Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsit eroon kynsisienestä?

Vierailija
02.01.2019 |

Itsellänihän tuo pirulainen ilmestyi varpaankynteen n.8 vuotta sitten. Siitä on levinnut kahteen muuhunkin varpaaseen. Kävin jo silloin kun oli ensimmäisessä, lääkärissä ja siitä otettiin KAHDESTI viljely, joka tuli ulos negatiivisena (!!!). Kuulemma tulokset ei ole noissa aina luotettavia. Tuloksien tultua lääkäri väitti että kynsin on kärsinyt koska ne hankaavat lenkkareita vasten.. juoksen siis paljon. Olen juossut koko ikäni, ja yhtäkkiä varpaankynnet muka paksunisivat juoksulenkkareista.
Muutama pedikyyrin tehnytkin on sanonut, että varmasti on kynsisieni. Enpä sellaiseen enää kehtaa edes mennä koska nolottaa niin paljon.

Olen yrittänyt kotikonstein päästä eroon, mutta eipä ole ikinä onnistunut. Teepuuöljy kokeiltu, 4% vetyperoksidi kokeiltu sekä apteekin Canespro kokeiltu, ei mitään apua mistään noista.

Jaa viisautesi, ensi kesänä olisi kiva käyttää sandaaleja!

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanaan jonkun suun kautta otettavan monen viikon kuurin. Tehosi, eikä kynsisieni ole palannut. Tästä aikaa n. 10 vuotta.

Vierailija
22/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatree öljy auttoi minullakin.

Pottuvarvas oli ruskea ja viereinen varvas paksu keltainen.

Nyt pienessä varpaassa terveen näköinen kysnsi,ja isossa varpaassa todella pieni alue enää ruskeana.

Kannattaa kokeilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä toimi teepuuöljy. Tiputin sitä laimentamattomana varpaankynnelle ja se imeytyi kynteen. Käsittelyn jälkeen kynsi muuttui pian karheaksi ja hauraaksi ja raaputin siitä metallisella kynsiviilalla pois kaiken, mikä helposti lähti. Toistin tämän vielä kerran tai kaksi ja huomasin, että öljy ei imeytynyt eikä vaikuttanut terveeseen kynteen, joka oli rakenteeltaan aivan toisenlaista, sitkeää. Kun haurastunut osa kynnestä oli raaputettu pois, kynsi kasvoi uudelleen normaalina.

Vierailija
24/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ensin kaikki apteekin reseptivapaat vaihtoehdot. Mistään ei ollut mitään apua. Sitten hommasin Terbinafin-reseptin ja johan rupes homma rokkaamaan.

Vierailija
25/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kaikenlaisia keinoja, kunnes jostain nettipalstalta luin toimivan vinkin. Aamuin illoin sävelin kynteen teatree öljyä jalkojen pesun ja huolellisen kuivaamisen jälkeen. Yöksi laitoin kynteen vicks vaporubia. Lisäksi pesin sukat nurinpäin 60 asteessa. Ne joita ei voinut pestä korkeassa lämpötilassa, heitin roskiin.

Muutamassa viikossa kynsi parantui. Hoidin siis joka ikinen aamu ja ilta, kunnes se parani.

Vierailija
26/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla ei auttanut reseptilääke. T.25

Vierailija
27/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tuon kuukausien kuurin, mutta sain niin pahat sivuoireet, että jouduin keskeyttämään vajaan kuukauden jälkeen. Makuaisti hävisi kokonaan (palautui vasta kuukausien jälkeen), tuli kovia vatsakipuja ja pahin vielä; niin kauhea huimaus että joinain päivinä pysyin pystyssä vain seinistä tukea ottamalla. En halua peloitella, harvalle noin pahoja sivuoireita tulee.

Hintaa en muista, mutta lääkekuuri ei kuitenkaan nykyään ole mikään hirveän kallis, joskus aikoinaan on ollut. Maksa-arvot otettiin ennen kuurin aloittamista, mutta muuten ei verikokeissa tarvitse ravata ellei tule jotain maksaoireita.

Itse olen kokeillut noin vuoden teepuuöljykäsittelyn ja noin vuoden vetyperoksidikäsittelyn, sekä käsidesillä uittamista, näistä ei mikään ole auttanut. Lisäksi pari apteekista reseptittä saatavaa tuotetta testattu toimimattomina, nimiä en muista.

