Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvinkeittimen osto vain vieraiden takia, mitä mieltä olette?

Vierailija
02.01.2019 |

En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".

Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presso tai mutteripannu, miksei edullinen parin kupin minikeitin. Olen aina ostanut teetä teenjuojille ja kofeiinitonta kahvia sen juojille, vaikka itse juon muuta. Miksi kutsua vieraita, joiden tarpeet ovat yhdentekeviä?

Vierailija
22/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvilla itsekin menen. Kahvinkeitin aivan turha ja kahvipakettikin hapettuisi, koska ei sitä niin paljoa tule tarjoiltua. Ei se pikakahvikaan ikuisuuksia säily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crema myy Harion pikkuisia lasipannuja, siihen oma suodatinteline ja omat suodatinpussit.

Kuumaa vettä ja silleen kiertäen kahvi valutetaan lasipannuun.

Ovat sellaista mini kokoa.

Lasipannun lämmität kuumalla hanavedellä.

Ei maksa paljoa eikä vie tilaa. Lisäksi vielä kauniskin. Mulla suodatinteline on punainen.

Meillä on myös mini kokoa teepannu, sellainen lasinen. Sillä hauduttaa kahdelle ihmiselle teen. Lasin sisällä oleva haudutusritilä on laakea.

Tavis kaupasta ei saa kumpaakaan ja kaupan teepannut on liian isoja.

Vierailija
24/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut jo pari kertaa sanottua, mutta vielä kerran: et tarvitse kahvinkeitintä, ihan tavallinen kattila riittää.

Vierailija
25/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta ostin joskus sellaisen muovisuodattimen, joka laitetaan vaikka suoraan kupin päälle valumaan. Siihen siis suodatinpussi ja purut ja vettä päälle.

Vierailija
26/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kahvin valuttamisesta löytyy kyllä videoita eli vesi hitaasti kiertävällä liikkeellä suodattimen lävitse.

Vierailija
27/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai ymmärrät että se Juhlamokka tai Kultakatriina, mitä pidät liian kovana vaatimuksena, on kahvina samaa tasoa kuin joku Pirkan merkitön pussitee? Et siis tarjoa vieraillesi sitä samaa tasoa, mitä he sinulle tarjoavat.

Vierailija
28/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".

Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.

Lihavoin nuo kohdat, joista ilmenee, että sekä sinulla että vieraillasi on toistenne luona kyläillessänne odotuksia, jotka eivät täyty. Sinä koet, että kahvia juovat vieraasi ovat toiveissaan kohtuuttomia, mutta vastaavasti toivot, että mennessäsi heille kylään heillä olisi hienot teenhaudutuspannut sinua varten.

Jos koet, että asia on ongelmallinen, aloittaisin sinuna omasta kodistasi. Osta yksinkertainen, pieni kahvinkeitin. Sellaisen saa vaikkapa Tokmannilta, sillä keittää n. 10 kupillista kahvia kerrallaan ja se maksaa parikymppiä. Osta myös pieni paketti kahvia pitkällä päivämäärällä. Kun kahvinjuojavieraasi tulevat kylään, kaivat kahvinkeittimen kaapista ja keität heille sumpit.

Kun menet kylään heille, vie mennessäsi irtoteetä ja teepallo tms. Kerro, että tuot teen tullessasi, koska et välitä Liptonin pussiteestä, mitä yleensä kylässä saat. Luultavasti kavereiltasi löytyy vedenkeitin, ja mikäli ei löydy, veden voi keittää ihan kattilassa hellallakin.

Mikäli asia on edelleen vaikea, tavatkaa vaikkapa kahvilassa. Siellä jokainen saa tilata sen juoman, minkä haluaa.

Ap:lläkö pitää tehdä itsellä kaikki: ostaa kahvinkeitin ja kahvia ja viedä omat teet mukana vieraille? Tämäkö on sitä ihmissuhteissa tarvittavaa vuorovaikutusta?

No voihan sitä jatkaa entiseen malliin: vieraat kitisee kahvin puutetta ap:lla kyläillessään ja ap teen puutetta muualla vieraillessaan.

Vierailija
29/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavoin nuo kohdat, joista ilmenee, että sekä sinulla että vieraillasi on toistenne luona kyläillessänne odotuksia, jotka eivät täyty. Sinä koet, että kahvia juovat vieraasi ovat toiveissaan kohtuuttomia, mutta vastaavasti toivot, että mennessäsi heille kylään heillä olisi hienot teenhaudutuspannut sinua varten.

Jos koet, että asia on ongelmallinen, aloittaisin sinuna omasta kodistasi. Osta yksinkertainen, pieni kahvinkeitin. Sellaisen saa vaikkapa Tokmannilta, sillä keittää n. 10 kupillista kahvia kerrallaan ja se maksaa parikymppiä. Osta myös pieni paketti kahvia pitkällä päivämäärällä. Kun kahvinjuojavieraasi tulevat kylään, kaivat kahvinkeittimen kaapista ja keität heille sumpit.

Kun menet kylään heille, vie mennessäsi irtoteetä ja teepallo tms. Kerro, että tuot teen tullessasi, koska et välitä Liptonin pussiteestä, mitä yleensä kylässä saat. Luultavasti kavereiltasi löytyy vedenkeitin, ja mikäli ei löydy, veden voi keittää ihan kattilassa hellallakin.

Mikäli asia on edelleen vaikea, tavatkaa vaikkapa kahvilassa. Siellä jokainen saa tilata sen juoman, minkä haluaa.

Ap:lläkö pitää tehdä itsellä kaikki: ostaa kahvinkeitin ja kahvia ja viedä omat teet mukana vieraille? Tämäkö on sitä ihmissuhteissa tarvittavaa vuorovaikutusta?

Muutos lähtee itsestä:)

Vierailija
30/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullut jo pari kertaa sanottua, mutta vielä kerran: et tarvitse kahvinkeitintä, ihan tavallinen kattila riittää.

Sitten ne vieraat valittaa, kun on pahaa kahvia. Onhan se, ei avattu kahvipaketti pysy kuukausia kunnossa. On kohtuutonta vaatia joka kerta uutta pakettia avattavaksi, kun vanhan joutuu laittamaan roskiin.

Itse juon kahvia, mutta teenjuojien luona juon teetä. Kahvit voin keittää itselleni kotona.

Vierailija
31/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahvinkeitin, vaikka en juo kahvia, en ole koskaan juonut. Kotona keitin kahvia viimeksi noin 3 vuotta sitten. Silti ”puhdistan” välillä kahvinkeittimen. 😂 Tällä hetkellä mulla ei ole kahvia kotona (yleensä mulla on, varmuuden vuoksi).

Vierailija
32/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa vieraille pannukahvia. Paremman makuistakin se on.

Tääkin hyvä idea ja toimiva. Oman pannu saa kaupasta.

Vierailija
33/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmannilta ostin joskus sellaisen muovisuodattimen, joka laitetaan vaikka suoraan kupin päälle valumaan. Siihen siis suodatinpussi ja purut ja vettä päälle.

Mulla on tää sama, itseasiassa yksi niistä harvoista kavereistani sen mulle toi kun hälle tarvii aina kahvit keittää. Ja kahvin purua on joku näytepussi kaapissa mitä ilmaiseksi jaettu. Noin 1-2 kertaa vuodessa käy kahvia juova vieras kylässä.

Vierailija
34/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne vieraat valittaa, kun on pahaa kahvia. Onhan se, ei avattu kahvipaketti pysy kuukausia kunnossa. On kohtuutonta vaatia joka kerta uutta pakettia avattavaksi, kun vanhan joutuu laittamaan roskiin.

Itse juon kahvia, mutta teenjuojien luona juon teetä. Kahvit voin keittää itselleni kotona.

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. En niinkään näe ongelmaa siinä kahvinkeittoastiassa, on se sitten keitin, pannu, kannu+suodatinteline, vaan siinä kahvissa, joka väljähtyy melko nopeasti.

Vierailija
35/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vedenkeitin ja purukahvia. Hyvin on maistunut eikä kukaan ole valittanut. 

Vierailija
36/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä ehdotuksia.

Jos vieraat on nuorempia, ostaisin kokista heidän varalleen. Siinä on kofeiinia yhtä paljon kuin kahvissa, jos se kofeiinin puute on se isoin ongelma.

Vanhemmalle väelle luulisi kelpaavan pannukahvi. Jos on pakko olla suodatinkahvia, saat sitä ilman kavinkeitintäkin. Viritä suodatinpaperi ja kahvinpurut vaikka siivilän päälle ja kaada keitettyä vettä hiljalleen suodattimen läpi kannuun. Jos tämäkään ei kelpaa niin pyydä vieraita tuomaan kahvinkeitin ensi kerralla tupaantuliaislahjaksi.

Jos edelleen valittavat, hanki parempia vieraita.

Vierailija
37/96 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä. Minua kehotetaan täällä ostamaan kaikenlaisia suodatinpussivirityksiä ja keittimiä, ja tuomaan omat teet mukanani kylään. Ongelma on kuitenkin se, että minun pitäisi taipua tähän mutta vieraiden ei minnekään (silloin kun kyläilen heillä). Mielestäni vedenkeittimen päälle laittamisessa ja pussiteen pöytään asettamisessa on ihan sama vaiva, kuin vedenkeittimen päälle laittamisessa ja pikakahvin pöytään asettamisessa. Miksi improvisoisin suodatinpussin ja siivilän kanssa keittiössäni, kun minullekaan ei niin tehdä?

Voi kuulostaa siltä, että en edes yritä etsiä asiaan ratkaisua, mutta se ei ole totta lainkaan. Haluan vain tasapuolista kohtelua kaikin puolin, ja haluan kuulla mietteitä miten tässä nyt pitäisi edetä. Pelkästään tuttavapiirini ei ole hankala, vaan olen saanut koko elämäni ihmettelyä ja "huonompaa palvelua" kahvinjuomattomuuteni takia. Emäntä/isäntä lyö mehukannun tai limsan pöytään, ehkä joskus vihaisenakin, "kun ei kahvi kelpaa". Muut kahvia juomattomat voivat ehkä samaistua, ja kahvinjuojat eivät ole huomanneet asiaa lainkaan?

Kotoa muuton jälkeen jaksoin pari vuotta keittää pannukahvia harvoille vieraille, mutta heillä en saanut koskaan hyvää teetä vastineeksi, joten lopetin.

Vierailija
38/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kahvia ja teetä juovana on pakko sanoa, että ne keitinkahvit juhla mokalla vastaa sitä pussiteetä ja vedenkeitintä. Jos vieraasi pyytäisivät sinua jauhamaan pavut ja tekemään ihan vaan mutterikahvit vaahdotetun maidon kera, niin ymmärtäisin närkästyksesi.

Pressopannu ja juhlamokka riittää ja tekee kaikki varmasti tyytyväisiksi. Ikeasta saat presson kympillä. Jos tämäkin on liikaa, niin kyseessä on kyllä vaan oma asenneongelmasi kahvinjuojia kohtaan.

Vierailija
39/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos noita kahveja ajattelit vieraille tarjota niin sinut huomioidaan paremmin kuin hyvin tarjoamalla sinulle Earl Greytä.

Vierailija
40/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranjumala! Tämä asiahan on tasan niin vaikea kuin siitä tekee. Omituisia ystäviä, jos puolin ja toisin jaksetaan narista kahveista. Kehottaisin ensimmäisenä miettimään, mistä tällainen narinanoidankehä on lähtenyt ja miksei se lopu. 

Jos keittimelle oikeasti olisi käyttöä joka kuukausi eikä esim kerran kahdessa vuodessa, todellakin hankkisin sellaisen ihan halvan mallin. Keittäisin sillä kahvit ja antaisin vieraiden rutista, jos ei kelpaa. Eikä se kahvi nyt kuukaudessa pilalle mene, että joka kerta pitäisi uusi paketti ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä