Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö jos tuttusi kutsuisi sinut helluntaiseurakunnan herätyskokoukseen?

Vierailija
01.01.2019 |

Jos esim. naapurisi, työkaverisi, sukulaisesi, opiskelukaverisi, harrastuskaverisi, naapurisi pyytäisi sinua kanssaan helluntaiseurakunnan herätyskokoukseen niin lähtisitkö mukaan mikäli aikatauluusi sopisi? Miksi/miksi et?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani istuin satoja tunteja helluntailaisten huutokokouksissa.

Enää en menisi, en sitten millään!

Vierailija
42/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lapsena pari kertaa sukulaisten kanssa ja aikuisena pari kertaa kavereiden/sukulaisten kanssa. Lapsena ei tullut mitään traumoja mutten kovin siitä irtikään mitään saanut. Aikuisena oli aika ulkopuolinen olo kun en osannut heittäytyä mukaan niin tunteella kuin olisi ikään kuin oletettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn silloin tällöin ihan mielelläni. Vaihtelua omaan suuntaukseeni.

Vierailija
44/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kutsuttu ja olen käynytkin, ihan mielenkiinnosta. Olen käynyt myös mormonien, Jehovan todistajien, baptistien jne. tilaisuuksissa. Vastavuoroisesti olen kutsunut nämä kutsujat sateenkaarimessuun, toistaiseksi kukaan ei ole tullut. Kyllä on usko haurasta, jos tunti vääräoppisessa seurassa on sille uhka.

Vierailija
45/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin etäisyyttä mielisairaaseen

Vierailija
46/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en! Hullu voin olla, mutta en tyhmä.

Vierailija
47/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mukavana pitäväni tuttu, niin varmasti menisin ihan mielenkiinnosta! Jos siis kokisin hänet myös niin järkevästi, että en uskoisi hänen alkavan painostaa minua myös liittymään lahkoon pysyvästi.

Vierailija
48/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naapuriston juopot käy helluntaisrkssa, ja ma jumiksessa, koska no siellä saa ruokakassin, viimeksi laskin että arvo oli n 70 e jos olisin ostanut kaupasta, no oli siinä joulun laatikkoja 7 kg ja muuta jännnäää

Vierailija
49/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe että tämä voisi kovin helposti tapahtua, mutta periaatteessa voisin mennä. Olen pesunkestävä ateisti, mutta ihan mielenkiinnosta voisin mennä katsomaan ja näkemään sitä hulluutta ihan omin silmin. Ehkä sellainen sairaalloinen mielenkiinto tuollaista kohtaan. Toista kertaa tuskin tulisi kuitenkaan. :)

Vierailija
50/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajankohta sopisi niin uteliaisuudesta saattaisin mennäkin, ihan kuten olen käynyt körttien seuroissa ja olisin valmis menemään minkä tahansa uskonnon tilaisuuksiin. En kuulu kirkkoon ja pidän itseäni agnostikkona.

Vierailija
51/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ehdottomasti! En kuulu kirkkoon, enkä usko kristinuskon perusoppiin, mutta mielenkiinnosta kyllä menisin. Samoin mihin tahansa muualle "kokouksiin tai seuroihin" paitsi tavallisiin ev.lutteihin, ne kun on entuudestaan tuttuja. Mutta kaikkiin jehovahommiin, vl-seuroihin, kansanlähetykseen, viidesläisiin ja mitä niitä kaikkia nyt onkaan. Mua kiinnostaa nähdä ja kuulla erilaisten uskovaisten systeemejä. Samaan tapaan kuin käyn kuuntelemassa eri puolueiden juttuja ja luen kirjoja laidasta laitaan. Ja olen käynyt skeptikoidenkin tilaisuudessa ja käyn lukemassa heidän juttujaan. Ja meediotilaisuudessa, ennustajalla, tarot-tulkinnassa ja ties missä. Kaikki nämä on mulle samalla viivalla ja ne kiinnostaa ihan elämän ilmiöinä. 

Vierailija
52/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. En ole millään tapaa uskonnollinen niin siinä ei olisi mitään mieltä. Kieltäytyisin kohteliaasti.

Vierailija
53/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kutsuttu ja olen käynytkin, ihan mielenkiinnosta. Olen käynyt myös mormonien, Jehovan todistajien, baptistien jne. tilaisuuksissa. Vastavuoroisesti olen kutsunut nämä kutsujat sateenkaarimessuun, toistaiseksi kukaan ei ole tullut. Kyllä on usko haurasta, jos tunti vääräoppisessa seurassa on sille uhka.

Luultavasti se ei olisi uhka heidän uskolleen eikä se siitä horjuisi vaan he eivät halua osallistua (oppinsa mukaan) saastaisuuteen ja asiaan jota Jumala ei hyväksy.

Vierailija
54/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, koska en kykenisi kuitenkaan pokkana kuuntelemaan sitä sekoilua. En pysty edes katsomaan televisiosta mitään jumalapöpinöitä. 

Vierailija
55/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisin mennäkin.

Vierailija
56/57 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sinne mennä provoilemaan. "Praise the lord halleluujah" "Hoosiannaa Taavetin poika"

Vierailija
57/57 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Evvk

"Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän