Menisitkö jos tuttusi kutsuisi sinut helluntaiseurakunnan herätyskokoukseen?
Jos esim. naapurisi, työkaverisi, sukulaisesi, opiskelukaverisi, harrastuskaverisi, naapurisi pyytäisi sinua kanssaan helluntaiseurakunnan herätyskokoukseen niin lähtisitkö mukaan mikäli aikatauluusi sopisi? Miksi/miksi et?
Kommentit (57)
En missään tapauksessa lähtisi. Pelkkiä todella huonoja kokemuksia helluntailaisista.
Kyllä!
Olen itse ev. lut. ja uskon.
Olisi varmaan mielenkiintoinen kokemus. Menisin toivossa saada hengenravintoa ja tietoisena siitä että kesken saa lähteä pois jos alkaa ahdistaa. Jos kokemus olisi hyvä eikä kirkkoa tai lapsikastetta yms. paheksuttaisi niin voisin hyvässä seurassa käydä toistekin.
En menisi, kyseiseen uskontoon kuuluu liikaa psyykkisesti sairaita ihmisiä.
Jos ystävä on hyvä niin lähtisin, vaikka en itse mihinkään seurakuntaan kuulu, mutta ystävyydessä jaetaan asioita ja tehdään myös sitä mikä toiselle on tärkeää, ei ainakaan ole reilua perusteella että ei kiinnosta, jos ei ole edes kokeillut, kyseessä ei kuitenkaan ole mitään haitallista jos käy testaamassa miltä tuntuu...
En. Välit meni yhteen ystävään kun alkoi hihhuloimaan.
Helluntailaiset tuomitsevat asioita joita kuuluu ymmärtää ja hyväksyvät/vaikenevat asioista joita edes lain edessä ei kuulu ymmärtää.
No en todellakaan :D
Lähtisitkö sinä yhtään mihinkään, joka sotii täysin arvojasi vastaan ja on mielestäsi totaalista huuhata?
Näinkö epätoivoiseksi on mielikuvitusolentojen palvontapippaloihin värvääminen mennyt?
En ole mennyt, vaikka on kutsuttu. Ei vaan tunnu omalta. Välit ei menny poikki.
Voisin itse asiassa mennä. Kaipaisin melkein jotain syvällisyyttä elämääni ja miksipä sitä ei voisi etsiä tuollaisista paikoista. Jehovantodistajien kokoukseen en kyllä menisi. Pidän heidän sääntöjään julmina.
Voisin mennäkin. Mielenkiinnosta, en ole tiettävästi tavannut yhtäkään helluntalaista eikä ole heistä mitään ennakkoluuloja.
En ole uskossa.
En, hermoni ei kestä sitä menoa. Olen itse evl jäsen ja uskoni on enimmäkseen, jos on pakko luokitella, körttiläistä alatien uskoa.
Ilman muuta lähtisin! Uskon Jumalaan ja olen helluntaiseurakunnan kokouksissa useasti käynytkin sukulaisteni kanssa ja käyn jatkossakin.
Sanotaan vielä, että en varmaan osaisi olla pyörittelemättä silmiä tai käyttäytyisin muuten epäkunnioittavasti koko hurmoksellisuuteen, etten halua sitä säröä ihmissuhteen välille. Jokainen uskoo mihin tahtoo, miksi menisin pilaamaan epäuskollani sitä muiden iloa.
hei
erosin kirkosta. etsin nyt uutta kristillistä kirkko
helluntaikirkko kuulostaa hyvälle