Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen. Mitä tehdä?

Vierailija
03.01.2019 |

Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä asuu kaksi. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kierrätysastiaan AP pitäisi laittaa, itse veikkaan ongelmajätettä.

Vierailija
62/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti voit stalkata niitä teidän roskamiehiä ja mennä juttusille. Eiköhän niiltä se 2 minuuttia aina luulisi liikenevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tyttö vie roskat roskikseen. Tänään ajoin mustalaisten auton takana josta heittelivät liikkuvasta autosta roskia kadulle. Toivottavasti he muuttavat tytön tilalle niin pääset ongelmasta eroon :D

Vierailija
64/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo roskien lajittelupakkokin olisi niin helposti toteutettavissa. Ei tarvittaisi muuta kuin videokamerat kuvaamaan jokaisen roskiksen yläpuolelle, mitä kukin asukas mihinkin roskikseen heittää. Siitä sitten sakkoa esim. 100 euroa jokaista väärään laatikkoon mennyttä esinettä kohden. Kummasti alkaisi lajittelu maistumaan.

Vierailija
65/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskien lajittelupakkokin olisi niin helposti toteutettavissa. Ei tarvittaisi muuta kuin videokamerat kuvaamaan jokaisen roskiksen yläpuolelle, mitä kukin asukas mihinkin roskikseen heittää. Siitä sitten sakkoa esim. 100 euroa jokaista väärään laatikkoon mennyttä esinettä kohden. Kummasti alkaisi lajittelu maistumaan.

Kuka sitä valvoisi ja miten arvelet valvonnan tulevan kannattavaksi verrattuna nykytilanteeseen?

Vierailija
66/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että naapurin mies on vaihtunut usean kerran. Onko entiset miehet hävitetty asianmukaisesti vai onko nekin heitetty sekajäteastiaan?

Vierailija
67/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että naapurin mies on vaihtunut usean kerran. Onko entiset miehet hävitetty asianmukaisesti vai onko nekin heitetty sekajäteastiaan?

Paloiteltiin sopivan kokoisiksi suupaloiksi.

Vierailija
68/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mussa jotain vikaa.

Ollaan asuttu tässä 7kk enkä tiedä kuin ulkonäöltä 2 ihmistä jotka asuu tässä.

En halua ystävystyä kenenkään kanssa, mikä ei tarkota ettenkö tervehdi ystävällisesti jos joku tulee vastaan (asuu näissä taloissa tai ei)

Vierailija
69/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mussa jotain vikaa.

Ollaan asuttu tässä 7kk enkä tiedä kuin ulkonäöltä 2 ihmistä jotka asuu tässä.

En halua ystävystyä kenenkään kanssa, mikä ei tarkota ettenkö tervehdi ystävällisesti jos joku tulee vastaan (asuu näissä taloissa tai ei)

Ei ole. Mä olen asunut tässä kymmenisen vuotta enkä tunne ketään edes nimeltä. Muutaman tunnen ulkonäöltä ja aina tervehditään. Koskaan ei pysähdytä juttelemaan.

Vierailija
70/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän paperin omaan astiaan ja kaiken muun sekajätteisiin.

Vierailija
71/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa itsekkään ovea ja en esitä että en ole kotona.

Ovea ei ole pakko avata jos ei halua.

Asutaan rivarissa niin yleensä oven takana kaupustelijat, ei kiitos.

Vierailija
72/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä valvoisi ja miten arvelet valvonnan tulevan kannattavaksi verrattuna nykytilanteeseen?

Sveitsissä punnitaan jätteet, avainlätkällä avataan, sekajäte kallein.

Alkaa se kierrätys kiinnostaan kun tarvii maksaa itse omasta sikalusta.

Vierailija
73/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvii nyttenkin. Se maksu tunnetaan vastikkeena.

Vierailija
74/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunniakansalaisten ei tarvitse. Ole kiitollinen että ei heitä ovesi eteen.

Vierailija
75/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmikseni asun sellaisella alueella jossa ei ole kunniakansalaisia

Vierailija
76/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kommenteissa huvitta tuo "Jokaisella on OIKEUS... eikö ole velvollisuutta toimia KAIKKIEN parhaaksi yhteisten hyväksyttyjen/suositeltavien normien mukaan.

Ei tää pallo pelastu jos kaikki muutokset on rajattava lain kautta, HERÄTKÄÄ!

Maapallon pelastumisen kannalta on yksi hailee, miten 1000 suomakaista lajittelee roskansa. Ennemmin pitäisi miettiä, miten 1000000000 aasialaista lajittelee roskansa

Ihan yhtä yksittäisiä ihmisiä ne aasialaiset ovat kuin sinäkin tarpeinesi ja oikeuksinesi. Haloo. Valtiotason päätökset asia erikseen, mutta kyllä 5 suomalaista on samanlainen jengi kuin 5 aasialaista, yksilönvapauksineen ja oikeuksineen.

Vierailija
77/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kommenteissa huvitta tuo "Jokaisella on OIKEUS... eikö ole velvollisuutta toimia KAIKKIEN parhaaksi yhteisten hyväksyttyjen/suositeltavien normien mukaan.

Ei tää pallo pelastu jos kaikki muutokset on rajattava lain kautta, HERÄTKÄÄ!

Maapallon pelastumisen kannalta on yksi hailee, miten 1000 suomakaista lajittelee roskansa. Ennemmin pitäisi miettiä, miten 1000000000 aasialaista lajittelee roskansa

Ihan yhtä yksittäisiä ihmisiä ne aasialaiset ovat kuin sinäkin tarpeinesi ja oikeuksinesi. Haloo. Valtiotason päätökset asia erikseen, mutta kyllä 5 suomalaista on samanlainen jengi kuin 5 aasialaista, yksilönvapauksineen ja oikeuksineen.

Jos 5:stä suomalaisesta vaikka 2 kierrättää oikein ja 5 aasilaista heittää jätteet jokeen on siinä pienoinen ero.

Vierailija
78/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis... kyttäät kun naapurit vie roskia ja sitten tongit mitä juuri niiden kyseisten naapureiden roskista löytyy? Tervettä... Ne roskat kuuluu taloyhtiölle siellä roskiksessa niin kauan, että jäteyhtiö ne hakee, jolloin ne kuuluu jäteyhtiölle. Se sun roskien auki repiminen ja levittely on laitonta, koska ne on edelleen jonkun omaisuutta.

Vierailija
79/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ja huomenna sitten lisää. Se että jätteen kierrätys tai käsittely ylipäänsä maksaa, lisää "sikailua". Mä vein ekaa kertaa elämässäni vanhoja tavaroita pakettiautolla sorttiasemalle. Luulin että sinne niitä voi viedä maksutta ja se on ns. hyvä asia. Siellä ukko alkaa vaatimaan multa kymppejä rahaa sekajätteestä. Sanoin että en tasan maksa, mutta sinä siivoilet ne mun jätteet tuosta portin pielestä huomenna kuule ihan ilmaiseksi. Ja niin tein. Tyhjensin pakettiauton siihen portin pieleen. Veikkaan että jollain maagisella tavalla jätteet ovat löytäneet tiensä perille ja minä en maksanut senttiäkään.

Vierailija
80/100 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen aivan samoin, koska minä päätän aivan itse haluanko osallistua johonkin järkeä vailla olevaan lajitteluun jonka viherääliöt ovat keksineet.

Mikään laki ei vielä myöskään velvoita ihmistä osallistumaan tuohon järjettömyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi