Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen saanut nykyisessä työpaikassa neljä varoitusta alle viiden kuukauden sisällä

Vierailija
03.01.2019 |

Olen töissä puhelinmyyjänä ja toisinaan saan kohtalaisesti myyntiä ja toisinaan (useimmiten) kehnosti tai en yhtään. Olen saanut neljä varoitusta työsuhteeni aikana (5kk) ja luulin, että olisin jo kolmansista saanut potkut. Näin ei kuitenkaan käynyt. Varoituksen perusteena on se, ettei myyntitavoite ole täyttynyt. Kaikkeni yritän, mutta en voi sille mitään, että toisinaan menee paremmin ja toisinaan huonommin. Onko ok antaa toistuvasti varoituksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhille ei kannata tuputtaa."

Muistelen jostakin lukeneeni, että helpoimpia ostopäätökseen höynäytettäviä ovat pienituloisuudesta huolimatta usein vanhukset, joiden kyky tehdä järkeviä päätöksiä alkaa olla rajallinen.

Vierailija
22/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmalla on nyt oikeus irtisanoa sinut koska haluaa, siihen asti kunnes kaksi noista varoituksista vanhenee.

Jep. Ja onko joku joskus saanut potkut puhelinmyyjän työstä?

No ei varmaan potkuja, mutta koeajan lopussa purettu työsuhde tai jätetty määräaikainen uusimatta.

Puhelinmyynnin konttorissakin on rajallinen määrä jakkaroita, ei siellä kannata pitää niitä jotka eivät pärjää.

Tosin puhelinmyynnissä pärjääminen on tosi paljon kiinni siitä että mitä saa myydä. Jos on paska tuote, niin on paska myynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Köyhille ei kannata tuputtaa."

Muistelen jostakin lukeneeni, että helpoimpia ostopäätökseen höynäytettäviä ovat pienituloisuudesta huolimatta usein vanhukset, joiden kyky tehdä järkeviä päätöksiä alkaa olla rajallinen.

Pienituloiset harkitsee huonommin ostoksiaan.

Vierailija
24/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VikarieRotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä hommiin - tosiaan ei voi antaa varoituksia jos myyntiä ei ole. Itse aikoinaan telebuukkaajana duunia tehneenä (samanlaista "cold callingia" eli kylmäsoittoa kuin puhelinmyynnissäkin) tiedän, miten ylempi taho painostaa ja miten surkea liksa noissa hommissa on. Mulla oli provikan lisäksi pieni takuupalkka, mutta siitäkin huolimatta kuukausittain käteen tuli vain 900-1000 euroa, eli asumistuen avulla nilkutettiin eteenpäin.

Aina ei valitettavasti voi työpaikkaansa valita - mulla oli alla kaksi tutkintoa (myös ammatillinen), ja siitäkin huolimatta ei edes vähän omaa alaa liippaavia duuneja löytynyt. Kaikkiin paikkoihin kun haki 200+ muutakin ihmistä pääkaupunkiseudulla. Köyhä ei voi olla kranttu, työmarkkinatuellakin on takaraja ja oli pakko ottaa ihan mikä tahansa duuni.

Anna firman painostuksen valua kuin vesi hanhen selästä ja pistä työhakemuksia ihan kaikkialle (paitsi muihin puhelinmyyntifirmoihin). Nyt sulla on ns. työnhakutyö, joten haastatteluihin pääseminen on helpompaa. Jopa tuollainen "pskaduuni" oikeasti auttaa. Olin yllättynyt ja hieman pettynyt asenteisiin, kun huomasin itse, miten paljon haastattelukutsuja alkoi tulla verrattuna siihen, kun olin ollut työttömänä vain tyyliin kahta kuukautta aiemmin... (Mulla tärppäsi kun olin ollut vähän yli vuoden buukkarina, nyt oman alan vakitöissä, kunnon palkalla. :) )

Irtisanoutuminen ei kannata, koska kolmen kuukauden karenssi pätkähtää heti, eikä noissa hommissa oikeasti kykene keräämään itselleen tarpeeksi säästöjä karenssista selviämiseen.

Minä olin Viking Linellä töissä 4 päivää ja sain 954€ palkkaa käteen kaikkine lisineen.

Kun oon täysin työtön, saan 1530€ nettoa ansiosidonnaisia (brutto 1900+).

Silti olen mieluummin vuosikausia kotona työttömänä kuin että tienaisin laivalla noin 3000€ kuukaudessa NETTOA. Rakastan vapaa-aikaa yli kaiken ja vapaus on tärkeä mitä on. Tämä mahdollisuus valita mun tyyppisiä valintoja on mahdollistavain Suomessa ja mahdollisesti vain joissakin pohjoismaissa.... NAM!

Ps. Asiantuntijoille tiedoksi että jätin slabit käyttämättä, en välittänyt 2€ kossupullosta, 1,70€ röökiaskeista tai 30 sentin olut tai lonkerotölkeistä. Ei tarvetta päihteille vaikka on henkilökunnalle megahalpaa..

Mä olisin mielelläni ostanut sulta ne röökit, omat loppu.

Vierailija
25/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varoitukset annettu kirjallisena ja lukeeko niissä että "varoitus"? Ja mitä niihin on kirjoitettu varoituksen syyksi?

Vierailija
26/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ihan samaa. Antavat varoituksen jos ei pääse myyntitavoitteeseen, mutta eivät kuitenkaan pura työsuhdetta. Ehkä jonkunlaista "piiskaamista" tuo on.

Vierailija
27/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä hommiin - tosiaan ei voi antaa varoituksia jos myyntiä ei ole. Itse aikoinaan telebuukkaajana duunia tehneenä (samanlaista "cold callingia" eli kylmäsoittoa kuin puhelinmyynnissäkin) tiedän, miten ylempi taho painostaa ja miten surkea liksa noissa hommissa on. Mulla oli provikan lisäksi pieni takuupalkka, mutta siitäkin huolimatta kuukausittain käteen tuli vain 900-1000 euroa, eli asumistuen avulla nilkutettiin eteenpäin.

Aina ei valitettavasti voi työpaikkaansa valita - mulla oli alla kaksi tutkintoa (myös ammatillinen), ja siitäkin huolimatta ei edes vähän omaa alaa liippaavia duuneja löytynyt. Kaikkiin paikkoihin kun haki 200+ muutakin ihmistä pääkaupunkiseudulla. Köyhä ei voi olla kranttu, työmarkkinatuellakin on takaraja ja oli pakko ottaa ihan mikä tahansa duuni.

Anna firman painostuksen valua kuin vesi hanhen selästä ja pistä työhakemuksia ihan kaikkialle (paitsi muihin puhelinmyyntifirmoihin). Nyt sulla on ns. työnhakutyö, joten haastatteluihin pääseminen on helpompaa. Jopa tuollainen "pskaduuni" oikeasti auttaa. Olin yllättynyt ja hieman pettynyt asenteisiin, kun huomasin itse, miten paljon haastattelukutsuja alkoi tulla verrattuna siihen, kun olin ollut työttömänä vain tyyliin kahta kuukautta aiemmin... (Mulla tärppäsi kun olin ollut vähän yli vuoden buukkarina, nyt oman alan vakitöissä, kunnon palkalla. :) )

Irtisanoutuminen ei kannata, koska kolmen kuukauden karenssi pätkähtää heti, eikä noissa hommissa oikeasti kykene keräämään itselleen tarpeeksi säästöjä karenssista selviämiseen.

Mikäs takaraja työmarkkinatuella on?

Ainakin 5 vuotta sitten siinä oli sama 500 päivää kuten työttömyyspäivärahallakin. Sen jälkeen alkoi joutua "pupuleikkikursseille" yms. Oli aika kuumottavaa, kun jokaisessa kuukausittain Kelalta tulleessa paperissa luki, kuinka monta päivää työmarkkinatukea oli vielä jäljellä. Kaikki pätkätyöt onneksi katkaisivat laskurin hetkeksi, muistaakseni vähintään 90 päivää kestäneet työsuhteet nollasivat sen. Nyt siihen taisi tulla se "aktiivimalli", joka on erilainen ja "kannustavampi"...

Vierailija
28/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs takaraja työmarkkinatuella on?

Ainakin 5 vuotta sitten siinä oli sama 500 päivää kuten työttömyyspäivärahallakin. Sen jälkeen alkoi joutua "pupuleikkikursseille" yms. Oli aika kuumottavaa, kun jokaisessa kuukausittain Kelalta tulleessa paperissa luki, kuinka monta päivää työmarkkinatukea oli vielä jäljellä. Kaikki pätkätyöt onneksi katkaisivat laskurin hetkeksi, muistaakseni vähintään 90 päivää kestäneet työsuhteet nollasivat sen. Nyt siihen taisi tulla se "aktiivimalli", joka on erilainen ja "kannustavampi"...

Ei ollut, se oli kestoltaan rajoittamaton ainakin jo 2002 annetussa laissa.

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki

"Työmarkkinatuen kestoa ei ole rajoitettu."

Pitkäaikaistyöttömille alkaa tietysti tulla aktivoimistoimia

Vierailija
29/29 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku täs sanoikin että on piiskaamista. Jos et pääse tavoitteeseen varoitus napsahtaa.

Täytyy sanoa että johdolla on täysin pielessä johtaminen kun ei osaa auttaa parempiin tuloksiin niin varoitus on peloitteluna.

Kuitenkin potkujakaan ei voi antaa, uskon että teet kuitenkin jotain tulosta joka tyydyttää ja uusia työntekijöitä on hankala saada alalle.

Jos potkisivat ulos koska varmaan suurin osa ei pääse tuloksiin, ois toimisto aika tyhjä ja ei ois pomojakaan..