Haluaisin perinteisen miehen, joka tekee miesten työt ja mä naisten?
Onko harvinaista tällainen? Vai osaako nykymiehet edes tehdä niitä miestentöitä, kun on niin sukupuolineutraalia meininkiä nykyään ja miehetkin semmoisia tissiposkia monet?
Kommentit (49)
Mulle ei kävisi, koska epäoikeudenmukaista, ja koska en osaa kokata. Pihatöitä osaan tehdä.
Laiska töitään laskee. Nykyihmiset ovat niin laiskoja, että vapaa-aikakin pitäisi vain maata ja olla netissä. Ruokakin pitäisi tipahtaa valmiina suoraan suuhun siihen sohvalle. Onneksi siihenkin on ratkaisu: tilataan valmis ruoka ovelle tai kauppakassipalvelu.
Siivouskin on vastenmielistä hommaa, mutta toisaalta energiaa riittää samoilla valittajilla stten salilla nosteluun. Ihan samaa tekee siivotessa, kunto kasvaa siinäkin. Plus saa vielä siistin kodin.
Haluaisit sitten varmaan (vielä 1950-luvulla vallinneen virallisen käytännön mukaan) tulla jossain virallisissa yhteyksissä tulla miehesi kanssa esitellyksi tyyliin: " Seuraavana vuorossa herra ja rouva Matti Virtanen " ? Ranskassa olisit silloin 'yhdeksäntoistasataaviisikymmentäluvulla' joutunut kysymään miehesi lupaa avata itsellesi oman pankkitilin ja Sveitsiläisenä kotirouvana olisit saanut äänioikeudenkin vasta 1970-luvulla. Hienoa, vai mitä ! (?)
Siinä sinulle sitä 'perinteistä'...
Naisetkin kertovat miten maalanneet taloa mutta keskellä seinää menee sitten selvä rantu kun tikkaille ei uskallettu nousta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä, jos tarkoitus ei ole asua omakotitalossa? Kerros- ja rivitaloasunnossa perinteisiä miestentöitä on 1-2 tuntia viikossa ja perinteisiä naistentöitä vähintään 10-20 tuntia viikossa. Miksi joku nainen haluaa vapaaehtoisesti tällaisen työnjaon?
Mitä perinteisiä miestentöitä on kerrostaloasunnossa 1-2 tuntia viikossa? Mä kerrostaloasujana en keksi milloin sellaisia olisi viimeeksi ollut. Tai joo vuosi sitten halusin koukut parvekkeen kattoon, ne laittoi (naispuolinen) kaverini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miesten työt pitäisi tosin olla naisten töitä, koska naisten koko ja fysiikka soveltuu niihin oikeasti paremmin kuin miesten.
Esim. lamppujen vaihdon pitäisi olla naisten hommaa. Tämä siksi, että lamppua vaihtaessa joutuu kiipeämään tuolille. Naisilla on ruumiinrakenteesta ja pienemmästä koosta johtuen matalampi painopiste kuin miehillä, minkä takia naisilla on myös parempi tasapaino kuin miehillä. Jos jompi kumpi lentää tuolilta selälleen, todennäköisemmin se on mies.
Viemäriputkien vaihtaminen pitäisi myös olla naisten hommaa. Naiset ovat pienempikokoisia kuin miehet ja luontaisesti miehiä paljon notkeampia, minkä takia naisilta onnistuu lavuaarin alle ryömiminen paljon helpommin kuin miehiltä.
Ja kaupassa käynti pitäisi olla miesten työ, koska painavat kauppakassit. :)
Ja isomman taaperon pukeminen talvella!
(Me ollaan itse asiassa toteutettu tuo, mies on molempien lasten kanssa jäänyt kotiin vuodeksi kun lapsi on ollut 1.5v.)
Juu,asumme kerrostalolukaalissa.Tienaame molemmat yhtä paljon ja lapsia on kolme alle 12 v .Kyllä vain minulle sopii ,että mies tekee perinteiset ”naisten ” työt ja minä perinteiset ns ”miesten ”työt.
Molemmilla toimeentulo taattu ja omaisuus sekä eLäkekertymä on balansissa.
Mitäs tähän sanotte.
Kyllä ja he asuvat nyt kanssani.