Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistenhuoneella: Tindermies antoi pakit kun kuuli minun olevan kouluttamaton

Vierailija
03.01.2019 |

"Kerroin tossa äsken mun tindermatchille etten ole käynyt mitään koulua loppuun saakka vaan olen tehnyt senkin edestä töitä ja uraa. No siitäkös hän kovin pettyi kun ensivaikutelma oli kuulemma eri (en tajua kyllä miksi). Hänen silmissään oon siis teoria-aivoton ja sivistymätön eli osaan asioita käytännössä mutta en teoriassa. Ja oon ehkä vähän nolla.
Noh, mikäs teidän mielipiteenne on? Pitääkö kumppanin olla käynyt paljon kouluja ja osata asioita teoriassa? Vai korvaako teille käytännön osaaminen? Ylipäätään vaikka myös kavereiden kesken? Onko opiskelut tärkeitä? Tärkeämpiä kuin työ?
Ootteko te kokeneet että nimenomaan koulujen käyminen on fiksua? Ootteko päässeet pitkälle uralle ilman kouluja? Entä koulujen kanssa? Teetkö nykyään työtä mihin oot ammattiin itsesi lukenut?"

Mitä mieltä olisitte treffikumppanista joka on vain käynyt peruskoulun?

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut yliopistossa pariakin alaa mutta opinnot ovat valitettavasti jääneet kesken. Olen siksi tällä hetkellä töissä hanttihommissa teollisuusalan yrityksessä jossa osalla muista työntekijöistä ei ole edes ammattikoulua käytynä, nuoremmilla esimiehillä taas on yleensä joku tutkinto maakunta-AMK:sta tai vastaavaa. Minulla ei yksinkertaisesti ole tuossa firmassa mitään puhuttavaa kenenkään kanssa.

Jopa firman 4-6 tonnin kuukausipalkkaa nostava "korkeakoulutettu" keskijohto on kiinnostunut lähinnä autoista, lätkästä, remontoinnista ja mainoskanavien viihdeohjelmista. Kun johdon sähköposteja lukee niin isot alkukirjaimet ja välimerkit puuttuvat ja yhdyssanat on kirjoitettu miten sattuu. Sähköpostit on tietysti myös kirjoitettu puhekielellä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen jollekin kraka kaulassa kulkevalle kovapalkkaiselle tyypille selittänyt, mitä on "teologia" kun olen kertonut opiskelleeni teologiaa. Ymmärrän, että peruskoulun kesken jättänyt ja ikänsä siellä tuotantokoneen ääressä viettänyt Jorma-Kalevi ei ehkä tiedä mitä on teologia mutta ettei sitä tiedä tradenomiksi tai logistiikkainsinööriksi valmistunut kolmikymppinen!

Eli aika vaikea minun olisi kuvitella ryhtyväni parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka ei olisi ainakin käynyt kääntymässä yliopistossa. Vaimollani on kaksi alempaa tutkintoa yliopistosta.

M32

Vierailija
162/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

devausta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän ”uraa” pystyy luomaan ilman mitään koulutusta 2010-luvulla?

Softakehitystä, jossa palkat ovat 5000+ e/kk pk-seudulla.

Kaikki ilman tutkintoa IT-alalle päässeet ja siellä menestyneet ihmiset jotka minä tunnen, tulevat kuitenkin akateemisista perheistä joissa yleensä molemmilla vanhemmilla on yliopistotutkinto. Yleensä näiden ihmisten oma "autistisuus" on vain sitä luokkaa, ettei sosiaalisuutta ja mukautuvaisuutta vaativista opinnoista tule mitään. Samalla tavalla vanhoina aikoina oli kaiken maailman "herrasmiestieteilijöitä" jotka olivat sivistyneistötaustaisia mutta formaalin akateemisen uran sijaan lukittautuivat kotikirjastoonsa tai lähtivät omaehtoisesti tutkimaan luontoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Ekonomi olen enkä huolisi missään tapauksessa elämänkoululaista. Tosi epätodennäköistä että huolisin edes AMK-tason miestä. Eli yliopiston vaadin. Olen koulutusta vastaavassa työssä, nousujohteinen ura ja hyvä palkka. Siinä ei ole kysymys mistään teoria vs. käytäntö vaan asioiden syvempi ymmärtäminen. En ole koskaan tavannut matalasti koulutettua, joka tajuaisi esim normaalin yhteiskunnan toimintaa, taloutta, lainsäädäntöä jne. Loppuu puheenaiheet eikä jaksa kaikkea rautalangasta vääntää. Lisäksi käytöstavat puuttuu ja rahat loppu koko ajan ellei ole korkeakoulutettu. Ja mitään uraa ei luoda ilman korkeaa koulutusta.

Olisit ehkä voinut tiivistää tuon sanomalla, että et ole kovin seksuaalinen ja siksi tarvitset kovat suostuttelut, että suostut seksiin miehen kanssa. Koska hormonit eivät hyrrää, ei huvita ottaa selvää minkälaisia miehiä olisi tarjolla, vaan mennään ennakkoluulot päällä siihen asti, kunnes joku mies tekee vaikutuksen. 

Naisilla on kiinnostusta statussymboleihin, mutta kiinnostus puhtaasti itse tietoa kohtaan on enemmän miehinen ominaisuus ja siksipä naiset eivät ole parhaita millään tietämyksen saralla; ei edes kotitaloudessa jos tarkastellaan huippuja. 

Harrastan panemista useiden eri miesten kanssa,

elämänkumppanilta vaadin muutakin kuin pitkää ja suonikasta

Vierailija
164/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun perusteella

varakkuus voittaa älykkyyden

kauneus ja nuoruus voittaa älykkyyden

rumaa ja köyhää älykästä ei huoli edes hamsteri

Vierailija
165/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ja lapseni isä on ammattikoulutasoisen koulutuksen käynyt ja itse olen tohtori. Puolisoni koulutustausta herättää aina kysymyksiä ja ihmetyksiä, mutta älyllisesti en koe että olisimme jotenkin erilaisia, olen valinnut hänet koska hän on ihana ihminen ja meillä on yhteistä harrastusten puolesta paljonkin. Hän on sosiaalisesti erittäin älykäs seuramies ja hyvin taitava loogisessa päättelyssä, jonka takia hän on saanut todella hyvän työn.. Vaikka hän on "vähemmän koulutettu", ei sitä huomaa mistään ja palkkakin meillä on lähes sama, molemmat tienaamme noin 50 000-60 000 e vuodessa. Koulutuksella ei ole niinkään merkitystä, mutta pakko myöntää, että työllä jonkin verran kyllä on.. jos hän tienaisi minua merkittävästi vähemmän ja olisi jossain yksinkertaisessa työssä, voisi siitä tulla isompia ongelmia elämään. 

eli raha ratkaisi

Vierailija
166/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ja lapseni isä on ammattikoulutasoisen koulutuksen käynyt ja itse olen tohtori. Puolisoni koulutustausta herättää aina kysymyksiä ja ihmetyksiä, mutta älyllisesti en koe että olisimme jotenkin erilaisia, olen valinnut hänet koska hän on ihana ihminen ja meillä on yhteistä harrastusten puolesta paljonkin. Hän on sosiaalisesti erittäin älykäs seuramies ja hyvin taitava loogisessa päättelyssä, jonka takia hän on saanut todella hyvän työn.. Vaikka hän on "vähemmän koulutettu", ei sitä huomaa mistään ja palkkakin meillä on lähes sama, molemmat tienaamme noin 50 000-60 000 e vuodessa. Koulutuksella ei ole niinkään merkitystä, mutta pakko myöntää, että työllä jonkin verran kyllä on.. jos hän tienaisi minua merkittävästi vähemmän ja olisi jossain yksinkertaisessa työssä, voisi siitä tulla isompia ongelmia elämään. 

eli raha ratkaisi

Kyllä! Koulutuksella ei ole niinkään merkitystä, mutta pakko myöntää, että työllä jonkin verran kyllä on.. jos hän tienaisi minua merkittävästi vähemmän ja olisi jossain yksinkertaisessa työssä, voisi siitä tulla isompia ongelmia elämään.

Vierailija
167/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli raha ratkaisi

Kyllä! Koulutuksella ei ole niinkään merkitystä, mutta pakko myöntää, että työllä jonkin verran kyllä on.. jos hän tienaisi minua merkittävästi vähemmän ja olisi jossain yksinkertaisessa työssä, voisi siitä tulla isompia ongelmia elämään.

jatkan vielä:Hän on sosiaalisesti erittäin älykäs seuramies ja hyvin taitava loogisessa päättelyssä, jonka takia hän on saanut todella hyvä palkkaisen vaimon =minut..

Vierailija
168/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomat ovat olleet minulle niin ikäviä, että heidän kaltaistensa kanssa pariutuminen ei minua liiemmin houkuta. Lisäksi oma alani on minulle myös intohimo, jonka haluaisin jakaa kumppanini kanssa. Ajatus siitä, etten voisi keskutella itseäni kiehtovista asioista puolisoni kanssa ilman riitelyä tai kilometrien verran rautalankaa, tuntuu kamalalta. Ei ihmisiä voi pakkonaittaa toisilleen. Sellainen herättää kenessä tahansa kiukkua, jos yritetään kävellä toisen tahdon yli, kuten sekin jos paukutetaan sen päälle omaa mielipidettä puoliväkisin toisen mielipidettä/arvoja alaspainaen tai vähätellen. Suurin osa on kuitenkin opiskellut elämänsä aikana enemmän kuin pelkän peruskoulun oppimäärän. Keskiasteen suorittaneita on määrällisesti eniten, sen jälkeen amk:n käyneitä, akateemisia taitaa olla yhä vähiten koko väestöstä. Haluan korkeakoulutetun puolison myös siksi, että Suomessa koulutus tunnetusti periytyy ja haluan lasteni opiskelevan mahdollisemman pitkälle.

Vierailija
169/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen tekee päätöksiä ja treffailee niin JOTAIN kriteereitähän siinä on oltava. Ei toista tunne mitenkään yhden tai kahden treffien perusteella ja olisi hyvä olla jotain minkä perusteella ne treffit ylipäätään valitseekin. Itse olen huomannut että jos tulee hyvät keskustelut naisen kanssa niin kyllähän hän lähes poikkeuksetta akateeminen on ollut. Sen sijaan se että mitä töitä tekee tai mikä palkka on, tai edes että onko juuri sillä hetkellä töissä,. sillä en näe suurta merkitystä siihen että pidänkö toisesta vai en. 

Vierailija
170/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on peruskoulun käynyt henkilö, joka on perinyt erittäin menestyvän yrityksen ja omistaa nykyään monta luksusasuntoa Suomesta ja Yhdysvalloista ja on suoraan sanoen helvetin rikas.

Vierailija
171/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Suomessa ei ole kovinkaan korkeasti koulutettuja....esim jos vertaus on maailmalla.... jos olet tullut läpi MIT, Harvard, Oxford, Stanford niin olet korkeasti koulutettu.... mutta Suomen akatemia ei nyt vain ole kovin korkealla tällä listalla

En ole opiskellut Suomessa joten en tiedä miten siellä pariudutaan mutta täällä, jossa opiskelu maksaa, niin alaspäin ei naida....ei koskaan....ei ole edes poikkeuksia....ainakaan en tiedä yhtään

Vierailija
172/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän te kaikki monipuolisesti ja korkeasti koulutetut jaksatte keikkua AV-palstalla?

Onko opiskelu ollut liian raskasta? Nyt ei enää pysty käyttämään vapaa-aikaa mihinkään älylliseen toimintaan?

Onko työpaikkaa?

Vierailija
173/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi kirjoitti:

Ekonomi olen enkä huolisi missään tapauksessa elämänkoululaista. Tosi epätodennäköistä että huolisin edes AMK-tason miestä. Eli yliopiston vaadin. Olen koulutusta vastaavassa työssä, nousujohteinen ura ja hyvä palkka. Siinä ei ole kysymys mistään teoria vs. käytäntö vaan asioiden syvempi ymmärtäminen. En ole koskaan tavannut matalasti koulutettua, joka tajuaisi esim normaalin yhteiskunnan toimintaa, taloutta, lainsäädäntöä jne. Loppuu puheenaiheet eikä jaksa kaikkea rautalangasta vääntää. Lisäksi käytöstavat puuttuu ja rahat loppu koko ajan ellei ole korkeakoulutettu. Ja mitään uraa ei luoda ilman korkeaa koulutusta.

Voi ei! En kelpaisi sinulle, en ole edes lähellä AMK-tason miestä. Koulunkäynti ei vain koskaan ollut se minun juttu, no ei se haittaa on minulla noita lukeneita töissä, ekonomikin. Tekevät, jos ahkeria ovat nousujohteista uraa ja kilpailukykyisen palkan olen aina maksanut. En varmaan mainitsemiasi asioita niin syvällisesti, ymmärtäisi että pystyisin kanssasi keskustelemaan jostain Keynesin tai Friedmanin höpinöistä, mutta jos yleistietokilpailu otettaisiin kärsisit aika varmasti häpeällisen tappion tällaiselle elämänkoulussaan paljon "turhaa" lukeneelle. Jos minun pitäisi valita treffikumppani joko sinusta tai aloittajasta ottaisin ehdottomasti jälkimmäisen vaihtoehdon. Miksi? Aloittaja vaikuttaa aidolta ihmiseltä joka on kiinnostunut minusta, ihmisestä. Sinua kiinnostavat ihmisen kuoret.

Vierailija
174/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämässäni tärkeitä asioita ja arvoja ovat älykkyys, hyvä palkka, ura, eteneminen, haastavuus, sivistys ja korkeakulttuuri.

Näitä ei esimerkiksi kouluttautumattomilla ihmisillä voi oikein edes olla.Kouluttautumatpomat eivät esim näyttele, laula tai käy konserteissa.

En koe, että tuollaisella ihmisellä olisi minulle mitään annettavaa, kuten ei ole työttömälläkään

Työttömyys ja vähäosaisuus tarttuvat.

. En ottaisi sellaista ystäväkseni, enkä tosiaan puolisokseni. Heillä on omat piirinsä ja minulla omani. Miksi näiden pitäisi väkisin sekoittua?

Vierailija
175/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIXER kirjoitti:

Minun elämässäni tärkeitä asioita ja arvoja ovat älykkyys, hyvä palkka, ura, eteneminen, haastavuus, sivistys ja korkeakulttuuri.

Näitä ei esimerkiksi kouluttautumattomilla ihmisillä voi oikein edes olla.Kouluttautumatpomat eivät esim näyttele, laula tai käy konserteissa.

En koe, että tuollaisella ihmisellä olisi minulle mitään annettavaa, kuten ei ole työttömälläkään

. En ottaisi sellaista ystäväkseni, enkä tosiaan puolisokseni. Heillä on omat piirinsä ja minulla omani. Miksi näiden pitäisi väkisin sekoittua?

Hyvä just näin ..pidetään tyhmät ja köyhät ghettossa

Vierailija
176/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIXER kirjoitti:

Minulla on ihania työttömiä ystäviä,.toivon että et koskaan sairastu tai joudu työttömäksi

Vierailija
177/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIXER kirjoitti:

Minulla on ihania työttömiä ystäviä,.toivon että et koskaan sairastu tai joudu työttömäksi

en tietenkään joudu työttömäksi..mitä horiset?

Akateemiset piirit hommaavat minulle aina hyväpalkkaisen ammatin

Vierailija
178/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?????????????????????+mitäähh...ainakaan empatiaa ei työväestölle heru...eikä muutakaan

Vierailija
179/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi kirjoitti:

Siippani on mennyt aikanaan peruskoulusta suoraan töihin, sattui sellaiseen aikaan ja alalle, jossa nuorelle ja skarpille oli hyviä duuneja ja urakehitystä tarjolla. Nykyisin työssä, joka todellakin vaatii yhteiskunnan, talouden ja lainsäädännön hallintaa. Ei pienintäkään ongelmaa hänellä osallistua keskusteluun vaikka professorikavereiden kanssa englanniksi. Joululahjaksi ostin hänelle Svetlana Aleksijevitsin Neuvostoihmisen loppu, kirja on luettu ja siitä keskusteltu.

Toki tiedän että tämä herra on poikkeus, mutta ei mitenkään ainutlaatuinen poikkeus. Joskus onnistuu pariutumismarkkinoilla paremmin, kun pitää silmänsä auki poikkeuksille.

Vierailija
180/197 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Siippani on mennyt aikanaan peruskoulusta suoraan töihin, sattui sellaiseen aikaan ja alalle, jossa nuorelle ja skarpille oli hyviä duuneja ja urakehitystä tarjolla. Nykyisin työssä, joka todellakin vaatii yhteiskunnan, talouden ja lainsäädännön hallintaa. Ei pienintäkään ongelmaa hänellä osallistua keskusteluun vaikka professorikavereiden kanssa englanniksi. Joululahjaksi ostin hänelle Svetlana Aleksijevitsin Neuvostoihmisen loppu, kirja on luettu ja siitä keskusteltu.

Toki tiedän että tämä herra on poikkeus, mutta ei mitenkään ainutlaatuinen poikkeus. Joskus onnistuu pariutumismarkkinoilla paremmin, kun pitää silmänsä auki poikkeuksille.

mutta onko hänellä käytöstapoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän