Ikää melkein 40 ja iski vauvakuume, mitäs nyt?
Olen ollut teinivuosista lähtien sitä mieltä että en halua omia lapsia. Olen aina kuitenkin pitänyt lapsista, en vain ole kuvitellut itselleni koskaan omia. Elämäni tähän mennessä merkityksellisin parisuhdekin päättyi siihen että mies tajusi kuuden vuoden jälkeen että haluaa pitää vaihtoehdot avoinna lastenhankinnan suhteen. Ja minä päätin että se on eron paikka, en voinut kuvitella itselle lapsia. Jälkeenpäin ajateltuna tuo kaduttaa kovasti, ikävöin miestä edelleen kovasti. Koin toki ajattelevani myös hänen parastaan, en halunnut hänen jäävän parisuhteeseen jossa ei ollut mahdollista saada haluamaansa.
Siskoni sai lapsen pari vuotta sitten ja silloin ensimmäisen kerran järkytyksekseni mietin että eihän tuo niin pahalta vaikutakaan. Suljin tuon ajatuksen jonnekin aivojen perälle kunnes viime viikkoina sallin itseni ajatella asiaa enemmän. Johtuu ehkä siitä että koen olevani tietynlaisessa risteyksessä elämässäni ja minulla on paljon isoja päätöksiä (mm. työ & asuinpaikka) edessä lähikuukausina.
Tässä lomaillessa on ollut aikaa pohtia ja olen tullut siihen tulokseen että haluan vauvan. Ja toki mieluiten miehen ja vauvan. En koe että se on hetken mielijohde, olen vain muuttanut mieltäni asiassa jossa en niin koskaan kuvitellut tekeväni.
Nyt on hieman hämmentynyt olo, ikä tulee vastaan ja kovasti. Pitääkö tässä juosta nyt äkkiä keräämään munasoluja talteen. Vai hengähtää hetki ja pohtia asiaa vielä vuoden tai pari. Vai luovuttaa suosiolla heti.
Harmi että aika ei ole puolellani.
Kommentit (48)
Ap, täällä on häirikkö, ole varovainen kenen neuvoihin luotat. Edellinen vaikuttaa siltä spämmääjältä.
edellisellä tarkoitin viestiä nro 25
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidat jonku kilt.timiespanon, heität kortsun jääkaappiin, sillä välin ku se menee suihkuu, ja aina välillä dippailet sormias sinne ja änkeet sitä sisääs.
Miksi noin vaikeasti?
Minä voin hoidella ihan luomusti tuon siittämisen, tehdään vaan vastuuvapauspaperi.
Voin tuoda mallikappaleenkin näytille.
Mikä oikein vaivaa tällä tavalla ajattelevaa ihmistä? Miksi haluat siittää lapsen, muttet olla mukana lapsen elämässä? Isättömyys voi olla iso taakka.
Tee ympäristöteko ja unohda vauva. Vauvan saaminen nostaa hiilijalanjälkesi suuremmaksi kuin lähes kenenkään lapsettoman.
Kaverillani oli vähän samanlainen tilanne. Heräsi vähän ennen neljääkymppiä ja yrittivätkin saada lasta, mutta ei enää onnistunut. Jäi siis kokonaan lapsettomaksi.
Sinun tilanteessasi ottaisin nopeasti munasoluja talteen ja ensimmäisenä tunnustelisin, onko mahdollisuuksia vielä exään. Jos ei ole, niin äkkiä etsimään lisääntymishaluista miestä. Vähän yli nelikymppisiä perheen perustamisesta haaveilevia miehiä on pilvin pimein treffipalstoilla.
Missä olet? Täällä on melkein 40v mies joka etsii juuri kaltaistasi naista joka haluaa lapsen aikailematta turhaan. Ongelma tässä onkin että ei ole aikaa pitkiin säätöihin. Toisaalta osa pohdinnoista on jo tehty eli päätös hankkia jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43-vuotias, ja olen kans ruvennut miettimään lapsen saamista. Tuntuu että lähivuosien aikana se olisi tehtävä, sillä hedelmällisyyden kestosta ei tiedä...
Niin kauan kuin kuukautiskierto on säännöllinen, ja kiima selkeä, en ole huolissani.
Suvussani naiset eivät ole olleet sellaisia, että menkat ja vaihdevuodet alkais keskimääräistä nuorempana, joten toivoa on.
Ainoa este yrittämiselle, olisi sopivan miehen puuttuminen, vaikka toki olisi mukava, kun talouskin olisi sen verran taattu, ettei tarvitse kituutella - en ikinä antaisi vauvaani hoitoon, mieluummin eläisin vähemmän tuhlailevaa elämää.
En IKINÄ tekisi lasta ventovieraalle. Hedelmöityshoitokin on sellainen. (Kokeile jotain sinkkupalstaa ja laita kaikki haluamasi kriteerit, ajattele sitten että kriteerien täyttäjät eivät ehkä sittenkään kelpaisi...!) Vain vastuuton sekopää siittäisi sinut tietämättään.
En halua kuulostaa ilkeältä tai aiheuttaa paniikkia, mutta sinulla on jo tosi kiire lapsen saannille, jos se on ylipäätään enää mahdollista. "Lähivuosien aikana" on suurella todennäköisyydellä jo liian myöhään. Se, että on säännöllinen kuukautiskierto, ei kerro hedelmällisyydestä. Kuukautiset voivat tulla vaikka 10 vuotta sen jälkeen, kun (luonnollinen) raskautuminen on jo käytännössä mahdotonta. Jotkut naiset ovat koko elämänsä hedelmättömiä, vaikka heillä olisi säännöllinen kuukautiskierto. Ne eivät aina kulje käsi kädessä. Hedelmällisyys alkaa laskea lievästi 30-vuotiaana ja jyrkästi 35-vuotiaana. 43-vuotias on jo vanha luomuäidiksi. Sinuna alkaisin puuhata asian eteen toden teolla, jos oikeasti lapsen vielä haluat.
Vierailija kirjoitti:
edellisellä tarkoitin viestiä nro 25
No mikä vika siinä nyt on? Jos on eronnut miehestä jonka seurassa vietti elämänsä parasta aikaa niin kyllä kait häneltä voi kysyä melko suoraankin?
Vierailija kirjoitti:
Mene baariin ja pokaa itsellesi saalis, sitten sanot että käytät pillereitä että älä huoli.
Sopii mainiosti. Lapset on jo tehty samoin vasektomia.
M40
Teet profiilin Tinderiin ja jatkat vielä pari vuotta sitä unelmien prinssin metsästämistä. Esikarsinnanhan teet jo kuvien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidat jonku kilt.timiespanon, heität kortsun jääkaappiin, sillä välin ku se menee suihkuu, ja aina välillä dippailet sormias sinne ja änkeet sitä sisääs.
Miksi noin vaikeasti?
Minä voin hoidella ihan luomusti tuon siittämisen, tehdään vaan vastuuvapauspaperi.
Voin tuoda mallikappaleenkin näytille.Mikä oikein vaivaa tällä tavalla ajattelevaa ihmistä? Miksi haluat siittää lapsen, muttet olla mukana lapsen elämässä? Isättömyys voi olla iso taakka.
Mun mielestä se olisi kuin lahja tuolle naiselle, saisin seksiä ja nainen lapsen.
tiedän miten vaikeaa lapsen kanssa voi olla ja tavallaan kärsin siitä vieläkin, ehkä todella pitkään.
Vakavasti puhuttaessa kaipaisin naista elämääni ja "äitiä" lapselle, mutta olen varmaan liian vanha ja tuoreessa muistissa helvetillinen vauva/pikkulapsi aika mistä jäi käteen pelkkää paskaa ja asianajajan loputtomat laskut.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet? Täällä on melkein 40v mies joka etsii juuri kaltaistasi naista joka haluaa lapsen aikailematta turhaan. Ongelma tässä onkin että ei ole aikaa pitkiin säätöihin. Toisaalta osa pohdinnoista on jo tehty eli päätös hankkia jälkikasvua.
Ap, älä vaan erehdy ottamaan mitään nettinuljua.
Hyödynnä ennemmin kontaktejasi. Pidä ulkonäkösi huoliteltuna, liiku paljon kaupoissa yms., pidä silmät auki ja ole sosiaalinen. Voit jopa pyytää vierasta miestä treffeille, jos hän on miellyttävän oloinen.
M43v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin vaikeasti?
Voin tuoda mallikappaleenkin näytille.Mikä oikein vaivaa tällä tavalla ajattelevaa ihmistä? Miksi haluat siittää lapsen, muttet olla mukana lapsen elämässä? Isättömyys voi olla iso taakka.
Mun mielestä se olisi kuin lahja tuolle naiselle, saisin seksiä ja nainen lapsen.
tiedän miten vaikeaa lapsen kanssa voi olla ja tavallaan kärsin siitä vieläkin, ehkä todella pitkään.
Vakavasti puhuttaessa kaipaisin naista elämääni ja "äitiä" lapselle, mutta olen varmaan liian vanha ja tuoreessa muistissa helvetillinen vauva/pikkulapsi aika mistä jäi käteen pelkkää paskaa ja asianajajan loputtomat laskut.
Tämä kertoo kaiken. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyödynnä ennemmin kontaktejasi. Pidä ulkonäkösi huoliteltuna, liiku paljon kaupoissa yms., pidä silmät auki ja ole sosiaalinen. Voit jopa pyytää vierasta miestä treffeille, jos hän on miellyttävän oloinen.
Prinsessaleikkien aika on nyt kohdallasi ohi. Ei kannata uskotella olevansa niin viehättävä että ei tarvitse olla aktiivinen etsijä. Sinulla ei ole aikaa mihinkään silmäpeliin tai flirttiin miehen kanssa joka saattaakin olla varattu tai ei edes halua lapsia tai on jo toisella kierroksella eikä halua lisää. Tuolla tavalla käteen jää musta pekka. Suomi on täynnä 40v naisia joilla jäi lapset hankkimatta kun sitä kultamitali sonnia ei löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prinsessaleikkien aika on nyt kohdallasi ohi. Ei kannata uskotella olevansa niin viehättävä että ei tarvitse olla aktiivinen etsijä. Sinulla ei ole aikaa mihinkään silmäpeliin tai flirttiin miehen kanssa joka saattaakin olla varattu tai ei edes halua lapsia tai on jo toisella kierroksella eikä halua lisää. Tuolla tavalla käteen jää musta pekka. Suomi on täynnä 40v naisia joilla jäi lapset hankkimatta kun sitä kultamitali sonnia ei löytynyt.
Taas hienovaraisesti syyllistetään naisia siitä, että vain "kultamitalisonni" kelpaa. Tiedätkös miksi vain se kelpaa? Koska elämästä tulee ihan p**keleen raskasta ja surkeaa kun erehtyy tekemään lapsia huonon miehen kanssa.
Minusta on järkevää tehdä lapset kultamitalisonnin (eli osallistuvan, hyvän, vastuunsa kantavan miehen) kanssa tai ei ollenkaan. Tai sitten yksin hedelmöityshoidoilla. Niitä esimerkkejä tosiaan riittää, millaista se perhe-elämä on, kun kelpuuttaa isäksi sellaisen miehen josta ei siihen vastuuseen ole. Ei sellainen huvita yhtään, eikä mielestäni kellään naisella ole mitään velvollisuutta tehdä lapsia vastuuttomille laiskimusmiehille. Ne miehet parantakoon tapansa jos tahtovat perheen saada.
Joudun komppaamaan kirjoittajaa, joka kertoi että sinulla on kiire jo. Niin tosiaan on. Vaikka paukahtaisit neitseellisesti raskaaksi tällä sekunnilla, olisit lapsen syntyessä 41 eli aika vanha aloittamaan perhe-elämän. Jos tähän lisätään sulle pari vuotta miehenetsintää ja exän lämmittelyä
Niin se juna meni jo. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään prinsessaleikkejä, ap voi mennä hedelmöityshoitoihin ja yrittää lasta ihan ilman miestä. Ei tarvitse tyytyä kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Joudun komppaamaan kirjoittajaa, joka kertoi että sinulla on kiire jo. Niin tosiaan on. Vaikka paukahtaisit neitseellisesti raskaaksi tällä sekunnilla, olisit lapsen syntyessä 41 eli aika vanha aloittamaan perhe-elämän. Jos tähän lisätään sulle pari vuotta miehenetsintää ja exän lämmittelyä
Niin se juna meni jo. Oikeesti.
Ap sanoi olevansa pari vuotta alle 40.
Onks toi nyt sit paha... Olin tinderdeiteillä 44v naisen kanssa jolla on haaveena oma lapsi. Ei vaan viittiny kertoo sitä siinä tinderprofiilissa eikä parin päivän aikana mitä zättäiltiin. Se latas sen kun oltiin syomässä ja tutustumassa livenä. Tuli nieltyy pihviä ja mietittyy, että mitähän vttua nyt. Luulis tossa iässä jo keskittyvän siihen elämiseen eikä lapsen kasvattamiseen. Mietin siinä koko aika sitä ikää ja sitä kun lapsi menee ekalle, niin se olis yli 50v. Nej tack. Ite olen 42 ja ei ole tasan mitään toivoa että tässä iässä kiinnostaa enää lapsi. Yks on ja se on 20v omillaan oleva kundi ja nyt pyhitän loppuelämäni tasan omaan juttuun.
Voit ottaa yhteyttä exään, mutta älä missään nimessä puhu vauvan teosta! Ota ensin selvää, mitä hänelle kuuluu, onko varattu ja mitä hän nykyään haluaa elämältään.