Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The Voice of Finland 2019

Vierailija
04.01.2019 |

Vai oliko tästä jo keskustelu?

Kommentit (2964)

Vierailija
2601/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan myös Markusta kun lauloi tuon Kirkan kappaleen. Muutenkin arvostan häntä kun pysyy uskollisena omalle tyylilleen.

En yhtään ihmettele, että sai paljon ääniä.

Muutenkin on hyvä nykyaikana huomata, että joku ihminen pärjää omana itsenään, ilman outoa stailausta ja kiekumista.

Rauhallinen, miellyttävä olemus ja lauluääni.

Markus on mielestäni myös karismaattinen ja lämmin ihminen. Ainakin siltä tuntuu kun hänen esiintymistään katsoo ja kuuntelee.

Myös hän jää tästä kaudesta mieleen ja varmaan myös jatkossa näkyy ja kuuluu musiikkimaailmassa, jos niin itse haluaa.

Ollin suosikki ja hyvin näköjään osasi nähdä tämän ihmisen lahjakkuuden.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Markuksessa vetoaa juuri se omana itsenään oleminen, sellaisen musiikin esittäminen, jonka kokee itselleen sopivaksi ja oikeaksi. Ja sen esittäminen sillä tavalla, että pysyy nuotissa ja laulu kuulostaa hyvältä. Kieltäytyminen kisan aikana kaikesta, mitä ei koe omaksi.  Markus on hyvin karismaattinen laulaja, toivottavasti kuulemme häntä paljon jatkossakin. 

Jep... jep. Laulajalle on helppoa pysyä nuotissa ja vireessä, kun ei koko kisan aikana ota yhtään ainoaa riskiä ja menee koko ajan 1,5 oktaavin sisällä ja suomalaiset sen kun kehuu 😁 Hävettää välillä olla Suomalainen. Kirjoitus, että laulaa 1,5 oktaavia liian korkealta... Mitä v..... Taas amåatööri ei ymmärrä, mistä puhuu... Jos laulaa 1, 5 okt. korkeammalta kuin on kirjoitettu niin ei ole vireessä 😁 Tiesitkö, että Markus vetää koko ajan C- duurista. Tauskin ja Kirkam biisit ovat D-duuri biisejä.

Onks sulla kaikki hyvin?

Vierailija
2602/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, Roope voikin sitten voittaa koko kisan niin ei tarvitse kuulla siitä enää.

Älkää nyt unohtako, että Markuksella on aika suuri tuki kansan keskuudessa, tänäänkin ainoa, joka ponnahti 40:stä voittoon, tähän asti onnistunut myös biisivalinnoissaan, itse uskon Markukseen.

Olen aivan eri mieltä Markuksesta. Hän on mennyt eteenpäin kaikki vaiheet ilman riskinottoa. Lähes jokaimen laulu on transponoitu 1,5 sävelaskelta alaspäin. Sinä vain alennettuna ja kappaleen paras, vaikein kohta eli modulaatio jätettiin tekemättä. Myös pyydä vain transponoitu? Itselläni nämä biisit ovat ns. harjoitusbiisejä, koska ovat niin simppeleitä. Mutta en ikinä kehtaisi laulaa noita alennettuina. Markus ns. Pikkasen päälle keskiverto karaokelaulaja.

Tässä haetaan voittajaa The Voice of Finland -kilpailuun. Henkilöä, joka kansan mielestä laulaa parhaiten. Ei henkilöä, joka vinkuu ja kirkuu  väkisin 1,5 sävelaskelta liian korkealta.

Tiedätkö., että tämä meidän maa on ainoa maailmassa missä keskinkertaiset baritonit pärjäävät. 95 % maailman laulajista jotka menestyvät on tenoreita. Mieti jos laitat Markuksen esim. British X-Factorin valintoihin. Huh.. Huh. Ne nauraisi ja monta kuukautta. Häpeän ihan oikeasti meitä suomalaisia. Joskus tuntuu, että on ollut niin hukkaa opiskella musiikkia ja sitten huomata, että jotkut raiskaavat esim. Kirkan piisin laulamalla sen ns. päin persettä...

Minua aina ihmetyttää nämä jotka "häpeää ihan oikeasti  meitä suomalaisia". Jos suomalaiset esim pitää jostain asiasta joista koko maailama ei pidä, siinä muka on jotakin hävettävää. Ihan niin kuin vain massasieluna olisi hyväksyttävää olla. 

Ei minua ainakaan hävetä vaikka suomalaiset olisivat erilaisia jatykkäisivät vaikka erilaisesta musiikista kuin muut ihmiset. Mitä väliä sillä oikeasti on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, Roope voikin sitten voittaa koko kisan niin ei tarvitse kuulla siitä enää.

Älkää nyt unohtako, että Markuksella on aika suuri tuki kansan keskuudessa, tänäänkin ainoa, joka ponnahti 40:stä voittoon, tähän asti onnistunut myös biisivalinnoissaan, itse uskon Markukseen.

Olen aivan eri mieltä Markuksesta. Hän on mennyt eteenpäin kaikki vaiheet ilman riskinottoa. Lähes jokaimen laulu on transponoitu 1,5 sävelaskelta alaspäin. Sinä vain alennettuna ja kappaleen paras, vaikein kohta eli modulaatio jätettiin tekemättä. Myös pyydä vain transponoitu? Itselläni nämä biisit ovat ns. harjoitusbiisejä, koska ovat niin simppeleitä. Mutta en ikinä kehtaisi laulaa noita alennettuina. Markus ns. Pikkasen päälle keskiverto karaokelaulaja.

Tässä haetaan voittajaa The Voice of Finland -kilpailuun. Henkilöä, joka kansan mielestä laulaa parhaiten. Ei henkilöä, joka vinkuu ja kirkuu  väkisin 1,5 sävelaskelta liian korkealta.

Tällaisia kommentteja.. amatööri, joka ei edes ymmärrä musiikista mitään. En ala opettamaan musiikin teoriaa, mutta sen sanon kuitenkin, että kaikko muut paitsi Markus ottaa riskejä ja vetävät uskomattomia vetoja. Haluaisin nähdä onko Markuksella oikeasti taitoa?

Vierailija
2604/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara oli surkea

Ei yltänyt lähellekään samaan kuin Saara.

Mutta Saraa kuunteli paljon mieluummin kuin Saaraa, joka ei saa teknisiin esityksiinsä tunnetta yhtään.

Me kuunneltiin heti perään vertauksen vuoksi sama biisi Aallon laulamana ja koko esityksen ajan meni kylmänväreet ja ihokarvat nousi pystyyn. Kauaksi jäi Sara nii laulutaidollisesti, esityksellisesti ja myös tunnetta löytyi.

Vierailija
2605/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kommentteja.. amatööri, joka ei edes ymmärrä musiikista mitään. En ala opettamaan musiikin teoriaa, mutta sen sanon kuitenkin, että kaikko muut paitsi Markus ottaa riskejä ja vetävät uskomattomia vetoja. Haluaisin nähdä onko Markuksella oikeasti taitoa?

Tässä kisassa pääasia on laulaa niin, että kansa äänestää. Ei kilvoitella jossain teknisessä osaamisessa.

Vierailija
2606/2964 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, siis kaikki muut maailman ihmiset tajuavat olla ylpeitä omista ominaispiirteistään paitsi suomalaiset! Vain suomalaisilla on sellainen käsitys, että meidän jutut on nolommissa kuin muiden! Se on asia, jota minä henkilökohtaisesti häpeän suomalaisissa. Me emme ole ylpeitä suomalaisuudestamme vaan nolosti nöyristelemme ja nuoleskelemme ”hienompia” ulkomaalaisia. Facebookiin päivitämme kaikki ”hienoimpien” ulkomaalaisten vierailut mutta suomalaiset tutut ja sukulaiset ei ole mitään.

Katsokaapa joskus millaisia käsittämättömiä juttuja on esim. australialaisilla, jotka ovat siellä suosittuja. Tai Afrikan valtioissa tai esim. saksalaisilla. Kyllä heilläkin on nk. juntteja juttuja suosiossa. Mutta he ovat ylpeitä omasta maastaan ja kansalaisuudestaan.

Suomalaiset kulkevat matkoillaankin toivoen, ettei kukaan vaan tajua, että me ollaan suomalaisia. En käsitä! Me ollaan ihan yhtä hyviä kuin muutkin. Ei huonompia, muttei parempiakaan. Mutta me ei olla ylpeitä omasta maastamme kuten muut.

Vierailija
2607/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sia verää kyllä sen Chandelierin kaikkein parhaiten, miksi vertaatte muiden cover-artistien vetoon ettekä alkuperäiseen?

Vierailija
2608/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näin uusinnasta ton Jolin tilanteen, eli hän on muuttunut niin koppavaksi ja itsevarmaksi että Anna ei suostunut edes antamaan laulusta arvostelua, vaan totesi ”kuittina” Jolille että kaikkien kannattaisi olla kilttejä toisilleen, kuten Jolin takin teksti kuului. Myös Redi ja Lenni viittasi samaan ongelmaan puheissaan.

Taitaa olla ihan oman mielikuvituksesi tuotetta. Annalla ei ole mitään varaa arvostella Jolia. Anna on itse koppavuuden ja ylimielisyyden huippu. Sekä huonompi laulaja. Täysin vastakohta millekään lämminhenkisyydelle ja kiltteydelle.

Vierailija
2609/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut ikinä kuullut sitä biisiä, jonka Roope veti.

Minkä ikäinen olet?

Vähän yli viisikymppinen.

Miten olet voinut välttyä? Iso hitti 80-luvun puolivälissä.

Vierailija
2610/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näin uusinnasta ton Jolin tilanteen, eli hän on muuttunut niin koppavaksi ja itsevarmaksi että Anna ei suostunut edes antamaan laulusta arvostelua, vaan totesi ”kuittina” Jolille että kaikkien kannattaisi olla kilttejä toisilleen, kuten Jolin takin teksti kuului. Myös Redi ja Lenni viittasi samaan ongelmaan puheissaan.

Taitaa olla ihan oman mielikuvituksesi tuotetta. Annalla ei ole mitään varaa arvostella Jolia. Anna on itse koppavuuden ja ylimielisyyden huippu. Sekä huonompi laulaja. Täysin vastakohta millekään lämminhenkisyydelle ja kiltteydelle.

Eiköhän se jostain kerro kun koko kokenut VoF-tiimi kertoo, että kyseisen ihmisen kanssa työskentely ei ole ollut helppoa. Onhan siellä vuosien varrella ollut vaikka minkälaisia persoonia eikä ikinä ennen ole näin painavasti kommentoineet.

Kerran taisivat jonkun Ääni ratkaisee -vaiheen helsinkirokkaridiivan laittaa ojennukseen, joka syytti orkesteria omista mokailuistaan. Mutta muuten on mielestäni kaikenlaisten hiihtäjien kanssa tultu toimeen jo monta tuotantokautta. Vai mitä?

Vierailija
2611/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lippu myynnissä TVoF finaaliin perjantaina 26.4.-19

Löytyy tori.fi 

Vierailija
2612/2964 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan myös Markusta kun lauloi tuon Kirkan kappaleen. Muutenkin arvostan häntä kun pysyy uskollisena omalle tyylilleen.

En yhtään ihmettele, että sai paljon ääniä.

Muutenkin on hyvä nykyaikana huomata, että joku ihminen pärjää omana itsenään, ilman outoa stailausta ja kiekumista.

Rauhallinen, miellyttävä olemus ja lauluääni.

Markus on mielestäni myös karismaattinen ja lämmin ihminen. Ainakin siltä tuntuu kun hänen esiintymistään katsoo ja kuuntelee.

Myös hän jää tästä kaudesta mieleen ja varmaan myös jatkossa näkyy ja kuuluu musiikkimaailmassa, jos niin itse haluaa.

Ollin suosikki ja hyvin näköjään osasi nähdä tämän ihmisen lahjakkuuden.

Ollin suosikki oli kylläkin tässä.

https://www.ruutu.fi/video/3378355

Tuossa on oikeasti sitä potentiaalia, mitä pitää olla. 

Vähän veti överiksi noiden biisin alkujen kanssa ja ääni vielä pikkusen hakee paikkaansa, mutta kuuleehan sen nyt puolikuurokin, että sillä on ihan hemmetin hyvä soundi.  Ehdottomasti olisi pitänyt olla finaalissa, mutta kansa tahtoi WickholmTauski kakkosen sinne. 

Vierailija
2613/2964 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän toi äänestystulos kertoi enemmän äänestäjistä kuin laulajista. Ei noita kahta voi verratakaan keskenään, jos vertaa esitettyjä kappaleita tämän kilpailukauden aikana. Lindalla vielä hurjasti potentiaalia kehittyä, Markuksella tuskin.

Vierailija
2614/2964 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roopen pikkuveli(?) oli liikkis yleisössä sydämenmuotoisen Roope-kyltin kanssa.

Vierailija
2615/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolille nousi suosio ilmeisesti päähän, ja kuinkas kävikään! Redrama ei varmaan kovin helpolla kommentoinut noin, ollut siis kulisseissa riitaa ja Joli ollut hankala. Redrama halusi näpäyttää.

Minun mielestäni tuo oli aivan pöyristyttävän epäammattimaista käytöstä Redramalta nostaa esiin suorassa lähetyksessä heidän kinojaan (jos sellaisia edes ollut). Ihan selvää äänestäjiin vaikuttamista. Tässä pitäisi ratkaista ääni, ei se mitä tapahtuu jossain kulisseissa. Redraman pisteet laski. Joli on vasta 21, juuri ja juuri teini-iän ohittanut. Ei ole Redin tehtävä "näpäyttää" häntä suorassa tv-lähetyksessä. Olisivat selvittäneet välinsä kameroiden sammuttua, jos joku noin hiersi Rediä.

Olen aivan samaa mieltä. Redraman olisi pitänyt selvittää välinsä Jolin kanssa harjoituksissa. On järkyttävää huomata, että tuomari saa tuolla tavalla vaikuttaa kilpailun kulkuun vielä noin loppuvaiheessa. Redrama on itse jo yli nelikymppinen, ja hänen pitäisi tietää, että nostaessaan noin nuoren ihmisen, jolla on vielä lisäksi aika raskaita elämänvaiheita takanaan, tuolla tavoin "tikun nokkaan" ja haukkuessaan epäammattimaisesti, sillä voi olla todella negatiivinen vaikutus Jolin elämään pitkäksikin aikaa.

Mitä ihmettä tällainen kirjoittelu on. Tämä on Voice of Finland ja tähtivalmentajien tehtävänä on rakentaa showta. Jokaisen artistin tulee kestää kritiikkiä ja kritiikki kuuluu tämän formaatin juonenkulkuun. Kukaan ei muista millaista paskaa Roope sai kolmelta tähtivalmeltajalta niskaan knock outissa. Kuitenkin Timberlake cover-veto Cry Me a River oli äänenkäytöllisesti ja soundiltaan Roopen ylivoimaisesti paras veto. Haloo ihmiset...Turha mollata tähtivalmentajaa...Tää on show :)

Vierailija
2616/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolille nousi suosio ilmeisesti päähän, ja kuinkas kävikään! Redrama ei varmaan kovin helpolla kommentoinut noin, ollut siis kulisseissa riitaa ja Joli ollut hankala. Redrama halusi näpäyttää.

Minun mielestäni tuo oli aivan pöyristyttävän epäammattimaista käytöstä Redramalta nostaa esiin suorassa lähetyksessä heidän kinojaan (jos sellaisia edes ollut). Ihan selvää äänestäjiin vaikuttamista. Tässä pitäisi ratkaista ääni, ei se mitä tapahtuu jossain kulisseissa. Redraman pisteet laski. Joli on vasta 21, juuri ja juuri teini-iän ohittanut. Ei ole Redin tehtävä "näpäyttää" häntä suorassa tv-lähetyksessä. Olisivat selvittäneet välinsä kameroiden sammuttua, jos joku noin hiersi Rediä.

