Mihin näistä paikoista matkustaisit mieluiten?
1. Barcelona
2. Lontoo
3. Praha
4. Budabest
5. Rooma
Kommentit (55)
Riippuu tarkoituksesta ja ajankohdasta. Minun preferenssini juuri nyt ehkä barcelona. keväällä/alkukesästä praha tai rooma. Budapest ja lontoo ovat sellaisia että en nyt niin kovasti tunne vetoa mennä.
Kaikissa noissa olen käynyt, Budapestissa kahteen kertaan ja Lontoossa varmaan lähemmäs kymmenen kertaa, mutta Prahaan haluaisin vielä palata. Roomassa olisi vielä vaikka kuinka paljon nähtävää, mutta se on hälyinen kaupunki enkä usko ihan välittömästi sinne palaavani. Barcelona ei tehnyt oikein minkäänlaista vaikutusta.
Olen käyntyt itse siellä Budapestissä jo kolme kertaa, samoin kerran Barcelonssa, Lontoossa neljä kertaa ja kerran Roomassa. Eli nyt lukitsen Barcelonan.
Barcelona, koska kaikissa noissa muissa ole käynyt. Ihania paikkoja kyllä kaikki, erityisesti Lontooseen tunnen suurta vetoa ja sinnekin aion mennä uudelleen mahdollisimman pian.
Olen lähdössä Barceloonaan kuun lopussa, Toukokuussa Lontooseen. Molemmissa käyty jo.
Muuten menisin mieluiten Budapestiin, mutta Unkarin poliittisen tilanteen takia en sinne halua.
Varmaan menisin sitten Prahaan.
Nuo muut eivät kiinnosta.
Praha ja Budapest on noista nyt kiinnostavimpia, mutta mutta Praha taitaa olla myös kalleimpia, Lontoon hinnoissa.
Roomassakin voisin käydä.
Paras olisi ehkä joku vähän pienempi eurooppalainen kaupunki.
Kaikissa noista käyneenä valitsisin Prahan. Tunnelmaltaan minulle sopivin.
En tykkää käydä lomalla isoissa kaupungeissa, mutta Prahaa on sen verran moni kehunut, että siellä vois jopa käydä.
Prahaan koska en ole siellä vielä käynyt. Muista valitsisin Rooman.
Roomaan olen lentämässä tänä keväänä, mutta en aio jäädä sinne, vaan jatkan siitä autolla eteenpäin.
Lontoo kiehtoisi näistä eniten. Prahassa olen käynyt, siitä en erityisemmin välittänyt. Keväällä ennen kauheinta ryysistä se voisi olla mukava. Pidin kyllä lähiseudusta. Se oli rumankaunista. Ja ainakin toissa kesänä siellä oli vielä todella halpaa.
En pidä kaupunkilomista, vaan valitsen mieluummin aktiiviloman. En siis matkusta noista mihinkään. Barcelonaan en varsinkaan mene koska katalaanit vihaavat turisteja, enkä itäblokin maihin.
Valitsisin Barcelonan, Gaudin työt on niin upeita ja yöelämä hyvä. Myös rantaa ja shoppausmahdollisuuksia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
En pidä kaupunkilomista, vaan valitsen mieluummin aktiiviloman. En siis matkusta noista mihinkään. Barcelonaan en varsinkaan mene koska katalaanit vihaavat turisteja, enkä itäblokin maihin.
Kerro, mitä tämä tarkoittaa :) Aivan kuin kaupunkilomalla olisi joku kaava, jota ei voi rikkoa. Toki luontoa nyt ei monissa kaupungeissa ole.
Menisin joko Roomaan tai Barcelonaan, koska en ole käynyt niissä. Prahassakaan en ole käynyt, se jäisi kolmosvaihtoehdoksi. Lontoo ja Budapest eivät ole huonoja vaihtoehtoja nekään. Riippuu ihan mitä haluaa.
Näistä ehdottomasti Lontooseen. Monipuolisin ja kielen suhteen myös vaivattomin kohde. Ihmisiä, aktiviteetteja ja kokemuksia löytyy varmasti joka lähtöön.
Jaetulla kakkossijalla Praha ja Budapest. Itäisen Keski-Euroopan kaupungit tuntuvat monesti persoonallisemmilta kuin läntiset vastineensa. Ensiksi mainitussa saa myös hyvää olutta :P
Barcelonasta ja Roomasta en tiedä. Kohteena Barcelona viehättäisi enemmän mutta se on nykyään ilmeisesti varsin turistikielteinen kaupunki. Valitsisin sen siitä huolimatta. Italia ylipäätään ei kiehdo, joten Rooma jääkööt jumbosijalle.
Tl;dr:
1. Lontoo
2. Praha
2. Budapest
4. Barcelona
5. Rooma
Budapestissa en ole koskaan käynyt, muissa useampaankin kertaan, joten sinne varmaan sitten.
Se on ...pest.