Maantien värisistä hiuksista !
Onko maantienharmaa ja maantienruskea eri sävysiä ?
Onko nämä hiukset muka maantien väriset ?
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201706080130651
Entä nämä ?
https://www.instagram.com/p/BrvTSCxnl9S/?utm_source=ig_share_sheet&igsh…
Ja jos olette eri mieltä, linkatkaa kuva maantien harmaista/ruskeista hiuksita.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mammat luulee olevansa Gigi Hadideja koska hiusväri on sama.
Huutista
Kuka täällä on sanonut näyttävänsä Gigiltä? Kuva nyt oli vain esimerkkinä tuon hiusvärin puolesta.
Kauniille suomalaiselle hiusvärille pitäisi keksiä joku vähän seksikkäämpi nimi, suomalaiset häpeilee hiustensa väriä täysin turhaan.
Itse opin jo kakkosluokalla, että hiukseni ovat "maantienharmaat" ja "ei oikein minkään väriset". Nelosluokasta asti sitä sitten värjäsinkin piiloon hirveällä vimmalla, niinkuin moni muukin.
Nyt viimein kasvatan omaa väriä ja olen tästä ylpeä, monivivahteinen ja kaunis. Moni on kehunut, mutta väittää samalla, kyllähän tuo sinulle käy, mutkun tää oma väri on vaan niin kamala että pakko värjätä. Höpsis!
Minulle tulee Suvi Koponen mieleen kun puhutaan sellaisista suomalaisesta maantieväristä. Silloin kun hän osallistui malliohjelmaan ensi kerran.
Tämä on minusta tumma maantienvärinen, eli ei siis oikein minkään värinen, kuten omatkin hiukset luonnontilassa. Sellaiset aina pesemättömän ja kiillottoman näköiset.
Kumpikaan ei ole maantienvärinen todellakaan ! Maantie ei siis ole blondi eikä ruskea, vaan tosissaan "ei minkään värinen".
Minulla on suunnilleen sama väri kuin ekassa ja kolmannessa linkissä (en itse linkittänyt kolmasta). Ja olen aina mieltänyt luonnollisen värini vaaleanruskeksi.
Aloin värjätä hiuksia tummaksi kuudennella luokalla, koska kaikki kaverinikin värjäsivät ja sain pitkän ruinauksen jälkeen vihdoin luvan mennä kampaajalle.
Vuosi sitten 9vuoden värjäilyn jälkeen aloin kasvattaa omaa väriä. Ja nyt on 12cm omaa väriä ja olen alkanut miettiä että onko tämä se maantienväri ja pikkuisen jopa pelästyinkin, koska maantienväriä yleisesti pidetään rumana.. Minusta oma värini on nätti ja sopii vaaleeseen ihooni ja sinisiin silmiin hyvin.
En tosin ikinä ole edes tiennyt minkä värinen se maantienväri on, koska en ole sellaista ikinä edes tietääkseni nähnyt ..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauniille suomalaiselle hiusvärille pitäisi keksiä joku vähän seksikkäämpi nimi, suomalaiset häpeilee hiustensa väriä täysin turhaan.
Hiekka?
Kivilajista riippuen sävyltään neutraali tai lämpimämpi tai viileämpi, tummempi tai vaaleampi. Rannoilla, poluilla, kekona ja kakkuna.
(No en tiedä onko "hiekka" seksikäs, mutta kaunis ainakin mielestäni.)
Se maantienvärinen on just paras! Siihen vielä harmaansiniset silmät ja vaalea (ei ruskettunut) iho, niin vau! Suominainen parhaimillaan!
Valitettavasti näkee liian usein niitä pikimustia, yliblondattuja ja kirkkaanpunaisia tekohirvityksiä. Ja kaiken kruunaa pikimustat palkkikulmakarvat, ylipitkät tekoripset ja tatuoinnit.
Oma hiusvärini on maantie, eli sellainen mitäänsanomaton joka ei onnistu olemaan vaalea, vaaleanruskea tai punertava ja näyttää aina jotenkin likaiselta sekä vie elämän kasvoilta. Kasvatin kovalla työllä takaisin ja vuoden kestin harmaavarpusena, kunnes piti rynnätä ostamaan hiusvärin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miksi suomalaiset ei arvosta tuota luonnollista hiusväriään vaan pitää larpata jotain latinoa ja värjätä pikimustaksi hirveiden pidennysten kera tai sitten otetaan siihen mustan seuraksi jotain tehostevärejä. Tai sitten joku puhkiblondattu. Usein nämä eivät todellakaan sovi suomalaiseen ihonsävyyn. Ei varmaan missään näe niin luonnottomia ja epäsopivia värjäyksiä kuin Suomessa. Kaikenlisäksi se ns. "maantienharmaa" ei oikeasti edes ole mikään harmaa vaan kaunis tuhkainen ruskea. Ja kuinka moni aikuinen edes tietää miltä se oma väri näyttää, kun on vuosikymmeniä värjännyt. Lisäksi se juurikasvu näyttää aina huonolta sitä keinotekoista värjättyä vasten, vaikka oikeasti oma sävy olisi tosi nätti.
Koska oman värin kanssa naamani on valju ja väritön, lisäksi maantiensävy jostain syystä näyttää AINA pesemättömältä ! On pa""apuhetta että oma luonnollinen väri sopii mukamas parhaiten.
Hiekka on vähän sama kuin tummanvaalea, ei siis sitä mitä tarkoitetaan maantienvärillä. Ei vaaleankullanruskea, vaan semmoinen lattana kelmeänruskea. Ainakin minulla.
Mies32vuotta kirjoitti:
Se maantienvärinen on just paras! Siihen vielä harmaansiniset silmät ja vaalea (ei ruskettunut) iho, niin vau! Suominainen parhaimillaan!
Tämä on minunkin mielestäni paras ja kaunein yhdistelmä. Vaalea, mutta ei kirkas vaan pehmeä. Värit kuin kesällä puiden varjossa.
Tuo 6, medium brown on maantienvärinen.
Vierailija kirjoitti:
Mies32vuotta kirjoitti:
Tämä on minunkin mielestäni paras ja kaunein yhdistelmä. Vaalea, mutta ei kirkas vaan pehmeä. Värit kuin kesällä puiden varjossa.
Tuo vaan ei ole maantienväristä nähnytkään. Semmoinen likaisen näköinen keskiruskea on se mitä maantienvärillä tarkoitetaan.
Maantienvärinen on kamala. Väritön ja tylsä.
Vie helposti värit kasvoista, etenkin yli nelikymppisillä. Laittaisin edes jotain vaaleampaa raitaa kasvoja vasten, jos itellä olis maantienvärinen. No, onneks oma sävy nätti tummanruskea ja kiiltävä;)
En muista koskaan kuulleeni maantienruskeasta.
Ehkä olen vielä tynnyrissä.
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Tässä on kunnon maantie.
https://i.pinimg.com/originals/5b/42/17/5b4217284b70b6ce557e98853b1d307…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole. Tässä on kunnon maantie.
https://i.pinimg.com/originals/5b/42/17/5b4217284b70b6ce557e98853b1d307…
Tälle on kyllä raitoja laitettu. Ei ole maantienväristä nähnytkään..
https://www.google.fi/search?q=maantie&client=safari&hl=fi-fi&prmd=imvn…
Tämä on OIKEA maantien väri
Tuo "maantienharmaa" on satavarmasti kampaajien keksimä termi. Itsellä on aikalailla samansävyiset pitkät hiukset kun tuolla Hadidilla ja saan niistä naisilta paljon kehuja. Sitä en ymmärrä miksi moni nainen "häpeilee" sitä omaa luonnollista sävyään?
T: Pitkätukka-hippi M36