Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ivf- hoito, mies ei ymmärrä

Vierailija
04.01.2019 |

Olemme menossa toiseen ivf-hoitoon. Lapsettomuutta takana neljä vuotta ja vika on siis miehen siittiöissä, minulla kaikki kunnossa. Nyt ongelmana on, että mies ei ymmärrä alkuunkaan minkälaista tämä hoidoissa ramppaaminen on minulle. Hänen kun ei tarvitse kuin ruikkia purkkiin sopivalla hetkellä. Minä joudun ramppaamaan lääkärissä huomattavan usein ja matka töistä sinne kestää 1,5 tuntia, joten yhteen reissuun menee aina melko kauan ja joudun töissä selittelemään mihin olen menossa ja tekemään sitten tunteja takaisin. Hoidot ovat stressaavia jo ilman mitään hankaluuksia töissä. Mieheni kuvittelee että minä pääsen tuosta vaan lähtemään töistä ja että ei ole muka mitenkään vaivalloista ajaa joka viikko vieteiseen kaupunkiin lääkäriin. Hän ei ymmärrä eikä arvosta ollenkaan sitä mitä minä teen sen vuoksi että hän saisi biologisen lapsen, minä kun voisin sen kyllä saada jonkun muun kanssa paljon helpommallakin mutta hän ei. Voisinhan minä laittaa hänet vaihtoon ja tehdä lapset jonkun muun kanssa. Tilanne tuntuu epäreilulle, koska vika on miehessä, mutta hän pääsee aivan liian helpolla verrattuna minun vastuuseen asiassa. Anteeksi epäselvä sepostus, pakko johonkin avautua.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tajua tässä kohtaa tuon enempää luuletko, että hän ymmärtää isyydestä yhtään sen paremmin. Sinä jäät lapsen kanssa kotiin ja siellä olet siihen asti, että lapsi menee kouluun. Mies tekee töitä, kartuttaa eläkettä, säästöjä jne.

Mies vaihtoon. Perhe järkevän ihmisen kanssa.

Vierailija
2/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel, muistathan sitten pitää mies ikuisessa kiitollisuudenvelassa, jos suinkin onnistut hänelle jälkeläisen tuottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä se sika! Mikä hel*veti pakko tänne on aina tulla ulisemaan, kun miehen käytös ei miellytä?

Ota ero ja täytä itsesi jonkun muun sankarin siemenillä. Kaikki voittavat siinä tilanteessa, etenkin nykyinen miehesi.

Vierailija
4/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti saisi edes stondista, jos tietäisin että riskinä on lisääntyminen jonkun nettipalstoilla ulisevan naisen kanssa.

T:mies

Vierailija
5/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä haluaa lapsia ja selvästi heistä pitää, se ei ole ongelma, etteikö hänestä tulisi hyvä isä. Se on ongelma, että emme voi saada lapsia normaalilla tavalla ja koska miehen osuus hoidoissa on niin pieni, hän ei ymmärrä että minun osuuteni on todellakin ihan eri kuin luomulapsen yrityksessä. Eikä hän ymmärrä että se on tavallaan hänen vikansa että minä joudun kaikkiin niihin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin. En minä tietenkään häntä syytä, mutta varmasti olisi minulle paljon helpompaa hoidoissa käydä jos vika olisi minusda itsessäni. Nyt tuntuu että uhraan kaiken mieheni vuoksi ja hän ei sitä silti osaa arvostaa, vaikka väittääkin että ymmärtää ja arvostaa. Kuitenkin hänen puheistaan välillä paistaa läpi että ei hänellä ole aavistustakaan mitä minä käyn läpi.

Vierailija
6/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti saisi edes stondista, jos tietäisin että riskinä on lisääntyminen jonkun nettipalstoilla ulisevan naisen kanssa.

T:mies

Älä välitä, ei nettipalstoilla uliseva mies saa stondista muutenkaan.

Vierailija
7/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta työnantajalle ei tarvitse kertoa mihin olet menossa, tai missä käyt. Riittää, että kerrot meneväsi lääkäriin. Lapsettomuushoidoissa saa aina tarvittaessa lääkärintodistuksen ilman diagnoosia.

Vierailija
8/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ensimmäinen vastaaja. Miehen ymmärtämättömyys tuppaa vain lisääntymään, kun vauva syntyy. Pian huomaat olevasi yksin vastuussa yövalvomisista, syötöistä, neuvolakäynneistä, nukutuksista, pyykkäämisestä ja kaikesta muustakin kodinhoitoon ja lastenhoitoon liittyvästä.

