Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko meillä suomalaisilla mitään ihannoituja piirteitä (ulkonäössä)

Vierailija
02.01.2019 |

Suurimmalla osalla meistä on ohuet hiukset, tylsät harmaablondit ellei sitten värjää, suht tasapaksut kropat, olemme lyhyitä jne. Sit vielä vaaleat kulmat ja ripset.

Jos nyt siis verrataan tähän tämän hetken kauneusihanteeseen joka tuntuu olevan laiha mutta muodokas, suht pitkä, tummat paksut hiukset, suuret silmät, paksut huulet jne

Pysähdyin tätä miettimään kun ärsyynnyin taas omia hiuksiani kohtaan kun ovat niin ohuet verrattuna ulkomaisten kavereideni hiuksiin.

Mitä hyvää meidän ulkonäössä on? Kertokaa mistä yleisistä suomalaisten piirteistä pidätte.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sisarussarjani nuorin, ja ainoa tyttö. Minua kaksi vuotta vanhemmalla veljelläni on maantienharmaat hiukset, haalean väriset kulmat ja haalean siniset silmät. Meillä kolmella muulla on tummat, lasimaiset, suorat hiukset, tummat kulmat ja tummansiniset, ovaalin muotoiset silmät (ja kasvot). Rusketumme hyvin, tosin minun ihoni on punertavamman sävyinen kuin kenenkään muun.

Minua on kehuttu kauniiksi, viimeksi Brittein saarilla muutaman kerran kysyttiin, että mistä ihmeestä oikein olen kotoisin ja kasvojani kehuttiin kauniiksi. Puhun hyvää englantia, ruotsia ja saksaa, joten kansalaisuuteni arvuuttelu on aina hauskaa. Selvästikään en ole leimallisesti eurooppalaisen näköinen, en itä-eurooppalaisen tai etelämmästä tulleen näköinenkään. 

Meidän suvun alkulähteitä ei ole koskaan selvitetty, ja jokin DNA-testi olisi kyllä todella mielenkiintoinen. Isän puoli tulee Lapista, äidin Uudeltamaalta ja Ruotsista. 

Vierailija
82/87 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummilla hämäläisillä on siniset tai vihreät silmät ja paksut tummat hiukset. Heitä on pitkiä ja lyhyempiä. Pohjoisen vaaleat ja pitkät sukulaiseni ovat monet liian laihoja. Jotkut ovat aivan hirvittävän laihoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen tietynlaiselle kasvon- ja ruumiinrakenteelle, joka tuntuu vanhenevan todella tyylikkäästi, ja joka on hyvin tyypillisesti suomalainen: esimerkkeinä J. Karjalainen ja P.P Petelius. Vaaleus, korkeat poskipäät, nuorena sarjassamme 'ei minkäännäköinen seinäruusu, onhan noita', mutta vanhemmiten jänteviä, kasvojenpiirteet on nekin vain jäntevöityneet, eivätkä ole valahtaneet polviin, ne ominaisuudet heissä, jotka nuorena olivat bläääh, ovatkin nyt eduksi. Kumpikin on vielä pitänyt itsensä kuosissa.

Ja se vaaleus vaan on vanhempana armollisempaa. Moni vanhempi vaalentaakin esim. hiuksiaan. Tummat värit kasvojen lähellä alkavat olla osastoa huhuhhuuh. 

Vierailija
84/87 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuulkaa olla niin että se vaaleus tulee sittenkin Ruotsista, eli ei ole normaali suomalainen piirre vaan skandinaavinen.

Vierailija
85/87 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nin huvittaa tämä keskustelu, koska olen 155 cm, couperosa-ihoinen ja pienirintainen nainen. :D Eli en selvästikään keskivertosuomalainen, jos kerta ollaan pitkiä ja isorintaisia. Toki silmäni ovat siniset ja hiukseni pitkät, lasimaiset ja blondit, ja kerran eräs espanjalainen tuttava kertoi kadehtivansa suomalaisten vaaleita hiuksia ja kaunista ihoa (emme kuulemma tarvitse paljon meikkiä. Minä tarvitsen, koska muuten kasvoni helottaisivat epätasaisena. Silmäripsiäni tai kulmakarvojani ei erota kirkkaassa valossa.). Usein ulkomaalaisia myös huvittaa pituuteni ja he hämmästyvät, kuinka "nuori" olenkaan. Olen 24-vuotias, mutta näytän ja vaikutan herkästi vanhemmalta. Jee.

Vierailija
86/87 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ainakin on kauniita. Käytös ei aina ole

Vierailija
87/87 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ohuet huulet, syvällä olevat silmät ja neliopää (laatikkopää?!). Kuten Tarja Halosella, L-K Taipaleella ja Saunalahti missionairella. Myös pullohartiat ja rasvan kertyminen lanteille. Eksoottista ja siis kaunista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan