Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns suorapuheiset on vain käytöstavattomia moukkia

Vierailija
05.01.2019 |

Joilla ei ole mitään hienotunteisuutta

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ; Joidenkin mielestä sellainen on "rohkeaa", olen "vain rehellinen"...

Minusta lähinnä tosiaan moukkamaista, ilkeää ja itsekästä.

Hyvin usein ovat kovaäänisiä ( uhkuvat sitä "varmuuttaan").

Todella rasittavaa, oikeita energiasyöppöjä ( en itsekään ole ns. ujo / hiljainen, mutta tällaisia tyyppejä en jaksa lähinnä sen idiotismin ja ilkeyden vuoksi...).

Vierailija
2/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään heillä on hyvät sosiaaliset taidot. Joka tarkoittaa heidän mielestään samaa kuin puhelias.

Puhua pälpätetään muiden päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä puuttuu sellanen filtteri aivon ja suun väliltä.

Vierailija
4/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi esittää suoraan myös kohteliaasti. Tosin se lienee melko vaikea taiteenlaji.

Vierailija
5/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut heistä suorastaan ilkeitä, jotka haluavatkin loukata muita.

Vierailija
6/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ajattelemattomia. Minä arvostan ihmisiä joilla on sellainen sisäinen tutka millä osataan välttää turhia loukkaamisia. Rehellinen voi olla töksäyttelemättäkin ja rakentavasti. Tähän liittyy ihmistuntemus ja omat kokemukset, moni jota on poljettu on oppinut herkän tavan aistia toisia.

Vierailija
7/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rehellinen suorapuheinen ihminen voi aloittaa rehellisyytensä oman elämänsä kieruroista kertomalla. Yleensä nämä rehelliset parjaavat rehellisyyden varjolla muita ihmisiä. Itse ovat tietenkin täydellisiä.

Vierailija
8/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sakkia kuin ne jotka alkaa tapella nakkikioskilla, sosiaalisesti taitamattomia öykkäreitä.

Vierailija
9/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla suorapuheinen puhumatta loukkaavia. Eivät kaikki ole ilkeämielisiä, eivätkä ajattele pahaa muista.

Vierailija
10/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla suorapuheinen puhumatta loukkaavia. Eivät kaikki ole ilkeämielisiä, eivätkä ajattele pahaa muista.

Näin. Vaatii rohkeutta sanoa suoraan silloin, kun pitää sanoa. Monethan toimivat niin, että kun kysytään, onko jotain kritisoitavaa, hymyillään ja sanotaan, että eiiiii, kaikki on hyvin. Sitten selän takana mussutetaan ja vatvotaan.

Vierailija
11/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa suorapuheisuus sinänsä, siis miten minä suorapuheisuuden ymmärrän. Eli kertoo oman mielipiteensä eikä piilottele sitä, eikä ole joojoo-mies. Ja haluaa kuulla, mitä mieltä muut ovat asiasta.

Se, Mikä on epämiellyttävää, on tuomitseminen. Eli tuodaan ilmi, että kaikki toisenlaiset mielipiteet ovat huonoja, ja mikäli sinä olet fiksu, niin olet minun kanssani samaa mieltä.

Vierailija
12/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia nämä seläntakana pskaa puhuvat.

Vierailija
13/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suorasanaiset" ovat monesti myös itsestään epävarmoja, joiden selviytymiskeino on olla ilkeä ennen, ennen kuin heille ollaan. Tästä on lyhyt matka turhamaiseen möykkäämiseen ja uhoamiseen.

Vierailija
14/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tökeröä se on aina.  Sosiaaliseen tajuun kuuluu tietynlainen pidättäytyminen, se on huomioonottamista. Moni suorapuheinen haluaa ylentää itsensä tuomarin rooliin, jolla on se totuus ja tieto ja oikeus tuoda se esiin.

Vierailija
15/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suorapuheinen. Sanon kuitenkin asiat mahdollisimman kauniisti, enkä tuosta noin vaan töksäyttele mitä ensimmäisenä mieleen tulee ja kenelle tahansa. Lisäksi puhun suoraan myös hyvistäkin asioista, en vain pelkästään negatiivisista asioista.

Sääli että osa muista "suorapuheisista" kuvittelee, että voivat sanoa mitä tahansa, loukaten toisia koska on suorapuheinen. He unohtavat että suorapuheinen voi olla myös positiivisella ja kannustavalla tavalla, ei pelkästään toisia haukkuva ja lyttäävä.

Vierailija
16/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen suorapuheinen olen myös introvertti.

En voi sietää ihmisiä jotka ovat teennäisiä ja myötäilevät kaikkia eivätkä osaa sanoa mielipidettä mihinkään. Plus tähän ihmistyyppi jotka esittävät kivaa ja kaveraavat kohteliaisuuttaan eli valehtelevat päin naamaa, haukkuvat sitten seläntakana.

Vierailija
17/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tökeröä se on aina.  Sosiaaliseen tajuun kuuluu tietynlainen pidättäytyminen, se on huomioonottamista. Moni suorapuheinen haluaa ylentää itsensä tuomarin rooliin, jolla on se totuus ja tieto ja oikeus tuoda se esiin.

Kyllä mun mielestä on tökeröä olla tuomatta esille ongelmia, jos niitä on, vain siksi, että kukaan ei kehtaa sanoa mitään.

Vierailija
18/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Il:n ja IS:n kommentoijat on juurikin näitä ”suorapuheisia” moukkia.

Vierailija
19/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin otan huonot uutiset suoraan ja töksähdellen kuin että ne "sosiaalisesti lipevät" eivät kertoisi niitä lainkaan, mikä usein on tilanne ihmisten kanssa.

Vierailija
20/33 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tilanteissa on hyvä puhua suoraan ja joissain ei. Jos ei omaa lainkaan tilannetajua niin varmaan sitten niin. Sama tilanne on kun temperamenttiset ihmiset selittelevät käytöstään luonteellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi