Juoko kukaan enää kahvia mustana?
Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.
Miten sen pitäisi vaikuttaa? Juon joka aamu puoli litraa vettä käynnistääkseni päivän. Sen jälkeen mukillinen kahvia mustana.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää? Luuletko, että maito keksittiin eilen?
Et taida tietää, mitä "enää" tarkoittaa?
Olen juonut aina kahvin mustana, yli 30 vuotta.Maitokahvi maistuu pahalta.Käytän tummapaahtoista kahvia.
Minulla oli entisessä työpaikassa gambiasta kotoisin ollut työkaveri joka joi kahvinkin mustana.
Juon kahvini kookosöljyn ja luomukerman kera. Ei sokeria, koska kermasta saa sen pienen makean maun. Kaurajuomaa käytän silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?
Kun opettelet valmistamaan hyvää kahvia laadukkaista raaka-aineista, et enää halua pilata sen makua maidolla ja sokerilla. Unohda moccamasterit ja marketin purukahvit ja siirry käyttämään tuoreita vaaleapaahtoisia single origin -papuja ja laadukkaita välineitä.
Moccamasteria en omista ja kahvimerkkejä vaihtelen.
Tapasin juoda, mutta järjestökavereilta tuli kuittailua, niin oli pakko alkaa käyttämään maitojauhetta, niin kuin muutkin.
White Powder!
Minä juon ja olen aina juonut. Nykyisin tosin juon kahvia harvoin, enimmäkseen teetä. Mutta yhteen aikaan join kahvia liikaakin ja aina mustana.
Pystyn toki juomaan kahvin mustana, mutta en ollenkaan nauti makuelämyksestä. Olen aina tarvinnut tilkan maitoa.
Ai miten oppii juomaan mustana? No juomalla sitä mustaa kahvia. Vaatii muutaman ns. maistelukerran, että makunystyrät tottuu. Jos ei totu, niin sitten musta kahvi ei varmaan ole makunystyröidesi kanssa yhteensopiva.
Terv. kahvi mustana parikymppisestä, nykyään pelkkä ajatuskin maidosta kahvissa ällöttää
Kotona juon maidolla ja töissä mustana. Syy: en jaksa kuskata töihin maitopurkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et aloittanut otsikkoa "Ei kai kukaan enää ..." No, minä, mummoikäinen tantta, olen juonut kahvini mustana teini-ikäisestä lähtien. Sokeri jäi pois muutaman vuoden päästä. Töissä saatoin joskus juoda sumppini ns. palan päältä, sillä tunninkin seisonut kahvi on jo niin kitkerää, ettei sitä juo sellaisenaan Erkkikään. Työkaverit naureskelivat, että muistutin heidän mummojaan, vaikken edes juonut kahviani tassilta, kuten minun mummoni teki.
Minun edesmennyt mummoni joi kahvia joskus niin että hän laittoi sokeripalan hampaiden väliin ja joi kahvia ryystämällä.
Minä olen jo alle kouluikäisenä isomummun opettamana keittänyt puuhellalla pannukahvia ja juonut sen tassilta ryystämällä sokeripalan kanssa.
Nykyään juon kahvin mustana, valkaisu jäi pois kertalaakista kun aikoinaan ysiluokan hyppytunnin kahvipaikasta oli kerran maito loppu ja sanoin ettei minun takia myyjän tarvitse lähteä lähikaupasta maitoa hakemaan. Siitä asti olen juonut kahvin mustana ilman tuskia. Sokeria laitan hiukan, meillä on mm. töissä niin monenlaista kahvinkeittäjää että kahvi on välillä suorastaan hiuksianostattavaa ja joskus lusikkakin melkein seisoo kupissa.
Kahvi mustana, ilman maitoa ja sokeria. Reilusti yli 20 v jo. Minä en halunnut kuskata työpaikalleni omaa maitopurkkia. Tottuminen maidottomuuteen kesti vajaan viikon. Sokerin taisin jättää jo aikaisemmin pois. Sen jälkeen kerran oli junassa niin pahanmakuista kahvia, että kokeilin maun parantamista sokeripalalla. Hirveää, kun oli jo sokerittomuuteen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.
Miksi ihmeessä?
En minä ainakaan. Tumma paahto ja maito, täydellinen yhdistelmä
Ei ole hyväksi hampaille. Keltaiset hampaat ei ole muodissa 😅
En, mutta nyt täytyykin keittää kahvit kun muistutit. Vanhempani kyllä juovat.
Tosi harva juo nykyisin myöskään kerman kanssa kuten ennen oli tapana. Hautajaissa sun muissa kissanristiäisissä piti aina olla kermaa kahvin kanssa tarjolla, ei pelkkää maitoa.
Miten niin enää? Luuletko, että maito keksittiin eilen?