Olen aivan samaa mieltä. Redraman olisi pitänyt selvittää välinsä Jolin kanssa harjoituksissa. On järkyttävää huomata, että tuomari saa tuolla tavalla vaikuttaa kilpailun kulkuun vielä noin loppuvaiheessa. Redrama on itse jo yli nelikymppinen, ja hänen pitäisi tietää, että nostaessaan noin nuoren ihmisen, jolla on vielä lisäksi aika raskaita elämänvaiheita takanaan, tuolla tavoin "tikun nokkaan" ja haukkuessaan epäammattimaisesti, sillä voi olla todella negatiivinen vaikutus Jolin elämään pitkäksikin aikaa.

Mitä ihmettä tällainen kirjoittelu on. Tämä on Voice of Finland ja tähtivalmentajien tehtävänä on rakentaa showta. Jokaisen artistin tulee kestää kritiikkiä ja kritiikki kuuluu tämän formaatin juonenkulkuun. Kukaan ei muista millaista paskaa Roope sai kolmelta tähtivalmeltajalta niskaan knock outissa. Kuitenkin Timberlake cover-veto Cry Me a River oli äänenkäytöllisesti ja soundiltaan Roopen ylivoimaisesti paras veto. Haloo ihmiset...Turha mollata tähtivalmentajaa...Tää on show :)[/quote

Oliko teidän mielestänne Jolin semifinaalivedossa mitään karismaa? Minun mielestäni se oli ylimielisen nuoren naisen esitys, joka ei herättänyt muita tunteita kuin myötähäpeää. Ehkä hän voi palata lavoille sitten kun teknisen laulutaidon lisäksi on suhteellisuudentaju vähän kehittynyt.

Vierailija
2617/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, siis kaikki muut maailman ihmiset tajuavat olla ylpeitä omista ominaispiirteistään paitsi suomalaiset! Vain suomalaisilla on sellainen käsitys, että meidän jutut on nolommissa kuin muiden! Se on asia, jota minä henkilökohtaisesti häpeän suomalaisissa. Me emme ole ylpeitä suomalaisuudestamme vaan nolosti nöyristelemme ja nuoleskelemme ”hienompia” ulkomaalaisia. Facebookiin päivitämme kaikki ”hienoimpien” ulkomaalaisten vierailut mutta suomalaiset tutut ja sukulaiset ei ole mitään.

Katsokaapa joskus millaisia käsittämättömiä juttuja on esim. australialaisilla, jotka ovat siellä suosittuja. Tai Afrikan valtioissa tai esim. saksalaisilla. Kyllä heilläkin on nk. juntteja juttuja suosiossa. Mutta he ovat ylpeitä omasta maastaan ja kansalaisuudestaan.

Suomalaiset kulkevat matkoillaankin toivoen, ettei kukaan vaan tajua, että me ollaan suomalaisia. En käsitä! Me ollaan ihan yhtä hyviä kuin muutkin. Ei huonompia, muttei parempiakaan. Mutta me ei olla ylpeitä omasta maastamme kuten muut.

Aikanaan englannissa katselin telkkarista paikallista top of the pops listaohjelmaa ja siellä oli tosiaan sellaista sirkusesitystä niiden maailmanluokan hittien lomassa ettei uskoisi. 

Vierailija
2618/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka onnekas on Roopen poikaystävä 🤔

Vierailija
2619/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roopen pikkuveli(?) oli liikkis yleisössä sydämenmuotoisen Roope-kyltin kanssa.

Tunnen tuon Roopen pikkuveikan. On yksi maailman ykkös E-play pelaajista.

Vierailija
2620/2964 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope on niin mieletön, että pakko voittaa!!!!

Ketju on lukittu.