Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat rajoittavat sinun työntekoasia?

Vierailija
05.01.2019 |

Tunnen itseni hyvin että pystyn tunnistamaan omat rajoitteeni jotka rajoittavat myös työntekoa ja työpaikan valintaa ja osaan myös luetella niistä tärkeimmät kolme:

- Se ei voi olla fyysisesti raskasta työtä sillä minulla ei ole riittävää fysiikkaa sellaiseen.
- Se ei voi olla psyykkisesti raskasta työtä sillä minulla ei ole riittävästi henkisiä voimia sellaiseen.
- Sen pitää olla sosiaalisesti virikkeellistä eli sisältää kanssakäymistä toisten ihmosten kanssa tai tylsistyn.

Nämä rajoitteet sekä karsivat, että avaavat monia töitä. Työnhaussa tulee muistaa miettiä mitä lisäarvoa ja hyötyä sinusta on siihen työhön haet eikä vain summamutikassa jakea työpaikkoja sieltä ja toisia täältä. Tehoton jatyöhön sopimaton työntekijä on enemmän haitaksi kuin hyödyksi työnantajalleen. Mieti siis tarkaan mitkä ovat sinun rajoitteesi, mitkä heikkoutesi ja mitkä vahviutesi. Moeti sitten mitä työtä sinun kannattaa hakea ja minkälaiseen työhön olet parhaiten sopeutuva. Kaikki työt eivät sovi kaikille.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutten todellakaan huoli mitä tahansa työtä millä tahansa palkalla - saati palkatta. Eikä kenenkään pitäisi.

Sitten työttömyys on vain sinun oma vikasi, mitä olet nirso.

Sittenpä on. Aivan sama.

Vierailija
22/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutten todellakaan huoli mitä tahansa työtä millä tahansa palkalla - saati palkatta. Eikä kenenkään pitäisi.

Palkatta, mitä työtä sellainen on? Mä teen mitä tahansa työtä koska en halua olla taloudellisesti riippuvainen jostain Kelasta.

Palkatonta työtä ovat nämä työkokeilut ja kuntouttavat työtoiminnat, joita työkkäri tyrkyttää työttömille.

Höpö höpö, ei se ole työtä silloin. Älkää sellaista tehkö, mieluummin oikeaa työtä

Se on työtä, mutta palkatonta. Kas kummaa, kun sitä "oikeaa työtä" eli palkallista on liian vähän tarjolla, koska palkattomiakin saa kun työkkäriin vinkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uupumus (MS-tautiin liittyvä fatiikki), josta olen kärsinyt jo useita vuosia ja jonka takia olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä.

Toisinaan pysyn hereillä vain 2 tuntia päivässä, mutta hyvänä päivänä jaksan olla hereillä jopa 12 tuntia.

Tämä haittaa hyvin paljon töiden tekemistä.

En selviä edes puolipäiväisesti.

Täyttä työkyvyttömyyseläkettä en ole onnistunut saamaan, sillä en ole masentunut ja saan hyviä tuloksia neuropsykologisissa testeissä. Tasoni on kuulemma selvästi yli keskitason ja muistikin toimii hyvin. Mittaavat jostain syystä niillä testeillä sitä, että riittääkö älylliset kyvyt ja muisti töiden tekemiseen. En kuitenkaan ymmärrä mitä hyötyä älykkyydestä on jos ei pysy hereillä.

En oikein tiedä millaiseen työhön minun ajatellaan kykenevän. Mitä voisi tehdä samalla kun nukkuu?

Vierailija
24/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuton kännykännäyttö ainakin rajoittaa kun pitää koko ajan vilkuilla että mitä päivityksiä milloinkin on tullut. Myös mölyävät työkaverit häiritsee

Vierailija
25/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus ja vuorotyö. Vanhin lapsi ekalla eikä kunta järjestä iltahoitoa... Ei varaa hoitajaan, melkein koko palkka menisi hänelle.

V....ttaa syvästi.

Vierailija
26/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työntekoani rajoittaa oksetus joka v-n aamu, kun siihen helvettiin on taas pakko mennä; täytyy niellä ja mennä vaan sinne sekaan.

Kun toi yritys kaatuu toivottavasti pian, mun työntekoani ei rajoita onneksi enää mikään, mutta tuskin alani töitä tulen saamaan.

Odotan innolla sitä, ettei tarvitse ennen kukonlaulua nousta, vaan ihan klo 7 alkaa täyttää jotain höpönlöpönhakemuksia paikkoihin, jotka eivät niitä ilmeisesti hyväksy. :/

Vierailija
27/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäni rajoittaa se, että en pidä ihmisistä. Toinen rajoitus liittyy liikkumiseeni, työpaikka ei voi olla kaukana kotoa, sen pitää olla kävelymatkan päässä. Kolmas rajoite on jaksamiseni, en todellakaan jaksa mitään nopeatahtista, muuttuvaa, uutta kehittävää työtä.

Siksi olenkin töissä 40 km päässä kotoa ihmisläheisessä työssä, jossa tärkeintä on saada aikaan uudistuksia.

Jos lähtisin miettimään työelämää rajoitteiden kautta, saisin toimeentulotukea. Ajattelen työtäni sen tuomien mahdollisuuksien kautta ja saan joka kuukausi tilille vähän yli 4500 e.

Valinta oli kokonaan minun!

Vierailija
28/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajuus ja vuorotyö. Vanhin lapsi ekalla eikä kunta järjestä iltahoitoa... Ei varaa hoitajaan, melkein koko palkka menisi hänelle.

V....ttaa syvästi.

Kunnan tehtävänä on se iltahoito järjestää, ihanlakisääteinen asia. Yhteys AVIin, sitä kautta saat kunnan heräämään.

Vierailija
29/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole 600000 piilotyöpaikkaa. Hyvin iso osa piilotyöpaikoista täytetään suhteilla, itse asiassa suurin osa. Olen itsekin ollut joskus tuossa onnellisessa asemassa. Ei ollut paikkaa auki ja haettiin kotoa töihin, koska tarvetta oli, mutta minulla oli tuttuja ko. paikassa. Nykyään olen myös piilotyöpaikassa, tähän ei ollut suhteita. Tämä vaati erikoisosaamista ja alan koulutuksen. Minuun otettiin yhteyttä välillistä reittiä. 

Vierailija
30/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi. Olis jo kevät.

Vierailija
31/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole 600000 piilotyöpaikkaa. Hyvin iso osa piilotyöpaikoista täytetään suhteilla, itse asiassa suurin osa. Olen itsekin ollut joskus tuossa onnellisessa asemassa. Ei ollut paikkaa auki ja haettiin kotoa töihin, koska tarvetta oli, mutta minulla oli tuttuja ko. paikassa. Nykyään olen myös piilotyöpaikassa, tähän ei ollut suhteita. Tämä vaati erikoisosaamista ja alan koulutuksen. Minuun otettiin yhteyttä välillistä reittiä. 

Miten voit olla töissä, jos ei ollut mitään työpaikkaa?

Vierailija
32/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työntekoa rajoittaa pelko tulla taas kiusatuksi kuten edellisessä työpaikassa. Yhtä helvettiä miettiä sanojaan ja tekojaan kaiken aikaa mistä nyt voi minut leimata ja tehdä syyn ettei minua kaivata tässä paikassa. Viimeinenkin mielenterveys menee haluan eläkkeelle saa täysjärkiset tämänkin palkattoman paikan.

Vierailija
33/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vttu kaikki kimpussa kuin hyenaat.

Vierailija
34/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei huvita tehdä töitä. Haluan vsin kitata ja maata sohvalla, niin kaikki muutkin normaalit työttömät tekevät joka päivä.

Vierailija
35/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihhme ettei ole vielä keksiny etttä tän kun heittäää tonne saa hyvät potkat siieltä.

Vierailija
36/36 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihhme ettei ole vielä keksiny etttä tän kun heittäää tonne saa hyvät potkat siieltä.

Fresh foood. Karjalanpaistia siiitä.