Vierailija
9/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä haluaa lapsia ja selvästi heistä pitää, se ei ole ongelma, etteikö hänestä tulisi hyvä isä. Se on ongelma, että emme voi saada lapsia normaalilla tavalla ja koska miehen osuus hoidoissa on niin pieni, hän ei ymmärrä että minun osuuteni on todellakin ihan eri kuin luomulapsen yrityksessä. Eikä hän ymmärrä että se on tavallaan hänen vikansa että minä joudun kaikkiin niihin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin. En minä tietenkään häntä syytä, mutta varmasti olisi minulle paljon helpompaa hoidoissa käydä jos vika olisi minusda itsessäni. Nyt tuntuu että uhraan kaiken mieheni vuoksi ja hän ei sitä silti osaa arvostaa, vaikka väittääkin että ymmärtää ja arvostaa. Kuitenkin hänen puheistaan välillä paistaa läpi että ei hänellä ole aavistustakaan mitä minä käyn läpi.

”En minä tietenkään häntä syytä”

Huoh. Luepa nämä omat kirjoituksesi ihan ajatuksen kanssa, ja mieti uudelleen.

Vierailija
10/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, ja selitä miltä sinusta tuntuu ja että hoidot ovat sinulle raskaita. Älä puhu syyttävään sävyyn vaan kerro vaan että olet väsynyt ja tilanne on se että prosessi on uuvuttava. Että toivoisit hellyyttä ja ymmärtämystä asiassa. Mieshän ei voi asialle sinänsä mitään eikä se ole hänen vikansa millään lailla.

Vierailija
11/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel, muistathan sitten pitää mies ikuisessa kiitollisuudenvelassa, jos suinkin onnistut hänelle jälkeläisen tuottamaan.

Ei mies ole minulle missään kiitollisuudenvelass. Kaipaisin vain tasapuolista panostusta yhteisiin asioihin

Vierailija
12/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset helpommalla, kun teet ovulaation aikaan tyttöjen reissun.

Vierailija
13/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle, ja selitä miltä sinusta tuntuu ja että hoidot ovat sinulle raskaita. Älä puhu syyttävään sävyyn vaan kerro vaan että olet väsynyt ja tilanne on se että prosessi on uuvuttava. Että toivoisit hellyyttä ja ymmärtämystä asiassa. Mieshän ei voi asialle sinänsä mitään eikä se ole hänen vikansa millään lailla.

Asioista on kyllä puhuttu moneen kertaan. Aina hän väittää että ymmärtää ja on tukena, mutta missään se ei kuitenkaan näy. Tietenkään mies ei itsekään voi siittiöilleen mitään enkö minä voi häntä siitä syyttää. Haluaisin vain että hänkin panostaisi yhteisiin asioihin yhtä paljon kuin minä

Vierailija
14/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot ovat sen verran raskaita, sekä henkisesti että fyysisesti, että kyllä siinä mies saa ja pitää olla täysillä mukana tukemassa naista. Johan tuommoinen käytös mieheltä vaikuttaa lopputulokseenkin.

Itse, kun olin vastaavassa myllyssä, sain kaiken mahdollisen tuen mieheltä. Ihminen ei ole mikään kone vaan kaikki vaikkuttaa kaikkeen, eikä negatiivisessa olotilassa mennä lapsettomuushoitoihin.

En tiedä ikäänne, mutta olisiko mies vielä keskenkasvuinen?

Vierailija
15/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuushoidot ovat sen verran raskaita, sekä henkisesti että fyysisesti, että kyllä siinä mies saa ja pitää olla täysillä mukana tukemassa naista. Johan tuommoinen käytös mieheltä vaikuttaa lopputulokseenkin.

Itse, kun olin vastaavassa myllyssä, sain kaiken mahdollisen tuen mieheltä. Ihminen ei ole mikään kone vaan kaikki vaikkuttaa kaikkeen, eikä negatiivisessa olotilassa mennä lapsettomuushoitoihin.

En tiedä ikäänne, mutta olisiko mies vielä keskenkasvuinen?

En uko että tämä meidän tilanne nyt ihan niin paha on, että vaikuttaa lopputulokseen. Edelliseen hoitoon menimme ihan samassa olotilassa. Saimme aikaan yhden keskenmenon. Sitä tuskin kukaan käytökseellään aiheutti. Mies ei ole keskenkasvuinen ainankaan ikänsä puolesta.

Vierailija
16/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ramppaamaan? Kuka pakottaa?

Lopeta ramppaaminen ja asia on sillä selvä

Vierailija
17/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläni on huonot siittiöt. Silti onneksi tultiin luomusti raskaaksi kun 2v yritettiin.

Vierailija
18/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta siitä, että lapsettomuushoidot ovat todella rankkoja henkisesti. Siinä tarvitsee tukea puolisolta. Eli vaikka aloitus kuulostaa jonkun mielestä pikkuasiasta valittamiselta, niin kyse on isoista ongelmista. Olen köynyt itse läpi viisi koeputkihedelmöitystä ja ne olivat elämäni vaikeinta aikaa. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan niitä ilman ymärrystä ja tukea puolisolta.

Vierailija
19/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettista häneltä odotat? Mitä miehen pitäisi tehdä, jotta olisit tyytyväinen?

Vierailija
20/55 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otatte spermapankista siittiöitä ja sillä selvä. Et tarvitse mitään hormonihoitoja ja ette periytä lapselle miehen lapsettomuutta.