Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli sitten iski elämääni. 3kk ja en ole saanut uutta työtä, unet menivät ja itken.

Vierailija
03.01.2019 |

Nyt lähtee pois 4.65%, just sen verran mikä mahdollistaa että saan bussilipun. Entistä enemmän syrjäytyy.

Minkä sille voi kun olen aikuisten oikeasti aamusta iltaan ollut aktiivinen. Haaveilen työelämästä ja haluan uran. Haastatteiluihin pääsen mutta useasti jäänyt top 5ssa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun tuo Aktiivimalli tuli voimaan, minä olin silloin kuntouttavassa työtoiminnassa. Sen jälkeen puoli vuotta palkkatuella töissä. Nyt olen taas kuntouttavassa työtoiminnassa helmikuun puoleenväliin, jonka jälkeen minulle on jo luvattu palkkatuella töitä samassa paikassa kahden kuukauden ajan ja sitten kun se on päättynyt, yritän saada vielä kuntouttavaa työtoimintaa kolmeksi kuukaudeksi. Kyllä tämä touhu on kuin jotain "viivytystaistelua". Vielä olen onnistunut tuon 4,65%:n leikkauksen välttämään... vielä...

Lykkyä tykö, aina täytyy vaan uskoa huomiseen!

Itsellä sama kaari, työkokeiluja ja kurssuja. Silti 4.65% vähennetty joka kerta kolmen kuukauden välein. Olet todella onnekas.

Ei voi olla että sulla olisi "sama kaari" jos olet palkkatöissä (vaikka palkkatuella) muutaman päivän kolmen kuukauden sisällä tai vähintään viisi päivää kuntouttavassa, sulta ei seuraavan 3kk aikana alenneta tukea. Jos on puoli vuotta palkkatuella töissä eli normaalissa työsuhteessa, niin sen jälkeen alkaa uusi kolmen kuukauden tarkastelujakso ja jos sen aikana olet sen viisi päivää kuntouttavassa niin täytät aktiivimallin ehdon.

Vierailija
62/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Jos olisin vastaavassa tilanteessa enkä saisi parempia töitä / löytäisi sopivaa kurssia, sopisin kahden naapurin kanssa, että tekisin kummallekin siivous/puutarhanhoito/lastenhoito tms. hommia 3 tuntia kuukaudessa kympin tuntipalkalla. Tämä jo riittää täyttämään aktiivimallin ehdot .

Riittääkö? Eikö heidän tarvitse maksaa mitään työnantajamaksuja tms.? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kepistä ellei työ maistu :) T:Hallitus

Vierailija
64/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei koko aktiivimalli kiinnosta p'skaakaan. Kirjoittelin työkkärin sivuilla jonkun pakollisen "suunnitelman" ihan kieli poskessa, siis tyyliin "Saan pian töitä koska... olen niin mainio"/ "Minulla on riittävästi kokemusta... kaikesta, paitsi autojen pöllimisestä".

Yhden pakollisen tunnin "kurssin" kävin myös, keskityin piilovittuiluun ja puhelimeni räpläämiseen.

Ilmoitin myös toiveduunipaikkani olevan Kiteen kunnanjohtaja. En edes tiedä, vähennettiinkö multa jotain pikku hiluja vai ei, ei kiinnosta.

Oltuani 5kk työtön päätin, etten jaksa enää lorvia, hain töitä ja aloitin seuraavalla viikolla. 

Tuommosen takia kannata yöuniaan menettää.

Pitäiskö meidän kunnollisten hakijoidenkin vajota noin alas kun tuolla tavalla kerran työllistyy? Hävyttömimmät saa paikat, ei pätevimmät. Pääasia että osaa erottua edukseen haastattelussa, osaamisella ei mitään merkitystä eikä näköjään ainakaan käytöstavoilla :D

Vierailija
65/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Jos olisin vastaavassa tilanteessa enkä saisi parempia töitä / löytäisi sopivaa kurssia, sopisin kahden naapurin kanssa, että tekisin kummallekin siivous/puutarhanhoito/lastenhoito tms. hommia 3 tuntia kuukaudessa kympin tuntipalkalla. Tämä jo riittää täyttämään aktiivimallin ehdot .

Yhteensä 18 tuntia kolmen kuukauden aikana riittää. Jos kuukauden aikana yhden työnantajan yhdelle työntekijälle maksama palkka on tarpeeksi pieni, mitään työnantajamaksuja ei tule maksettavaksi. Esim. eläkemaksuissa alaraja on noin 59 eur / kk, ja muissa maksuissa (sotu ym.) korkeampi.

Vierailija
66/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kepistä ellei työ maistu :) T:Hallitus

Toimiiko myös toisin päin? Jos ei hallitukselle työt maistu, saako kansa tulla pieksämään kepillä?

Vierailija
67/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen työn pitänyt olla oikeaa työtä oikealle työnantajalle ja palkankin TESin mukainen?

Vierailija
68/71 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen työn pitänyt olla oikeaa työtä oikealle työnantajalle ja palkankin TESin mukainen?

Kuvitteletko, että yksityishenkilö (naapuri) ei voi toimia oikeana työnantajana? Ei siihen mitään yritystunnusta tai minimituntimäärää vaadita. Kyllä minäkin olen ihan oikea työnantaja, jos palkkaan MLL:n lastenhoitajan tai naapurin rouvan / herran hoitamaan lapsiani kolmeksi tunniksi jonain iltana.

Ja 10 euroa riittää ihan varmasti tuntipalkaksi mainituista hommista (tarkoitan siis aktiivimallin kannalta).

Vierailija
69/71 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli tänään käsittelyssä.

Muistakaa tämä kun äänestätte!!!!

Vierailija
70/71 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos haluat aktivoitua ja olla saamatta 30,89 euroa (sen 32,40 sijaan) /pv miinus verot niin sitten voit esim. osallistua netin kautta erilaisiin TE-toimiston järjestämiin webinaareihin ja sillä saada tarvittavat aktiivisuusajat.

Näitä TE-toimiston webinaareja minäkin hyödynsin, kun olin työttömänä vuosi sitten. Viisi webinaaria kolmen kuukauden aikana. Osa oli aiheeltaan ihan kiinnostavia, osa minulle täysin turhia (en esim. ollut kiinnostunut yrittäjyydestä, mutta osallistuin aihetta käsittelevään webinaariin). Ja eihän niitä webinaareja tarvitse edes kuunnella, kunhan vaan loggautuu alussa sisään. Sitten yksityiskohtaiset linkit päivärahan maksajalle (mulla oli kassa), niin leikkuri on vältetty. Taatusti helpompaa kuin istua viikko jollain kurssilla.

Ja eikös nyt kelpaa aktiivisuudeksi myös ammattiliittojen vastaavat webinaarit?

Nämä onkin mulle ihan uusi juttu. Katsoin te-palvelujen sivuilta noita. Saako osallistua minkä tahansa maakunnan te-keskuksen webinaareihin? Ja nämä käyvät siis aktiivisuusehdon täyttämiseenkö???

Käyvät aktiivisuuden täyttämiseksi. Viisi webinaaria kolmen kuukauden aikana riittää. Maininta osallistumisesta työttömyysajan ilmoitukseen, itse olen vielä laittanut liitteeksi sähköpostin, jonka saa osallistumisen jälkeen. Samaan webinaariin saa osallistua myös useita kertoja.

Liittojen webinaarit kelpaavat 1.4. alkaen.

Käsittääkseni pitää olla oman te-toimiston webinaari, koska kyseessä te-toimiston ostama palvelu.

Vierailija
71/71 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on parikymppiä pois kokonaistukisummasta. Ei ole itselläni ainakaan tuntunut missään. 

Ihmishirviöillä ei yleensäkään mikään tunnu missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi