Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi kaduttaa

Vierailija
03.01.2019 |

Sanon sen nyt vaikka kukaan ei sitä ymmärrä. Kaduttaa toisen lapsen hankkiminen. Kuopus on jo kohta 3v. Silti lähes päivittäin kadun että toinen lapsi tehtiin. Rakastan häntä kyllä aidosti ja hän on ihan mahtava tyyppi ja ihana sisarus toiselle lapsellemme. Mutta enhän olisi tätä tiennyt jos en olisi häntä koskaan tehnyt.

En tiedä meneekö tämä tunne koskaan ohi. Ja eniten syyllisyyttä tunteesta koen koska ennen ensimmäistä lasta meillä oli vuosien lapsettomuus. Kiittämätön siis.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro mikä siinä mättää? Mua välillä harmittaa kun ei saatu toista lasta, tai vaikka seitsemättä. Rakastan niin paljon tuota ainokaistamme että sattuu.

Vierailija
2/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et olisi tehnyt niin sitten vanhempana olisi se kaduttanut. Kunhan lapset tuosta kasvavat niin alkaa arkikin helpottaa, ja lapsille on toisilleenn seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro mikä siinä mättää? Mua välillä harmittaa kun ei saatu toista lasta, tai vaikka seitsemättä. Rakastan niin paljon tuota ainokaistamme että sattuu.

Kun en tiedä. Kaiken varmaan pitäisi olla hyvin. Ja tiedän tunteesi ja varmasti ärsytyksesi aloitukseeni, juuri noin ajattelin kun meillä oli vain yksi lapsi. Ap

Vierailija
4/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet masentunut. Käy jossain juttelemassa tuo asia.

Kontrollin menetys sinua piinaa. Yhden kanssa pystyy kontrolloimaan. Lapsille muodostuu heidän oma keskinäinen suhteensa. Kannusta sitä.

Et ole enää kaiken keskipiste.

Olet saanut mitä toivot.lapsia.

Olet uudessa asemassa perheessäsi.

Millainen perhe lapsuudenperheesi on ollut?

Vierailija
5/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos olisit tuo lapsi. Sinä. Pienenä ja avuttomana. Sisaruksesi rakastettu. Miltä tuntuisi? Mitä sanoisit äidillesi? Itse ajattelisin, että niin huonoa ihmistä ei olisikaan, etteikö vanhemmilleen kelpaisi. Onko lapsesi siis niin huono? Haluaisitko olla niin huono? Hienoa kasvaa ihmiseksi, joka ei ole koskaan ollut kenellekään tärkeä.

Vierailija
6/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä, minä minä minä. Sitten minä, minäminä, minä.

Vierailija
7/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei ole mitään otuksia, joista on toisilleen "seuraa" ja "kyllä se siitä" ja "sua varmaan masentaa". Ainoastaan lapsia voi kohdella kaltoin ja saada itselleen sympatiaa ja muilta tukea velloa itsessään? Entäs sen ihmisyksilön (sinun, minun, tai lapsesi) ainutkertainen lapsuus ja elämä? Mietippä sitä.

Vierailija
8/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisit lapsellesi palveluksen ja adoptoisit hänet jollekin, joka häntä rakastaa eikä vielä kaupan päälle kohtele eriarvoisesti kuin sisarustaan?

Vierailija
9/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei ole mitään otuksia, joista on toisilleen "seuraa" ja "kyllä se siitä" ja "sua varmaan masentaa". Ainoastaan lapsia voi kohdella kaltoin ja saada itselleen sympatiaa ja muilta tukea velloa itsessään? Entäs sen ihmisyksilön (sinun, minun, tai lapsesi) ainutkertainen lapsuus ja elämä? Mietippä sitä.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi. AP:lla on kaksi lasta, mitä muuta tässä keskustelussa tulisi tehdä? Kertoa kuinka paska vanhempi AP on, jolloin kohtelee sitä lastaan vielä huonommin?

Vierailija
10/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtyä ei saa tekemättömäksi. AP:lla on kaksi lasta, mitä muuta tässä keskustelussa tulisi tehdä? Kertoa kuinka paska vanhempi AP on, jolloin kohtelee sitä lastaan vielä huonommin?

Kasvaa aikuiseksi? Ymmärtää tuo mitä edellisessä viestissä sanottiin? Ottaa vastuuta itsestään, puhua ammattilaisille, harjoittaa EMPATIAA tuota lasta kohtaan, huomioida ettei kohtele sisaruksia eriarvoisesti, puhua isälle omasta vajavaisuudestaan jotta isä on tietoinen tästä oksettavasta ajatusmallista.

Et nyt ihan tosissasi voi selittää että äiti voi vaan olla tuollainen koska mitään ei voi tehdä.... Lapsi huostaan ja äkkiä jos aikuinen ei saa itseään kuntoon!!!

Vierailija
11/12 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne kuitenkin samalle isälle?

Mä tiedän yhden huonon naisen joiden lapsilla on eri isät. Eikä tää oo ku n.30v.

Vierailija
12/12 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et olisi tehnyt niin sitten vanhempana olisi se kaduttanut. Kunhan lapset tuosta kasvavat niin alkaa arkikin helpottaa, ja lapsille on toisilleenn seuraa.

Aika vahva väite. Mistä voit tietää sen toisen puolesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän