Olen saanut nykyisessä työpaikassa neljä varoitusta alle viiden kuukauden sisällä
Olen töissä puhelinmyyjänä ja toisinaan saan kohtalaisesti myyntiä ja toisinaan (useimmiten) kehnosti tai en yhtään. Olen saanut neljä varoitusta työsuhteeni aikana (5kk) ja luulin, että olisin jo kolmansista saanut potkut. Näin ei kuitenkaan käynyt. Varoituksen perusteena on se, ettei myyntitavoite ole täyttynyt. Kaikkeni yritän, mutta en voi sille mitään, että toisinaan menee paremmin ja toisinaan huonommin. Onko ok antaa toistuvasti varoituksia?
Kommentit (29)
No ei olekaan, mutta en halua työttömäksikään jäädä. Oman alan töitä ei tällä hetkellä juurikaan ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
No ei olekaan, mutta en halua työttömäksikään jäädä. Oman alan töitä ei tällä hetkellä juurikaan ole tarjolla.
No paljonko "tienaat" tuosta paskasta?
No soita puhu ja puhu ja intä. Mutta älä minulle soita.
Käytä aikasi järkevämmin ja opiskele jotain, joka auttaa työllistymään parempaan työhön.
Ei myyjälle voi antaa varoitusta siitä ettei asiakkaat osta. Vain tietynlaisista asioista voi antaa varoituksen, esim. jos ei tee sitä mitä käsketään, on luvatta poissa tms.
Älkää nyt viitsikö tehdä töitä tuollaisissa pa*kafirmoissa. Just se että noihinkin surkealla asenteella johdettuihin firmoihin riittää tekijöitä on yksi nykyisten suomen työmarkkinoiden ongelma. Liekö ne just nää samat yrittelijä-yrittäjät jotka juoksee lisäksi vinkumassa jatkuvasti hallitukselle että työntekijöitä ei löydy (kun ehdot on surkeat, palkka olematon ja firman johto pihalla kuin lumiukot, lisäksi duunaria kyykytetään mielivaltaisesti).
Opi tulkitsemaan että kenellä on rahaa ja kenellä ei. Köyhille ei kannata tuputtaa.
Tsemppiä hommiin - tosiaan ei voi antaa varoituksia jos myyntiä ei ole. Itse aikoinaan telebuukkaajana duunia tehneenä (samanlaista "cold callingia" eli kylmäsoittoa kuin puhelinmyynnissäkin) tiedän, miten ylempi taho painostaa ja miten surkea liksa noissa hommissa on. Mulla oli provikan lisäksi pieni takuupalkka, mutta siitäkin huolimatta kuukausittain käteen tuli vain 900-1000 euroa, eli asumistuen avulla nilkutettiin eteenpäin.
Aina ei valitettavasti voi työpaikkaansa valita - mulla oli alla kaksi tutkintoa (myös ammatillinen), ja siitäkin huolimatta ei edes vähän omaa alaa liippaavia duuneja löytynyt. Kaikkiin paikkoihin kun haki 200+ muutakin ihmistä pääkaupunkiseudulla. Köyhä ei voi olla kranttu, työmarkkinatuellakin on takaraja ja oli pakko ottaa ihan mikä tahansa duuni.
Anna firman painostuksen valua kuin vesi hanhen selästä ja pistä työhakemuksia ihan kaikkialle (paitsi muihin puhelinmyyntifirmoihin). Nyt sulla on ns. työnhakutyö, joten haastatteluihin pääseminen on helpompaa. Jopa tuollainen "pskaduuni" oikeasti auttaa. Olin yllättynyt ja hieman pettynyt asenteisiin, kun huomasin itse, miten paljon haastattelukutsuja alkoi tulla verrattuna siihen, kun olin ollut työttömänä vain tyyliin kahta kuukautta aiemmin... (Mulla tärppäsi kun olin ollut vähän yli vuoden buukkarina, nyt oman alan vakitöissä, kunnon palkalla. :) )
Irtisanoutuminen ei kannata, koska kolmen kuukauden karenssi pätkähtää heti, eikä noissa hommissa oikeasti kykene keräämään itselleen tarpeeksi säästöjä karenssista selviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Opi tulkitsemaan että kenellä on rahaa ja kenellä ei. Köyhille ei kannata tuputtaa.
Ihmisen varallisuutta ei valitettavasti näe nimi- ja numerotiedoista.
Jos olet provikalla niin eipä heillä ole kiire sinua kenkiä.
"varoitus"
https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/irtisanominen/varoitus
Varoituksen voi antaa vain rikkeestä. Myyntitavoitteeseen yltämättömyys ei ole rike, eikä siitä voi antaa mitään varoitusta.
Firmalla on nyt oikeus irtisanoa sinut koska haluaa, siihen asti kunnes kaksi noista varoituksista vanhenee.
Mene vaikka vuokrafirman palkkalistoille.
Mulla on tunteja 10-40/kk.
Otan töitä vastaan aina, kun itselle sopii ja yleensä aina sopii.
Olen erittäin tyytyväinen tuohon systeemiin.
