Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanit alkavat aina ällöttää

Vierailija
04.01.2019 |

En tiedä mikä siinä on, mutta en ikinä elämäni aikana ole ollut suhteessa joka ei loppuisi siihen että kumppani alkaa ärsyttää ja ällöttää minua. Olen nyt 25 v ja näin on käynyt poikkeuksetta. Olen sellainen että ihastun todella helposti uusiin ihmisiin, mutta kun juttu alkaa käydä vakavemmaksi joka asia jota kumppani tekee ärsyttää ja ällöttää. Voi siis olla ihan vaikka puhe tyyli tai mikä tahansa. Ja alussa siis olen pitänyt näitä tyyppejä todella viehettävinä ja ollut rakastunut korvia myöten. Ja sitten käy näin. Saan hirveän ahdistuksen sitten vielä päälle ja joudun lopettamaan suhteen. Voiko tässä olla pohjalla jokin psyykkinen ongelma kuten, epävakaa persoonallisuushäiriö? Muuten kärsin myös ajoittaisesta masennuksesta ja ahdistuksesta joka ilmenee eri tavoin. Voisiko liittyä siihen sitten, en tiedä... Mitään diagnooseja minulla ei ole, tuon masentuneisuuden ja ahdistuksen olen vain itse ns "todennut". Mutta haluaisin tietää että onko kellään kokemusta vastaavasta? Siitä olen kuullut että kumppani alkaa ällöttämään ja ärsyttämään vuosien jälkeen mutta kun minulla jo kuukausien...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sama, ahdistuneisuushäiriö todettu minulla.

Vierailija
2/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma. Mutta en ihastu helpolla. En tiedä ihastunko ollenkaan. Yleensä järkeilen tieni suhteisiin :D Tällä hetkellä kyllä välitän (jopa rakastan?) avokkia mutta saa nähdä milloin hän alkaa etomaan minua. Toivon että toisin käy tällä kertaa

Kaikki eksäni alkoi ärsyttämään ja etomaan minua viimeistään vuoden kohdalla. 

Mulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriä, masennus ja ahdistusneisuushäiriö, mutta nämä ovat jo voiton puolella enkä koe kärsiväni noiden oireista enää. Mitä nyt ulkona pistää ahdistamaan kovat äänet ja valo.

Oletko terapiassa ollut? itse olen ratkaisukeskeisessä tällä hetkellä ja aina pääsee pikkuisen eteenpäin käynnin jälkeen

Vierailija
4/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama homma. Mutta en ihastu helpolla. En tiedä ihastunko ollenkaan. Yleensä järkeilen tieni suhteisiin :D Tällä hetkellä kyllä välitän (jopa rakastan?) avokkia mutta saa nähdä milloin hän alkaa etomaan minua. Toivon että toisin käy tällä kertaa

Mulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriä, masennus ja ahdistusneisuushäiriö, mutta nämä ovat jo voiton puolella enkä koe kärsiväni noiden oireista enää. Mitä nyt ulkona pistää ahdistamaan kovat äänet ja valo.

Oletko terapiassa ollut? itse olen ratkaisukeskeisessä tällä hetkellä ja aina pääsee pikkuisen eteenpäin käynnin jälkeen

En oo ollut terapiassa, mutta aika on varattuna... Olen tosissani alkanut miettiä tuota epävakaata persoonallisuushäiriötä minun kohdalla, koska se oireenkuva sopii melko hyvin myös. Olen elämäni aikana halunnut vaihtaa opiskelu paikkaa varmaan kymmenisen kertaa eikä mulla oo koskaan selvää visiota mistään mun elämässä. Noh, en tiedä.

ap

Vierailija
5/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihastu ärsyttäviin ja ällöttäviin tyyppeihin?

Vierailija
6/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ihastu ärsyttäviin ja ällöttäviin tyyppeihin?

Kuten sanoin, alussa he eivät ole ärsyttäviä tai ällöttäviä. Muuttuvat sitten ajan kanssa sietämättömiksi ja tästä syyttäisin lähinnä  vain itseäni. 

ap

Vierailija
7/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ollut terapiassa, mutta aika on varattuna... Olen tosissani alkanut miettiä tuota epävakaata persoonallisuushäiriötä minun kohdalla, koska se oireenkuva sopii melko hyvin myös. Olen elämäni aikana halunnut vaihtaa opiskelu paikkaa varmaan kymmenisen kertaa eikä mulla oo koskaan selvää visiota mistään mun elämässä. Noh, en tiedä.

ap

oletko ollut sinkkuna pidempiä aikoja vai suhteet putkeen? Itseä ärsytti se myös kumppaneissa kun oli sellainen fiilis että he vievät vapauteni enkä saa ikinä elää rauhassa. Menin siis heti suhteesta suhteeseen

Vierailija
8/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorempana sama! Sitten lopulta tuli eteen se kumppani joka ei alkanutkaan ällöttää. Et vain ole kohdannut sinulle oikeaa?

Vierailija
9/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ollut paljon seksikumppaneita?

Vierailija
10/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

oletko ollut sinkkuna pidempiä aikoja vai suhteet putkeen? Itseä ärsytti se myös kumppaneissa kun oli sellainen fiilis että he vievät vapauteni enkä saa ikinä elää rauhassa. Menin siis heti suhteesta suhteeseen

Ennen viimeisintä suhdetta olin sinkkuna 1,5 vuotta. Ja minua alkoi ahdistamaan nimenomaan se että tuntui etten saanut mennä vapaasti ja että jokin esti minua tekemästä mitä halusin. Ja tämä silti vaikka olin sinkkuna ollut jo kauemman aikaan. Viimeisin suhde kesti siis 6kk ja 3 viimeisintä kk olin jo käytännössä eronnut pääni sisällä... 

Vierailija
11/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ollut paljon seksikumppaneita?

En harrasta irto suhteita joten ei kai?

Vierailija
12/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuo ylläolevat siis ap

Vierailija
13/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorempana sama! Sitten lopulta tuli eteen se kumppani joka ei alkanutkaan ällöttää. Et vain ole kohdannut sinulle oikeaa?

Minua vain ihmetyttää niin paljon kun aina alussa tykkään siitä kumppanista todella paljon ja sitten yht äkkiä jokin vaan naksahtaa. Ja kun kaikki suhteet menee tän saman kaavan mukaan. Ehkä olen vain tarkoitettu olemaan yksin.

ap

Vierailija
14/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat

Vierailija
15/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Minulle on diagnosoitu vuosien varrella epävakaa persoonallisuushäiriö, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja keskivaikea masennus. Kaikkiin olen saanut hoitoa ja terapiaa, lääkkeitäkin olen syönyt. Masennusdiagnoosia en sinänsä tunne enää täyttäväni enkä noita muitakaan, mutta ajoittaista ahdistuneisuutta, masennusoireita ja epävakaata oireilua tulee mm. kriisitilanteissa ja jos en pidä itsestäni tarkasti huolta, eli minun täytyy huolehtia esim. riittävästä unensaannista, tasaisista ruoka-ajoista ja että lepään tarpeeksi, etten uuvuta itseäni. 

Parisuhteet ovat alkaneet intensiivisesti, muuttuneet melkein läheisriippuvuudeksi. Yleensä olen muuttanut yhteen liian nopeasti. Lopulta alkaa vaan ärsyttää ja ahdistaa kumppanin tavat ja jopa halveksin toista. Jos kumppani on ollut liian kiltti, olen alkanut alistaa. (Tämä ennen kunnollisia hoitoja ja terapioita. En myöskään rakastanut ko. ihmistä). Olen siis todennut, että minulla on oltava oma asunto, johon vetäytyä lepäämään ja huolehtia itsestäni.

Nykyisessä parisuhteessa emme kumpikaan ole täydellisiä ihmisiä, mutta temperamentimme sopivat aika hyvin yhteen. Meillä on omat asunnot, enkä ole onneksi vielä alkanut kokea noita totaalihalveksunnan ja vihan tunteita kumppaniani kohtaan. Tietenkin välillä ärsyttää, mutta normaaleissa ja siedettävissä rajoissa.

Vierailija
16/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootkin ihastunut vaan siihen tunteeseen, että oot ihastunut tai että toinen on ihastunut suhun. Sitten kun tunteet tasaantuu, tulee ällötys kun et oikeasti tykkää toisesta

Vierailija
17/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut paljon seksikumppaneita, se ei ole hyvä asia tuleville suhteille. Ehkä et ole kohdannut sitä oikeaa tms.

Vierailija
18/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen ei ole sama asia kuin rakastuminen. Rakastuminen ei ole sama asia kuin rakkaus. Toiset ihmiset ihastuvat helpommin kuin toiset. Ihastuminen ei ole niin vakavaa kuin rakastuminen.

Vierailija
19/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ootkin ihastunut vaan siihen tunteeseen, että oot ihastunut tai että toinen on ihastunut suhun. Sitten kun tunteet tasaantuu, tulee ällötys kun et oikeasti tykkää toisesta

Niin se varmaan onkin, mutta millon sitten tiedän kun oikeasti tykkään jostakin? Vai enkö tykkää kenestäkään.

ap

Vierailija
20/38 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jo ällöttää ja ärsyttää ap:n kirjoitustaidottomuus.