Itselläni nyt toisen jalan kaikissa kynsissä sieni pahana, toinen jalka sienetön. Pelottaa että leviää toiseen jalkaan tai vielä pahempaa, että leviäisi sormen kynsiin. Se kai kuitenkin harvinaista, muttei kuitenkaan mahdotonta. Pelkään myös aina että levitän tätä muille, enkä siksi käy uimahalleissa. Yökyläillessä sukulaisilla menen jollain varvastossuilla suihkuun. Myöskään missään en kehtaa olla paljasjaloin, joten uimarannoillekaan ei ole asiaa.

Kurjaakin kurjempi vaiva, itselläni tuon kosmeettisen haitan lisäksi aika kivuliaskin. Ehkä pitää alkaa tuohon laseriin säästämään, jos oikeasti auttaisi. Todella haluaisin tästä eroon, mutta hautaan tän kanssa varmaan mentävä eli loppuelämän vaiva.

Vierailija
28/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hoidettiin vuosikausia kynsisienenä sormien kynsiä ja ukkovarvasta. Otettiin näyte, joka oli puhdas ja silti söin lääkkeitä. Ei lähtenyt. Nyt on selvinnyt, että minulla on nivelpsori, jonka oire on minulla kynsien muutokset ja ajoittaiset nivelkivut. Kynnet ovat kauhean näköiset ja vuorotellen eri kynsi oireilee. Käypä ihotautilääkärillä, niin saat varmistuksen, ettei sinulla ole psoriasis. Tunnen erään nuoren miehen, jolla on samoin vain kynsimuutoksinen psori.

Vierailija
29/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänihän tuo pirulainen ilmestyi varpaankynteen n.8 vuotta sitten. Siitä on levinnut kahteen muuhunkin varpaaseen. Kävin jo silloin kun oli ensimmäisessä, lääkärissä ja siitä otettiin KAHDESTI viljely, joka tuli ulos negatiivisena (!!!). Kuulemma tulokset ei ole noissa aina luotettavia. Tuloksien tultua lääkäri väitti että kynsin on kärsinyt koska ne hankaavat lenkkareita vasten.. juoksen siis paljon. Olen juossut koko ikäni, ja yhtäkkiä varpaankynnet muka paksunisivat juoksulenkkareista.

Muutama pedikyyrin tehnytkin on sanonut, että varmasti on kynsisieni. Enpä sellaiseen enää kehtaa edes mennä koska nolottaa niin paljon.

Olen yrittänyt kotikonstein päästä eroon, mutta eipä ole ikinä onnistunut. Teepuuöljy kokeiltu, 4% vetyperoksidi kokeiltu sekä apteekin Canespro kokeiltu, ei mitään apua mistään noista.

Jaa viisautesi, ensi kesänä olisi kiva käyttää sandaaleja!

Itsellä sama riesa. Käytin toistasataa euroa pelkkään siveltävään antibioottilakkaan, yhtä tyhjän kanssa. Tuo on siis Suomessa reseptilääke.

Kynsisienestä pääsee kuulemma taatusti eroon laserhoidolla. Joissakin jalkahoitoloissa ja lääkäriasemilla tekevät tuota. Oli aika arvokasta, niin olen vielä lykännyt asiaa.

En halua ruveta syömään myrkkyjä ja rasittamaan elimistöäni kuukausikaupalla, niin tuo yleisantibiootti ei käy.

Vierailija
30/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei lähtenyt millään. Yli 22 vuotta ollut jalassa ja sain sen intistä.

Joku supersieni. Ympäri maan kylpylöitä olen käynyt levittelemässä sientäni.

Olen pahoillani.

Sen verran vaikea tapaus ettei mitkään sisäisesti annetut tehonneet. Olen käyttänyt elämäni aikana 30 eri valmistetta ja välillä on maksa käynyt kovilla.

Parempi vaan opetella elämään sen sienen kanssa. Vuan oli minulla kerran täitäkin ja ties kuinka kauan oli kunnes vahingossa huomasin. Vuosia varmasti elin täit päässäni.

Ei sienestä tai täistä ole oikeastaan ihmiselle hirveästi haittaa. Pikemminkin on hyvä tarjota muille elämä kuin aina ottaa vaan. Oikeastaan se sieni on sellainen että sen takia ei välttämättä kannata inttiin mennä. Jos tästä olisin tiennyt niin olisin valinnut mieluummin hygieenisemmän sivarin.

Vierailija
31/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä toimi teepuuöljy. Tiputin sitä laimentamattomana varpaankynnelle ja se imeytyi kynteen. Käsittelyn jälkeen kynsi muuttui pian karheaksi ja hauraaksi ja raaputin siitä metallisella kynsiviilalla pois kaiken, mikä helposti lähti. Toistin tämän vielä kerran tai kaksi ja huomasin, että öljy ei imeytynyt eikä vaikuttanut terveeseen kynteen, joka oli rakenteeltaan aivan toisenlaista, sitkeää. Kun haurastunut osa kynnestä oli raaputettu pois, kynsi kasvoi uudelleen normaalina.

Olen myös käyttänyt teepuuöljyä kynsisienen vioittamiin varpaankynsiin.

Se tosiaan haurastuttaa kynnen, joka sitten helppo raspata pois.

Vaan minulla ei sieni lähtenyt. Nyt kynnet ihan minilyhyet, eli kaikki mahdollinen on leikattu ja viilattu pois, mutta ei auta. Aina kynsi kasvaa sienekkäänä. Pidän nykyään kynnet hyvin lyhyinä, siis epänormaalin lyhyinä: pahimmat kaksi kampuravarvasta ovat lähes kynnettömät. Auttaisikohan kynsien poisto?

Vierailija
32/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KYNSISIENI LÄHDE KUIN SISÄISELLÄ HEVOSKUURILLA LÄÄKETTÄ!

Nuo apteekin käsikauppatuotteet on hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Pelkkää kosmetiikkaa. Kynsisieni vain leviää muuallekin ja voi hyvin.

Ainoa keino on mennä lääkäriin ja syödä muutaman kuukauden kuuri oikeaa lääkettä. Lääkkeen vuoksi pitää käydä maksa-arvojen mittauksessa varmuuden vuoksi.

Sieni on sitkeä pirulainen.

Vierailija
33/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten pitää muistaa hävittää kaikki sienen saastuttamat sukat ja kengät. Niistä sen saa uudelleen.

Sekä pitää muistaa käyttää julkisissa suihkutiloissa (uimahallit, kuntosalit, kylpylät) tossuja.

Vierailija
34/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kynsien lakkaamisen ja se kasvoi pois.

Vierailija
35/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin ensin kaikki apteekin reseptivapaat vaihtoehdot. Mistään ei ollut mitään apua. Sitten hommasin Terbinafin-reseptin ja johan rupes homma rokkaamaan.

Joo, apteekissa työskentelevä kaverini sanoi, että noi käsikauppamyynnissä olevat reseptivapaat eivät auta oikeasti yhtään. Hirveästi mainostetaan kyllä, koska sieni on niin yleinen vaiva ihmisillä ja leviää herkästi edelleen.

Vierailija
36/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös käyttänyt teepuuöljyä kynsisienen vioittamiin varpaankynsiin.

Se tosiaan haurastuttaa kynnen, joka sitten helppo raspata pois.

Vaan minulla ei sieni lähtenyt. Nyt kynnet ihan minilyhyet, eli kaikki mahdollinen on leikattu ja viilattu pois, mutta ei auta. Aina kynsi kasvaa sienekkäänä. Pidän nykyään kynnet hyvin lyhyinä, siis epänormaalin lyhyinä: pahimmat kaksi kampuravarvasta ovat lähes kynnettömät. Auttaisikohan kynsien poisto?

Olen 35v nainen jolla tämä riesa ollut teini-iästä asti. Kun olin n 20v niin vielä lääkärissä tehtiin noita kynsien poistoja, jolloin minultakin poistettiin kolme kynttä. Lisäksi aloitin lääkekuurin kolmeksi kuukaudeksi. Kuurin lopulla näytti jo lupaavalta, että tervettä kynttä kasvaa, mutta niin vaan muuttui sienikynneksi myöhemmin. Sukat oli pesty 60 asteessa ja kengät uusittu (tämä jos mikä on sienihoidossa kallista). Eli ei välttämättä auta kynsienpoisto+kuurikaan. :(

Lääkärille kun tässä vuosi sitten kerroin tän historian niin sanoi ettei nykyään poisteta kynsiä lääkärin toimesta. Jotkut jalkahoitajat noita poistoja tekevät jollain ureakäsittelyllä. Ei myöskään suositellut uutta kuuria kun ei aiempi ollut auttanut ja sanoi että vain noin 60% lääkekuurin syöneistä tehoaa. Eikä kuulemma ole elimistölle hyväksi vaikkei pahoja sivuoireita tulisikaan. Lohdutti että tämä vaiva on aika monella, mutta se nyt ei lohduta tippaakaan kesällä kun mielellään sandaaleissa kulkisi.

Vierailija
37/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana syynäsin varpaankynnet. Kas, ne ovat paremmassa kunnossa kuin pitkiin aikoihin (lue: vuosiin!) Mikään tehohoito ei ole auttanut labrassa todettuun sienitartuntaan (Tricophyton spp). Oikeastaan kynnet ja varpaat menivät huonommaksi, kun niitä ahkeraan puljasin ja viilailin.

Sitten meni hermot ja lopetin hoidot.

Nyt on kulunut vuosi siitä, kun reseptilakkaa/teepuuöljyä/spriitä/younameit olen sivellyt kynsiin. Ovat saaneet elää omaa elämäänsä, toisinaan suihkun - ja varsinkin saunan - jälkeen olen leikannut kynsisaksilla pehmenneet, hauraat kärjet. Viilailua en enää jaksanut muutenkaan.

Ja tosiaan: toisen jalan kynnet näyttävät lähestulkoon normaaleilta. Olisiko sieni lähtenyt!? Toisessa jalassa asiat huonommin, mutta kynnet aika vaaleat ja sieni näyttää rauhoittuneen. Kynsivallit ovat ok, eikä punoitusta/tulehdusta näy kuten intensiivisen "hoidon" aikana.

Vierailija
38/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mitään myrkkyjä syö. Mieluummin olen sienijalka.

Vierailija
39/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi arseen etikkajalkakylpijät! Sienen arsemaiset idiootit tartuttajat! Menkää hoitoon!

Kynsisieni todellakin vaatii parantuakseen käynnin lääkärissä ja pitkänkin lääkekuurin suun kautta otettavilla reseptilääkkeillä.

Kävin lääkärissä ja tällä hetkellä ei voitu aloittaa lääkekuuria, koska tuntemattomia yhteisvaikutuksia muiden käyttämieni lääkkeiden kanssa. Lääkäriä arvelutti myös lääkkeen rajut sivuvaikutukset tämänhetkisten muiden sairauksien takia.

Asia jäi nyt odottamaan. Ja mä erakoidun kämpille, koska en todellakaan halua tartuttaa muita ihmisiä.

Kiinnostaa todella paljon se laserhoito. Onko siitä oikeasti apua? Lähteekö sieni pois vai onko se vain kosmeettista kikkailua?

Mitäköhän mahtaa maksaa?

Onko täällä ketään, joka olisi sillä saanut kynsisienen pois?

Vierailija
40/78 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt 20 vuotta kynsisienestä. Olen kokeillut kaikki apteekin reseptivapaat hoidot, etikan, teepuuöljyn, soodan, vicks vaborubin, vetyperoksidin ym. Mikään ei ole auttanut. Viime vuoden loppupuolella bongasin netistä vinkin hiustenkuivaajalla kuivaamisesta. Kuivaan kynttä illalla suihkun jälkeen niin paljon kuin vaan kestän kuumaa. Välillä kuivaan aamuisinkin. Olen viilannut kynttä ohuemmaksi joka toinen viikko. Nyt juuresta kasvaa tervettä kynttä. Puolet keltaisesta ja paksusta kynnestä on kasvanut pois. En vieläkään usko todeksi, että pääsisin eroon vaivasta. Nyt kynsi näyttää jo siltä, että sitä ei tarvitse häpeillä. Toivottavat se on pian kokonaan terve.