Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen. Mitä tehdä?
Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä asuu kaksi. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä asuu kaksi. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa.
Sinulla on vakava ongelma, ja ei, se ongelma ei ole naapurisi. Ongelma on sinun mielenterveytesti. Olet stalkkeri, ei ole ollenkaan tervettä penkoa naapurin roskia ja katsoa että mitä siellä on. Tai tarkkailla tupakalla käymistä ja miehiä.
En kierrätä. Olen yksinäinen nainen. Jätettä tulee kuukaudessa parin hedelmäpussillisen verran. En katso aiheelliseksi alkaa siitä erottelemaan yhtä banaaninkuorta ja muutamaa teepussia biojätteeseen.
Vai, että näin Porvoossa! Mukavaa vaihtelua joten 3/5
En mäkään lajittele. Turhaa työtä. Menevät samalle kaatikselle kuitenkin.
Sen kerran, sen yhden ainokaisen kerran, kun näin että roska-auto otti ensin sekajätteen ja sitten biojätteen samaan kuormaansa niin mulla loppui kierrätys. Sitten juttelin vielä aiheesta jäteyhtiön kanssa ja ne kertoi, että biojätettä tulee kuulemma enemmän kuin sitä on kapasiteettia käsitellä. Osa biojätteestä menee anyway sinne sekajätteen sekaan.
Kiitos ja moi. Mä en ainakaan jaksa sitten nähdä turhaa vaivaa.
Miksi pitäisi lajitella muu kuin lasi ja metalli, sillä kaikki menee kuitenkin samalle polttamolle, missä poltetaan kaikki yhdessä? Näin meillä päin.
Vierailija kirjoitti:
Sen kerran, sen yhden ainokaisen kerran, kun näin että roska-auto otti ensin sekajätteen ja sitten biojätteen samaan kuormaansa niin mulla loppui kierrätys. Sitten juttelin vielä aiheesta jäteyhtiön kanssa ja ne kertoi, että biojätettä tulee kuulemma enemmän kuin sitä on kapasiteettia käsitellä. Osa biojätteestä menee anyway sinne sekajätteen sekaan.
Niin tai itseasiassa työkaveri kertoi, että tutun mies oli kuullut naapurin Penalta, että... Mutta ajattelit nyt kertoa urbaanilegendan omana kokemuksenasi ilmeisesti saadaksesi lisäuskottavuutta tarinalle.
Vierailija kirjoitti:
eli täällä mielummin nillitetään/keksitään syitä miksi ei tarvitse itse muuttaa käytöstään kun vaan muutettaisiin se oma ihan hiton pieni vaikutuksinen joskin helpoin OMAKÄYTÖS.
Hyvin kuvastaa nykyisiä sukupolvia nämä kommentit.
Ja sinun kyyläystä puolustelevat jutut kuvastaa hyvin omaa sukupolveasi, kääkkä
Vierailija kirjoitti:
Oletko tutustunut roska-autoihin? Niissä on usein erilliset säilöt kierrätettäville materiaaleille.
Kommentti veden käyttöön liittyen.
Jos on kiinteä vesimaksu tai vesimaksu kuuluu vuokraan
- yksi käyttää mahdollisimman säästeliäästi
- yksi istuu suihkussa ja hörppii skumppaa tms 1,5 - 2h (lapseni kaveri tekee tätä useinkin)
Jos on oma mittari ja käyttö tasataan niin sittehän kenellekään ei kuulu muiden veden käyttö.
-
Vierailija kirjoitti:
En mäkään lajittele. Turhaa työtä. Menevät samalle kaatikselle kuitenkin.
Eivät muuten mene.
Meillä on taloyhtiössä myö se yksi, jota ei koske mitkään säännöt, ei myöskään jätteiden lajittelu.
Energiajätteessä on välillä pantittomia tölkkejä, välillä ne on pahvijätteelle tarkoitetussa astiassa jonkun pahvilaatikon sisällä. Pahveja ei litistetä, mikä nyt on pienin paha näistä. Yleensä sekajätteessä on äärimmilleen täytettyjä muovipusseja, joten niissä näkee muihin astioihin kuuluvaa tavaraa ihan vain avaamalla sekajäteastian kannen ja laittamalla oman pussinsa sinne.
Ärsyttää niin paljon, kun pienessä taloyhtiössä muut lajittelee, jättää autonsa vain merkityille paikoille (eikä pelastustielle), muut kolaa oman pihansa eikä vaadi ketään kolaamaan omaa sisäänkäyntiään (kuten tämä sankari tekee), muut joten kuten noudattaa hiljaisuutta (joo, juhlia on joskus tms) mutta tämä yksi saa sahata pihalla vielä yhdeltä yöllä jos siltä tuntuu.
En ymmärrä, miksi hän ei valinnut omakotitaloa rivitaloasumisen sijaan. Samaan hintaan olisi varmaan saanut jonkun rottelon, minkä pihan voi täyttää omilla jätteillä ja jossa voi tehdä mitä huvittaa 24/7. Eikä auta sanominen, eikä isännöitsijän huomautus. Herra Koskamävoin, suurien ikäluokkien helmi.
Olis kyllä tosi koomista, jos joku oikeasti kävis penkomassa naapurien roskat.
Tää roskien joutuminen joka tapauksessa samaan roskakasaan ja kaatopaikalle on jo moneen kertaan kumottu harhaluulo. Jätelaitoksella biojätteestä erotellaan myös muovipussit ja muusta tehdään bioetanolia. Biopusseja ei ainakaan kotikuntani jätelaitos salli laitettavan biojätteeseen.
https://yle.fi/uutiset/3-8343321
"Pinttynyt käsitys elää yhä – roskat eivät mene jäteautossa sekaisin
Monet selittelevät kierrätyslaiskuuttaan sillä, että eri jätelajit päätyvät lopulta kuitenkin samaan paikkaan. Luuloissa ei ole perää, sillä jäteautossa eri jätteet päätyvät puristuksiin omiin osastoihinsa."
Meillä kippaa roskaauto energiat ja kaatopaikat ihan samaan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan ihan paras provoketju, koska K U K A A N ei voi stalkata kanssaeläjiä noin intensiivisesti.
Kyllä voi. Kokemusta on.
Miten alas joku voi vaipua? Miten sairas pitää olla että stalkkaa muita tollain? Tollanen on vainoamista ja varmasti paljastuessaan jopa lähestymiskieltoon oikeuttava.
Kun oikein pysähtyy miettiin, niin mitä liikkuu ihmisen päässä joka tollasta tekee? Voiko olla oikeasti vaaraksi jollekin? Pysyykö kyttääminen "aisoissa" vai kasvaako uteliaisuus vielä isompiin mittakaavoihin?
Motiivina kateus?
Minä olen yhden meidän taloyhtiön kyttääjäakkamme kohdalla oikeasti välillä miettinyt, voiko kyseinen tyyppi olla vaaraksi muille. On sen verran sekopäistä mesomista välillä, eikä edes anna asioiden olla, vaikka moneen kertaan olisi todistettu, että hän on väärässä ja naapurilla on täysi oikeus toimia kuten toimii ja se on kaikkien järjestyssääntöjen ja ohjeiden mukaista. Jatkaa edelleen samoista asioista riehumista, kyttäämistä, ihmeellisten viestien lähettely Faceen ja pihamaalla mulkoilua, kunnes sittenjossain vaiheessa löytää toisen raivon kohteen ja edellinen ehkä unohtuu ainakin hetkeksi. Naamalla sellainen ilme ja silmissä hullunkiilto, että mieluummin väistää toiselle puolella pihaa, vaikkei itse olekaan juuri sillä hetkellä vellovan pyhän vihan kohteena. Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää, mitä tuollaisen ihmisen elämässä on tapahtunut, että mielenterveys on niin pahasti järkkynyt. Jotain sairasta katkeruutta ja kateutta tuolla on pakko olla taustalla, mutta mikä saa ihmisen purkamaan sitä omaa katkeruuttaan täysin viattomiin ulkopuolisiin ja auttaako se siihen omaan elämäntilanteeseen muka mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kierrätys määrätty asukkaitakin velvoittavaksi taloyhtiön säännöissä, vai miksi kuvittelet että voisit puuttua tuohon?
Roskismaksut tulevat kaikille.
Eli vastaa kysymykseen, onko teillä taloyhtiön säännöissä kierrätys asukkaille pakolliseksi määrätty vaiko ei? Jos ei ole, ei roskismaksuilla ole merkitystä. Kyllä se naapurikin omansa maksaa vaikka ei kierrättäisikään.
Ei ole ihme että Suomi on tässä jamassa jos juntit eivät jaksa kierrättää edes omia roskiaan.
Häpeen teitä, häpeän olla suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kartonki-, lasi ja metalli on hyötykäytetty jo 90-luvulla.
Herää tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kippaa roskaauto energiat ja kaatopaikat ihan samaan autoon.
Typeräähän ne olisi usealla autolla hakea kun yhdelläkin onnistuu...
Löydät varmasti monia muita videoita joissa näkyy paremmin
Miten alas joku voi vaipua? Miten sairas pitää olla että stalkkaa muita tollain? Tollanen on vainoamista ja varmasti paljastuessaan jopa lähestymiskieltoon oikeuttava.
Kun oikein pysähtyy miettiin, niin mitä liikkuu ihmisen päässä joka tollasta tekee? Voiko olla oikeasti vaaraksi jollekin? Pysyykö kyttääminen "aisoissa" vai kasvaako uteliaisuus vielä isompiin mittakaavoihin?
Motiivina kateus?