Voiko vanhempi vaikuttaa pk:n henkilökuntaan?
Kyseessä siis 1-3-vuotiaiden ryhmä, jossa 4 hoitajaa ja 16 lasta. Kaksi hoitajista ovat arviolta 60-65-vuotiaita ja fysiikka (ja pää) ei enää kestä työntekoa päiväkodissa. He eivät jaksa/saa nostaa lapsia, eivätkä siis pysty tarjoamaan perushoitoa, vaipanvaihtoa, pukemista, rientää apuun jne. Tämä kaikki kaatuu nuorempien hoitajien niskaan, jotka ovat täysin uupuneita. He ovat ilmeisen helpottuneita kun nämä kaksi ovat sairaslomalla ja paikalla on Seuren hoitajia.
Jos ihminen ei ymmärrä itse jäädä eläkkeelle ja kaupunki laskee, että lain mukaan on tarpeeksi hoitajia (vaikkei työkykyisiä), voivatko vanhemmat jotenkin puuttua asiaan?
Kommentit (10)
Tuo tilanne on iso turvallisuusriski. Itse en suostuisi työskentelemään ryhmässä, jossa olisi vastaava tilanne. Päiväkotityö on jo muutenkin todella kuormittavaa, ei siihen enää vapaamatkustajia mahdu. Ko. työntekijät voisivat siirtyä "isojen" ryhmiin, jossa ei ole niin paljon nostelua tms.
Ota yhteyttä talon johtajaan, sillä usein alkaa tapahtua vasta kun vanhemmista joku ottaa yhteyttä.
No kuule ei voi. Palkkaa lapsellesi hoitaja kotiin jos ei pk miellytä. Filippiiniläinen kotiapulainen maksaa vähän toista tonnia kuukaudessa asuntoedulla.
Laiton ryhmä, liikaa lapsia. Saisi olla vain kolmen kasvattajan verran.
Nythän sinulla on hyvä tilaisuus testata, onko vaikutusmahdollisuuksia.
Muista tulla kommentoimaan ketjuun myös tulokset.
No jos olet siellä päiväkodissa itse, niin miksi ne vaihtaisi lapsesi vaipat?
Ei ole laiton ryhmä, 4 aikusta ryhmässä.
Vaikea uskoa, että hoitajana olisi 1-3 -vuotiaiden ryhmässä vakituisessa toimessa ihminen, joka ei pysty tarjoamaan perushoitoa. Eli nostelemaan kymmenkiloista tarvittaessa, pukemaan etc.
Ikä ei sano sinänsä mitään. Olen itse 62-vuotias ja minulla ei ole missään toiminnoissa puutteita, pääkin pelaa :)
"Jos ihminen ei itse ymmärrä jäädä eläkkeelle...."
Missä todellisuudessa voi joku kuvitella että eläkkeelle jääminen on ihmisestä itsestään kiinni?? Varmasti nämä "kehäraakit", jäisivät ilolla eläkkeelle jos vain pääsisivät. Päiväkotityö on fyysisesti raskasta, mitään varsinaisia nosto tms.apuvälineitä ole. Nivelrikko mm.on monella tarhantädillä, ja erilaisia kulumia. Itse voi kunnostaan huolehtia, mutta kaikkiin vaivoihin ei siitä saa apua.
Kyllä pystyin kun olin yksityisessä päiväkodissa hallituksen puheenjohtaja. Laitettiin vaihtoon eräs hoitaja josta vanhemmat valitti jatkuvasti.
Valitus