Siivoustyökin on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä puhelinmyyjänä
Ryhdy tekemään jotain vähemmän moraalitonta työtä, tai ala opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä hommiin - tosiaan ei voi antaa varoituksia jos myyntiä ei ole. Itse aikoinaan telebuukkaajana duunia tehneenä (samanlaista "cold callingia" eli kylmäsoittoa kuin puhelinmyynnissäkin) tiedän, miten ylempi taho painostaa ja miten surkea liksa noissa hommissa on. Mulla oli provikan lisäksi pieni takuupalkka, mutta siitäkin huolimatta kuukausittain käteen tuli vain 900-1000 euroa, eli asumistuen avulla nilkutettiin eteenpäin.
Aina ei valitettavasti voi työpaikkaansa valita - mulla oli alla kaksi tutkintoa (myös ammatillinen), ja siitäkin huolimatta ei edes vähän omaa alaa liippaavia duuneja löytynyt. Kaikkiin paikkoihin kun haki 200+ muutakin ihmistä pääkaupunkiseudulla. Köyhä ei voi olla kranttu, työmarkkinatuellakin on takaraja ja oli pakko ottaa ihan mikä tahansa duuni.Anna firman painostuksen valua kuin vesi hanhen selästä ja pistä työhakemuksia ihan kaikkialle (paitsi muihin puhelinmyyntifirmoihin). Nyt sulla on ns. työnhakutyö, joten haastatteluihin pääseminen on helpompaa. Jopa tuollainen "pskaduuni" oikeasti auttaa. Olin yllättynyt ja hieman pettynyt asenteisiin, kun huomasin itse, miten paljon haastattelukutsuja alkoi tulla verrattuna siihen, kun olin ollut työttömänä vain tyyliin kahta kuukautta aiemmin... (Mulla tärppäsi kun olin ollut vähän yli vuoden buukkarina, nyt oman alan vakitöissä, kunnon palkalla. :) )
Irtisanoutuminen ei kannata, koska kolmen kuukauden karenssi pätkähtää heti, eikä noissa hommissa oikeasti kykene keräämään itselleen tarpeeksi säästöjä karenssista selviämiseen.
Mikäs takaraja työmarkkinatuella on?
Vierailija kirjoitti:
Firmalla on nyt oikeus irtisanoa sinut koska haluaa, siihen asti kunnes kaksi noista varoituksista vanhenee.
Jep. Ja onko joku joskus saanut potkut puhelinmyyjän työstä?
Vierailija kirjoitti:
Myyntitavoitteen alittamisesta ei ole lupaa antaa edes varoitusta.
Kyse lienee siitä että on huomautettu että myyntitavoite ei täyty ja luultavasti teetetty ketjutettuja määräaikaisia ja jossain vaiheessa määräaikaista ei enää uusita, mikä on tietytsi hyvä juttu, koska silloin pääsee eroon kyseisestä riistofirmasta.
Kannattaa koko ajan hakea oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei valitettavasti voi työpaikkaansa valita - mulla oli alla kaksi tutkintoa (myös ammatillinen), ja siitäkin huolimatta ei edes vähän omaa alaa liippaavia duuneja löytynyt. Kaikkiin paikkoihin kun haki 200+ muutakin ihmistä pääkaupunkiseudulla. Köyhä ei voi olla kranttu, työmarkkinatuellakin on takaraja ja oli pakko ottaa ihan mikä tahansa duuni.Anna firman painostuksen valua kuin vesi hanhen selästä ja pistä työhakemuksia ihan kaikkialle (paitsi muihin puhelinmyyntifirmoihin). Nyt sulla on ns. työnhakutyö, joten haastatteluihin pääseminen on helpompaa. Jopa tuollainen "pskaduuni" oikeasti auttaa. Olin yllättynyt ja hieman pettynyt asenteisiin, kun huomasin itse, miten paljon haastattelukutsuja alkoi tulla verrattuna siihen, kun olin ollut työttömänä vain tyyliin kahta kuukautta aiemmin... (Mulla tärppäsi kun olin ollut vähän yli vuoden buukkarina, nyt oman alan vakitöissä, kunnon palkalla. :) )
Minä olin Viking Linellä töissä 4 päivää ja sain 954€ palkkaa käteen kaikkine lisineen.
Kun oon täysin työtön, saan 1530€ nettoa ansiosidonnaisia (brutto 1900+).
Silti olen mieluummin vuosikausia kotona työttömänä kuin että tienaisin laivalla noin 3000€ kuukaudessa NETTOA. Rakastan vapaa-aikaa yli kaiken ja vapaus on tärkeä mitä on. Tämä mahdollisuus valita mun tyyppisiä valintoja on mahdollistavain Suomessa ja mahdollisesti vain joissakin pohjoismaissa.... NAM!
Ps. Asiantuntijoille tiedoksi että jätin slabit käyttämättä, en välittänyt 2€ kossupullosta, 1,70€ röökiaskeista tai 30 sentin olut tai lonkerotölkeistä. Ei tarvetta päihteille vaikka on henkilökunnalle megahalpaa..
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo puhelinmyynti sitten omaa alaasi? Jos ei niin hae mitä tahansa muuta työtä. Se ei näytä CV:ssä hyvältä että olet roikkunut vuosikausia pikkupalkalla puhelinmyyjänä.
Hommaa parempaa työtä, ei tuollainen ole mistään kotoisin.