Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin näistä paikoista matkustaisit mieluiten?

Vierailija
04.01.2019 |

1. Barcelona
2. Lontoo
3. Praha
4. Budabest
5. Rooma

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Barcelona

2. Lontoo

3. Praha

4. Budabest

5. Rooma

Rooma tietenkin. Käynyt 4 kertaa. Prahassa kerta riitti. Lontoo ja Barcelona näkemättä mutta aikomus on käydä.

Vierailija
42/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mitkään noista ei kiinnosta. Liikaa turismia ja epäilisin että kalliita kaupunkilomakohteita, jossa on vaikeaa saada "autenttista" kontaktia paikallisiin. 

Missä suurkaupungissa koet saavasi autenttista kontaktia paikallisiin?

En missään. Siksi suosinkin pienempiä paikkakuntia, ja sellaisia jotka eivät ole kovin turisteilla pilattuja. 

Noissa on vaan niin paljon nähtävää että turistit ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä ehdottomasti Lontooseen. Monipuolisin ja kielen suhteen myös vaivattomin kohde. Ihmisiä, aktiviteetteja ja kokemuksia löytyy varmasti joka lähtöön.

Jaetulla kakkossijalla Praha ja Budapest. Itäisen Keski-Euroopan kaupungit tuntuvat monesti persoonallisemmilta kuin läntiset vastineensa. Ensiksi mainitussa saa myös hyvää olutta :P

Barcelonasta ja Roomasta en tiedä. Kohteena Barcelona viehättäisi enemmän mutta se on nykyään ilmeisesti varsin turistikielteinen kaupunki. Valitsisin sen siitä huolimatta. Italia ylipäätään ei kiehdo, joten Rooma jääkööt jumbosijalle.

Tl;dr:

1. Lontoo

2. Praha

2. Budapest

4. Barcelona

5. Rooma

Jos kiehtoo historia niin Rooma ja Firenze aivan mahtavia. Italissa on Napoli. Sinne tie vie kun deuraavan kerran Italiaan Rooman kautta. Venetsia.capri.Pisa. Siena. Milano. Riittää nähtävää. Ai ai.

44/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomassa olen käynyt jo kolme (3) kertaa

Parcelonassa on liikaa turisteja, en menisi.

Prahassa olen ollut, se on kerralla nähty.

Budapestiin, ja erityisesti niihin ulkokylpylöihin voisin mennä kesällä, puolison kanssa. Exän kanssa oltiin aikanaan ja tykättiin kovasti.

Lontooseen voisin mennä esim. sukulaisten kanssa. Kävisin ainakin teatterissa ja vähän pienemmissä museoissa, mutta jättäisin isoimmat jonotuskohteet väliin. Puolison kanssa en välttämättä menisi, en usko että hän viihtyisi.

Vierailija
45/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Barcelona

2. Lontoo

3. Praha

4. Budabest

5. Rooma

6. En mihinkään

Vierailija
46/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa Lontoo, Barcelona, Rooma, Berliini ja Pariisi on suurkaupunkeja. Metrolla kulkemiseen pitää varata aikaa, on ruuhkaa ja keskustahotellit on kalliita. Praha ja Budapest (jossa on kivoja kylpylöitä) voi ajella raitiovaunulla, ne on vähän pienempiä ja helpommin hahmotettavia. Ostoskeskukset on kaikkialla samantapaisia. Museoista ja taidenäyttelyistä saa enemmän henkistä evästä. Kannattaa myös lukea kohteista ennakkoon.

Jos haluat vain ryypätä, bailata ja olla hankala turisti-ihminen, kannattaa jäädä Suomeen ja lähipubiin.

Vierailija
47/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa noissa olen käynyt, Barcelonassa asunut ja Lontoossa asun nyt. Minä matkustaisin Roomaan, rakastan sitä kaupunkia ja Italiaa muutenkin. 

Vierailija
48/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mitkään noista ei kiinnosta. Liikaa turismia ja epäilisin että kalliita kaupunkilomakohteita, jossa on vaikeaa saada "autenttista" kontaktia paikallisiin. 

Siellä löytyy halpojakin hotelleja/hosteleita jne mihin päänsä kallistaa. Terminin lähellä halpoja ruokapaikkoja. Roomassa todella paljon nähtävää .

Vierailija
49/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Missä suurkaupungissa koet saavasi autenttista kontaktia paikallisiin?

En missään. Siksi suosinkin pienempiä paikkakuntia, ja sellaisia jotka eivät ole kovin turisteilla pilattuja. 

Noissa on vaan niin paljon nähtävää että turistit ei haittaa.

Mulle nähtävyyksiä ovat auringonlasku vuoristossa, kirppujansa rapsutteleva kulkukoira, joenrannassa leikkivät lapset ja joessa pyykkäävät naiset. Kahvilan uurrekasvoinen vanha mies tai se ystävällinen tarjoilija, joka utelee mistä olen kotoisin. Paikallinen ruokakauppa, jonka omistaja yrittää opettaa minulle kieltä, kun nuuskuttelen tuoreita leipiä, tai mausteinen ja vilkas souk, josta voi löytää aarteita. Jäätelöautoa juosten seuraavat resuiset lapset, jotka riemastuvat kun ostan heillekin muutaman kymmenen sentin tötteröt. 

Jos haluan nähdä Eiffel- tai Pisan tornin, googletan kuvat netistä. 

Vierailija
50/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona. Ei kyllä kiinnosta mikään noista mutta jos ilmasiks pääsisin niin Barcelona sitten.

Vierailija
51/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaikissa. Rooma on iso hälyinen, Barcelonassa en koe mitään -olen antanut kaupungille monta mahdollisuutta. Lontoosta en vain pitänyt. Eli Praha -rento ja iloinen.

Lempikaupunkejani ei listassa ole. -Mut niitä ei kysytty.

Vierailija
52/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään noista vaan Funchaliin.

Vierailija
53/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barcelona. Ei kyllä kiinnosta mikään noista mutta jos ilmasiks pääsisin niin Barcelona sitten.

Barcelonassahan vihataan nykyisin turisteja.

Vierailija
54/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa olen käynyt, noista varmaan Lontoo ja Budapest. Prahakin ihan kiva ja edullinen syödä ja juoda! Barcelona ja Rooma jostain syystä tuntuivat hyvin mitäänsanomattomilta.

Vierailija
55/55 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoo on paikka, jonne on kiva mennä aina uudestaan. jatkuvasti uutta mielenkiintoista tsekattavaa, näyttelyt, teatteri, kaupat jne. 

Roomassa en ole varsinaisesti käynyt, ajanut vain kehätietä ohi muutamat kerrat joten pitäisi varmaan joskus siellä piipahtaa.

Tykkään Barcelonasta ja erityisesti rakastan Gaudia, mutta haluan antaa barcelonalaisten olla rauhassa kun heitä turistit niin kovin rasittaa.  

Minä en huomannut mitään vihamielisyyttä pari vuotta sitten, olisiko että "tietytyyppiset" turistit herättävät enemmän närää?

Vai johtuisiko siitä, että olet ollut siellä turistialueella (mitä suurin osa kaupungista on)? Jos koittaa mennä syrjempään, sinne missä alkuperäiset asuvat, niin huomaa kyllä selkeän eron. Barcelona, Venetsia ja Dubrovnik ovat ne kohteet, joihin turisteja ei enää toivota, koska ovat pilanneet lähes kaiken alkuperäisestä väestöstä lähtien. Itse en kehtaisi lähteä paikkaan mihin en ole tervetullut.

Ja Reykjavik, valitettavasti, vaikka turismista maa sinänsä onkin tosi paljon hyötynyt. Mutt liika on liikaa...