Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvinkeittimen osto vain vieraiden takia, mitä mieltä olette?

Vierailija
02.01.2019 |

En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".

Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi säilyy jääkaapissa kuukausia ja pakastimessa vuosia.

Avaus on psykovaginan provo. 0/5

Vierailija
62/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista hankalin vierastyyppi tuntuu olevan tällainen minun kaltaiseni ei kahvia eikä teetä -tyyppi. Ihmiset menee ihan solmuun ja yrittää tuputtaa jotain kaakaota ja appelsiinimehua ja ihan ahdistuvat jos haluan juoda vettä. Ei ole kerta tai kaksi kun tuntuu hikikarpalo kihoavan emännän otsalle että "mitä mä nyt sulle tarjoon?!". Niin kysyin että saisinko ottaa vettä, kiitos.

Kuulostaa tutulta. Vierestä olen seurannut, kun mieheni ei juo kahvia eikä välitä kamalasti teestäkään. Anoppi tekee miehelle aina pressopannullisen (ison) teetä samalla kun keittää itselleen ja minulle kahvit, sillä tietystihän ihminen juo teetä jos ei juo kahvia. Mies juo ihan kohteliaisuudesta teensä. Meidän teinille on aina tarjolla kaakaota, ja siitä joka ainoa kerta anoppi ehdottaa, josko lämmittäisi maidon tytölle ja joka ainoa kerta tyttö sanoo juovansa kaakaon kylmänä. Ja minulle on aina se kahvi valmiina, kysymättä haluaisinko sitä (vai mieluummin teetä tällä kertaa).

Muualla sitten jos ollaan kylässä, niin minä juon vaihtelevasti kahvia tai teetä, mies ja teini mehua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vieraita varten mutteripannu.  

Ja kahvia ostan max 250 g kerrallaan. 

Vierailija
64/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostaisin pressopannun. Kahvi tosin ei säily avatussa paketissa hyvänä pitkään.

Ja jos on merkitystä, niin olen itse kahvin juoja. Kotona pelkkä pressopannu. Arkena juon kahvit töissä, viikonloppuna vain juon kotona.

Vierailija
65/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi säilyy jääkaapissa kuukausia ja pakastimessa vuosia.

Avaus on psykovaginan provo. 0/5[/quote

Tilaa voi olla ihmisellä sen verran rajallisestk kummassakin, että ei sitä halua isolla kahvipaketilla täyttää.

Olen aikoinaan saanut kotiini lahjaksi suodatinkeittimen niin äidiltäni kuin avopilta, vaikka olen kahvinjuoja. Kummassakin kodissa kyllä juotiin kahvia, mutta pitivät mutteripannua hankalana. No, suodatinkeitin oli käytössä vain heidän käydessään, koska niin kämppis kuin avokkikin suosivat mutteripannukahvia, kumpikin aiemmin suodatinkahviin tottuneita. Nykyinen mies juo mieluiten teetä, ja kaikki kahvinjuojavieraat äitiä myöten juovat mutteripannukahvia. Ei enää tilaa vievää suodatinkahvinkeitintä.

En odota kylässä saavani muuta kuin sitä, mitä kotiväki juo. Jos yövyn kahvittomilla ja tarvitsen kofeiinia heräämiseen, ostan pikakahvia ja otan mukaan.

Vierailija
66/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pressopannu saattaisi olla ratkaisu "ongelmaan"...?

Tätä olin tulossa sanomaan. Edullinen, kestävä, ei vie yhtä paljon tilaa kuin kahvinkeitin, täydellinen satunnaiseen käyttöön. Lisäksi sen kanssa hyödynnetään jo olemassaolevaa vedenkeitintä tms.

Toki tästä voi tehdä myös periaateasian: Jos en pitäisi grillatusta ruoasta mutta vieraat sitä kinuaisivat, olisiko velvollisuuteni ostaa grilli heidän vierailujaan varten? Kyllä aikuisen pitää osata tyytyä tarjoiluihin.

Vierailija
67/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars mars! Nyt keittimen ostoon.

Saatan tulla kahville.

Zinkkiz

Vierailija
68/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".

Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.

Sulla on tyhmiä ystäviä, tuttavia, sukulaisia, tms. mitä nyt ovatkaan, jotka luonasi kyläilevät. Minä olen kahvinjuoja ja en kyllä oleta, että ihminen joka ei juo kahvia, ostaisi minun takiani kahvinkeittimen. Ei tarvitsisi ostaa sitä pikakahviakaan. Jos olisin yökylässä kahvittomassa taloudessa, voisin ostaa itse sen pikakahvin, tai kahvipaketin ja keittää kahvit kattilassa.

Vierailija
69/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin tulossa sanomaan. Edullinen, kestävä, ei vie yhtä paljon tilaa kuin kahvinkeitin, täydellinen satunnaiseen käyttöön. Lisäksi sen kanssa hyödynnetään jo olemassaolevaa vedenkeitintä tms.

Toki tästä voi tehdä myös periaateasian: Jos en pitäisi grillatusta ruoasta mutta vieraat sitä kinuaisivat, olisiko velvollisuuteni ostaa grilli heidän vierailujaan varten? Kyllä aikuisen pitää osata tyytyä tarjoiluihin.

Teille joillekin elämä on niin vaikeaa. Kaatuuko se elämä tosiaan pariin kymppiin? 

Jos se kaatuu, niin ette kyllä henkisesti ole kovin kummoisia ihmisiä.

Zinkkiz

Vierailija
70/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni häiritsee tämä yleinen käsitys siitä, että tee on kahvin korvaaja jollain muotoa. Miksi? Mitä tekemistä teellä on mitenkään kahvin kanssa? Se että molemmat juomat ovat kuumia. Sekö on se aasinsilta? No miksei tarjota kuumaa mehua kahvin sijaan? Entä kuuma kaakao sitten? Mä en juo kahvia ja teetä silloin tällöin, mutta harvakseltaan. Eikä sillä ole mitään tekemistä kahvin tai sen korvaajan kanssa. Kun kieltäydyn kahvista, niin multa voisi aivan hyvin kysyä vaikka että haluatko lasin vissyä tai maistuisiko karpalomehu.

Vierailija
71/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta IKEAn uppheta 7-10 egeä. Ei vie tilaa ja toimii hyvin, jos sinulla on vedenkeitin tai saat kuumaa vettä keitettyä jossakin.

Sinne laitetaan kahvin tai teenpurut pohjalle ja kaadetaan kuumaa vettä päälle.

Mulla oli kerran todella törkeä vieras, joka suorastaan huusi minulle, koska minulla ei ollut kahvia ja kahvinkeitintä hänelle. No nyt on tuo, jolla saa ihan hyvää kahvia aikaiseksi, eikä tarvinnut hankkia isoa kahvinkeitintä rumentamaan keittiötä.

Vierailija
72/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin, että ostat espressokeittimen. Itse en ole kahvinjuoja ja omistan sellaisen kohteliaisuussyistä. Todella epäkohteliasta on kylläkin vaatia tiettyä kahvimerkkiä tai keitintä. :D

En itse piruuttani tee asioita, jos niitä VAADITAAN, vaikka muuten mielelläni tekisinkin.

Vierailija
73/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi.

Problem solved.

Vierailija
74/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kahvinkeitin vaatehuoneessa ja kaivetaan esille, joskus kun tulee vähän sivistymättömämpiä vieraita.

Talo tarjoaa mitä tarjoaa, eikä vieraiden pitäisi sitä moittia.

Itse juon paljon kahvia, mutta käytän kotona pikakahvia, sehän on paljon parempaa kuin joku juhlamoka tai kusikatariina.

Vierailija
75/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta IKEAn uppheta 7-10 egeä. Ei vie tilaa ja toimii hyvin, jos sinulla on vedenkeitin tai saat kuumaa vettä keitettyä jossakin.

Sinne laitetaan kahvin tai teenpurut pohjalle ja kaadetaan kuumaa vettä päälle.

Mulla oli kerran todella törkeä vieras, joka suorastaan huusi minulle, koska minulla ei ollut kahvia ja kahvinkeitintä hänelle. No nyt on tuo, jolla saa ihan hyvää kahvia aikaiseksi, eikä tarvinnut hankkia isoa kahvinkeitintä rumentamaan keittiötä.

NO ON STANA AIKAKIN! 

Zinkkiz

Vierailija
76/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirpparilta käytetty muovinen tai keraaminen suodatinosa. Keitä kattilassa vettä. Laita suodatinosa teekannun päälle ja suodatonpaperi ja pöönat siihen. Valuta kuumaa vettä suodattimen läpi.

Parempaa kahvia kuin kahvinkeittimellä.

Vierailija
77/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kirpparilta käytetty muovinen tai keraaminen suodatinosa. Keitä kattilassa vettä. Laita suodatinosa teekannun päälle ja suodatonpaperi ja pöönat siihen. Valuta kuumaa vettä suodattimen läpi.

Miksei suoraan mukin päälle?

Zinkkiz

Vierailija
78/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille joillekin elämä on niin vaikeaa. Kaatuuko se elämä tosiaan pariin kymppiin? 

Zinkkiz

Kysyisin niin päin että kaatuuko elämäsi siihen että jossain tarjotaan suodatin kahvin sijaan pikakahvia tai teetä tai limukkaa tai mehua? Missä se on määritelty että suodatin kahvin tarjoamien joku standardi jota pitää noudattaa?

Vierailija
79/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinkkiz

Kysyisin niin päin että kaatuuko elämäsi siihen että jossain tarjotaan suodatin kahvin sijaan pikakahvia tai teetä tai limukkaa tai mehua? Missä se on määritelty että suodatin kahvin tarjoamien joku standardi jota pitää noudattaa?

Mulla on kahvipannu. Joten ei kai se liene mikään standardi.

Zinkkiz

Vierailija
80/96 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei suoraan mukin päälle?

Zinkkiz

No jos on tekemässä enemmänkin kuin yhden mukillisen kahvia. Zikzi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme