Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoko kukaan enää kahvia mustana?

Vierailija
05.01.2019 |

Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin enää? Luuletko, että maito keksittiin eilen?

Vierailija
42/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.

Miten sen pitäisi vaikuttaa? Juon joka aamu puoli litraa vettä käynnistääkseni päivän. Sen jälkeen mukillinen kahvia mustana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin enää? Luuletko, että maito keksittiin eilen?

Et taida tietää, mitä "enää" tarkoittaa?

Vierailija
44/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut aina kahvin mustana, yli 30 vuotta.Maitokahvi maistuu pahalta.Käytän tummapaahtoista kahvia.

Vierailija
45/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli entisessä työpaikassa gambiasta kotoisin ollut työkaveri joka joi kahvinkin mustana.

Vierailija
46/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvini kookosöljyn ja luomukerman kera. Ei sokeria, koska kermasta saa sen pienen makean maun. Kaurajuomaa käytän silloin tällöin.

Vierailija
47/64 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?

Kun opettelet valmistamaan hyvää kahvia laadukkaista raaka-aineista, et enää halua pilata sen makua maidolla ja sokerilla. Unohda moccamasterit ja marketin purukahvit ja siirry käyttämään tuoreita vaaleapaahtoisia single origin -papuja ja laadukkaita välineitä. 

Moccamasteria en omista ja kahvimerkkejä vaihtelen.

Vierailija
48/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa, sen kun aloitat.

Vierailija
49/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin juoda, mutta järjestökavereilta tuli kuittailua, niin oli pakko alkaa käyttämään maitojauhetta, niin kuin muutkin.

White Powder!

Vierailija
50/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ja olen aina juonut. Nykyisin tosin juon kahvia harvoin, enimmäkseen teetä. Mutta yhteen aikaan join kahvia liikaakin ja aina mustana.

Vierailija
51/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joisi?

Vierailija
52/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn toki juomaan kahvin mustana, mutta en ollenkaan nauti makuelämyksestä. Olen aina tarvinnut tilkan maitoa.

Vierailija
53/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten oppii juomaan mustana? No juomalla sitä mustaa kahvia. Vaatii muutaman ns. maistelukerran, että makunystyrät tottuu. Jos ei totu, niin sitten musta kahvi ei varmaan ole makunystyröidesi kanssa yhteensopiva.

Terv. kahvi mustana parikymppisestä, nykyään pelkkä ajatuskin maidosta kahvissa ällöttää

Vierailija
54/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona juon maidolla ja töissä mustana. Syy: en jaksa kuskata töihin maitopurkkia.

Vierailija
55/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun et aloittanut otsikkoa "Ei kai kukaan enää ..." No, minä, mummoikäinen tantta, olen juonut kahvini mustana teini-ikäisestä lähtien. Sokeri jäi pois muutaman vuoden päästä. Töissä saatoin joskus juoda sumppini ns. palan päältä, sillä tunninkin seisonut kahvi on jo niin kitkerää, ettei sitä juo sellaisenaan Erkkikään. Työkaverit naureskelivat, että muistutin heidän mummojaan, vaikken edes juonut kahviani tassilta, kuten minun mummoni teki.

Minun edesmennyt mummoni joi kahvia joskus niin että hän laittoi sokeripalan hampaiden väliin ja joi kahvia ryystämällä.

Minä olen jo alle kouluikäisenä isomummun opettamana keittänyt puuhellalla pannukahvia ja juonut sen tassilta ryystämällä sokeripalan kanssa.

Nykyään juon kahvin mustana, valkaisu jäi pois kertalaakista kun aikoinaan ysiluokan hyppytunnin kahvipaikasta oli kerran maito loppu ja sanoin ettei minun takia myyjän tarvitse lähteä lähikaupasta maitoa hakemaan. Siitä asti olen juonut kahvin mustana ilman tuskia. Sokeria laitan hiukan, meillä on mm. töissä niin monenlaista kahvinkeittäjää että kahvi on välillä suorastaan hiuksianostattavaa ja joskus lusikkakin melkein seisoo kupissa.

Vierailija
56/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi mustana, ilman maitoa ja sokeria. Reilusti yli 20 v jo. Minä en halunnut kuskata työpaikalleni omaa maitopurkkia. Tottuminen maidottomuuteen kesti vajaan viikon. Sokerin taisin jättää jo aikaisemmin pois. Sen jälkeen kerran oli junassa niin pahanmakuista kahvia, että kokeilin maun parantamista sokeripalalla. Hirveää, kun oli jo sokerittomuuteen tottunut.

Vierailija
57/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.

Miksi ihmeessä?

Vierailija
58/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Tumma paahto ja maito, täydellinen yhdistelmä

Vierailija
59/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksi hampaille. Keltaiset hampaat ei ole muodissa 😅

Vierailija
60/64 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta nyt täytyykin keittää kahvit kun muistutit. Vanhempani kyllä juovat.

Tosi harva juo nykyisin myöskään kerman kanssa kuten ennen oli tapana. Hautajaissa sun muissa kissanristiäisissä piti aina olla kermaa kahvin kanssa tarjolla, ei pelkkää maitoa.