Aktiivimalli sitten iski elämääni. 3kk ja en ole saanut uutta työtä, unet menivät ja itken.
Nyt lähtee pois 4.65%, just sen verran mikä mahdollistaa että saan bussilipun. Entistä enemmän syrjäytyy.
Minkä sille voi kun olen aikuisten oikeasti aamusta iltaan ollut aktiivinen. Haaveilen työelämästä ja haluan uran. Haastatteiluihin pääsen mutta useasti jäänyt top 5ssa.
Kommentit (71)
Ja toivottavasti osaatte olla äänestämättä sitä kokoomusta ja keskustaa
Kertokaa nyt ketä kannattaa äänestää keväällä?
Sairastuin syöpään, sain yt-neuvotteluissa potkut ja olin pitkään pois työstä. Olen yli 50, en löydä uutta työpaikkaa ja aktiivimalli leikkaa pienistä tuloistani 4,65 prosenttia. Olen heikossa kunnossa syöpähoitojen jälkeen, joten minusta ei ole fyysisiin töihin.
Ikävää, että paranin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussilippua ei ole on fillari mutta nyt kun samalla vuokra nousi ja aktiivimalli vie osan niin sossusta/kelalta on haettava, joka kuukausi toimeentuloa mitähän tämä aktiivi leikki oikein maksaa, kysyn vaan?
Samalla haen duunia muttei ole natsannut vielä. Ihme leikki että tässä aktiivimallissa olisi muka joku järki kun joutuu samoja roposia ruokaa varten hakea kahteen kertaan kuukaudessa.
Ja cv:ssä on kaksikymmenta pätkätyötä. Tämä on automaattirangaistus Suomen kansalaiselle, jolla ei ole vakituista työtä. Joo, kaikkihan nauttivat vain vapaudestaan. En aio lisääntyä, sen verran olen jo huomannut millä arvopohjalla ihmiskunta lepää.
Mua ei koko aktiivimalli kiinnosta p'skaakaan. Kirjoittelin työkkärin sivuilla jonkun pakollisen "suunnitelman" ihan kieli poskessa, siis tyyliin "Saan pian töitä koska... olen niin mainio"/ "Minulla on riittävästi kokemusta... kaikesta, paitsi autojen pöllimisestä".
Yhden pakollisen tunnin "kurssin" kävin myös, keskityin piilovittuiluun ja puhelimeni räpläämiseen.
Ilmoitin myös toiveduunipaikkani olevan Kiteen kunnanjohtaja. En edes tiedä, vähennettiinkö multa jotain pikku hiluja vai ei, ei kiinnosta.
Oltuani 5kk työtön päätin, etten jaksa enää lorvia, hain töitä ja aloitin seuraavalla viikolla.
Tuommosen takia kannata yöuniaan menettää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei koko aktiivimalli kiinnosta p'skaakaan. Kirjoittelin työkkärin sivuilla jonkun pakollisen "suunnitelman" ihan kieli poskessa, siis tyyliin "Saan pian töitä koska... olen niin mainio"/ "Minulla on riittävästi kokemusta... kaikesta, paitsi autojen pöllimisestä".
Yhden pakollisen tunnin "kurssin" kävin myös, keskityin piilovittuiluun ja puhelimeni räpläämiseen.
Ilmoitin myös toiveduunipaikkani olevan Kiteen kunnanjohtaja. En edes tiedä, vähennettiinkö multa jotain pikku hiluja vai ei, ei kiinnosta.
Oltuani 5kk työtön päätin, etten jaksa enää lorvia, hain töitä ja aloitin seuraavalla viikolla.
Sankarimme, oletteko te jo täysi-ikäinen? Ei uskoisi.
Höps, kyllä se päivä paistaa vielä sinullekin. Älä ota tuota aktiivimallia itseesi, se on sydämettömien idioottien aikaansaannos eikä ole syytäsi ettet ole saanut töitä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias. Enkä ole ikinä ollut työtön, jos en ole itse niin halunnut. Tein pitkän uran yhdessä ammatissa, kyllästyin ja huomasin saman kuin tuon edempänä kirjoittanut mies; tienaan sen verran, että tuet pysyy lähes samana, töitä on löytynyt _aina_. Miksi kerryttäisin omaisuutta, mitä en tarvitse, tai maksaisin taas veroja sarjassa veroprosentti 38, niinkuin ennen? Paskat. Tämä maa ei anna minulle mitään, joten minunkaan ei tarvitse.
Pusuja sinulle ;)
Eikö tuo ole sen verran pikkuraha (bussilipun verran?), että voisit sen kompensoida keräämällä pulloja tai myymällä jotain tarpeetonta? Suosittelen kyllä keräämään ylimäärästä sen verran, että saat ostettua polkupyörän. Se helpottaa kummasti!
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähtee pois 4.65%, just sen verran mikä mahdollistaa että saan bussilipun. Entistä enemmän syrjäytyy.
Minkä sille voi kun olen aikuisten oikeasti aamusta iltaan ollut aktiivinen. Haaveilen työelämästä ja haluan uran. Haastatteiluihin pääsen mutta useasti jäänyt top 5ssa.
Kyllä te siellä SDP:n puoluetoimistossa osaatte runollisesti tehdä näitä avauksia tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias. Enkä ole ikinä ollut työtön, jos en ole itse niin halunnut. Tein pitkän uran yhdessä ammatissa, kyllästyin ja huomasin saman kuin tuon edempänä kirjoittanut mies; tienaan sen verran, että tuet pysyy lähes samana, töitä on löytynyt _aina_. Miksi kerryttäisin omaisuutta, mitä en tarvitse, tai maksaisin taas veroja sarjassa veroprosentti 38, niinkuin ennen? Paskat. Tämä maa ei anna minulle mitään, joten minunkaan ei tarvitse.
Pusuja sinulle ;)
Sääli jos muka on 37 mutta käyttäytyy kuin 18vee teini, brassaillessaan omalla ylivertaisuudellaan, sekä ylimielisessä suhtautumisessa Suomeen maana, jolta et ole saanut mitään ja siksi sinulla on oikeus haistattaa pskaa kaikille joille vain haluat, olethan kovin sankarillinen sekä vahva. Suhtautumisesi myös muihin ihmisiin on törkeä ja kirjoittavien ihmisten ongelmiin aktviimallia kohtaan, esität muiden valittavan turhasta koska sinä määräät niin että turhaa se on, saithan sinäkin töitä. Kokoomus taitaa olla tuttu sinulle. Luusereita kuulukin rangaista ja mitä välii, eix nih. Älä turhaan vastaa sinulla ei ole mitään millä voisit osoittaa olevasi minkään arvoinen.
Soittakaa TE-toimiston Uraohjaukseen ma tai to klo 12-16, niin pääsette puhumaan psykologin kanssa työnhaustanne. Puhelin 0295 020 720. Seuraavilla kerroilla psykologi soittaa teille. Keskustelu lasketaan koulutukseksi, joten teiltä ei veloiteta 4,65 prosenttia.
Toimin noin, kun tilanne oli omalla kohdallani. Ihmettelen, ettei työvoimavirkailija ehdottanut kyseistä ratkaisua. Huomasin tiedot psykologin kanssa keskustelemisesta TE-toimiston sivulla ja soitin. Kuulin vasta puhelun aikana, että keskustelut lasketaan koulutukseksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te siellä SDP:n puoluetoimistossa osaatte runollisesti tehdä näitä avauksia tänne.
Niin. Minäkin pyysin itselleni syövän ja nimenomaan SDP:ltä. Kuvittelin, että kyse oli perimästä.
Olen Vuokrafirmassa ja aina on ollut(ala horeca) keikkaa aktiivimallin kertymiseen. Viime pätkä oli vaikea, kun ei ollut niitä keikkoja, kauppa joita halusin ja tarjottiin vain tiskarin töitä. Ravintola-alalla tiskarin on hierarkian alin ja muut kollegat ovat ylempänä. En ottanut, koska se on iilimato-hommaa.
Tsemppiä. Mulle meinas käydä sama. Onneksi parhaan kaverini firmasta just sairastui ihminen influenssaan silloin ja kaveri otti mut tekeen sijaisuuden ja täyttyi se aika, mikä pitää olla töissä.
Tää on ihan perseestä. Mäkin haen työtä, käyn haastatteluissa ja jään ilman paikkaa. Mulla on useampi fyysinen sairaus joten ne paikat mihin realistisesti voisin ajatella pääseväni on rajalliset. Mulla on kuulovamma, ms-tauti ja epilepsia. Etsipä siinä sitten töitä. Koulutuskin on alalle, jota en voi näiden juttujen vuoksi tehdä, koska se on turvallisuusriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pusuja sinulle ;)
Saatoin hyvinkin ajatella samalla tavalla ollessani vastaavassa iässä ja tehdessäni duunia, jota halusin. Nyt 20 vuotta jälkeenpäin on mieleni muuttunut, kun joudun joka päivä taistelemaan hankkiakseni lapsille leivän pöytään, pitääkseni rakentamani talon ja vielä lämmittämäänkin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen Vuokrafirmassa ja aina on ollut(ala horeca) keikkaa aktiivimallin kertymiseen. Viime pätkä oli vaikea, kun ei ollut niitä keikkoja, kauppa joita halusin ja tarjottiin vain tiskarin töitä. Ravintola-alalla tiskarin on hierarkian alin ja muut kollegat ovat ylempänä. En ottanut, koska se on iilimato-hommaa.
Noin sitä kehitetään ongelmia oman päänsä sisällä ja kärsitään niistä yksin. Ketään ei sinun kuviteltu hierarkiasi keikkatyössä kiinnosta, eikä satunnainen työnimike määritä sinua ihmisenä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Soittakaa TE-toimiston Uraohjaukseen ma tai to klo 12-16, niin pääsette puhumaan psykologin kanssa työnhaustanne. Puhelin 0295 020 720. Seuraavilla kerroilla psykologi soittaa teille. Keskustelu lasketaan koulutukseksi, joten teiltä ei veloiteta 4,65 prosenttia.
Toimin noin, kun tilanne oli omalla kohdallani. Ihmettelen, ettei työvoimavirkailija ehdottanut kyseistä ratkaisua. Huomasin tiedot psykologin kanssa keskustelemisesta TE-toimiston sivulla ja soitin. Kuulin vasta puhelun aikana, että keskustelut lasketaan koulutukseksi. :)
Mitä sen psykologin kanssa jutellaan?
Eikö tästä tarvitse sopia työkkärissä etukäteen, jotta se katsotaan aktiivisuuden täyttämiseksi? 9eq
Minä en ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Jos olisin vastaavassa tilanteessa enkä saisi parempia töitä / löytäisi sopivaa kurssia, sopisin kahden naapurin kanssa, että tekisin kummallekin siivous/puutarhanhoito/lastenhoito tms. hommia 3 tuntia kuukaudessa kympin tuntipalkalla. Tämä jo riittää täyttämään aktiivimallin ehdot ja toisaalta kertynyt palkka on niin pieni, että se ei vaikuta työttömyys- tai asumistukeen eikä siitä tule työnantajalle maksettavaksi sivukuluja.
Tai siis ymmärrän, että jos on sairauden tai vastaavan takia liian huonossa kunnossa, niin sitten tuo ei onnistu. Mutta tarpeeksi terveitten kohdalta en ymmärrä tuota valitusta.
Mikset mennyt jollekkin 5 päivän atkkurssille tai työkokeiluun, jos kerran olet aktiivinen ja kykenet työntekoon? (Ei siis ole mikään työkyvytön) Sillähän sen ois saanut evättyä.