Kahvinkeittimen osto vain vieraiden takia, mitä mieltä olette?
En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".
Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
En juo ollenkaan kahvia, en ole koskaan juonut. Tämän takia en ole myöskään koskaan omistanut kahvinkeitintä. Se olisi tarpeeton ja tilaavievä esine keittiössäni. Ainoat kerrat, jolloin tulisin sitä tarvitsemaan, olisivat kerran kuukaudessa tai kahdessa kun luokseni tulee vieraita. Vieraani kaikki ovat kahvinjuojia, ja kahvia he pyytävät myös minulta. Muuten heitä väsyttää tai heille tulee päänsärky. Pikakahvi heille ei kelpaa, vaan pitää olla Juhlamokkaa ja Kultakatriinaa Moccamasterista. Minua joka kerta patistetaan kahvinkeittimen ostoon, kun "vieraille pitää saada juotavaa ja kyllä sinunkin tuon ikäisenä pitäisi jo juoda kahvia".
Minua teenjuojaa ei vastavuoroisesti kuitenkaan huomioida kylässä.Vieraspaikoissa saan juomaksi jotain hikistä Earl Greyn pussiteetä, tai en teetä ollenkaan vaan pelkkää vettä. Irtotee ja haudutus"kannu" ovat heidän mielestään täysin tarpeettomia, sillä kyllä pussitee ja vedenkeitin ajavat saman asian.
Tämä on kyllä jännä, kun oikeassa elämässä en kahvista nauttivien ole koskaan kuullut valittavan sitä, että ei saa kahvia. Tai siis oon, mut jokainen O ratkaissut ongelman esimerkiksi hakemalla kahvin huoltsikalta, perältä, kahvilasta. Mutta että valitettaisiin siitä, että jonkun luona ei ole kahvinkeitintä, niin en.
Teen nauttijat taas... no, sanotaanko näin, että eipä oo jäänyt epäselväksi, että heitä nii-iin sorretaan kahvikansan toimesta...
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/plast1-1x4-kahvinsuodatin
Ja vedenkeittimessä tai kattilassa keität veden. Tuolla selvittiin vuosikymmeniä ennen keitinten yleistymistä.
Ostaisin pienen keittiön. Saa muutamalla kympillä. Käytettynä ehkä kympillä.
Vierailija kirjoitti:
hanki parempia vieraita.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavoin nuo kohdat, joista ilmenee, että sekä sinulla että vieraillasi on toistenne luona kyläillessänne odotuksia, jotka eivät täyty. Sinä koet, että kahvia juovat vieraasi ovat toiveissaan kohtuuttomia, mutta vastaavasti toivot, että mennessäsi heille kylään heillä olisi hienot teenhaudutuspannut sinua varten.
Jos koet, että asia on ongelmallinen, aloittaisin sinuna omasta kodistasi. Osta yksinkertainen, pieni kahvinkeitin. Sellaisen saa vaikkapa Tokmannilta, sillä keittää n. 10 kupillista kahvia kerrallaan ja se maksaa parikymppiä. Osta myös pieni paketti kahvia pitkällä päivämäärällä. Kun kahvinjuojavieraasi tulevat kylään, kaivat kahvinkeittimen kaapista ja keität heille sumpit.
Kun menet kylään heille, vie mennessäsi irtoteetä ja teepallo tms. Kerro, että tuot teen tullessasi, koska et välitä Liptonin pussiteestä, mitä yleensä kylässä saat. Luultavasti kavereiltasi löytyy vedenkeitin, ja mikäli ei löydy, veden voi keittää ihan kattilassa hellallakin.
Mikäli asia on edelleen vaikea, tavatkaa vaikkapa kahvilassa. Siellä jokainen saa tilata sen juoman, minkä haluaa.
Noista lihavoiduista kohdista myös tietää, että tämä on provo. Kuten myös parista kommentista, joilla ap yrittää valaa bensaa liekkeihin. Aloitus oli melkein hyvä, moccamaster ja lopun rautalangastavääntö vain olivat liikaa. Rookie mistakes.
Mien koskaan juo kahvia, ei vaan pysty ku ei maha kestä ja alkaa muutenki vapisuttaan herkästi. Ekaan kämppään sain kahvinkeittimen lahjaksi, vieraita varten juurikin, mutta heitin sen menemään ennenkuin muutin uuteen kämppään, sillä en pidä vieraista kodissani enkä todellakaan aio ruveta keittelemään kahveja jos joku kutsumatta päättää tulla käymään. Muuttaessani uuteen kotiin sukulainen huomasi että hei sulla ei oo kahvinkeitintä, ja kun selitin että heitin vanhan menemään, hän päätti ostaa uuden. "Vieraiden varalle."
Tuolla se istuu keittiössä, vierailla ei ole edelleenkään asiaa mun kämppään.
Vierailija kirjoitti:
Etkö pässi käsitä että kahvin keitossa ei todellakaan tarvita keitintä!
Ennenvanhaan kahvi keitettiin pannussa. Eli kiehautettiin vesi ja heitettiin PANNUjauhatuskahviporot sekaan. Annettiin selkiintyä ja Viola sulla on kahvia. 70-luvulla tuli suodatin kahvi yleiseksi eli myyntiin tuli niitä suodatin täysiä ,jotka laitetaan pannun päälle täytetään kuten keitin ja sitten itse kaudellaan vesipannusta pikkuhiljaa siihen se vesi. Voi hankkia myös Presso pannun. Kahviporot kuuman veteen pannuun ja sitten hetken päästä painetaan ne porot pohjalle. Vaihtoehtoja on ilman keitintäkin.
Olen varmaankin omituinen kun menen ystävieni luo nimenomaan tapaamaan heitä ja viihtymään heidän seurassaan, en vaatimaan tietynlaista kestitystä. Kahvia voin juoda kotonakin tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama juttu, en juo kahvia, kukaan perheessämme ei juo. Meillä on silti miehen sukulaisen vanha pannu, jolla voidaan keittää pannukahvia jos sitä halutaan, mutta aina kauhea natina, miksei voi ostaa sitä keitintä. No ehkä siksi, että meillä käy kaksi kertaa vuodessa vieraita, jotka väkisin sitä kahvia haluavat.
Meillä kuitenkin on aina vierasvaraa juuri pannukahvi, teetä, mehua, limsaa, pullaa, kuivakakkua jne. Mutta ei, kun ei kelpaa muu kuin keitinkahvi, sitä sitten natistaan koko vierailu, kun pitää nyt sitten pysähtyä, kun edes kahvia saanut. Ja monta kertaa tarjotaan kyllä sitä pannukahvin mahdollisuutta, mutta ei.
Onpa teillä juntteja vieraita. Tuskin paljoa menetätte jos eivät käy jatkossa. Olen itsekkin kahvinjuoja ja kyllähän pannukahvi kelpaa mainiosti. Vähän erilaista.
Psykovaginan provo kahvinjuojia vastaan. Kahvia voi valmistaa kymmenillä tavoilla ilman keitintä. Vieraille voi olla ystävällinen tai pitää oven lukossa. 0/5
Mulla on kaapissa kahvinkeitin jonka vieraani eli isäni osti mulle. Kaivan esiin jos käy
Kahvinkeitin on saatanasta. Jeesus ajaa helvetin tuleen sen käyttäjät. Allellelluiaa!
Kaikista hankalin vierastyyppi tuntuu olevan tällainen minun kaltaiseni ei kahvia eikä teetä -tyyppi. Ihmiset menee ihan solmuun ja yrittää tuputtaa jotain kaakaota ja appelsiinimehua ja ihan ahdistuvat jos haluan juoda vettä. Ei ole kerta tai kaksi kun tuntuu hikikarpalo kihoavan emännän otsalle että "mitä mä nyt sulle tarjoon?!". Niin kysyin että saisinko ottaa vettä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jännä, kun oikeassa elämässä en kahvista nauttivien ole koskaan kuullut valittavan sitä, että ei saa kahvia. Tai siis oon, mut jokainen O ratkaissut ongelman esimerkiksi hakemalla kahvin huoltsikalta, perältä, kahvilasta. Mutta että valitettaisiin siitä, että jonkun luona ei ole kahvinkeitintä, niin en.
Teen nauttijat taas... no, sanotaanko näin, että eipä oo jäänyt epäselväksi, että heitä nii-iin sorretaan kahvikansan toimesta...
Jos oikein pinnistelet niin keksit syyn. Annan vinkin: valituksen määrä liittyy siihen, että pääsääntöisesti kahvinjuojat on huomioitu hyvin ja teenjuojat ei. Ja sanon tämän ulkopuolisena kun en itse juo kumpaakaan. Ja todellakin olen törmännyt oikeassa elämässä useammankin kerran nurinaan siitä jos jollain ei ole kahvinkeitintä.
Meillä käy vieras joka jaksaa kerta toisensa jälkeen valittaa ettei ole PALAsokeria ja KERMAA kahviin, vaan hienoa sokeria ja (mikäli tulee yllätysvierailulle) vain rasvatonta maitoa. Voi voi.
Taidat olla hieman vanhempi ihminen? Ainakin omaa mutuani on, että mun ikäluokassa ei olla niin kiintyneitä kahvinjuontiin, että sitä on pakko saada aina kylässä. Me ei miehen kanssa juoda kahvia, mutta muuttaessani sain perheeni vanhan kahvinkeittimen mukaan. No, se on yhä yläkaapin perimmäisessä nurkassa kun ei sitä kukaan vieraskaan halua sieltä vain itseään varten kaivettavan ja toki se yksi kahvipakettikin jonka joskus kaappiin ostin on jo ajat sitten vanhentunut eikä ole mitään järkeä pitää kaapissa kahvia jos sitä joku vieras saattaa kysäistä kerran vuodessa. Kaikille vieraille on käynyt samat teet ja jäävedet ym. kuin meillekin.
Oletetaan, että jos AP hankkisi sen moccamasterin ja Juhlamokka-paketin, niin mitenhän ne vieraat suhtautuisivat kahviin, joka on keitetty kahvista, jonka paketti on avattu puoli vuotta sitten? Kahvi kun pilaantuu aika nopeasti. Sekö ei sitten haittaisikaan vieraita? Vai vaativatko he, että jokaiselle vierailulle on se uusi Kultakatriina tai Juhlamokka ostettava, ja sitten heitetään loput kahvit roskikseen, kun ei niitä kukaan muu ehdi juoda ennen pilaantumista. Yhdestä paketillisesta kun keittää sen viitisenkymmentä kuppia (kahvikuppimittaisia).
Itse kahvin JA teen juojana en tajua joidenkin kahvinjuojien ajatuksenjuoksua. Toisaalta ei voi kyllä kahvinjuojilta vaatia kamalaa panostamista siihen teehenkään, jos sitä ei itse käytä. Joustamista puolin toisin, teenjuojalle kelvatkoon pussitee samaan tapaan kuin kahvinjuojalle pikakahvi jos muuta ei ole. Tai sitten juo vettä.
Kerran erehdyin juomaan kahvia ainoastaan teetä juovan ystäväni luona.Kahvipaketti oli avattu ties milloin, aivan hirveätä kuraa, oksennus meinasi tulla.Jatkossa join hänen luonaan ainoastaan teetä. Pointti ei ole kahvinkeittovälineet vaan tärkeintä on se itse kahvi.
Mulla on vieraita varten mutteripannu.
Juuri tällaiseksi maailma menee, kun ihmiset ovat niin ihanan sivistyneitä ja kulinaristeja ja hifisteleviä "nautiskelijoita". Sitten nyrpistetään nenää ihan normaaleille vierailutarjottaville ja ollaan valmiita vaikka pistämään välit poikki ystäviin, ettei vain se herkkä kulinaristinen makuaisti vain joudu kokemaan mitään epämiellyttävää kuten Earl Grey -tee (herranjumala!)