielä itsepuolustuksen piikkiin. Sitten vartia saa laittaa sen nippuun ja poliisit kärrätä pois.
Asiakkaan lopetettua lyöntinsä hyvä asiakaspalvelija sanoo "kiitos, haluatteko paperi- vai muovipussin?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lyö takaisin vaan poliisit paikalle ja tekee rikosilmoituksen..
Asiakaspalvelun kannalta vähän huono! Asiakas ei taatusti palaa takaisin. Taitavalla sanallisella sovittelulla jopa saattaisi palata.
Vttu! Kuka jäisi tuollaista kaipaamaan??
Ei ehkä varsinaisesti ihmistä, mutta asiakkaan rahoja firma kaipaa aina. Sitä vartenhan asiakaspalvelija on olemassa. En tokikaan hyväksy väkivaltaa, mutta miten siihen pitäisi soveltaa aasiakaspalveluasennetta?
Asiakaspalveluasenteen soveltaminen loppuu sillä samaisella hetkellä, kun alkaa fyysinen tai henkinen väkivalta.
Firma ei pyöri ilman työntekijöitäkään, eikä yhdenkään työntekijän kannata jäädä töihin paikkaan, jossa asiakkaan mielipahan välttäminen on tärkeämpää kuin työntekijän fyysinen koskemattomuus.
Tällaisella asenteella varustettujen työntekijöiden takia kannatan irtisanomissuojan huomattavaa heikentämistä. Ei ole työnantajan tehtävä maksaa huonosti motivoituneelle henkilölle.
Mahdatko olla tietoinen, että työnantaja on lain mukaan velvollinen huolehtimaan työntekijän turvallisuudesta. Työnantaja, joka pakottaa työntekijän alistumaan rikoksen uhriksi ja pahoinpideltäväksi on itse rikollinen ja korvausvelvollinen, jos työntekijälle aiheuttuu psyykkinen tai fyysinen haitta tai vamma.
Vaikeaa kuvitella, että joku tätä ihan tosissaan kysyy, mutta jos nyt todella ap on vakavissaan, niin on vain yksi vastaus eli rikosilmoituksen tekeminen. Yleensä näille annetaan myös porttikielto, jos kyseessä on kauppa, ravintola tms.
Sairaaloissa ja kouluissa on vaikeampaa mutta niissäkin työntekijä on velvollinen tekemään uhkailmoituksen kaikesta ja selkeästä rikoksesta tehdään rikosilmoitus. Näin voidaan esimerkiksi saada lisäresursseja vaikean asiakkaan hallitsemiseksi tai esimerkiksi siirrettyä hänet valvotumpaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vetäisisin takaisin, siinä asiakaspalvelua tuollaiselle. Aivan sama sille firman omistajalle.
Kun olin töissä kioskissa, niin kaiken maailman hullut siinä hommassa kyllä tapasi. Jos joku vttuili suoraan päin naamaa, niin huusin takaisin. Oli ihanan vapauttavaa!
Todellinen ammattilainen suhtautuisi tyytymättömään asiakkaaseen neutraalisti ja lepyttäisi hänet esimerkiksi alennusta tarjoamalla.
Joo vttu aseellla tulee " joo nyt on kylllä valitetttavastii selllainen tilannne käteistä ei ole tänäään etttä see kortilla maksua muttta tota mitääs joos vedetäään röökit tässä ja funtsataaan eyttä tosssa toi toiiinen lähikaupppa aukiii niin jos sääästät panokses ja vedetäään rööökit tässä kaiikessa rauhasssa ja suuuuntaat sitten sinnnne. Onko jotaain erityyistä nyt mieelen pääällä voisko joteeeenkin autttaaa?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vttu aseellla tulee " joo nyt on kylllä valitetttavastii selllainen tilannne käteistä ei ole tänäään etttä see kortilla maksua muttta tota mitääs joos vedetäään röökit tässä ja funtsataaan eyttä tosssa toi toiiinen lähikaupppa aukiii niin jos sääästät panokses ja vedetäään rööökit tässä kaiikessa rauhasssa ja suuuuntaat sitten sinnnne. Onko jotaain erityyistä nyt mieelen pääällä voisko joteeeenkin autttaaa?".
"Jooo mullla on tässsä työövuoooro justiiinsa lopppumaisilllaaan niiin eiköhän me lähetäää tästääää ryyypppäämäään".
Pitäisi varmaan kääntää poski mutta mä löisin takaisin
Pitää jatkaa työntekoa normaalisti. Näin kävi mulle kun työskentelin lähikaupassa yksin. Narkki hyökkäsi tiskin yli, löi kahdesti ja huusi jotain älämölöä. Juoksi sitten ulos. Jonossa kolme miestä josta kukaan ei tehnyt elettäkään ja ekana ollut kysyi "myyt sä nää kaljat nyt". Eihän myyjät ole ihmisiä.
Rikosilmoitus. Jännä että asiakaspalvelijan pitäisi kestää kaikki vain koska on asiakaspalvelualalla. Jos minua joku löisi tai muuten uhkailisi niin palvelu loppuisi siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää jatkaa työntekoa normaalisti. Näin kävi mulle kun työskentelin lähikaupassa yksin. Narkki hyökkäsi tiskin yli, löi kahdesti ja huusi jotain älämölöä. Juoksi sitten ulos. Jonossa kolme miestä josta kukaan ei tehnyt elettäkään ja ekana ollut kysyi "myyt sä nää kaljat nyt". Eihän myyjät ole ihmisiä.
Asenne kunnossa, eli voidaan harkita vakinaistamista 6kk koeajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus. Jännä että asiakaspalvelijan pitäisi kestää kaikki vain koska on asiakaspalvelualalla. Jos minua joku löisi tai muuten uhkailisi niin palvelu loppuisi siihen paikkaan.
Jos asenne on tuota luokkaa niin ei muuta ku kortistoon (ja tuet pois).
En löisi takaisin. Pyytäisin työkaveria soittamaan poliisin ja estämään asiakkaan poistumisen paikalta. Pyydän toisaalta asiakkaan henkilötiedot ennen asiointia, joten saataisiin tuo kiinni kuitenkin.
Sitten rikosilmoitusta menemään.
Jooooooo muuuuuuulllaaaaaaaaaaaaaaaaakiiiiiiiinnnnn oooooooooooooooonnnnnnnnnnnnnnn täääääääääääääääääääässsssssssäääääääääää tyyyyyyyyyyyyyyyyyyööööööööövuuuuoooooorooooo juuuuuuuuuustiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinsaaaaaaaaaaa lopppumaaaaaaaisilllaaaaaaaaan niiiiiiin eiköööööhän meeeeeeee lähetäääääää tästäääääää ryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyypppäämäään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asenne on tuota luokkaa niin ei muuta ku kortistoon (ja tuet pois).
Ai minulla on huono asenne kun en halua jatkaa palvelemista jos saan asiakkaalta turpaan? :D Opiskelen Aallossa ja rahoitan opiskeluni tekemällä töitä ravintolassa. Sinä kuulostat ihmiseltä joka ei ole päiväkään työskennellyt asiakaspalvelualalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapauduit sieltä kioskistakin varmaan aika nopeasti.
No etsin samalla muuta duunia. En todellakaan sietänyt asiakkaita eli se asiakaspalveluduunista. Yllättävän monella on mt-ongelmia ja se näkyy tuossa hommassa.
En löisi takaisin.
Jatkaisitko lyöntien vastaanottamista?
Tällaisella asenteella varustettujen työntekijöiden takia kannatan irtisanomissuojan huomattavaa heikentämistä. Ei ole työnantajan tehtävä maksaa huonosti motivoituneelle henkilölle.