Miksi lähes jokainen nainen sanoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta?
Oletteko huomanneet saman ilmiön? Kehutaan, kun kysytään papereita, tai arvostellaan, kuinka muut ympärillä ovat niin vanhentuneita. Vaikka tosiasiassa valtaosa naisista näyttää hyvinkin ikäiseltään. Ollaan vain eri näköisiä kaikki.
Kommentit (172)
Ja viisikymppiset väittävät naamansa ja kroppansa edelleen olevan muka siinä kuosissa, että nuoret miehet katselevat perään. :D
Nainen on valmis pettämään itseäänkin tarpeen tullen.
Vierailija kirjoitti:
No mulle on moni muu sanonu niin, en itse ole sanonut näyttäväni nuoremmalta.
Sama juttu. Enkä edes halua näyttää nuorelta. Ihan riittää että olen kaunis ikäisekseni. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkö ne ovat niitä, jotka suhtautuvat naisiin väheksyvästi, pahansuovasti ja ylimielisesti? Naisethan näitä ketjuja tehtailevat.
Menkää itseenne ja miettikää miten itse suhtaudutte muihin naisiin.
Ikävää, että oletat heti, että ketjun on tarkoitus lytätä tai väheksyä. Ei lainkaan. Aloitus oli pikemminkin huomio, minkä olen tehnyt ja asia, mitä hämmästelen. Ylipäätään se, miksi naisten elämä pyörii niin valtavasti numeroiden ympärillä, vaikka voitaisiin rehdisti olla sitä, mitä ollaan. Toki olisin voinut avata tätä ajattelua jo aloituksessa. Ap
Miksi se sua haittaa, että joku ajattelee ikäänsä? Ja jos vieläpä positiivisesti siten, että näyttää nuoremmalta kuin on? Mä en nyt oikein ymmärrä, mitä pahaa tuossa näet.
Asun ulkomailla. Jos juttelen jonkun uuden ihmisen kanssa työn ulkopuolella, on hyvin tyypillinen kysymys "did you move here to study?". Täytin juuri 39, ja oletan ettei kukaan luulisi lähes nelikymppisen olevan enää opiskelija... Myös museoissa yms kysytään usein opiskelijakorttia. Tuskin näitä kohteliaisuuttaan kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Ja viisikymppiset väittävät naamansa ja kroppansa edelleen olevan muka siinä kuosissa, että nuoret miehet katselevat perään. :D
Ihan oikeasti se perään vihellys loppuu, kun täyttää 40v.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on jälleen siitä tyylistä. Seksikkyys ei ole kiinni rypyistä.
No mä en sano, mutta mulle ihmiset sanoo, kun kuulevat esikoiseni olevan täysi-ikäinen, ettei mulla VOI olla vielä sen ikäistä tai näkevät meidät vierekkäin, ettei voi olla mun lapsi, siskoksilta näytetään...joopa joo. Hirveet rypyt, harmaita hiuksia jne. Näytän just enkä melkeen ikäiseltäni!
Vierailija kirjoitti:
Sain tässä muutama kuukausi sitten kuulla eräältä työkaveriltani olevani työpaikkani miesten kostea päiväuni, joten revi siitä... Ja ei, en ole työpaikan ainoa enkä nuorin nainen :D
N49
Naisten tapa on kehua toisiaan (ystäviään ainakin) perusteettomasti. ”Sä näytät tosi hyvältä ja nuoremmalta, ootko laihtunut?” Ja samaa tekevät myös fiksut miehet omille puolisoilleen. ”Kulta sä näytät edelleen yhtä hyvältä kuin silloin kun tavattiin”. Ja tätä tapahtuu jatkuvasti. Totuutta ei sanota kuin korkeintaan selän takana tai hiljaa mielessä. Eikä siinä pahaa ole, kivahan se on pönkittää kaverin ja kumppanin itsetuntoa. Mutta monet naiset oikeasti sitten uskovat näyttävänsä huomattavasti nuoremmilta ja laskettelevat foorumeilla luikuria omasta ulkonäöstään.
Aina,aina olen jonkun naishenkilön kysyessä kuinka vanha luulisin hänen olevan tehnyt seuraavasti: Jos näyttää esm 50 v. niin aina pois joku 5 vuotta.Kaikki tulevat iloiseksi.
Useimmiten nämä jotka tämmöstä kysyvät ovat egocentrisiä ihmisiä.
Itse olen nainen,48 v. ja aina näyttänyt ikäistäni vanhemmalta.
Ilmiön huomaa hyvin myös tällä keskustelupalstalla. Täysin ikäisensä näköisiä julkisuudessa olevia naisia haukutaan rupsahtaneiksi ja ikäisekseen vanhan näköiseksi. Olisi aina mielenkiintoista nähdä näiden moittijoiden kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tässä muutama kuukausi sitten kuulla eräältä työkaveriltani olevani työpaikkani miesten kostea päiväuni, joten revi siitä... Ja ei, en ole työpaikan ainoa enkä nuorin nainen :D
N49
Huutonaurua tälle.
Naiset on susia toisilleen. Niin kieroja vielä, että syyttävät miehiä siitäkin.
Olen 46-vuotias, ja todellakin näytän vähintäänkin ikäiseltäni. Stressi on saanut rupsahtamaan, toki iän tuomille muutoksille nyt ei vaan voi mitään. Esim. hamsterinpusseille tai korvanedusrypyille.
Kyllä jotkut 30-vuotiaat naiset näyttävät mielestäni kymmenen vuottakin nuoremmilta. Sellaiset ns babyfacet. Pyöreät kasvot tekee usein, sekä lyhyt ja teinimäinen kroppa, pukeutuu siihen tyyliin, ei ryppyjä.
Minä olen 21v, joka on aina näyttänyt ikäistään vanhemmalta.
Ala-ikäisenä oli vielä kiva asia, kun pääsi baariin ja sai kaljaa ostettua.
Papereita ei kysytä lähes ikinä ja ihmiset ihmettelevät kuullessani ikäni. Yleensä luullaan 30-vuotiaaksi. Ei enää niin kivaa.
Olen pitkä ja laiha. Kasvotkin ovat laihat, vähän kolhot varmaan. Teinistä en millään menisi, mutta ei nyt mitään ryppyjä tai tantta-tyyliä ole, joka nuo ihmetykset selittäisi.
Tämä ketju osoittaa jälleen naisten suuren lojaaliuden toisiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina,aina olen jonkun naishenkilön kysyessä kuinka vanha luulisin hänen olevan tehnyt seuraavasti: Jos näyttää esm 50 v. niin aina pois joku 5 vuotta.Kaikki tulevat iloiseksi.
Useimmiten nämä jotka tämmöstä kysyvät ovat egocentrisiä ihmisiä.
Itse olen nainen,48 v. ja aina näyttänyt ikäistäni vanhemmalta.
Minäkin arvioin varmuuden vuoksi pari vuotta alemmas. Mutta jos oikeasti pidän toista nuoremman näköisenä, niin huomautan siitä vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä kuin lähes jokainen mies pitää itseään ikäistään muoremman näköisenä.
Vai huoremman? Suoremman? Kuoremman?
Enpä ole ikinä moista kuullut.