Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?

Vierailija
02.01.2019 |

Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.

En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.

Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.

Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?

Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.

Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.

Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.

Lisätään listaan! Vain vastaamalla tuntemattomiin numeroihi

- vanhat pummit maksavat velkansa

-saa lottovoittajalta ison koron kanssa takaisin lainaamansa rahat

- kuulee että läheinen on kuollut pommi-iskussa

- saa töitä

- saa naisseuraa yöksi

- saa aviopuolison

... mitä kaikkea muuta onkaan jo mainittu?

Ai niin, ainakin kadonneen lompakon rahat olisi saanut takaisin vain vastaamalla tuntemattomaan numeroon.

Voi jeesusmaaria miten naurettava on ihminen joka keksii näitä ja kuvittelee muuden uskovan 😂 No, toivotan sinulle paljon puhelinmyyjien ja nigerialaishuijareiden yhteydenottoja, jotta saat vastailla sydämesi kyllyydestä!

No, kadonneen lompakon palautus ainakin pitää paikkansa. Soitin, palautin lompakon ja sovimme vielä treffitkin, että ei se nyt niin huonosti mennyt ❤️

Vierailija
122/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.

En halua vastata vahingossa enää yhdellekään puhelinmyyjälle. Jos olen kotona, ehdin yleensä naputella numeron netin numerohakuun ennen kuin soitto loppuu, mutta muualla kuin kotona ollessani annan yleensä vain soida ja tarkistan numeron myöhemmin. Joskus soitan itse parin minuutin kuluttua takaisin, jolloin puhelinmyyjät paljastuvat jo kun puhelu alkaa hälyttää; joko "numero ei ole käytössä" tai alkaa soida jonkinlainen jonotusmusiikki. Jos kyse on tärkeästä asiasta, uskon soittajan osaavan lähettää tekstiviestin tai ottaa muuten yhteyttä.

Unohdin, että tilaus lähtee automaattisesti menemään, jos puhelinmyyjälle soittaa. Ja salaisiin numeroihin ne eivät soita.

Minä saan aivan tarpeeksi rasittavia ihmiskontakteja päivän aikana muutenkin kuin puhumalla puhelinmyyjille, kiitos vain.

Luurin voi vaikka laittaa korvaan. Ei ne jatkuvasti soita. Varsinkaan, jos on salainen numero.

Paljon helpompaa on kuitenkin olla vastaamatta.

Ihan oikeasti kaikista helpointa on vastata siihen puhelimeen...

Oletteko niitä samoja pellejä jotka ette avaa oven kun ovikello soi? * t i r s k *

Mä olin ainoa talossani, joka avasi oven, kun naapuri tarvitsi ambulanssia. Naapurilla ei ollut puhelinta. Tällaista se nykyään on.

Huh!

Hyvä että oli edes yksi fiksu paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.

En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.

Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.

Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?

Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.

Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.

Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.

Lisätään listaan! Vain vastaamalla tuntemattomiin numeroihi

- vanhat pummit maksavat velkansa

-saa lottovoittajalta ison koron kanssa takaisin lainaamansa rahat

- kuulee että läheinen on kuollut pommi-iskussa

- saa töitä

- saa naisseuraa yöksi

- saa aviopuolison

... mitä kaikkea muuta onkaan jo mainittu?

Ai niin, ainakin kadonneen lompakon rahat olisi saanut takaisin vain vastaamalla tuntemattomaan numeroon.

Voi jeesusmaaria miten naurettava on ihminen joka keksii näitä ja kuvittelee muuden uskovan 😂 No, toivotan sinulle paljon puhelinmyyjien ja nigerialaishuijareiden yhteydenottoja, jotta saat vastailla sydämesi kyllyydestä!

No, kadonneen lompakon palautus ainakin pitää paikkansa. Soitin, palautin lompakon ja sovimme vielä treffitkin, että ei se nyt niin huonosti mennyt ❤️

Minkä joka alunperin kirjoitin lompakosta en olis kyllä sopinut treffejä lompakon omistajan kanssa, joka oli samaa sukupuolta ja 60 v

Vierailija
124/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.

En halua vastata vahingossa enää yhdellekään puhelinmyyjälle. Jos olen kotona, ehdin yleensä naputella numeron netin numerohakuun ennen kuin soitto loppuu, mutta muualla kuin kotona ollessani annan yleensä vain soida ja tarkistan numeron myöhemmin. Joskus soitan itse parin minuutin kuluttua takaisin, jolloin puhelinmyyjät paljastuvat jo kun puhelu alkaa hälyttää; joko "numero ei ole käytössä" tai alkaa soida jonkinlainen jonotusmusiikki. Jos kyse on tärkeästä asiasta, uskon soittajan osaavan lähettää tekstiviestin tai ottaa muuten yhteyttä.

Unohdin, että tilaus lähtee automaattisesti menemään, jos puhelinmyyjälle soittaa. Ja salaisiin numeroihin ne eivät soita.

Minä saan aivan tarpeeksi rasittavia ihmiskontakteja päivän aikana muutenkin kuin puhumalla puhelinmyyjille, kiitos vain.

Luurin voi vaikka laittaa korvaan. Ei ne jatkuvasti soita. Varsinkaan, jos on salainen numero.

Oletteko niitä samoja pellejä jotka ette avaa oven kun ovikello soi? * t i r s k *

Mä olin ainoa talossani, joka avasi oven, kun naapuri tarvitsi ambulanssia. Naapurilla ei ollut puhelinta. Tällaista se nykyään on.

Huh!

Tosin siitä ei ollut hyötyä, naapurin mies kuoli.

Vierailija
125/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpällä viddupergele, kuka nisti siellä soittaa tuntemattomasta numerosta?

Ihmisellä on numero ja nimi netin ”puhelinluettelossa” Fonecta tms. Vain nistit ja vankilavenkulat haluavat prepaid-liittymiä tai muuten salaisia liittymiä.

Vierailija
126/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä vastaan. Terveydenhuollosta tulee puhelut ainakin jotkut "tuntemattomasta numerosta", en aio testata koskeeko tämä sitä kun päivystyksestä soitetaan lapselle sattuneesta tapaturmasta.

Olettaisin että terveydenhuollon ammatilaiset osaavat jättää viestin vastaajaan jos asia oli niin tärkeää että ylipäätään siitä piti minulle soittaa.

Ei mulla ole vastaajaa, ja vaikka olisi, niin eipä se lääkäri sitä asiaa sinne vastaajaan saa pullauttaa.

Vierailija
127/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanpas:

Puhelin soi. Älä tee mitään.

Puhelin soi. Etsi puhelin, nosta se käteesi, katso kuka soittaa, mieti oliko sovittu jotain, onko numero tuttu vai näyttääkö epäilyttävältä, vastaa, käy läpi turha keskustelu, menetä aikaa ja keskittymisesi.

Ei, kyllä se vastaamatta jättäminen oli kuin olikin helpompaa. MOT.

Enkä tietenkään avaa ovea jos en odota vieraita.

Vierailija
128/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole vuosikausiin tullut muuta kuin lääkärin puheluita niin että soittaja on "tuntematon numero". Puhelinmyyjät soittelee vieraista, mutta näkyvistä numeroista, ja ne voi aina googlata.

Vierailija
129/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.

Et elänyt lankapuhelinaikana? Eikä sulla ole lapsia joista joku lääkäri tai poliisi tai naapuri voisi soittaa ja kertoa hätätilanteesta?

He voivat jättää viestin jos on niin tärkeää asiaa.

Lääkärit, poliisit ym eivät jätä viestejä. Tietosuoja.

Tähän mennessä ovat ainakin onnistuneet jättämään.

Vierailija
130/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä nyt taas!

Vierailija
131/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä vastaan. Terveydenhuollosta tulee puhelut ainakin jotkut "tuntemattomasta numerosta", en aio testata koskeeko tämä sitä kun päivystyksestä soitetaan lapselle sattuneesta tapaturmasta.

Olettaisin että terveydenhuollon ammatilaiset osaavat jättää viestin vastaajaan jos asia oli niin tärkeää että ylipäätään siitä piti minulle soittaa.

Ei mulla ole vastaajaa, ja vaikka olisi, niin eipä se lääkäri sitä asiaa sinne vastaajaan saa pullauttaa.

Soittopyynnön saa.

Vierailija
132/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

Huh!

Eli ihan sama olisi ollut jättää avaamatta.

Vierailija
133/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

Huh!

Eli ihan sama olisi ollut jättää avaamatta.

Ja jättää naapurin nainen paniikissa itkemään, kunnes pääsee aamulla poliisiasemalle pyytämään apua.

Vierailija
134/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyrpällä viddupergele, kuka nisti siellä soittaa tuntemattomasta numerosta?

Ihmisellä on numero ja nimi netin ”puhelinluettelossa” Fonecta tms. Vain nistit ja vankilavenkulat haluavat prepaid-liittymiä tai muuten salaisia liittymiä.

Jos heillä on se joidenkin salainen numero, jota täällä mainostivat. Kaipa hekin ovat itse vähintään luottotietonsa menettäneitä.

Vierailija
135/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on realistista, että narkomaanit ja linnakundit soittaa, sitten ymmärrän. Ja väliäkö sillä on onko liittymä julkinen vai salainen, ei se näy numerosta.

Vierailija
136/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein pelkäätte kun puhelin soi? Puhumista toiselle ihmiselle... omg!

Puhun päivittäin lukuisille ihmisille sekä livenä että skypellä ja työpuhelimella. Privanumerooni en halua yhteydenottoja muilta kuin ihmisiltä, joille olen sen numeron antanut. Mikä tässä on sinulle ongelma?

Miten ihmeessä se asiaton on saanut numerosi? Soittaako sulle tuntemattomat?

En ole tuntenut yhtäkään niistä ihmisistä, jotka ovat soittaneet myydäkseen lehtiä, luontaistuotevalmisteita, liittymiä, sähkösopimuksia, katto-, ikkuna- tai oviremontteja, hormien tarkastusta, syöpävakuutusta tai kerjätäkseen rahaa lasten liikennevalistukseen tai milloin mihinkin.

Minuakin kiinnostaisi, mistä he saavat numeroita. Joku robotti arpoo niitä kenties?

Jos et ole salannut yhteystietojasi, ne on kenen tahansa saatavilla. Puhelinmyyntiyritykset tilaavat listakaupalla ihmisten numeroita, kun ihmiset eivät ymmärrä kieltää yhteystietojensa luovuttamista.

Vierailija
137/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.

Et elänyt lankapuhelinaikana? Eikä sulla ole lapsia joista joku lääkäri tai poliisi tai naapuri voisi soittaa ja kertoa hätätilanteesta?

He voivat jättää viestin jos on niin tärkeää asiaa.

Lankapuhelimesta ei paljoa laiteta, jos esim. mummoni soittaa. Eikä vankilasta. Tai poliisi. Tai läheinen, jonka puhelin varastettu ja yrittää soittaa ohikulkijan puhelimesta. Onneksi ei ole tuollaisia kaverieita niin saa asiat selvitettyä ilman tuollaista draamaa.

Mummosi numeron olet tallentanut omaan puhelimeesi. Läheinen, jonka puhelin on varastettu, voi kirjoittaa sillä lainapuhelimella viestin, jos et vastaa.

Vierailija
138/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tallennettu niin etunimi sukunimi. Jos tallennettu nro niin etunimi tai tervehdys suoraan. Tämä riippuu soittajan tuttuusasteesta.

Vierailija
139/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittopyynnön saa.

Ne lääkärit soittaa TUNTEMATTOMASTA NUMEROSTA juuri välttääkseen sen että potilaat rimputtelee takaisin kesken seuraavan potilaskäynnin. Voitteko kuvitella miten tk-lääkärin puhelin laulaisi kun joka mummolla olisi numero tiedossa?

Vierailija
140/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moro pannaax"

En vieläkään tajua miks lopettaa heti...