Juoko kukaan enää kahvia mustana?
Miten oppisi juomaan kahvin mustana ilman maitoa ja sokeria?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Kas kun et aloittanut otsikkoa "Ei kai kukaan enää ..." No, minä, mummoikäinen tantta, olen juonut kahvini mustana teini-ikäisestä lähtien. Sokeri jäi pois muutaman vuoden päästä. Töissä saatoin joskus juoda sumppini ns. palan päältä, sillä tunninkin seisonut kahvi on jo niin kitkerää, ettei sitä juo sellaisenaan Erkkikään. Työkaverit naureskelivat, että muistutin heidän mummojaan, vaikken edes juonut kahviani tassilta, kuten minun mummoni teki.
Minun edesmennyt mummoni joi kahvia joskus niin että hän laittoi sokeripalan hampaiden väliin ja joi kahvia ryystämällä.
En ole tainnut juoda kahvia sitten 90-luvun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi näin: yhtenä aamuna maito oli loppu, join mustana vähän pitkin hampain.
Unohdin ostaa maidon ja seuraavana aamuna oli sama tilanne eli join taas mustana. Nyt maistuikin paremmalta, jotenkin raikkaammalta (jos kahvia raikkaaksi voi koskaan sanoa).
Tämän jälkeen en ole maitoa kahviin laittanut paitsi joskus jossain kutsuilla kakun kanssa. Silloin sopii paremmin.
Maito loppui ja pitäisi juoda kahvi mustana, mutta haaste on suuri. Olen tottunut juomaan kahvini tilkalla maitoa.
Menee mustana ja maidon kanssa. Tarkka olen siitä miten on tehty. Mulla täs kotona kahvinkeitin ja kaffipannu😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi näin: yhtenä aamuna maito oli loppu, join mustana vähän pitkin hampain.
Unohdin ostaa maidon ja seuraavana aamuna oli sama tilanne eli join taas mustana. Nyt maistuikin paremmalta, jotenkin raikkaammalta (jos kahvia raikkaaksi voi koskaan sanoa).
Tämän jälkeen en ole maitoa kahviin laittanut paitsi joskus jossain kutsuilla kakun kanssa. Silloin sopii paremmin.
Maito loppui ja pitäisi juoda kahvi mustana, mutta haaste on suuri. Olen tottunut juomaan kahvini tilkalla maitoa.
Riko kuppiin muna, vaahdota se kevyesti ja kaada kahvi päälle. Muna korvaa maidon hyvin.
Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Juoko kukaan enää kahvia?
"Enää"?
Meinaatko että kaikki kahvi on äkillisesti pilaantunut?
Suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa.
Kahvista tulee maidolla kahvijuoma. Koita jättää maito kahvista vähitellen maidon määrää vähentämällä.
Kai suurin osa juo kahvin mustana?
Tunnen monia, jotka juovat pelkästään mustana tai pystyvät juomaan mustanakin.
Itse juon kahvin pelkästään kahvikermalla, rasvainen maitokin menee ja ihan hätätapauksessa rasvaton. Sokeria en laita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kokeile parempaa kahvia. Aloin tehdä itse suodatinkahvini vastajauhetuista (itse jauhamistani) pavuista, enkä ole sen koommin kaivannut maitoa.
Cappuccinot tms. ovat asia erikseen, niitä en tee kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapas kofeiinin orjat joskus juoda aamukahvin tilalla vaikka iso lasi kylmää vettä.
Juon ensin ison lasin huoneenlämpöistä vettä, joka on vatsaystävällisempää kuin kylmä. Sitten yleensä kahvia. En ole kofeiinin orja, koska voin aivan helposti olla myös ilman kahvia.
Kahvi mustana ilman makeutusta. Jätin kerman/maidon ja sokerin pois jo teini-iässä ja hyvin tottui.
Yleensä juon mustana. Joskus maito jäi vahingossa pois kun aina unohtui ostaa kaupasta.
Jos haluan hemmotella itseeni viikonloppuisin niin saatan pistää suklaa- tai vanilja proteiinijuomaa tai punaista maitoa ja tummaa sokeria.
On totta että laadukas luomukahvi ei tarvitse mitään lisäyksiä. Juhla mokat ja kulta katriinat on niin kamalan makuisia ja aiheuttaa vatsanväänteitä että pakko sotkea sekaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoko kukaan enää kahvia?
"Enää"?
Meinaatko että kaikki kahvi on äkillisesti pilaantunut?Suomessa juodaan eniten kahvia maailmassa.
Kaikella sitä kerskaillaankin.
Ihan mustana ilman mitään valkaisuaineita!
Vierailija kirjoitti:
Kun opettelet valmistamaan hyvää kahvia laadukkaista raaka-aineista, et enää halua pilata sen makua maidolla ja sokerilla. Unohda moccamasterit ja marketin purukahvit ja siirry käyttämään tuoreita vaaleapaahtoisia single origin -papuja ja laadukkaita välineitä.
Olen noin 6 vuotta juonut kahvin mustana, vedellä hieman viilennettynä. Säästyy maitokulut ja sokeria en käytä. Kyllä siihen vaan helposti tottuu. Ruuan kanssa otan piimää. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opettelet valmistamaan hyvää kahvia laadukkaista raaka-aineista, et enää halua pilata sen makua maidolla ja sokerilla. Unohda moccamasterit ja marketin purukahvit ja siirry käyttämään tuoreita vaaleapaahtoisia single origin -papuja ja laadukkaita välineitä.
Miten sen nyt ottaa.
Yhteensä 18 vuotta kolmessa erilaisessa tynnyrissä kypsytetty skottilainen mallasviski nautitaan sellaisenaan, mutta viskikolaan on järkevämpi käyttää esim 3-vuotiasta sekoiteviskiä.
Toinen tykkää enemmän toisesta ja toinen toisesta. Kuka voi sanoa kumpi juo juomansa oikein?
Juon kahvin ilman sokeria ja maitoa, mutta rasva- ja kananmunalisällä.
Eli munalattea.