Onko pätevää sanoa, että "jalankokoni on 38"?
Onko tämä mielestäsi pätevä tapa ilmoittaa jalkansa koko?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäis ilmottaa?
Jos esimerkiksi työnantaja on tilaamassa jokaiselle työntekijälle työkengät.
ap
Kuulostaa jotenkin väärältä. Teetkö sitä työhakemusta ap ;D?
Miten olisi: Jalan kokoni on... tai kengän kokoni on... tai jalkani koko on...
Vierailija kirjoitti:
Kengänkoko, ei jalan
Mutta entä jos minulla on kahdet kengät, joiden toinen koko on 38 ja toinen 37, mutta niiden sisämitta on täysin sama ja molemmat sopivat jalkaani. Mikä kengänkokoni tällöin on?
ap
Vierailija kirjoitti:
eikun tuon piti olla jalkani koko ei siis jalan kokoni...tässä menee ihan sekaisin nyt XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengänkoko, ei jalan
Mutta entä jos minulla on kahdet kengät, joiden toinen koko on 38 ja toinen 37, mutta niiden sisämitta on täysin sama ja molemmat sopivat jalkaani. Mikä kengänkokoni tällöin on?
ap
No sitten vain ilmoitat että kenkä kokoni on 37-38 tai käytän kenkiä koossa 37 tai 38 tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikun tuon piti olla jalkani koko ei siis jalan kokoni...tässä menee ihan sekaisin nyt XD
Jalankoko, kengänkoko. Ei kyse ole nyt tästä.
ap
Jalkani koko on 83 tai kengänkokoni on 38, mutta ei jalankokoni, koska jalankoko ei ole käsite.
Vierailija kirjoitti:
Jalkani koko on 83 tai kengänkokoni on 38, mutta ei jalankokoni, koska jalankoko ei ole käsite.
Mutta minkälainen käsite sellainen on, joka ei ole pätevä? Koska jonkun merkin 38 voi olla minulle liian pieni, toisen valmistajan liian iso ja kolmannen sopiva.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minkälainen käsite sellainen on, joka ei ole pätevä? Koska jonkun merkin 38 voi olla minulle liian pieni, toisen valmistajan liian iso ja kolmannen sopiva.
ap
Ei se, että käsite on olemassa, ole mikään kannanotto siihen, onko se esim. metriseen järjestelmään verrattavissa oleva systeemi. Kysyt, mikä on oikein, minä vastasin.
Ja lankoko sanoi että "jalankokoni on 38"? =)
Sanoisin mieluummin:
kengänkokoni
kenkäni koko
jalkani koko
"jalankoko" ei ole ainakaan kovin käytetty termi. Onko sitten virallisesti väärin sanottu, sitä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengänkoko, ei jalan
ap
Tilaisin ehdottomasti isomman koon mukaan. Jos kenkä on himpun iso, voi laittaa vaikka pohjallisen lisäksi, niin vähän pienenee.
Mihin ihmeen tarkoitukseen tuota jalankokoilmoitusta olet tekemässä? Jos tarkalleen haluat jalkasi ko'on johonkin ilmoittaa, niin ota tarkat mitat ja ilmoita ne.
Jos taas on kysymys siitä, että halaut saada oikean kokoiset kengät jalkoihisi, niin varmuudella se onnistuu vain sovittamalla. Eihän siihen "pätevät" kokoilmoittelut paljon auta, kun kenkien mitoitukset ja lestit ovat vaan erilaisia.
Miksi se pitäis ilmottaa?