Onko meillä suomalaisilla mitään ihannoituja piirteitä (ulkonäössä)
Suurimmalla osalla meistä on ohuet hiukset, tylsät harmaablondit ellei sitten värjää, suht tasapaksut kropat, olemme lyhyitä jne. Sit vielä vaaleat kulmat ja ripset.
Jos nyt siis verrataan tähän tämän hetken kauneusihanteeseen joka tuntuu olevan laiha mutta muodokas, suht pitkä, tummat paksut hiukset, suuret silmät, paksut huulet jne
Pysähdyin tätä miettimään kun ärsyynnyin taas omia hiuksiani kohtaan kun ovat niin ohuet verrattuna ulkomaisten kavereideni hiuksiin.
Mitä hyvää meidän ulkonäössä on? Kertokaa mistä yleisistä suomalaisten piirteistä pidätte.
Kommentit (87)
Ne suomalaiset joiden toinen vanhempi on itäsuomesta ja toinen länsisuomesta on mixattuja. Ne on monesti parhaimman näköisiä ja niitä on vaikea yhdistää mihinkään maahan. Sisäsiittoisuuden taas huomaa ja se on juuri sitä pientä perunanenää, ohuita hiuksia, lyhyet paksut jalat jne.
Suomalaisista ei maailmalla tiedetä kyllä yhtään mitään, yhdistetään ruotsalaisiin. Ruotsalaisille on toki tärkeää mainita että he ovat aito rotu kun taas suomalaiset on alempi sekarotu. Onhan se myös totta ja turha siitä herneitä nenään on vetää. Sekarotuisia pidetään usein kaikkein kauniimpina. Jos kuitenkin toisen geenit on selvästi paljon vahvemmat niin heidän lapsestaan tulee käytännössä kokonaan vahvemman geenin näköisiä. Esim suomalaisten miesten ja aasialaisten naisten lapset ovat erittäin aasialaisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuulas iho ja korkeat poskipäät.
Monet fressin ja sellasen raikkaan näköisiä.
Mutta ylipaino ja homssuinen lookki taas miinusta...
Mistä tuo kuvitelma tulee että suomalaisilla olisi korkeat poskipäät? Valtaosalla on täällä todella pullavat kasvot.
Vaalea iho, vaaleat hiukset ja eksoottisen vaaleat karvat kuten silmäripset, kulmat ja vedenväriset silmät.
Vierailija kirjoitti:
Lappalaiset ja kainuulaiset on monet tosi tummia muttei sellaisia kuin hiekkamaissa
Valistushetki: "lappalainen" on epäkorrekti, ruma haukkumasana. Jos henkilö asuu Lapissa, hän on "lappilainen" ja saattaa olla ihan tavallinen suomalainen tai vaikka saksalainen "lappilainen". Saamelaisia ovat saamelaiset, jotka eivät todellakaan ole kaikki tummia ja lyhyitä nappisilmiä. Tunnen useita vaaleatukkaisia ja sinisilmäisiä saamelaisia.
Suomalaiset naiset ovat kauniita vielä vanhanakin kun vertaa etelän maiden naisiin. Naiset siellä toki kauniita nuorena, mutta rupsahtavat yllättävän nopeasti tai näyttävät ikäistään vanhemmalta. Ero on suorastaan hätkähdyttävä kun on muutaman vuoden Suomesta pois ja palaa sitten takaisin.
On tästä kylmyydestä jotain hyötyä. :)
Suvi Koponen on suomalaisen näköinen huippumallimme maailmalla. Hänellä on paljon "suomalaisia piirteitä", ohuehkot maantienväriset hiukset, haaleansiniset silmät, pienet piirteet - toki kaikki sellaisessa pitkässä ja hoikassa täydellisessä mallikropassa. Suvi on hyvä esimerkki siitä, miten "tavallinen" suomalaisuus voi olla eksoottisen kaunista ja upeaa.
Suomalaiset eivät ole lyhyitä, vaan pitkiä.
Ulkomaalaisten suusta:
- Pituus ja hoikkuus
- Leveä lantio naisilla
- Nukkemaiset kasvot naisilla
- Joillakin on kuulemma keijumainen ulkonäkö
- Eksoottinen sekoitus itää, länttä ja pohjoista
- Vaihtelevuus on kiinnostavaa; suomalaisia on todella eri näköisiä
- Luonnollisuus, esimerkiksi ehostautumisessa
- Poskipäät
- Kauniit silmienvärit
- Vaatimattomuus, kauniitkin naiset puhuvat normaalisti toisin kuin esim. USA:ssa yms.
- Miehillä perinteinen miehekkyys, ei liikaa hienostelua
- Blondeista tykkääville paljon blondeja
Lyhyitä?
Ja mihin verrattuna? Olemme himpun verran lyhyempiä kyllä kuin muut pohjoismaalaiset ja hollantilaiset. Pari senttiä keskimäääräistä eroa.
Sitten olemmekin maapallon seuraavaksi pisimpiä.
Mutta varmaan täällä on jo lueteltu oma tylsä vastaukseni: vaaleus, siniset silmät ja tasa-arvon käsite sisäistetty.
Viimeinen ei tietysti käy suuressa osassa maailmaa, mutta rypekööt sitten thai- hu-rien-sa kanssa. Minä ainakin olen löytänyt hyvän miehen ihan täältä.
Ei ole. Me suomalaiset olemme tälläisiä reppanoita. :/
Lapsenomaisuus ulkonäössä, Marilynin tyyliin.
Suuret silmät, pieni nenä ja pyöreät kasvot. Ja tietysti suurin osa hobitteja.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mun (ulkomaalaisen) miehen mielestä:
- kasvojen muoto ja rakenne (eritoten poskiluut ja leuka, mutta myös korkea otsa)
- nenä (omasta mielestä pottunokka, miehen mielestä söpö pikku "nykerönenä")
- silmät (muoto: alaluomi ns. tasainen ja yläluomi kaareva)
- silmät (väri: harmaanvihreä, tosi vaalea)
- ripset ja kulmakarvat (miehen mielestä söpöä, kun eivät näy ellen meikkaa, olen blondi)
- hiukset (vaaleat, sileät ja pehmeät)
- iho: todella vaalea, pehmeä
- karvoitus: lähes näkymätöntä (käsivarsissa, muualtahan sheivaan)
- sääret: lihaksikkaat, selkeä raja nilkkaan
Ja minä sitten puolestani kadehdin miehen tummia, pitkiä, itsestään kaartuvia ripsiä, täyteläisiä huulia, isohkoa nenää, "ruskettuneen" näköistä kehoa ja mantelimuotoisia ruskeita silmiä :D Kai se niin on että vastakohdat viehättävät...
Mamma taas kehumassa iraki turkki miestään. Varmaan hyvä saalis juu...
Mamma? Olen vela, joten en per definitionem ole mamma ;) Myöskään mieheni ei tule mainitsemistasi maista (vaikka läheltä liippaakin).
Ja kyllä juu on hyvä "saalis". On nimittäin sata kertaa hellempi, huomaavaisempi, kohteliaampi, avuliaampi, intohimoisempi ja kunnioittavampi kuin yksikään (kanta)suomalainen mies, joita olen ennen häntä deittaillut. Siivoaa, laittaa ruokaa, ostaa kukkia vähintään kerran viikossa, lämmittää saunan ja hakkaa siihen puutkin, käy kaupassa, antaa jalkahierontoja ja taluttaa koiran - kerää jopa koiranp*skat pihalta. :) Sängyssä menee periaatteella "naiset ensin" myöskin...ja muutenkin koko ajan silittelee, halii ja suukottelee.
En mitenkään sano siis, että kaikki ko. alueen ihmiset ovat juuri tällaisia. Meitä on erilaisia, joka maassa ja kansallisuudessa, ja siksi ymmärrän että saatat olla ennakkoluuloinen. Joskus kuitenkin kannattaisi ehkä siirtyä ajattelemaan ihmisryhmiä yksilöinä eikä stereotyyppeinä. Voisi tulla elämästä hieman helpompaa. <3
Mikä maa? Kreikka? Armenia? -ohis
Eiköhän se erilaisuus viehätä kaikkia,ei suomalaisten ihanne ole sama kuin muualla.
Entäs henkisissä ominaisuuksissa? Pinnallisuus on niin tylsää.
Ulkonäkö eii ole tääärkeäää lajin selviytymiseen kannnalta. Tääärkeintä on älykkkyyys.
Sopii olla tietoinen suomalaisesta ulkonäöstään. Se on väritykseltään vähemmistönä maailmassa. Siniset silmät ja vaalea iho ja tukka ovat katoavia ominaisuuksia.
Toinen mitä sopii pitää arvossa on Suomen kieli. Sitä puhuu maailmassa vain n. 5 miljoonaa. Kukaan muu kuin me ei pidä huolta sen säilymisestä.
See että mikksi femiinismi on kekksittty ja etttä naiseet ovaat aliistetussssa asemasssa on syyy sille mikkksi näin onn.
Vierailija kirjoitti:
See että mikksi femiinismi on kekksittty ja etttä naiseet ovaat aliistetussssa asemasssa on syyy sille mikkksi näin onn.
Kärmeskieltä? Voldemort?
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mun (ulkomaalaisen) miehen mielestä:
- kasvojen muoto ja rakenne (eritoten poskiluut ja leuka, mutta myös korkea otsa)
- nenä (omasta mielestä pottunokka, miehen mielestä söpö pikku "nykerönenä")
- silmät (muoto: alaluomi ns. tasainen ja yläluomi kaareva)
- silmät (väri: harmaanvihreä, tosi vaalea)
- ripset ja kulmakarvat (miehen mielestä söpöä, kun eivät näy ellen meikkaa, olen blondi)
- hiukset (vaaleat, sileät ja pehmeät)
- iho: todella vaalea, pehmeä
- karvoitus: lähes näkymätöntä (käsivarsissa, muualtahan sheivaan)
- sääret: lihaksikkaat, selkeä raja nilkkaan
Ja minä sitten puolestani kadehdin miehen tummia, pitkiä, itsestään kaartuvia ripsiä, täyteläisiä huulia, isohkoa nenää, "ruskettuneen" näköistä kehoa ja mantelimuotoisia ruskeita silmiä :D Kai se niin on että vastakohdat viehättävät...
Mamma taas kehumassa iraki turkki miestään. Varmaan hyvä saalis juu...
Mamma? Olen vela, joten en per definitionem ole mamma ;) Myöskään mieheni ei tule mainitsemistasi maista (vaikka läheltä liippaakin).
Ja kyllä juu on hyvä "saalis". On nimittäin sata kertaa hellempi, huomaavaisempi, kohteliaampi, avuliaampi, intohimoisempi ja kunnioittavampi kuin yksikään (kanta)suomalainen mies, joita olen ennen häntä deittaillut. Siivoaa, laittaa ruokaa, ostaa kukkia vähintään kerran viikossa, lämmittää saunan ja hakkaa siihen puutkin, käy kaupassa, antaa jalkahierontoja ja taluttaa koiran - kerää jopa koiranp*skat pihalta. :) Sängyssä menee periaatteella "naiset ensin" myöskin...ja muutenkin koko ajan silittelee, halii ja suukottelee.
En mitenkään sano siis, että kaikki ko. alueen ihmiset ovat juuri tällaisia. Meitä on erilaisia, joka maassa ja kansallisuudessa, ja siksi ymmärrän että saatat olla ennakkoluuloinen. Joskus kuitenkin kannattaisi ehkä siirtyä ajattelemaan ihmisryhmiä yksilöinä eikä stereotyyppeinä. Voisi tulla elämästä hieman helpompaa. <3
Mikä maa? Kreikka? Armenia? -ohis
Iran. My Prince of Persia ;D
Hyvä kuulas iho ja korkeat poskipäät.
Monet fressin ja sellasen raikkaan näköisiä.
Mutta ylipaino ja homssuinen lookki taas miinusta...