Desogestrel sandoz
Millaisia alotusoireita teillä on ollut, kun olette aloittaneet ko. pillerit?
Oon syönyt nyt reilu viikon, muuten olo on normaali, paitsi menkkamaisia alavatsakipuja on ja pahempana yläselkä on täynnä jotain näppylöitä.
Noita näppylöitä mietin, että katoaakohan ne kun keho tottuu pillereihin..?
Kommentit (7)
Näppylät lisääntyivät melkoisesti, jatkuu edelleen vuoden käytön jälkeen. Mutta vuodot loppuivat melkein kokonaan ja kivut myös, joten kestän näppylät.
Lisää kokemuksia kiitos! Näppylät onneksi vähentyneet selästä ja naamaan ei ole tullut.
Menkkakipuja on edelleen, menkat olivat noin 2 viikkoa sitten.
Ap
Mulla oli pillereiden alotuksen jälkeen monta kuukautta tosi epäsäännölliset menkat. Ja alussa oli jatkuvasti muutenkin tiputtelua ja menkkakipuja. Kasvoihin ja päänahkaan tuli välillä kipeitä ihonalaisia finnejä, mutta muita oireita ei mulla ollut.
Olisko siinä 6 kk jälkeen kun tasaantu menkatkin ja lopulta reilu vuoden jälkeen jäi kokonaan pois. Mulla oli muuten niin, että jos vietin aikaa jonkun kaverin kanssa jolla oli menkat niin mulla alkoi kans. Kutsuttiin niitä sympatiamenkoiksi. Tiedä sitten mistä johtui.
Nyt oon syönyt näitä noin 4 vuotta ja sopii aivan loistavasti. Enää ei ole aikoihin ollut noita näppyjä eikä mitään menkkoja tai tiputteluita. Mielialakin on pysynyt tasaisena. Silloin alussa oli satunnaisesti mielialan vaihteluita.
Sanoisin siis, että älä lannistu vaikka oireet kestäisivät pitkäänkin. Hiljalleen helpottaa.
Kiitos 5!
Muuten oon melko sivuoireeton, että oon onnellinen jos näin vähällä pääsen. Tiputteluja ei oo, ainoastaan niitä vatsakipuja. Jotka tuntuu aivan alkuraskaudelta, pakko välillä tehdä varulta raskaustesti. :D En muutenkaan oikein luota minipillereihin jostain syystä, vaikka otan 5min tarkkuudella samaan aikaan joka päivä.
Haluttomuutta pelkäsin, toistaiseksi käynyt vain päinvastoin, kun ei tarvitse kumeilla säätää 👍
Ei mitään ongelmia. Menkat jäivät kokonaan pois.
Up